BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BAYRAKLI OKUL EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI PROJE TANITIM TOPLANTISI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Menderes İlçe Stratejik Plan Hazırlama Ekibi

PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
FAALİYET, PROJE VE EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek Projesi Ödül Törenine Hoş Geldiniz
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ben de Başarabilirim Projesi (AKADEMİK BAŞARIYI ARTIRMA) HAZIRLAYANLAR Gökhan MELİKOĞLU Ordu Tek.Lise.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
MEVCUT DURUM ANALİZİ-1 İlçe MEM SP Üst Kurul Üyeleri İlçe Mem Müdürü
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BAYRAKLI OKUL EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI PROJESİ mevcut durum analİzİ.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2014 – 2015 ÖĞRETİM YILI TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU TOPLANTISI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BAYRAKLI OKUL EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI PROJE TANITIM TOPLANTISI

BAYRAKLI OKAP PROJE BAŞVURU SAHİBİNİN ADI: BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJENİN ADI: BAYRAKLI OKUL EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI PROJESİ PROJENİN UYGULANACAĞI YER: BAYRAKLI

PROJENİN TANIMI İlçemiz sınırlarında yer alan resmî, özel,okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ders programlarının yanında eğitim - öğretim kalitesinin artırılmasına yönelik uygulamaya konulan bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yapılacak çalışmaların planlanması, uygulanması ve bir veri tabanında değerlendirilmesi yapılarak okullarda gelişim yönünde değişimlerin sağlanması.  

BAYRAKLI OKAP PROJENİN SÜRESİ: 1+3 YIL (1 YIL PİLOT +3 YIL) PROJE ORTAKLARI: BAYRAKLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE BAĞLI TÜM OKULLAR BAYRAKLI KAYMAKAMLIĞI BAYRAKLI BELEDİYESİ BAYRAKLI RAM BAYRAKLI HEM BAYRAKLI İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ BAYRAKLI EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI

BAYRAKLI OKAP AMAÇLAR: Okullardaki eğitim niteliğini arttırmak Okullarda sürdürülebilir gelişim stratejilerinin oluşturulmasını sağlamak

BAYRAKLI OKAP Projeli eğitim kültürü oluşturmak Araştıran, sorgulayan, çözüm üreten, analitik düşünen bireyler yetiştirmek

BAYRAKLI OKAP BAYRAKLI OKAP Okulları etkinlik ve projeler kapsamında harekete geçirmek Okulların misyon, vizyon ve stratejik planlarıyla uyumlu daha çok faaliyetler yapmasını sağlamak

BAYRAKLI OKAP Bayraklı ilçesinde gerçekleştirilen tüm bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerin veri tabanına işlenip, sonuçların değerlendirilmesini sağlamak

BAYRAKLI OKAP Çalışanların bilgi birikimini arttırarak yaptıkları faaliyetleri ödüllendirmek Çalışanlar arasında sinerji yaratarak ekip bilincini geliştirmek Okul çevre işbirliğini geliştirmek

PROJENİN HEDEFİ: BAYRAKLI OKAP Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okulların yapılacak olan mevcut durum analizi sonucu elde edilen verilerin bilimsel, sosyal, kültürel , sanatsal ve sportif faaliyetler alanında kademeli olarak üç yılda %60 arttırılması. (1.yıl:%10, 2.yıl:%20, 3. yıl:%30)

BAYRAKLI OKAP BEKLENEN SONUÇLAR Okullarda sosyal, kültürel, akademik gelişme desteklendi, böylece eğitimin niteliği arttırıldı Okullarda kurum kültürü, aidiyet duyguları geliştirildi. Eğitim heyecanı canlandırıldı. Stabil okul modelleri yerine dinamik, gelişim yönünde değişen, yenilikçi okul ortamları oluşturuldu. Okulların çevreye etkisinin arttırılmasıyla daha bilinçli velilerle desteklenen mutlu öğrenci profilleri oluşturuldu.

BEKLENEN SONUÇLAR Kültürel değerlerimizin korunarak geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına katkıda bulunuldu. İzlenilebilir ve değerlendirilen bir gelişim sağlandı. Okul ortaklıkları sağlanarak bölgeler arası koordinasyon ve fırsat eşitliği sağlandı. Sağlık,temizlik ve hijyene önem veren okullar oluşturuldu. Ekip bilinci oluşturuldu, yaratılan sinerjiyle okulların gelişimine katkıda bulunuldu. Sivil Toplum kuruluşlarının eğitim öğretime katkısı sağlandı. Kardeş okul kampanyalarıyla şehirçi, şehirler arası okul etkileşimi güçlendi.

Projenin, Milli Eğitimin temel amaçları ve öncelikleri ile ilgisi BAYRAKLI OKAP GEREKÇELENDİRME Projenin, Milli Eğitimin temel amaçları ve öncelikleri ile ilgisi 1) 05/01/1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 52. Maddesi, (2) 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 62. Maddesi,  (3) Kasım 1999 tarih ve 2506 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesinin 5. Maddesi, (4)TKY uygulaması ödül yönergesi (5) 30/04/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 2’ nci maddesi

(6) 06/01/2006 tarih ve 9972 sayılı Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 4. 5. ve 6. Maddeleri,   (7) 25/06/2010 tarih ve 4194 sayılı Milli Eğitim Müdürlükleri Araştırma Geliştirme (AR-GE) Birimi Yönergesinin 6. ve 7. Maddeleri (8) 07/09/2013 tarih 28758 sayılı Orta Öğretim Kurumları yönetmeliği  (9)13/1/2005 tarih 25699 sayılı Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği (10)21/7/2012 tarih 28360 sayılı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği

BAYRAKLI OKAP PROJE FAALİYETLERİ Projemiz 10 ana bileşenden oluşmaktadır. 1.Proje Üst Kurulunun Oluşturulması 2.Proje ile ilgili kaynak doküman oluşturulması 3. Okullarda proje ekiplerinin oluşturulması 4. Hedef konularda mevcut durum analizlerinin yapılması. 5. Proje ekiplerine hazırlayıcı ve teknik eğitimlerin verilmesi.

PROJE FAALİYETLERİ 6.Web sayfası hazırlanması, 7.İzleme değerlendirme ve ara değerlendirme çalışmalarının yapılması 8.Görsel ve yazılı dökümanların çoğaltılıp dağıtılması, 9.Sivil toplum kuruluşları,tüm paydaşlar ve basın-medya mensuplarına proje ile ilgili bilgi verilmesi 10.Dönem sonlarında periyodik olarak ödül törenlerinin yapılması

BAYRAKLI OKAP PROJE ÜST KURULU Proje Koordinatörü: Hasan KAPSIZ(Bayraklı İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü) Proje Yürütme Kurulu: Serap YILDIZ TURAN (Ali Osman Konakçı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü) Cesim ZEYDAN (Şehit Yüzbaşı Ali Rıza Sodak Ortaokulu Müdürü) Özlem AKSU (Sıdıka Dilek Üstün Anaokulu Müdürü) Saniye Kuleli (Çamkıran Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni) Ayça ŞENER (Çamkıran Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni) Gamze TANAYDIN YILDIRIM (Ali Osman Konakçı MTAL İngilizce Öğretmeni)

BAYRAKLI OKAP Proje sürecinde proje üst kurulunun yapacağı çalışmalar iş paketlerinin oluşturulmasıyla gerçekleştirilecektir.

