AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci AB Mesleki Eğitim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ve DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MBS’Yİ NASIL KULLANABİLİRİM?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ve DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI Dr. Ruhi KILIÇ Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürü

AB BELGELERİNE GÖRE REHBERLİK Bireylere eğitim, meslekî ve kişisel yaşamları hakkında karar verme ve bu kararları uygulama konusunda yardımcı olmak üzere tasarlanan faaliyetler bütünüdür.

AB BELGELERİNDE REHBERLİK Ortak meslekî eğitim politikasına ilişkin prensipler (1963/Konsey Kararı) Meslekî eğitimde topluluk politikasının ve eylem plânının geliştirilmesi (1971, 1991, 1994/Konsey Kararları) Hayat Boyu Öğrenme ETF, CEDEFOP, OECD sentez raporları Hayat boyu rehberlik alanında politikalar, sistemler ve uygulamaların güçlendirilmesi (2004)

Avrupa Belgesinde Rehberlik Hayat Boyu Öğrenme Öğrenme talebini ve bilincini geliştirme Meslek ve öğrenme tercihlerinin geleneksel olmayan yeni ihtiyaç ve koşullara yansıtılması Eğitim-öğretim sağlayıcılar ile iş piyasası arasında güçlü ortaklıklar geliştirme Vatandaşların giderek karmaşıklaşan öğrenme sistemleri içinde kendilerine uygun alternatiflere ve fırsatlara erişimlerinin artırılması

Avrupa Komisyonu Destekleri Avrupa Sosyal Fonu, SOCRATES, Leonardo Da Vinci ve PHARE PLOTEUS ve EUROGUIDANCE şebekesi “Hayat Boyu Rehberlik Uzmanlar Grubu

Kopenhag Bildirgesi (2002) Avrupa’da vatandaşların meslekî ve coğrafi hareketliliğini desteklemek üzere, özellikle öğrenme, meslekî eğitim ve öğretimden yararlanma, yeterlilikler ile niteliklerin aktarılması ve tanımlanmasıyla ilgili konularda, eğitim-öğretimin, istihdamın her düzeyinde üye devletlerdeki bilgilendirme, rehberlik, danışmanlık faaliyetlerini destekleyen politikalar, sistemler ve uygulamaların güçlendirilmesi çağrısı

Hayat Boyu Öğrenme Hedefleri -Rehberlikten Beklentiler- Okulu bırakma oranlarının azaltılması Sistem içindeki ilerlemenin hızlandırılması Öğrenmeyi kolaylaştırma/destekleme Eğitim sistemlerinin etkililiğini artırması Eğitim ile iş dünyası arasında etkili ve işlevsel bağlar oluşturulması Avrupa çapında öğrenme imkanlarının kullanımının kolaylaştırılması

İşgücü Piyasası Etkinliği ve Ekonomik Kalkınma Hedefleri –Beklentiler- İş piyasasında arz ve talebi uyumlaştırma Yetişkinlerin öğrenme süreçlerine kazandırılması İşgücü hareketliğinin sağlanması İşsizliğin azaltılması Çalışanların yeni üretim süreçlerine uyum sağlaması

İşgücü Piyasası Etkinliği ve Ekonomik Kalkınma Hedefleri –Beklentiler- Yaşlı çalışanlar yada erken emeklilik gibi sonuçların etkilerinin azaltılması İstihdam fırsatlarının kullanılmasının kolaylaştırılması Hayat boyu kariyer bilincinin geliştirilmesi İş tatmininin artırılması

Sosyal Adalet ve Sosyal Katılım Hedefleri –Beklentiler- Eğitimde başarısız öğrencileri motive etme ve sürece kazandırma Okuldan ayrılma oranlarını azaltarak istihdama entegre olma şansını yükseltme Cinsiyet ayrımcılığına karşı kız öğrencileri ve kadınları fırsatlara eriştirme Okulu bırakan gençler, uzun süreli işsizler, riskteki bireyler, özürlüler, sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı grupların sosyal imkanlara erişimleri ve sosyal katılımlarının desteklenmesi

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Yapısal Olarak- Merkezi olmayan ikincil karakterdeki bir hizmetten tüm vatandaşların yasal bir hak olarak yararlandıkları bir hizmete Mantığını ve yöntemlerini sadece psikolojiden alan bir hizmetten çok disiplinli bir hizmete Fırsatları ve seçenekleri ulus, ülke ve bölge bazında algılayan bir hizmetten öğrencilerin ve çalışanların tüm Avrupa’da dolaşımını kolaylaştıran bir hizmete

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Hedef Kitle Olarak- İşsizlere ve karar verecek öğrencilere sunulan bir hizmetten hayat boyu eğitime, meslek içi ve meslekler arası geçişlere sunulacak bir hizmete Risk ve sorun gruplarını hedef alan marjinal bir hizmetten daha geniş kitlesel sunulan bir kamu hizmetine Çoğunluk orta düzey öğrencileri hedef alan bir hizmetten herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak bir hizmete

