ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
ISTiKLAL MARSI İSTİKLÂL MARŞI Mehmet Akif Ersoy.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
Marşımız....
HİLALİN GÖLGESİNDE BİR ÖMÜR
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
ÇANAKKALE SAVAŞI.
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi Küçük Grup Oluşturma Örnek Olay İncelemesi Fotoğraf ve Resimlerin Analiz Edilmesi (Fotoğraf/Resim.

ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
İlköğretim DKAB Dersi 8. Sınıf 3. Ünite
KUTLU DOĞUM HAFTASI YASEMİN KOLSUZ /C bilgidagi.com.
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
DİNLERİN VE İSLAM’IN EVRENSEL ÖĞÜTLERİ – 2
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
4. Sınıf - 2. Ünite ÖĞRENME ALANI -
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
YUNUS EMRE İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
Selamlaşma.
KURANIN TEMEL KONULARI
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA!.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
Rasulullah (sav) buyurdular ki ;
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
Paylaşma ve Yardımlaşma
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
ADALETLI OLMAK.
HZ. MUHAMMED (S.A.V) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ RAMAZAN ORUCU
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Sema KAHRAMAN Simenli İlköğretim Okulu
Bugün neler öğreneceğiz?
Selamlaşma Hikmet SIRMA.
ORUÇ İBADETİ 7. SINIF 2. ÜNİTE RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
70 Y ıLLıK B IR H AYAT Orhan ÇELİK. N ASıL B IR İ NSAN Erkek Üniversite Mezunu Üniversite Mezunu 24 Yaşında Namaz Kılmaya Başladı 25 Yaşında İş hayatına.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER

ÜNİTE KAZANIMLARI Bu ünitenin sonunda öğrenciler; 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 2. Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. 3. Ahlaki değerlerin dinle ilişkisini açıklar. 4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. 5. Kişilik gelişiminde dinî ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. 6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin 2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. “Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, akrabalarınızı ziyaret ediniz. İnsanlar uykuda iken namaz kılınız, selametle cennete girersiniz.” (Riyâzüs Sâlihîn ve Tercemesi, C 2, s. 229) KAVRAMLARI AÇIKLAMA Selam: Barış, rahatlık, esenlik; müslümanların birbirleriyle karşılaştıkları zaman, karşılıklı olarak sağlık ve esenlik dileklerini sunmaları. Akraba: Birbirine yakın kimseler, aralarında, nesep, süt veya evlilikten doğan bir yakınlık bulunanlar. Selâmet: Her türlü korku ve tehlikeden uzak olma, kurtulma.

2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin 2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. “Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, akrabalarınızı ziyaret ediniz. İnsanlar uykuda iken namaz kılınız, selametle cennete girersiniz.” (Riyâzüs Sâlihîn ve Tercemesi, C 2, s. 229) ANAHTAR KAVRAMLARIN BELİRLENMESİ: Selamlaşmak Yemek yedirmek Akraba ziyareti Gece namazı

S E L A M Ş K P Ç D H O B U Z Ğ J I Y R G V İ N Ö

2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin 2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. “Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, akrabalarınızı ziyaret ediniz. İnsanlar uykuda iken namaz kılınız, selametle cennete girersiniz.” (Riyâzüs Sâlihîn ve Tercemesi, C 2, s. 229) İLKELERİ BULMA Selamlaşmak İnsanlara yemek yedirmek (ikramda bulunmak) Akrabaları ziyaret etmek Gece namazı kılmak

2. KAZANIM: Örf , âdet ve ahlaki değerlerin 2. KAZANIM: Örf , âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. “Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, akrabalarınızı ziyaret ediniz. İnsanlar uykuda iken namaz kılınız, selametle cennete girersiniz.” (Riyâzüs Sâlihîn ve Tercemesi, C 2, s. 229) BAKIŞ AÇISINI BULMA -İnsanlara karşı samimi davranma , selamlaşma ve paylaşmaya önem verme. -Akrabaları ziyaret etmek ve nafile ibadetleri yapmaya özen göstermek.

2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin 2. KAZANIM: Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. “Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, akrabalarınızı ziyaret ediniz. İnsanlar uykuda iken namaz kılınız, selametle cennete girersiniz.” (Riyâzüs Sâlihîn ve Tercemesi, C 2, s. 229) DEĞERLERİ BULMA İkram Ziyaret İbâdet

3. KAZANIM: Ahlaki değerlerin dinle ilşkisini açıklar. “ İmanı en olgun kimseler, ahlakı en güzel olanlardır...” “Sizin en hayırlılarınız ahlakça en güzel olanlarınızdır.” (Riyâzüs Sâlihîn, C 2, s. 51 ve 53 ) KAVRAMLARI AÇIKLAMA İman: Hz.Muhammed’in Cebrâil aracılığıyla Allah’tan alarak insanlara ulaştırdığı hakikatlerin doğruluğuna kesin bir şekilde inanmak. Olgun: Bilgi, görgü ve hoşgörüsü gelişmiş kimse. Ahlak: İnsanda yerleşmiş huylar. Hulkun çokluk şeklidir.

5. KAZANIM: Kişilik gelişiminde dini ve ahlaki 5. KAZANIM: Kişilik gelişiminde dini ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. “ Ey iman edenler! Adaleti tititzlikle ayakta tutan; kendiniz, ana babanız ve akrabanız aleyhinde de olsa Allah için şahitlik eden kimseler olun... Hislerinize uyup adaletten sapmayın..” (Nisâ Suresi, 135. ayet) DEĞERLERİ BULMA Adaletli olmak Çıkarı için yalan şahitlik yapmamak

6. KAZANIM: Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. “İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendini bilmezsen Bu nice okumaktır.” (Yunus Emre) İLKELERİ BULMA İlim öğrenmek Kendini tanımak

7. KAZANIM: Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir. “ Bastığın yerleri “toprak” diyerek geçme, tanı: Düşün, altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehit oğlusun , incitme, yazıktır atanı: Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.” DEĞERLERİ BULMA Vatan sevgisi Milli bilinç Kültürel mirasa sahip çıkma