1 Toplumsal Yatırım Stratejisi Esin Özelçi Çelebi 6 Temmuz 2004
2 Toplumsal Yatırım Strateji Nedir? –Citigroup Vakfı, New York’dan Türkiye’ye topluma yatırım teklifi ile başladı.Hibe’nin konuları Eğitim ve Sürdürebilir Kalkınma idi. –Koordinatör belirlendi. –İhtiyaç tespiti yapılıp doğru kuruluş ile işbirliği için araştırma süreci yaşandı. –Önce iki, sonra altı sivil toplum kuruluşu ile anlaşıldı ve hibe şartlı bağış koşuluyla proje ile hayat buldu.
3 Başarı Faktörleri İşbirliğine açık sivil toplum veya yerel kuruluşlar. Gönüllüllerin severek katılacakları projeler seçilmeli. Koordinasyon komitesi veya sorumlu olmalı. Üst düzey yöneticilerin desteği sağlanmalı. Güçlü iç ve dış iletişim geliştirilmesi. Projelerin değerlendirilmesi yapılmalı. Gönüllülerin motivasyonu ve ödüllendirilmesi önemli.
4 Başarı Faktörleri Şirkete ilk girdiğiniz an başlamalı. Kurumsal kültür haline getirilmeli. Grupların havayı tadabileceği etkinlikler. Paylaşım ortamların yaratılması.
5 Önümüzdeki Fırsatlar Çok kaliteli sonuç veren projeler var, değerlendirme az. Depremden sonra gönüllüler artışı, ama gönüllü yönetimi eksik. Odaklaşmak gerekli. Özel sektörde konuya hassas, ama öncelik değil. Koordinatörün zamanını fazla alıyor. Şirketlerde çeşitlilik, daha çok çalışan mutlu olmasını sağlıyor, ama ödüllendirmeye zaman ayırılmalı.
6 Tavsiyelerimiz Çalışanlarınızın isteklerine kulak verin. Odaklaşmaya dikkat edin. Küçük başlayın, başarıları arttırın. Çıtayı ve hedeflerinizi önceden belirleyin Kahraman öykülerini kurumun içinde yayın. Teşekkür edin. Dış iletişim ile örnek olmayı sağlayın.