T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

T.C. KAYSERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
AİLE İRŞAD VE REHBERLİK BÜROSU
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
SAÇAKLIZADE KÜLTÜR EĞİTİM VE YARDIMLAŞMA VAKFI
ŞALPAZARI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
NE YAPMAK İSTERDİNİZ PROJESİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kardeşliğe Çağrı Topluluğu Celal Akbaş Topluluk Başkanı.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. A.(300,00 TL ) GÜLYALI BELEDİYE BAŞKANLIĞI.
TEKALİF-İ MİLLİYE EMİRLERİ
İSKENDERUN AK PARTİ KADIN KOLLARI FALİYETLERİ
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
“TÜRKİYE SAĞLIKLI BESLENME VE HAREKETLİ YAŞAM PROGRAMI İL EYLEM PLANI”
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇAPA İLKOKULU OKUL-AİLE BİRLİĞİ
DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSİ YÖNERGESİ Alican GÖZEY
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KURUMDA YAPILAN FİZİKİ DEĞİŞİKLİKLER ÖNCEKİSONRAKİ.
DARICA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
 Projemiz EUROPEAN TERRITORY OF CULTURE faaliyetleri kapsamında tarihinde Mehmet Memişoğulları Ortaokulu Konferans Salonu’nda Altındağ Sosyal.
Yöneltme/Yerleştirme
AİLE ve DİNİ REHBERLİK BÜROSU
ÜNİVERSİTE İÇİ SPOR ŞENLİKLERİ İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
“YARINLARA DEĞER KATAR”
Tanıtım ve Halkla İlişkiler Birimi. Etkinliğin Tanıtımı  Alanya’ nın mükemmel atmosferiyle beraber bir gün boyu sürmesi planlanan ve derneğimizin ‘’Uçmayan.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
TANILAMA.
EĞİTİM ÖĞRETİMDE ÇEVRE İMKANLARINDAN YARARLANMA
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM”

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ PROJENİN ADI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM”

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN AMACI Kardeş Aile Projesinin amacı, Dul ve yetim aileler başta olmak üzere yaşadığı ekonomik, sosyal, kültürel veya bireysel yetersizlik gibi herhangi bir sebeple kendi imkân ve kabiliyeti ile hayatını sürdürmesi, ihtiyaçlarını gidermesi mümkün görünmeyen aileleri, kendi kendine yetebilen seviyeye getirmek amacıyla, öncelikli olarak aynı mahallede ikamet eden maddi ve diğer yönleriyle yeterli ailelerle bir araya getirerek toplumsal dayanışmayı, birlik ve beraberliği sağlamaktır.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI PROJENİN HEDEF KİTLESİ Dul - Yetim Aileler, yaşlı - kimsesiz aileler ve maddi durumu kötü olan çok fakir ailelerdir. KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM”

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ Kardeş Aile Projesi, 3 ana uygulama aşamasından meydana gelmektedir:  Tespit ve Bilgi Havuzu Oluşturma  Kardeş Ailelerin Eşleştirilmesi, Tanıştırılması ve Kardeşlik Bağının Oluşturulması  Kardeşliğin Geliştirilmesi

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ 1- Tespit ve Bilgi Havuzu Oluşturma: a) Kardeş Aile - 1 ile Görüşme: Kardeş Aile-1 olarak adlandırdığımız maddi ve diğer yönleriyle yeterli olan aileler, kendi rızalarıyla ihtiyaç sahibi ailelere kardeş aile olmayı kabul etmiş olurlar. Bu ailelerin maddi durumlarının iyi olmasından çok örnek bir aile yaşamı sergilemeleri onların Kardeş Aile–1 olarak seçilmelerinde önem arz edecektir.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ b) Kardeş Aile -2 ile Görüşme: Kardeş Aile–2 olarak adlandırdığımız kendi kendine ihtiyaçlarını gidermesi mümkün görünmeyen ailelerin tespitinde ise beş kişilik bir görüşme grubu oluşturulur. Görüşmeyi gerçekleştirecek bu beş kişilik grup; Psikolog, Sosyal İnceleme Görevlisi, Vakıf Temsilcisi, Belediye Temsilcisi ve KOMŞUDER üyesi (mahallenin komşuder temsilcisi) kişilerden oluşur.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ C. Bilgi Havuzu Oluşturma: Görüşme aşaması tamamlanan ailelerin bilgileri belli özelliklere göre sınıflandırılıp oluşturulan bilgi havuzuna aktarılır. Sınıflandırma yapılırken oturduğu mahalle, memleketi, medeni durumu, özürlülük durumu ve kronik hastalık gibi özellikler göz önünde bulundurulur. Kardeş Aileye ait oluşturulan bilgiler ve özellikleri, Kardeş Aile–1 ile değerlendirilerek kardeş aile seçmesi sağlanır.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ Kardeş Ailelerin Eşleştirilmesi, Tanıştırılması ve Kardeşlik Bağının Oluşturulması: Kardeş Aile-1’in kendi tercihleri ve görüşme grubunun tavsiyeleri yönünde yapılan eşleştirme işleminden sonra İlçe Kaymakamı, Mahalle Muhtarı, KOMŞUDER şube başkanının da katılımıyla ailelere “Kardeş Aile Belgesi” imzalatır. Böylece kardeş aile olmanın ilk temeli atılmış olur.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ Kardeş Aile Belgesi imzalandıktan sonra Kardeş Aile–1 ve görüşme grubu üyeleri ile birlikte Kardeş Aile–2 ziyaret edilir. Bu ziyaretin amacı Kardeş Aile-1’in de, Kardeş Aile-2’nin yaşadığı sosyal çevre içerisinde kendisinin, yaşadığı güçlüklerin, sorunlarının gerçekçi şekilde görülmesidir. Kardeş Aile–1, bu tanıştırma ziyareti sonrasında aile’nin belirlenen öncelikleri konusunda üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmeye çalışır.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KARDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ 3- Kardeşliğin Geliştirilmesi: Proje Sürecinin İzlenmesi: Görüşme grubu tarafından ayda bir kere olmak üzere tüm Kardeş Aileler ziyaret edilerek, oluşturulan bağın sağlamlığı kontrol edilir. Kardeş Aile–2 ‘nin ihtiyaçlarının eksikliklerinin giderilip giderilmediği, Kardeş Aile -1’nin sorumluluklarını yerine getirip getirmediği sorgulanır.Gerektiği durumlarda, Kardeş Aile–1 değişikliğine de gidilir.

T.C. ARNAVUTKÖY KAYMAKAMLIĞI KARDEŞ AİLE PROJESİ “KADDEŞİM” PROJENİN ÇALIŞMA ALANLARI VE USULLERİ Kardeş Ailelere Rehberlik Hizmetlerinin Verilmesi ve Çeşitli Organizasyonların Düzenlenmesi: Proje komisyonu tarafından kardeş ailelere rehberlik ve psikolojik destek verilerek kardeşlik ilişkisinin daha sağlam temellerde yürütülmesi sağlanır. