YASEM İ N Ş AH İ N 1090320057 TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 3. SINIF – II. Ö Ğ RET İ M.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
D.A.D.A.
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
ELEKTRONİK KAYNAKLAR İÇİN KATALOG TARAMASI
Bu bölüme yazı yazılmaz.
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
SELİM İLERİ.
Hayatı Edebi Yaşamı Eserleri Ödülleri
Powerpoint Uygulaması
GÖZLERİN(Nazım Hikmet)
tarihi itibariyle Kütüphanemiz "Yordam 2001" Kütüphane Otomasyon Programı ile çalışmaktadır. Web sayfamızda ( yerleştirilen.
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
PARÇADA ANLAM.
Yazarın herhangi bir konudaki görü ş lerini, kesin kurallara varmadan, kanıtlamaya kalkmadan, okuyucuyu inanmaya zorlamadan.
Sunuindir.blogspot.com YAPIM EKLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
MAVİSEL YENER.
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
YAPI(PLAN).
FATİH ERDOĞAN. Fatih Erdoğan 23 Nisan 1954'te İzmir'de doğdu. Yaşamının geri kalanını İstanbul'da geçiren yazar, Kültür Koleji ve 1973'te Robert Kolej'den.

ASLI DER.
Konu: İ sim(Ad) Varlıkları, kavramları kar ş ılayan sözcüklerdir. İ simlerle, kar ş ıladıkları kavram ve nesneler arasında çok sıkı bir ilgi vardır.
ÇAĞDAŞ EDEBİTAYIMIZIN ÇAĞDAŞ İNSANI
MÜGE İPLİKÇİ.
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
 Internet tabanlı bir "Hukuk Portalı" projesi  Hukukun temel argümanlarına eri ş im.
MİM KEMAL ÖKE.
 YAZAR: ORHAN KEMAL  YAYINA HAZIRLAYAN: TEK İ N YAYINEV İ  YAYIN TAR İ H İ : 2003  BASKI: YAYLACIK MATBASI, İ STANBUL.
Günü Sevgiyle Başlat.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
Demek ki geceler bensiz de güzel Yoklu ğ um canına tesir etmemi ş Ha benim ellerim ha ba ş ka bir el Gariplikler garibine gitmemi ş Demek ki.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği-2
Kim olduğunu Başına gelen Değil, Senin hareket Tarzın belirler, .
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
HAYATA DAİR.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
CİN ALİ FACEBOOK İLE TANIŞIYOR
Bana göndermekte oldu ğ unuz… Çok ho ş uma giden.
NAZAN BEKİROĞLU HAYATI VE ESERLERİ
 Kitaba uzak bir toplum fikirsiz toplumdur. Fikirsiz toplum ise toplum de ğ il, sadece bir yı ğ ındır. Çilesiz, kimliksiz ve ba ş kaları tarafından kullanıla.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
O’ nun adı Noktaydı. Üzgündü. Ağlayarak yolda giderken öğretmenle karşılaştı. Öğretmen ona neden üzüldüğünü sordu. Noktada öğrencilerin onu unuttuğunu.
Arkada ş lık İ hsan Ça ğ an ÇEMREK Mehmet Akif İ nan İ lkokulu 2/D Sınıfı Ö ğ rencisi Ö ğ retmen:Bayram Derin.
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
ZAMİRLER.
Hazırlayan: Filiz BİLİCİ Hatice Seyit Çeker İlkokulu Nizip/Gaziantep
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.
Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA. (10 Temmuz 1944, Siirt, Pervari)10 TemmuzSiirtPervari fikir adamı, öğretim görevlisi, İslâm tarihi uzmanı ve yazar.İslâm.
ÜZEYİR GARİH DOSTLUK İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI SAKARYA/ ARİFİYE
E Hazırlayan;Kapkara1980 Eğitimhane.
ŞİİRDE AHENK UNSURLARI ÖLÇÜ HECE ÖLÇÜSÜ
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Aziz Sancar’ın Hayatı.
SivasKayseri Afyon Adana İ zmir Isparta Bursa İ stanbul Burdur.
Şiir Erkök Yılmaz. Şiir Erkök Yılmaz (9 Temmuz 1948, Ankara), Türk öykü ve roman yazarı, akademisyen. 1978'den beri ağırlıklı olarak öykü türünde eserler.
HALİDE EDİP ADIVAR.
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
Yazı Sistemleri.
ÇARŞAMBAYI SEL ALDI. HİKAYE Çar ş amba Ovasında, Ye ş il Irma ğ a kadar uzanan Abdal deresinin kıyısındaki köylerden birinde, yoksul bir ailenin o ğ.
Sunum transkripti:

YASEM İ N Ş AH İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 3. SINIF – II. Ö Ğ RET İ M

NAZAN BEK İ RO Ğ LU Beni anla, bana vakıf ol, beni oku. Sesim sana ula ş sın, sende ço ğ alayım, sende yankılanayım, sana bölüneyim. Daha ne isterim, ne olsun daha…

1957'de Trabzon'da do ğ du. İ lk ve orta tahsilini aynı kentte yaptıktan sonra Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1979).

Dört yıl lise ö ğ retmenli ğ i yaptı. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih E ğ itim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı E ğ itimi Bölümü'ne ö ğ retim görevlisi olarak girdi (1985).

Orhan Okay yönetiminde sürdürdü ğ ü Halide Edib Adıvar'ın Romanlarının Teknik Açıdan Tahlili konulu doktorasını tamamladı (1987). Aynı bölümde ö ğ retim üyesi olarak çalı ş maya ba ş ladı. Ş air Nigâr Hanım konulu çalı ş masıyla doçent oldu (1995).

1998'den itibaren aynı fakültede açılan Türkçe e ğ itimi bölümünde ö ğ retim üyesi olarak görev yapmakta olan Nazan Bekiro ğ lu 4 mayıs 2001'de profesör oldu. Çe ş itli dergilerde çok sayıda bilimsel makale, deneme ve öyküsü yayınlandı.

ESERLER İ ÖYKÜ: Nun Masalları (Dergâh Yayınları 1997) ROMAN: İ simle Ate ş Arasında (Tima ş Yayınları 2002)

İ NCELEME-DENEME: - Ş air Nigâr Hanım ( İ nceleme; İ leti ş im Yayınları 1998) -Halide Edib Adıvar ( İ nceleme; Ş ule Yayınları 1999) -Mor Mürekkep (Deneme; İ yiadam Yayınları 1999) -Yusuf ile Züleyha ( Ş ark Mesnevîsi, Tima ş Yayınları 2000) -Mavi Lâle (Deneme, İ yiadam Yayınları 2001) -Cümle Kapısı (Deneme, Tima ş Yayınları 2003)

NAZAN BEK İ RO Ğ LU HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

Herkesin sevdi ğ ini sevmek,almak ötelerden beri zatın ho ş lanmadı ğ ı hallerdir.Ama i ş Nazan Bekiro ğ lu'na gelip dayayınca elhamdülillah bu ülkede kalem ve kelam tutanlar var dahası bu güzel kelam ve kalemlerin pe ş inden ko ş anlar var diyorum ve kesime kendimi de ekliyorum.Okuyucularından kıskandı ğ ım bile oluyor Nazan hanımı.Hatta ileri gidip Trabzondaki edebiyat fakültesi ö ğ rencilerini kıskanıyorum.Mübala ğ asız bu böyle.

Kıskanmakta haklısınız ben Nazan Hanım’ın edebiyat fakültesinden ö ğ rencisiyim ve onu tanımak dahası onu yasamak, durusunu sestonunu hatta aynı havayı payla ş mak gurur verici

Nazan Bekiro ğ lu, tek kelimeyle i ş tah kabartıyor. Kattıklarını ve kattıklarından çıkanları payla ş abilmeyi diliyorum.

Nazan Bekiro ğ lu' nu neresinden tutup anlatmaya ba ş lasam bir yanı eksik kalıyor, en iyisi acizâne tavsiyemizi yapalım ve geri çekilelim. Kesinlikle okunması ve üzerinden dü ş ünülmesi gerekilen bir kalem... Çiçekleri onunla tanımaya ba ş ladım desem abartmı ş olmam hani, mimozalar, nilüfer çiçekleri, sardunya..

Nazan Bekiro ğ lu, her eserini yani eme ğ ini ısrarla ve de zevkle takip etti ğ im yazarlardan biri. Denemelerinde ve hikâyelerinde gösterdi ğ i ba ş arıyı İ simle Ate ş arasında adlı romanında da yakalamı ş nev'i ş ahsına münhasır bir yazar. Üslûbu deseniz bir anafor misali insanları içine çekiyor, özenle seçti ğ i, kullandı ğ ı her bir kelime zengin bir alt yapının sinyallerini veriyor

K İ TAPLARDAN İ NC İ LER

Ve ölümü tadacak olmanın garantisi,tatmayacak olma tahayyülünden ne kadar daha güzel.Bundan sonra size tehlike yok demek,madem ki Mecnunsunuz ! (mor mürekkep)

Varlıklarında bunca yok iken, yokluklarında bunca var olan tanıdıklarını hatırladı teker teker. Ve böyle bir yı ğ ın acıyı bulup çıkardı ömründen. (nun masalları)

Yazı söz.Kitap da söz,kalbe inen.Kitap mür ş id.Kitap hikmet.Kitap açıklayıcı.Kitap uyarıcı.Kitap ça ğ rı.Kitap yazı.Kitap zikir.Alemler için.(mor mürekkep)

Ben uydurdum bütün bu hikâyeleri. Ama size ş unu söylüyorum ki: Daha yüksekte duran bir gerçe ğ i i ş aret etmek için bunca hikâye uydurdum. Demek istedi ğ im. hepsi yalanken anlattıklarımın. anne kalbinde bir çocuk yoklu ğ unun i ş aret etti ğ i acı yalan de ğ ildi. Yalan de ğ ildi e ş i zalim avcı tarafından vurulan turnanın zaruri ölümü. Yalan de ğ ildi kemalin arkasından zevalin geldi ğ i. Olgunla ş an her ş eyin sonunda bozuldu ğ u. Bir ş ey bozulurken onunla birlikte ba ş ka ş eylerin de bozuldu ğ u. Yalan de ğ ildi devletlerin insanlar gibi. a ş kların da devletler gibi ömürleri oldu ğ u. mahiyeti safiyet olan a ş kı en çok karanlıkların bo ğ du ğ u. Yalan de ğ ildi a ş kın birbirine uymayan iki tanımının oldu ğ u.

TE Ş EKKÜRLER