BAYRAKLI OKAP İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ 1: Temaların belirlenmesi, mevcut durum analizlerinin oluşturulması. İŞ PAKETİ 2: Değerlendirme kriterlerinin oluşturulması İŞ PAKETİ 3: Proje metninin hazırlanması İŞ PAKETİ 4: Proje veri tabanının, web sitesinin oluşturulması İŞ PAKETİ 5: Proje ile ilgili belge, bilgi ve dökümanların hazırlanması

BAYRAKLI OKAP İŞ PAKETİ 6: Proje yürütme el kitapçığının hazırlanması İŞ PAKETİ 7: Proje ile ilgili tanıtım ve bilgilendirme toplantılarının planlanması ve yürütülmesi İŞ PAKETİ 8: Projenin izleme değerlendirme faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesi İŞ PAKETİ 9: Proje final çıktılarının derlenmesi ve final raporunun hazırlanması İŞ PAKETİ 10: Proje ödül töreni ve proje çıktılarının sergilenmesi

BAYRAKLI OKAP ÇALIŞMA TAKVİMİ X 1.PROJE EKİBİNİN OLUŞTURULMASI FAALİYET AY 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 UYGULAMA BİRİMİ 1.PROJE EKİBİNİN OLUŞTURULMASI X PROJE EKİBİ 2.OKULLARDA PROJE EKİPLERİNİN OLUŞTURULMASI 3.HEDEF KONULARDA MEVCUT DURUM ANALİZLERİNİN YAPILMASI 4.PROJE İLE İLGİLİ KAYNAK DOKÜMAN OLUŞTURULMASI 5.PROJE VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI 6.PROJE EKİPLERİNE HAZIRLAYICI VE TEKNİK EĞİTİMLERİN VERİLMESİ 7.WEB SAYFASININ HAZIRLANMASI 8.İZLEME-DEĞERLENDİRME VE ARA DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARININ YAPILMASI 9.GÖRSEL VE YAZILI DÖKÜMANLARIN ÇOĞALTILIP DAĞITILMASI 10.ÖDÜL TÖRENİNİN YAPILMASI

BAYRAKLI OKAP DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ İlkokul,Ortaokul, Lise Akademik Durum puan çizelgeleri İlkokul,Ortaokul, Lise Çalışan Personel Faaliyet Durum Puan Çizelgeleri İlkokul,Ortaokul, Lise Sosyal Sorumluluk Durum Puan Çizelgelerinden oluşmaktadır.

BAYRAKLI OKAP DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Puan çizelgesi örneği   Bayraklı OKAP Lise Akademik Durum Puan Çizelgesi 0-5 6-10 11-15 16-20 20 ve üzeri 1- E-okul kayıtlarına göre öğrenci başına düşen özürlü devamsızlık ortalaması 5 Puan 4 Puan 3 Puan 2 Puan 1 Puan 2- E-okul kayıtlarına göre öğrenci başına düşen özürsüz devamsızlık ortalaması 85-100 70-84 55-69 45-54 0-44 3- E-okul kayıtlarına göre öğrenci okul başarı ortalaması %80-%100 %60-%79 %40-%59 %20-%39 %0-%19 4- Okul disiplin cezaları bir önceki yıla göre düşüş sağlama yüzdesi 5- Okul bünyesinde açılan kurslar Açılan her kurs için 2 Puan ( Kurs açılma onay yazısı eklenecektir) 6-Bir önceki yıla göre üniversiteye yerleştirme artış yüzdesi (4 Yıllık Üniversite) 7-Bir önceki yıla göre üniversiteye yerleştirme artış yüzdesi (2 Yıllık Üniversite) 8-Bir önceki yıla göre üniversiteye yerleştirme artış yüzdesi (4 Yıllık Üniversite) 9-Bir önceki yıla göre üniversiteye yerleştirme artış yüzdesi (2 Yıllık Üniversite) 10- Okul bünyesinde açılan veli yetiştirme kursları 1.lik 2.lik 3.lük Diğer(Mansiyon,Jüri özel ödülü vs.) 11- Yapılan yarışma ve sınavlarda dereceye giren öğrenciler

BAYRAKLI OKAP MEVCUT DURUM ANALİZİ Bayraklı Okul Eğitim Kalitesinin Arttırılması Projesi Mevcut Durum Analizi İlkokul, Ortaokul, Lise Akademik Yapı İlkokul, Ortaokul, Lise Sosyal Kültürel Faaliyetler İlkokul, Ortaokul, Lise İnsan Kaynakları İlkokul, Ortaokul, Lise Sosyal Sorumluluk başlıklarından oluşmaktadır.