TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
HASTA BİLGİ GÜVENLİĞİ NURAY TALİ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
BAŞHEKİMLİK TIBBİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.  Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanan ve belli aralıklarda güncellenen Sağlık Uygulama Tebliğindeki değişiklikleri.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
Ecz.HİLAL ÖZNUR Uygulama Adı:AKILCI ANTİBİYOTİK KONTROLÜ
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
E.Ü.T.F Çalışan Sağlığı, Güvenliği ve Hakları Birimi
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
KURUM ÖZELLİKLERİ Hastane yatak sayısı: 750 Personel Sayısı: 1229
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Gündem Belge, herhangi bir bireysel veya kurumsal fonksiyonun yerine getirilmesi için alınmış veya fonksiyonun sonucunda üretilmiş, * içerik, * ilişki.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Panel Enfeksiyon kontrol mevzuatında güncel durum
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
AFYONKARAHİSAR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ Çevre Yönetimi ve Denetiminden Sorumlu Şube Müdürlüğü Çevre Bilgi Sistemine Kayıt Olma ve Kirlenmiş Sahalar.
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
MALİ DENETİME GİRİŞ.
DOKTOR EKRANINDA GELİŞTİRMELER – 1
Özel Körfez Marmara Hastanesi
TKY UYGULAMASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 6. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 4. DERS : TIBBİ KAYITLAR
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
Görüntü Arşivleme ve İletişim Sistemi (PACS - Picture Archiving and Communication System) Yasin KAYA – Karadeniz Teknik Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Farmakovijilans Sorumlusu
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
TIBBİ ARŞİVLER.
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI Dr. Adem SEZEN

TAPAN Birkan, İstanbul Bilim Üniversitesi, TÜRKİYE BALCI Yüksel, İstanbul Bilim üniversitesi Uygulama Hastanesi, TÜRKİYE SEZEN Adem, İstanbul Bilim Üniversitesi, TÜRKİYE ALICI Selin, İstanbul Bilim Üniversitesi, TÜRKİYE

TIBBİ KAYIT NEDİR ? Yatarak ve ayaktan tedavi edilen hastaların, hastanede geçirdikleri süre içerisinde tanı ve tedavileri ile ilgili bölümler tarafından oluşturulan, kağıda yazılmış kayıtlar, resim, filmi cihaz/bilgisayar çıktısı olarak bulunan veya elektronik ortamda saklanan her türlü tıbbi bilgi ve dokümana tıbbi kayıt denir.

Hasta ve yaralılara verilen hizmetin bütün ayrıntılarıyla, zamanında, tam ve düzenli bir şekilde belgelenmesi gerekir. Tıbbi kayıtlar hastaya verilen tıbbi bakımın kanıtıdır. Dolayısıyla hastaya verilen tıbbi bakımın kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek önemli bir kaynaktır.

Hastaneler, insan sağlığı ile ilgili yoğun kapasitede veriyi işler, kontrol eder ve saklar. Bütün bu faaliyetler boyunca bu veriler,muhtelif yerlerden hastanın dosya ve dosyalarına değişik formatlarda ve ortamlarda doldurulur. Her birimde de değişik amaçla yorumlanır. Her yorum ve esas olan bilgi, ihtiyaç duyulduğunda erişilmek için arşivlenir.

Tıbbi kayıtlar tutulurken kayıtların eksiksiz olmasına, doğru bilgiler içermesine,zamanında düzenlenmiş olmasına ,kullanılabilir nitelikte olmasına,yasal zorunluluklara cevap verecek şekilde hazırlanmasına ve güncel olmasına dikkat edilir. Ayrıca yazıların okunabilir olmasına,anlaşılır bir dille ve silinmeyen bir kalemle yazılmasına da dikkat edilir. Bir sağlık kurumunun geçmişini yansıtan bir arşiv aynı zamanda kurumun ve insanlığın geleceğine de ışık tutar.

TIBBİ KAYITLARIN DENETİMİ VE MUHAFAZASI: Tıbbi kayıtlar S.B. Kalite Hizmet Standartları ve JCI Akreditasyon Standartları doğrultusunda denetlenir. Taburculuk işleminden sonra arşive gönderilen hasta dosyaları arşiv görevlilerince standartize hale getirilmiş olan dosya inceleme formları kriterleri (hasta yatış formu, onam formları, gözlem notları, anamnez formları, eğitim formları, ameliyat-anestezi formları, bakım planları, güvenli cerrahi formu, her kayıt formunda kişi ismi, saat ve tarih yazılmış mı vb.) doğrultusunda, dosyaları inceler ve kayıt altına alır.

Tıbbi kayıt eksikliği bulunan hasta dosyaları dosya inceleme formuna yazılarak Kalite Yönetim Birimine gönderilir. Burada analizler yapılarak, tıbbi kayıtları doldurmayan veya eksik dolduran ilgili kişiler (doktor, hemşire vb.) rapor halinde ilgili direktörlüğe gönderilerek (tıbbi, hemşirelik vb.) kayıtların tam olarak doldurulması sağlanır. Tıbbi kayıtlar; yasal mevzuatlar, arşiv hizmetleri yönetmeliği, JCI standartları ve tıbbi kayıt komitesinin ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde hazırladıkları standartlar doğrultusunda muhafaza edilir.

Vakıf hastanesinde 2004 – 2007-2010-2013 yıllarında; JCI Hastane Akreditasyon Standartları denetimi gerçeklemiştir. Sağlık Bakanlığı Hastane Sağlıkta Kalite Standartları ise 2009 uygulanmaya başlanmıştır..

ÇALIŞMANIN AMACI: Bir vakıf hastanesinin 2004 – 2013 yılları arasındaki her dönem rastgele seçilmiş 50 hasta dosyasının içinde yer alan tıbbi kayıtları incelenerek, JCI Hastane Akreditasyon Standartları ve Sağlık Bakanlığı Hastane Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında yapılan iyileştirmelerin incelenmesi.

YÖNTEM: 2004-2013 tarihleri arasında her yıl için 50 hasta dosyası, retrospektif olarak , içinde belirlenmiş olan tıbbi kayıtlar (anamnez formları, doktor gözlem formları, bakım planları, doktor orderları, ameliyat notları, hasta eğitim ve değerlendirme formları ve epikriz formları); Sağlık Bakanlığı Hastane Sağlıkta Kalite Standartları ve JCI Akreditasyon Standartları kriterlerine göre incelenmiştir.

BULGULAR: Sağlık Bakanlığı Kalite Hizmet Standartları ve JCI Standartları baz alınarak her yıl için 50 hasta dosyası farklı branşlarda belirli tıbbi kayıtlar (anamnez formu, gözlem formu, ameliyat formu vb.) incelenmiş ve çıkan sonuçlar grafiklere yansıtılmıştır. Bazı tıbbi kayıtların (epikrizler, bakım planları ve dr.orderları) tam olduğu görülmüş, bazı tıbbi kayıtların (anamnez, gözlem notları, ameliyat raporları ) ise, yıllara yayılan bir iyileştirme ile eksikliklerinin düzeltildiğine şahit olunmuştur.  

Tıbbi kayıtların iyileştirilmesi için; Tıbbi kayıt Komisyonu oluşturuldu (başhekim,başhemşire,kalite yönetim sorumlusu,doktor,tıbbi kayıt sorumlusu,sorumlu hemşire) Tespit edilen eksiklikler için özel eğitimler planlandı ve uygulandı Tıbbi kayıtlar konusunda sürekli hizmet içi eğitim programları oluşturuldu

DOLDURULMAYAN DR.ANAMNEZ FORMLARI

DOLDURULMAYAN DR.GÖZLEM FORMLARI

DOLDURULMAYAN BAKIM PLANI

DOLDURULMAYAN DR.ORDERLARI

DOLDURULMAYAN AMELİYAT RAPORLARI

YAZILMAYAN EPİKRİZ RAPORLARI

DOLDURULMAYAN HASTA EĞİTİM VE DEĞERLENDİRME FORMU

SONUÇLAR: **JCI Hastane Akreditasyon Standartları denetimi olduğu yıllarda hastane kayıtlarında belirgin düzelmeler gözlenmiştir. (2004-2007-2010-2013) **Tıbbi kayıt eksiklikleri ve bu eksikliklerin giderilmesi, düzenlenmesi ve tamamlatılması ile ilgili olarak sürekli bir iyileştirme yolu izlenmiş olup, %90 dolaylarında kayıtların eksiksiz bir şekilde tamamlandığı görülmüştür.

**Periyodik eğitimlerin, Tıbbi Kayıt Komitesine daha geniş bir katılımın sağlanması ve yapılan analizlerin bu komitelerde derinlemesine incelenmesinin, doluluk oranlarını artırdığı görülmüştür. **Kayıtların elektronik ortamda tutulması ve ulusal-uluslararası denetimler de iyileştirmede rol oynayan diğer faktörlerdir.

Elektronik kayıtlara geçilmesi ise şu kazanımları sağlamıştır; -Hasta kayıtlarına çok daha hızlı bir şekilde ulaşılmaya başlanmıştır. -Aynı dokümana yetkilendirme dahilinde birden fazla kullanıcı aynı anda ulaşabilmiştir. -Diğer bilgi sistemleri ile entegrasyonu sağlanmıştır. -Verilerin birleştirilmesi kolay hale gelmiştir.

SABRINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM.