Bütün hekimlere olduğu gibi Tam gün yasa tasarısı uzman doktorlar için üç seçenek sunuyor: 1- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak, 2- Sosyal Güvenlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı
Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİNE ETKİLERİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ RADYASYON ONKOLOJİSİ A.D.
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Dr.A.Özdemir AKTAN İstanbul Tabip Odası Başkanı
“Tam Gün” Aldatmacası ATO Sağlık Politikaları komisyonu.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Harcama Yetkilileri.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
4924 SAYILI KANUN KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
1 Ziraat Sigorta A.Ş.. 2 Ziraat Sigorta A.Ş. TIBBİ KÖTÜ UYGULAMAYA İLİŞKİN ZORUNLU MALİ MESULİYET SİGORTASI (HSS)
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
TÜRKİYE SAĞLIK SİSTEMİ
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
Üniversite Hastanelerinde Global Bütçe ve Etkileri Üniversite Hastaneleri Birliği XIX. Toplantısı Erciyes Üniversitesi, Kayseri 16 Ekim 2017 Prof. Dr.
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Tıp Fakültelerinde ve Üniversite Hastanelerinde Durum Değerlendirmesi
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Bireysel Emeklilik Sistemi
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Sunum transkripti:

Bütün hekimlere olduğu gibi Tam gün yasa tasarısı uzman doktorlar için üç seçenek sunuyor: 1- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak, 2- Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve kamu kurumlarıyla sözleşmeli olarak çalışan özel hastaneler, vakıf üniversitelerinde görev almak, 3- SGK ve kamu kurumlarıyla sözleşmesi bulunmayan özel hastaneler, aynı durumdaki vakıf üniversitelerinde çalışmak, muayenehane açmak.

İnsanca yaşayacak bir temel ücrete yönelik düzenleme yapmak yerine “performans” adı altında elde edilecek gelire endeksli bir ücret modeli düşünülmüştür. Yani bu taslakta hekimlerin maaşlarında hiçbir artış olmamakla birlikte döner sermaye ücretlerinde azalma dikkati çekmektedir. İlk çıkarılan yasa taslağında hekim maaşlarına yönelik belirgin bir artış öngörülmüş, tepki olmayınca ikinci taslakta sadece tazminatlarda kısmi bir artış öngörülmüş, yine tepki olmayınca son taslakta bu artış da kaldırılmış üstelik döner sermaye katsayıları da düşürülmüştür..

Gösterge a) Klinik şefi, şef yardımcısı, başasistan, uzman tabip b) Tabip, tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda, bu mevzuat hükümlerine göre uzmanlık belgesi alan tabip dışı personel, aynı dallarda doktora belgesi alanlar c) Diş tabibi ç) Mesleki yüksek öğrenim görmüş sağlık personeli d) Lise dengi mesleki öğrenim görmüş sağlık personeli e) Diğer personel 35 Son hali 80 önceki

Performansa dayalı döner sermaye uygulaması 1-hekimlere ek katkı sağlamakla beraber, 2-emekliliğe yansımaması, 3-eşit işe eşit ücret prensibi dışında uygulanması 4-izin, hastalık vs durumlarda döner sermaye alınamaması gibi birçok aksaklıklar içermektedir.

Tam Gün tartışmalarında Maliyenin çoğu zaman “direnç” göstermektedir. Maliye Eski Bakanı Kemal Unakıtan Yani maaşlarda “anlamlı” bir düzenleme beklenmemeli, hatta “anlamsız” bir artış da çok zor!

Nöbet dışında, mesai dışı çalışma kavramı getirilmektedir. 45 saatten 40 saate inmiş gibi gözüken çalışma süresi deyim yerindeyse 7 gün 24 saate dönüşmektedir.

Kamu idaresi ve personel yasası Hekim kritik personel değildir.

Taslak hekimleri bölünmüş çalışmadan kurtarma gerekçesi ile uzun saatler fazla çalışmaya zorlayıcı hükümler içermektedir. Nitelikli sağlık hizmeti öncelik olduğunda, hekimlerin verecekleri hizmette riski arttıran unsur olan uzun ve ağır çalışma koşullarının sınırlandırılması zorunludur. Tasarı mevcut haliyle çalışanların sağlığını daha da fazla bozmaya adaydır.

Uygulanmakta olan performans uygulaması ile tıp fakültelerinde ders vermektense hasta bakılması idare tarafından telkin edilmektedir. Öğretim üyelerinin özlük hakları “sağlık hizmet sunumuna” bağlanmaktadır. Tıp fakültelerinin eğitim önceliği olması gerekirken ‘hizmetin’ öncelenmesi yaklaşımı tam gün, tam performans almak isteyenler olduğunda eğitimin nitelik ve nicelik sorunu yaşamasına neden olabilecektir. Eğitim, hizmet, araştırma üçlüsünün dengesi bozulmaktadır.

YÖK üyesi ve eski Hacettepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tunç Alp Özgen, “Slogan olarak çok iyi gibi görünen, ancak pratik açıdan bakınca ve daha önceki yıllarda uygulandığı dönemdeki aksaklıklar ve başarısızlık sonucu yürürlükten kaldırıldığı göz önüne alındığında, herkesi en alt seviyede eşitlemeyi amaçlayan bu sistem, üniversitelerde olması gereken yarışma, daha çok üretme, daha başarılı olma gibi prensipleri yok edecek, öğretim üyelerini tembelliğe itecektir.

Tasarı, döner sermayeye katkısı olan doktor ücretlerinin, ek ödeme matrahının 8 katını geçemeyeceğini hükme bağlıyor. Tıp fakültesi mensupları, bu durumda en üst ücretin cerrah olan öğretim üyeleri için ayda 8 bin lira civarında olacağını hesaplıyorlar.

tıpta gereksiz, etik sayılmayacak uygulamaları teşvik edeceği uyarısında bulunuyorlar Zaten para yok Öğretim üyelerinin bir başka itirazı da üniversitelerin döner sermayelerinde sınırlandırılmış ödemeleri yapacak kadar bile para olmayışı. Bütçe Uygulama Talimatı ile belirlenen fiyatlarla, döner sermayelerin para tutmasına imkân olmadığını vurgulayan öğretim üyeleri, sınırlandırılmış haliyle bile kâğıt üzerinde öngörülen ücretlerin döner sermayeden ödenmesine olanak bulunmadığına dikkat çekiyorlar. tıpta gereksiz, etik sayılmayacak uygulamaları teşvik edeceği uyarısında bulunuyorlar

SGK'nın genelgesine yüzde 100 uyduğu için sektörde en büyük zarar yazan hastanelerden biri haline gelen Esnaf Hastanesi, İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) her ay yaptığı bin TL'lik yardımlarla ayakta durabiliyor. "Özel hastanelere artık neredeyse sadece SGK'lı hasta geliyor. Bu şartlarda sisteme tam olarak uyarsak batarız. Fakat sistemden çıksak da tedavi edecek hasta bulamayız."

Vakıf üniversitelerine ayrıcalık Bir diğer eleştiri konusu ise kamu üniversitelerinin tıp fakültelerinde kalacak öğretim üyelerine ikinci bir üniversitede çalışma olanağı tanınmazken, vakıf üniversitelerini seçecek olanlara bir başka vakıf üniversitesinde de aynı zamanda çalışma olanağının getirilmesi. Bu hükme devlet üniversiteleri karşısında vakıf üniversitelerini kayırma, kollama amacı güttüğü eleştirisi yöneltiliyor.

Sigorta yaptırmak zorundadır. Beşbin Türk Lirası idarî para cezası verilir.”

Radyoloji çalışanları için haftalık çalışma süresi 37,5 saate çıkarılmaktadır. Bu düzenleme bu alanda çalışan sağlık personelinin sağlığını korumak için gerekli düzenlemeleri içermemesi nedeniyle yaşam ve sağlık hakkını ihlal etmektedir. Ayrıca Kardiyoloji ve Ortopedi gibi muayene ve tedavi sırasında ışına maruz kalan hekimlerle ilgili düzenleme getirilmelidir.

Bol sayıda muayene, cerrahi işlem ve tahlil yapılsın, ilaç yazılsın istemektedir. Eğer tıbbi veya hukuki sorun çıkarsa hasta ve hekim kendi kaderiyle baş başa kalıp sektör kazanmaya devam edecektir.

Taslak, ülkemizde büyük bir bölümü kısmi zamanlı olarak çalışan ve sayıları 10 bine yaklaşan işyeri hekimlerini ve işyeri sağlık hizmetlerini doğrudan olumsuz etkileyecektir.

TSK hekimlerine de tam gün getiriliyor.

Gerekçe “Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurum ve kuruluşları ile üniversitelerin ilgili birimleri, Bakanlık ve üniversitelerce karşılıklı olarak işbirliği çerçevesinde birlikte kullanılabilir”.

Gerekçe Ancak birçok ülke tecrübesi de göz önüne alınarak sağlık hizmetlerinin piyasa şartlarına terk edilemeyeceği gerçeği de inkar edilemez. Özel sağlık hizmetlerinin makul büyüklükle sınırlanması, kamu sağlık hizmetlerinin ise ana hizmet sunucusu olarak yetenek ve kapasitesinin korunması gerekmektedir.

Kamudan özele hekim geçişi: - kamu sağlık hizmetlerinin daralmasına - özel sağlık alanının daha genişlemesine, -özelleştirmenin oranının artmasına, -kamuda ve özelde çalışanların ücretlerinin düşmesine, aynı ücretleri yakalamak için daha fazla çalışmalarına sebep olacak görünmektedir.

Kamu Sağlık İşletmeleri Pilot Uygulaması Hakkında Kanun Tasarısı

Kamu hastaneleri işletme olmaktadır

Mesleki bağımsızlıkları, iş güvenceleri,gelir güvenceleri, hak arama güvenceleri, bulunmamaktadır.

Tasarı, "kar-zarar" anlayışına göre çalışacak işletmelerden vatandaşların yararlanabilmelerini güçleştirecek.

Devlet personeli olarak kritik görmediği hekimin Önce tam gün ile kamu hastanesine kalıcı olarak bağlanan sağlık çalışanları ve hekimler sonra çıkarılacak kamu hastane birlikleri yasası ile görevi idarenin belirlediği saatler arasında yapan, belirlenen saat kadar çalışan, bazen çalışan, bazen çalışmayan, gelir güvencesi ve hak arama hakkı bulunmayan konuma getirilebilir. Dikkat.

Kuruluş işletme olduğu için; Yönetim kurulu, Genel sekreter, başkanlar, hastane yöneticisi, müdür ve müdür yardımcıları sıralamasına ne başhekim ne de hekimler alınmıştır.

14 Temmuz 2004 tarihinde çıkarılan 5220 sayılı kanun Sağlık Bakanlığına ait taşınmazların hazineye bedelsiz devrinden sonra satılabileceğine hükmediyor. Yani aşağıdaki kanun maddesinde görüleceği üzere kamu hastaneciliği kalmayacak.

NE YAPILABİLİR İŞ,ÖZLÜK HAKLARI, GELİR, MESLEKİ BAĞIMSIZLIK, GÜVENCESİ sağlanmalıdır

Ücretler yönünden: Hekimlerin aylık sabit, emekliliğe yansıyacak maaşları arttırılmalıdır. Yani hekim maaşlarında eğitim durumları oranınca artış yapılmalıdır. Aylık gelirin en az %80’i sabit maaş olmalı Ek ödeme, özenle belirlenen ölçütler üzerinden en fazla aylık ücretin %20 si olmalıdır.

Zorunlu mesleki sigorta yönünden: Kamusal, zarar gören kişinin zararının derhal tazmin edildiği ve hata olmasını önleme üzerine kurulu bir sistem bakışına sahip mesleki sigorta getirilmelidir. Mesleki sigorta primleri eşit oranda çalışılan kurum ile birlikte ödenmelidir.

Sağlık hizmeti sırasında zarar gören hastaların zararını derhal karşılamak için bir kamu fonu kurulmalıdır. Hastalar mağdur edilerek hekimlerle karşı karşıya getirilmemelidir. Hekimlerin ağır kusuru ve kastının varlığı halinde belirlenmiş mali sorumluluğu olmalıdır. Hata nedenlerini araştırıp ortadan kaldıran bir sistem kurulmalıdır. Hekimler, kapsamı belli olmayan, belirlenmesinde kendilerinin söz sahibi olmadığı, koşulları Sağlık bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığının tek başına belirlediği, giderek artacak primleri kendilerinin ödemek zorunda kaldığı bir sisteme zorlanmamalıdırlar.

Çalışma saatleri yönünden: Hekimlerin, haftalık çalışma süreleri kamu ve özel farkı olmaksızın haftalık 40 saat olarak belirlenmelidir. Bir hekimin, normal mesai, nöbet, fazla çalışma v.b her türlü çalışmasının toplamı haftalık 48 saati aşmamalıdır. Nöbet, icap nöbeti, fazla çalışma v.b normal çalışma süresini aşan bütün çalışmaları saat başına yüzde elli zamlı ödenmelidir. Mesleki gelişimleri için çalışma süreleri içinde sayılacak eğitim izinleri düzenlenmelidir.

Hekim emeğinin ucuzlatılması yaklaşımından vaz geçilmelidir.

Yarar görecekler:SGK, hükümet (siyasiler),avukatlar,özel hastane ve işletme sahipleri,medikal sektörü görüntüleme, laboratuar malzemesi satanlar,taşeron hizmet satanlar çalışanların bir bölümü. Zarar görecekler : çalışanların önemli bir oranı

Halka ne söylenebilir 1-Ek ödeme getirilir. 2-Hekimin size ayırdığı zaman azalır. 3-Hekim seçme özgürlüğü ortadan kalkar. 4-Hastanelerdeki hasta kuyrukları artar. 5-Sağlık hizmetlerinin niteliği düşer.