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Zaman Olarak- Kritik karar dönemlerinde sunulan bir hizmetten hayat boyu sunulan bir hizmete İyileştirici olarak kriz zamanlarında sunulan bir hizmetten eğitici olan ve vatandaşlara öğrenme, meslekî yönetim yetenekleri kazandıran ve yaşamları süresince doğru karar vermeye hazırlayan bir eğitime

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Yer Olarak- Sadece kurumlarda sunulan bir hizmetten çeşitli sosyal alanlarda, evde de sunulan bir hizmete Resmi olarak yer ve zamanla sınırlandırılmış bir hizmetten her yerde her zaman verilebilecek bir hizmete

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Hizmet Verenler Olarak- Sadece devletçe sağlanan bir hizmetten hem devlet, hem de sivil kuruluşlar ve özel sektörce de sağlanan bir hizmete Yalnızca rehberlik personeli tarafından sunulan bir hizmetten paydaşların ve diğer ilgililerin katkısını da içeren bir hizmete Uzman olmayan personel tarafından sunulan bir hizmetten hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim gerektiren bir hizmete

Meslekî Rehberlikte AB Perspektifi -Hizmet Verenler Olarak- Kişisel ve eğitim rehberliği konularına yoğunlaşan bir hizmetten meslekî gelişime önem veren bir hizmete Yeterince profesyonelleşmemiş bir hizmetten başlangıç ve meslekî ilerleme yollarına sahip bir hizmete Aynı seviyedeki personelce sunulan bir hizmetten para-profesyonel çalışanlar da dahil olmak üzere farklı personel kategorilerine sahip bir hizmete,

Türkiye’nin Durumu ve AB ile İlişkili Meslekî Rehberlik Çalışmaları Meslekî Bilgi, Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Türkiye Ülke Raporu (2003) I. Ulusal Meslekî Rehberlik Politikaları Çalıştayı (Nisan-2004) II. Ulusal Meslekî Rehberlik Politikaları Çalıştayı (Mayıs-2005) Meslekî Bilgi, Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri İş Birliği Protokolü (Ekim-2004)

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI

EĞİTİMDE REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ Öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine, eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarına, gizil güçlerini en uygun şekilde kullanmalarına ve geliştirmelerine yönelik psikolojik yardım hizmetleridir.

EĞİTİMDE MESLEKİ REHBERLİK HİZMETLERİ -POLİTİKA- Ülkenin kısa, orta ve uzun vadede sektörel bazda istihdam-eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, Eğitim-insangücü-istihdam arasındaki dengenin kurulması, Yaşam boyu eğitimin sürekli eğitim anlayışı içerisinde geliştirilmesi

EĞİTİMDE MESLEKİ REHBERLİK HİZMETLERİ -AMAÇ- Öğrencilerin eğitim süreci içerisinde kariyer gelişimleri desteklenerek, uygun zamanda kendi özelliklerine göre kariyerlerini planlamalarına v seçim yapmalarına yardımcı olmak. Mesleki rehberlik hizmetlerinde bilgi iletişim sistemlerinin kurulup kullanılmasını sağlamak. İşgücünün gelişimi boyutunda, öğrencilerin mesleki eğitimde yöneltme ile mesleğe ve iş hayatına hazırlanmalarını desteklemek.

EĞİTİMDE MESLEKİ REHBERLİK HİZMETLERİ -HEDEF KİTLE- Okul öncesi eğitim ve ilköğretim olarak temel eğitim ile orta öğretimdeki tüm öğrencilerdir. Hayat boyu kariyer anlayışı çerçevesinde yaygın eğitimdeki tüm kursiyerler.

EĞİTİMDE MESLEKİ REHBERLİK HİZMETLERİ -HİZMET VERENLER- MEB/Merkez Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Eğitim hizmetleri Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri MEB/Taşra Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM) Okul RPD Servisleri

MEB ORTA ÖĞRETİM PROJESİ MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMANLIK BİLEŞENİ

MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMANLIK BİLEŞENİ -AMAÇ- Bireylerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda kendilerine uygun meslekleri daha sağlıklı seçebilmeleri, Daha iyi eğitim ve öğretim almalarını desteklemek amacıyla gerekli meslekî bilgilendirmenin yapılması, Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerine erişimin ve hayat boyu öğrenmenin sağlanmasıdır.

MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMANLIK BİLEŞENİ -FAALİYETLER- 1- Kurumlar arası işbirliği 2- Mesleki Bilgilendirme ve Rehberlik Kaynaklarını geliştirmek 3- Kaynak ve Hizmet içi Eğitim Sağlamak 4- Personel Gelişimi 5- Program Gelişimi

MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMANLIK BİLEŞENİ -YAPILACAK ÇALIŞMALAR- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) MEB, ÇSGB (İŞKUR) DPT, YÖK, DİE, KOSGEB, MPM, TİSK, TOBB ve ilgili STK’lar Meslekî Rehberlik Hizmetleri Geliştirme Birimi (MERGEB) Meslekî Bilgilendirme ve Rehberlik Kaynaklarını Geliştirme Mesleki Bilgi Sistemi (MBS) kurulması Program Gelişimi Modellerin Belirlenmesi Program Entegrasyonu

Teşekkürler