AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI. PROGRAMLARIN HEDEFİ Eğitim ve öğretim alanında bir Avrupa İşbirliği Alanı kurarak, 2010 yılına kadar ‘Bilgi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sakarya Üniversitesi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YURTDIŞI MALİ KAYNAKLAR Ali Osman KURT SAÜ - Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (ULİK) Genel.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI. Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
Sunum transkripti:

AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI

PROGRAMLARIN HEDEFİ Eğitim ve öğretim alanında bir Avrupa İşbirliği Alanı kurarak, 2010 yılına kadar ‘Bilgi Avrupasını’’oluşturmak Lizbon Stratejisi: Avrupa’yı dünyanın en rekabetçi, dinamik ve bilgiye dayalı ekonomisi haline getirmek. Sürdürülebilir ekonomik kalkınma Daha iyi ve daha çok iş imkanları Daha fazla toplumsal birliktelik ve sosyal uyum Çevrenin gelecek kuşaklar için daha iyi korunması Topluluk içindeki eğitim sistemleri arasında kaliteyi yükseltmek için değişim, işbirliği ve hareketliliği güçlendirmek.

PROGRAMLARIN YASAL DAYANAĞI Avrupa Birliği Kurucu Antlaşması’nın 149. ve 150. maddeleri Avrupa Komisyonu tarafından yayınlanan Genel Teklif Çağrısı Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 1999/382/EC tarih ve sayılı kararı (LdV) Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin tarihli ve 253/2000/EC sayılı kararı (Socrates) Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin 15 Kasım 2006 tarih ve 1720/2006/EC sayılı kararı (Yaşam Boyu Öğrenme) Lizbon ve Kopenhang Kriterleri

İLGİLİ TARAFLAR AB KOMİSYONU: (Eğitim ve Kültür Genel Müdürlüğü) KATILAN ÜLKELERDE: Ulusal Otorite : Karar Alma Organı- Yönlendirme ve İzleme Komitesi Ulusal Ajans : Uygulama Birimi Yararlanıcılar : Kamu kuruluşları, kamu ve özel eğitim kurumları, özel sektör, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, meslek ve gençlik kuruluşları

KİMLER KATILABİLİR? AVRUPA BİRLİĞİNE ÜYE 27 DEVLET EFTA/EEA ÜLKELERİ NORVEÇ İZLANDA LİHTENŞTAYN ADAY ÜLKELER TÜRKİYE

AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI ULUSAL AJANS Türkiye’nin AB Eğitim ve Gençlik Programlarına katılım süreci içinde 29 Ocak 2002 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı ile Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) bünyesinde AB Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Türk Ulusal Ajansı) kurulmuştur. AB’ne katılan ülkelerin Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanmasını sağlamak üzere ülkelerinde kurdukları ve ilgili taraflarla işbirliği içinde programlardan yaralanma faaliyetlerini organize ve koordine eden kurumdur.

ULUSAL AJANSIN GÖREVLERİ AB Eğitim ve Gençlik Programlarını ülke içinde tanıtmak, koordine etmek ve yürütmek Programlardan faydalandırılacak projeleri yurt içinde değerlendirmek ve seçmek Üye ülkeler ve AB Komisyonu ile bu programların gerçekleştirilmesi ve işbirliği kurulması konusundaki çalışmaları yürütmek

ULUSAL AJANSIN YAPISI DPT’den Sorumlu Bakan Yönlendirme ve İzleme Komitesi Ulusal Ajans Danışma Kurulu GENÇLİK PROGRAMI YAŞAMBOYU ÖĞRENİM PROGRAMI DESTEK BİRİMLERİ Bütçe ve Finansman İnsan Kaynakları Danışma Kurulu GENÇLİK PROGRAMI Halkla İlişkiler Bilişim İç Denetçi Hukuk Müşavirliği Genel Koordinatörlükler

PROGRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ I. DÖNEM: II.DÖNEM: SOCRATES: GENEL EĞİTİM LEONARDO da VINCI: MESLEKİ EĞİTİM YOUTH: GENÇLİK III.DÖNEM: LIFELONG LEARNING PROGRAMME YAŞAM BOYU ÖĞRENİM PROGRAMI YOUTH IN ACTION: GENÇLİK PROGRAMI

TÜRKİYE’NİN PROGRAMLARA KATILIMI 1 Ekim Mart 2004: AB Eğitim ve Gençlik Programlarına katılım için Hazırlık Dönemi 1 Nisan 2004: Türkiye’nin AB Eğitim ve Gençlik Programlarına “tam üye” olarak katılım hakkı elde etmesi 31 Aralık 2006: Programların II.Döneminin sona ermesiyle; AB fonlarından ve ulusal katkı paylarından toplam 67 milyon €’luk bir bütçe oluşturulmuş, Ülkemiz eğitim ve gençlik sektörüne karşılıksız hibe olarak kullandırılmış, Toplam proje desteklenmeye değer bulunmuş, Yaklaşık vatandaşımız, AB ülkelerinde program faaliyetleri çerçevesinde bilgi ve deneyim arttırma amaçlı değişim ve yerleştirmelere katılmıştır. 1 Ocak 2007: Programların III.Döneminin Başlaması:

LIFELONG LEARNING PROGRAMME YAŞAM BOYU ÖĞRENİM PROGRAMI

YAŞAMBOYU ÖĞRENİM PROGRAMI COMENIUS PROGRAMI Okul Eğitimi ERASMUS PROGRAMI Yüksek Öğretim LEONARDO DA VINCI PROGRAMI Mesleki Eğitim GRUNDTVIG PROGRAMI Yetişkin Eğitimi ORTAK KONULU PROGRAMLAR(Merkezi Projeler) 4 Temel Faaliyet: Politika Geliştirme; Dil Öğrenme; BİT; Örnek Uygulamaların Yaygınlaştırılması JEAN MONNET PROGRAMI (Avrupa ile entegrasyonda uzmanlaşan araştırmacı destekleri) 3 Temel Faaliyet: Jean Monnet Eylemi; Avrupa Kurumları; Avrupa Kuruluşları

YILLARI ARASINDA PROGRAMLARA AYRILAN BÜTÇE Yaşam Boyu Öğrenim Programı Euro *Sektörel Programlar Comenius 10% (1.047 million Euro) Erasmus 40% (3.114 million Euro) Leonardo da Vinci 25% (1.725 million Euro) Grundtvig 3% (358 milllion Euro) *Ortak Konulu Programlar (369 million Euro) *Jean Monnet Programı (170 million Euro) Gençlik Programı 885,000,000 Euro

HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI’NIN GENEL AMAÇLARI Hayatboyu öğrenme yoluyla Topluluğu ileri bir bilgi toplumu haline getirmek Daha çok ve daha iyi iş imkanı yaratmak, sosyal bütünlüğü geliştirmek Çevrenin gelecek kuşaklar için daha iyi korunmasını sağlamak Dünyada bir kalite referansına dönüşmelerini temin etmek amacıyla AB Topluluğu içinde, eğitim ve öğretim sistemleri arasında karşılıklı değişim, işbirliği ve hareketliliği güçlendirmek

HEDEFLENEN HAREKETLİLİK SAYILARI arası 3 milyon öğrenci hareketliliği 2013’ün sonuna kadar yılda Leonardo yerleştirmesi 2013’ün sonuna kadar yılda Grundtvig hareketliliği

Komisyon Merkezli Faaliyetler (KOM) Ulusal Ajans Merkezli Faaliyetler (UA) Başvuru, seçim ve sözleşme işlemleri Komisyon tarafından yürütülür. Başvuru seçim ve seçilme işlemleri,katılan ülkenin Ulusal yetkilileri tarafından ve Ulusal Ajansların yardımıyla yürütülür.

COMENIUS COMENIUS

COMENIUS PROGRAMI Kalitenin artırılması Ülkeler arası işbirliği aracılığıyla: Avrupa boyutunun güçlendirilmesi EĞİTİMDE Dil öğreniminin teşvik edilmesi Kültürler arası diyalog kurulması

Okul eğitimindeki kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmek için: Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik e derek, eğitimde Avrupa boyutunu geliştirme Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını desteklemek Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadelede, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasronu Eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini teşvik eden yöntemler geliştirmek ve bunları yaygınlaştırmak Ekip çalışması, sosyal ilişkiler, proje faaliyetlerini planlama ve üstlenme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında da öğrenci ve öğretmenlerin yetenek edinmeleri

Pedagojik metodlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik etmek Farklı kültürleri, dilleri ve düşünce yapılarını tanıtmak, Öğrencilere kişisel gelişimleri, gelecekteki kariyerleri ve aktif vatandaş olmaları yolunda gerekli olan temel yaşam becerilerini elde etmeleri için yardım etmek, Bilgi ve tecrübe alışverişini teşvik etmek İyi uygulamaların ortaya çıkmasını ve yaygınlaşmasını sağlamak

Okul eğitiminde dil öğreniminin teşvikine katkıda bulunmak için: Yabancı dil olarak Avrupa dillerinin öğretiminde kaliteyi arttırmak Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini geliştirmek Az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin dil yeteneklerini geliştirmek Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek

Projenin odaklandığı konu kapsamında yapılacak çalışmalar aracılığıyla; ekip çalışması, sosyal beceriler, proje faaliyetlerini planlama ve yürütme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasında da öğrenci ve öğretmenlerin yetenek ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. COMENIUS OKUL ORTAKLIKLARI

ÇOK TARAFLI ORTAKLIKLAR 3 Ortaklı yapı (en az biri AB üyesi) YÖNTEM: seçilen bir ORTAK konu ya da sorun hakkında farklı ülkelerden eğiticilerin ve öğrencilerin birlikte çalışması SÜREÇ ODAKLI: Nihai ürünü elde etmeye yönelik ÜRÜN : Bülten, web sitesi, fuar, sergi veya yeni bir teknik ürün gibi ORTAKLAŞA üretilmiş çıktılar

ÇOK TARAFLI ORTAKLIKLAR Öğrenci Odaklı: Öğrenci ve öğretmenlerin ortak bir konu üzerinde birlikte çalışarak hazırladıkları, öğrencilerin aktif katılımını sağlayan ortaklıklar Okul Odaklı: Okul yönetiminin ve pedagojik yaklaşımların geliştirilmesine yönelik kurulan ortaklıklar

KİMLER KATILABİLİR? Örgün ve yaygın eğitimdeki tüm öğrenciler Eğitim alanında görev yapan tüm personel Öğretmenler, Öğretim Elemanları, Müdürler, Yöneticiler, Rehberlik ve Danışmanlık Birimlerinde Görev Yapanlar, Müfettişler Yerel ve ulusal düzeydeki tüm eğitim kurumları

KİMLER KATILABİLİR? Örgün ve yaygın eğitimdeki tüm öğrenciler Eğitim alanında görev yapan tüm personel Öğretmenler, Öğretim Elemanları, Müdürler, Yöneticiler, Rehberlik ve Danışmanlık Birimlerinde Görev Yapanlar, Müfettişler Yerel ve ulusal düzeydeki tüm eğitim kurumları

Comenius Okul Ortaklıkları Kapsamındaki Faaliyetlerde Yer Alabilecek Öğretmen ve İdareciler sadece okul personeli ve öğrencileri katılımcı olabilecektir yurtiçifaaliyetlere katılım konusunda bir öğretmenin verdiği ders saati ve statüsü (kadrolu, sözleşmeli,ücretli veya görevlendirmeli olması) bakımından bir sınırlama bulunmamaktadır.

MALİ DESTEK En az 4 hareketlilik € En az 8 hareketlilik € En az 12 hareketlilik € En az 24 hareketlilik €

Hareketlilik Ortaklık kapsamında ortaklarca yapılan faaliyetlere katılım için yapılan yurt dışı seyahati Asgari hareketlilik 4, 8, 12 ve 24 olabilmektedir. Bu başvuru formunda ve sözleşmenizde belirlenmiş minumum sayıdır. Bir hareketlilik = bir kişinin hareketliliği Bir kişi birden fazla hareketlilik yapabilir. Örneğin: 12 hareketlilik: 12 kişi 1 defa veya 6 kişinin 2 defa hareketliliği gibi. Kimler Katılabilir? Okulun eğitim personeli ve öğrencileri ile bu kişilerden özel ihtiyaçları olanların ebeveyn veya refakatçileri, onaylanmış ilgili ortak temsilcileri* Süre: İki taraflı ortaklıklar hariç (minumum 10 gün), sınırlama yok 25 (faaliyetin gerektirdiği kadar)

İKİ TARAFLI DİL ODAKLI ORTAKLIKLAR Dil Projeleri ise iki taraflı projeler olup en az biri AB üyesi olmak üzere iki ülkenin ortaklığıyla gerçekleştirilir ve en az 10 günlük bir sınıf değişimini içerir. Öğrenci Odaklı: Öğrenci ve öğretmenlerin dil öğrenimine yönelik olarak hazırlanmış ve öğrencilerin aktif katılımını sağlayan ortaklıklardır. Özellikle az kullanılan ve az öğretilen diller olmak üzere Avrupa Birliği'nin bütün resmi dillerini kullanmayı teşvik etmek suretiyle Avrupa'da dil çeşitliliğini artırmayı amaçlar.

İKİ TARAFLI ORTAKLIKLARDAKİ HAREKETLİLİK TÜRLERİ Proje Toplantısı: Sınıf Değişimi gerçekleştirilmeden önce her iki ortak okuldan birer öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilir. Bu toplantıda sınıf değişimine yönelik hazırlıklar da yapılır. Sınıf Değişimleri: En az 12 yaşında ve en az 10 günlüğüne ortak okul öğrencilerinin karşılıklı olarak birbirlerini ziyaret ettiği ve proje faaliyetlerini yürüttüğü hareketlilik türüdür. 12 hareketlilik: 10 öğrenci + 2 öğretmen 24 hareketlilik: 20 öğrenci + 4 öğretmen

MALİ DESTEK En az 12 hareketlilik € En az 24 hareketlilik €

İLGİLİ ORTAK OLARAK PROJEYE DAHİL EDİLEBİLECEK KURUMLAR Kar Amacı Gütmeyen Kurum (Yerel / Bölgesel / Ulusal) Kar Amacı Gütmeyen Kurum (Uluslararası) Araştırma Kuruluşu Kamu Yetkilisi (Yerel) Kamu Yetkilisi (Bölgesel) Kamu Yetkilisi (Ulusal) Özel Şirket (Üretim) Özel Şirket (Hizmet) Diğer Çeşit Kuruluş

ORTAKLIK SÜRESİ -Her iki ortaklık tipi için faaliyet süresi 2 yıldır. -Daha önce başlamış bir projenin 2. yılında ortaklığa yeni ortak olarak katılmak söz konusu değildir.

İYİ BİR PROJE BAŞVURUSUNUN ÖZELLİKLERİ Somut amaç, hedefler, kapsam ve yararlanıcı tespiti Açık hedefler ve gerçekçi sonuçların olması Kültürler arası entegrasyon, yabancı dil öğrenimi, özel ilgiye gereksinimi olan öğrencilerin ihtiyaçları ve fırsat eşitliğine öncelik verilmiş olması Öğrencilerin yaş grubuna uygun olması Proje tarafları arasında etkin koordinasyonun ve işbirliğinin sağlanması Ortaklaşa gerçekleştirilen etkinliklerde işbirliği ve iş bölümüne dayalı yaklaşımın benimsenmesi Gerçekçi ve detaylı bütçelendirme

Detaylı iş ve bütçe planlarının olması Müfredatla bütünleşmiş olması Öğrencilerin aktif katılımının sağlanması Okul yönetiminin desteği Proje neticesinde elde edilecek ürünlerin yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde yaygınlaştırılmasına ilişkin detaylı bilgi olması Başvuru formunun eksiksiz doldurulması Son başvuru tarihinden önce Ulusal Ajansa gönderilmesi

1.Proje Koordinatörümü / Proje Ortağımı olunacağına karar vermek: Proje Koordinatörü: Proje fikri belirlemek Okul yönetiminin ve öğretmenlerinin proje yapma isteğini ortaya koyması gerekmektedir. Proje fikrini okul yönetimi, öğretmenler ve öğrenciler ortaklaşa tartışmalı ve istenen bir konu üzerinde karara varılmalıdır. Karara varılan proje konusunun ilişkilendirileceği müfredat alanları tespit edilmelidir. Proje konusuna ve proje türüne göre hareketlilik sayısı belirlenmelidir. Proje Ortağı: Hazır projelere ortak olmak BAŞVURU ADIMLARI

2. Proje tipine karar vermek (Çok Taraflı- İki Taraflı) 3. Programa Katılan Ülkelerden Ortak Bulmak Okul tarafından üretilen proje fikrine ortak aramak. Bir proje fikri bulunan başka bir okulla ortak olmak adresinde yayınlanan Başvuru Formu Doldurma Klavuzunu dikkatlice okuyunuz. 5. Proje Başvuru Formunu ortaklarla birlikte eksiksiz doldurmak. ON-LINE BASVURU BAŞVURU ADIMLARI

ORTAK BULMA YOLLARI Ortak Arama Siteleri:Partner Finding Forum İrtibat Seminerleri Ulusal Ajans Kişisel bağlantılar BAŞVURU ADIMLARI

ORTAK ARAMA SİTELERİ school/oliympics/about/ school/oliympics/about/ partner finding forum.cfm

İRTİBAT SEMİNERLERİ Comenius kapsamına proje yapmak isteyen eğitim öğretim kurumlarının, kendilerine uygun projeleri tanımak, kendi projelerinin tanıtmak ve proje ortaklıkları geliştirmek amacıyla bir araya gelmelerine imkan sağlayan bir faaliyettir. Bu seminerlere, okullarda filen görev yapan öğretmen ve idareciler başvurabilir.

ADIM ADIM PROJE BAŞVURUSU 2. Ortak Bulmak 3. Proje Detaylarını Belirlemek e-posta telefon fax 4. Başvuru Formunu Doldurmak 5. Başvuru Yapmak 1. Koordinatör / Ortak Okul

DEĞİŞİK PROJE KONULARI

HANGİ KONULARDA PROJE YAPILABİLİR? 1.Avrupa kültürünün İzmir’de ve Türk kültürünün Avrupa’daki eserleri 2.Termal sularımız 3.Olimpiyatlar 4.Milli parklar 5.Halk oyunlarımız 6.Avrupa ve Türkiye de köy yaşantısı 7.Ege bölgesinde yetişen şifalı bitkiler 8.Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimi (Otistik, Üstün zekalı, Engelli vs) 9.Gecekondu bölgelerindeki öğrencilerin okula yönelik tutumlarının iyileştirilmesi 10.Kırsal kesimlerden büyük kentlere göç eden öğrencilerin kent yaşamına uyumları

11. Avrupa mutfağı ile Türk mutfağının ortak/farklı özellikleri 12. Tarih öğretiminin Avrupa toplumlarını kaynaştırması 13. Okul öncesi sınıflarda AB Kültürünün geliştirilmesi 14. Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme 15. Çevre bilincinin kazandırılması 16. Okulunu/sınıfını güzelleştir 17. Türkiye ve AB ülkelerinde düğünler 18. Savaşlar ve doğal afetlerin etkilerinin resim yoluyla ifade edilmesi 19. Seyirlik oyunlar 20. Mitolojik masallar

21. İnsan Hakları eğitimi 22. Serbest zamanların değerlendirilmesi 23. Yöresel kıyafetler 24. Müzik öğretimi 25. Çocuk Hakları Evrensel Beyannamesi 26. Okul güvenliği 27.Huzur evlerinde kalan yaşlıların duygusal açlıklarının karşılanmasında öğrencilerin yapabilecekleri 28. Okullarda öğrenci beslenmesi (Fast food) 29. Okullarda hijyen 30. Okul aile birlikleri

31. İzcilik faaliyetleri 32. Birleştirilmiş sınıf uygulamaları 33. Okul kulüpleri. 34. Sosyal klüpler 35. Ülkelerdeki batıl inançlar 36. Taşımalı eğitim uygulamaları 37. Okul öncesi öğretimde yabancı dil öğretimi, bilgisayar okur-yazarlığı 38. Farklı kültürlerin sanat yoluyla ifade edilmesi Aklınıza gelen her konunun bir proje olabileceğini unutmayınız!!!

Pedagojik veya İdari Konulara Odaklı Okul Ortaklıklarının Konuları Ne Olabilir? 1.Okul yönetimi nasıl geliştirilebilir? 2.Okul içi ve okul dışı etkenlerle nasıl işbirliği sağlanabilir? 3.Veliler okul eğitimine nasıl dahil edilebilir? 4.Okullar özerkliklerinden en fazla nasıl yararlanabilir? 5.Okul ve çalışma dünyası arasında etkili bağlantılar nasıl sağlanabilir? 6.Bilgi ve iletişim teknolojileri sınıf ortamında en etkin nasıl kullanılabilir? 7.Göç sonucu şehrimize ve okulumuza gelen öğrenciler toplumla nasıl bütünleştirilebilir? 8.Öğretmenler ve okul idarecilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak yöntemler ve yaklaşımlar nasıl geliştirmetirilir? 9.Yeni kurumsal ve pedagojik yaklaşımları

ÖRNEK PROJE İSİMLERİ –Friendship with no limits –H2O –Tourism and the environment –PAPIE:People and the Places In Europe –Cultural awareness –SOS –OUR KITES ARE IN THE SKY

AKTİVİTE ÖRNEKLERİ Ortaklığa katılan bütün kurumlar arasında proje toplantısı Proje faaliyetlerine katılan öğretmen ve öğrencilerin değişimi (Yani, öğretmen değişimi, müdür çalışma ziyareti, öğrenci değişimi) Yurtdışındaki ortak okullarla iyi uygulamaların ve tecrübelerin değişimi Alan çalışması, projeyle ilgili araştırmalar İş birliği faaliyetleriyle ilgili dokümanların tasarlanması yayımlanması ve dağıtılması Teknik nesneler, çizimler ve sanat eserlerinin üretilmesi Müsamereler (tiyatro oyunları, müzikaller gibi)

Projenin Uygulanması

HAYDİ O ZAMAN! COMENIUS PROJESİ’nde BULUŞALIM

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ TEL: FAKS : WEB: E-MAİL: