Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Hangi meslekten olursak olalım,meslek edinmede aldığımız bilgiler,hayatımız boyunca ihtiyaçlarımıza cevap verebilecek yeter- likte değildir.Gün geçtikçe.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Teknoloji Nedir?.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
Öğretim İlke ve Yöntemleri
DERS ARAÇ VE GEREÇLERİ Erol ARSLAN İlköğretim Müfettişi.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin artması ile öğrencilerin bireysel farklıkları gün geçtikçe önem taşımaktadır. Etkili bir öğretim için insanın nasıl öğrendiğinin bilinmesi gerekir. Etkili öğretimde önem taşıyan bir diğer konu öğretim sürecinin düzenlenmesidir. Öğretmen,öğrencilerine her şey den önce öğrenmeyi öğretmelidir. Öğretmenin rolü öğreten konumdan rehber konuma geçmeli yaparak ve yaşayarak öğrenme sürecine katılmalıdır.

Öğrencilerin yaş grupları,sahip oldukları beceriler,deneyimler, bilgi birikimleri ve öğrenme ihtiyaçları,yani hazır bulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak öğrenme ortamları düzenlenmelidir. “Eğitim Teknolojisi” öğretmenin bu rolünü gerçekleştirmede en büyük yardımcısıdır. EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Bilginin öğrenciye en kolay yoldan,en hızlı bir biçimde ve eksiksiz olarak aktarılması,istenilen öğretim hedeflerinin bütün öğrencilere kazandırılması için gerekli rehberliği ve düzenlemeleri yapmaktır.

ÇAĞIMIZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilen,bilgisini bir hatip edasıyla öğrencilerine aktaran ve ezberci öğretime ağırlık veren öğretmenin yerini; bilen,bildiklerini öğrencilerine sağladığı rehberlik yoluyla sunabilen ve öğrencinin neyi,nerede,nasıl bulabileceğinin yolunu gösteren öğretmen almıştır. Kuru bilgileri katı bir disiplin içersinde öğrencisine ezberletmeye çalışan öğretmenin yerini; dershaneyi oyun bahçesi aktifliğinde,kullandığı araç-gereç ve sunduğu öğretim materyalleri sayesinde öğrenciler için eğlenceli bir ortam hazırlayan öğretmen almıştır.

Kendi doğrularını tek doğru olarak öğrencilere aktaran ve kabul ettiren öğretmenin yerini; doğrulara ulaşmada öğrencilerine sorgulama imkanı vererek,öğrenci düşüncelerini ön plana çıkaran ve sonucu öğrencilerine bulduran lider öğretmen almıştır. Yıllardır meslek öncesi (Okul dönemi) edindiği bilgilerle yetinerek kendisini yeterli bulan öğretmenin yerini; araştıran,gelişmelere uyum sağlayan,sürekli kendisini yenileyen,günün şartlarına uygun bilgi ve teknik donanıma sahip olan ufku oldukça açık öğretmen almıştır.

ÇAĞIMIZIN GERÇEK ÖĞRETMENİ; DEMOKRAT,İNSAN HAKLARINA SAYGILI VE YAŞADIĞI TOPLUMU ÇAĞDAŞ UYGARLIK SEVİYESİNE ÇIKARMAYI HEDEF EDİNEN ÖĞRETMENDİR.

Yukarıdaki öğretmen profiline paralel olarak çağımızın öğrenci tipide değişime uğrayacaktır.Kalın kitapları gece gündüz ezberleyerek kuru bilgi ile donanan ve edindiği bu bilgileri nerede ve ne için kullanacağını bilmeyen,sistem öyle istediği için ezberlemek zorunda olan öğrenci yerine; Hangi bilgiyi nereden ve nasıl elde edeceğini bilen,hangi konuda ne kadar bilgiye ihtiyacı olduğunu bilerek araştıran,bulduklarını sorgulayan ve verilenleri direkt olarak kabullenme yerine,kendi düşüncele-riyle yoğurduktan sonra uygulama imkanı bulan öğrenci bilgi çağının öğrenci tipidir.

ÖĞRENCİDİR. BİLGİ ÇAĞININ ÖĞRENCİSİ; GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARLA DONATILMIŞ EĞİTİM ORTAMINDA YETİŞENGÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARLA DONATILMIŞ EĞİTİM ORTAMINDA YETİŞEN YAPARAK-YAŞAYARAK EĞİTİM-ÖĞRETİMİN UYGULANDIĞIYAPARAK-YAŞAYARAK EĞİTİM-ÖĞRETİMİN UYGULANDIĞI DÜŞÜNEN VE DÜŞÜNDÜKLERİNİ ORTAYA KOYANDÜŞÜNEN VE DÜŞÜNDÜKLERİNİ ORTAYA KOYAN ARAŞTIRAN VE SONUÇLARINI TOPLUM YARARINA SUNANARAŞTIRAN VE SONUÇLARINI TOPLUM YARARINA SUNAN

Kısaca öğrenciye’ ÖĞRENMENİN ÖĞRETİLMESİNİ’ esas alan eğitim ve öğretimin verilmesidir. Kısaca vermeye çalıştığım öğretmen ve öğrenci profiline uygun eğitim ortamlarını hazırlamak ve bir an önce çağdaş eğitimin ülkemizde uygulamasına başlanan MLO MODELİNİ başarı ile uygulanmasını sağlamak olmalıdır.

Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar ve uygularlar. Rehber öğretmen

EĞİTİM ARAÇLARI ARZU EDİLEN SONUÇ * Dikte ettirmez, izlettirir. * Öğretmenin yerini tutamaz, gücünü artırır, yükünü azaltır. * Birbirine üstünlüğü yoktur. * Eğitimi destekleyen bir unsurdur. * Değişik kullanılma yolları vardır. Eğitim araçlarının etkisi

Öğretmen bilgiyi davranışa dönüştüren bir mühendistir. MühendisHammadde ÜRÜN Öğretme n Kuru bilgiDAVRANIŞ *Rehberlik eder *Süreci düzenler *Teknolojik ürünler *Bilimsel metot ve teknikler ARZU EDİLEN DAVRANIŞ

Öğretmen Öğrenci İyi diyalog, uygun ders ortamı EKİPMAN Tepegöz tahta film resim video-tv Etkin öğretmeEtkin öğrenme ARZU EDİLEN SONUÇ Etkili öğrenme

ZAMAN SABİT TUTULMAK ÜZERE İNSANLAR; *Okuduklarının %10’ unu, *İşittiklerinin %20’ sini, *Gördüklerinin %30’ unu, *Hem görüp hem işittiklerinin% 50’ sini, *Söylediklerinin % 70’ ini, *Yapıp söyledikleri bir şeyin ise % 90’ ını hatırlamaktadırlar. % 10 % 20 %30 % 50 % 70 % 90 HATIRLAMA YÜZDESİ

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN EĞİTİME SAĞLADIĞI YARARLAR 1. Öğrenci başarısını artırır. 2. Öğrencinin dikkatini sürekli tutar ve güdülenmesini sağlar. 3. Unutulmayan kalıcı bilgiler kazandırır.

BİLMEK YETERLİ DEĞİLDİR,UYGULAMAK GEREKİR. İSTEMEK YETERLİ DEĞİLDİR,EYLEME GEÇMEK GEREKİR.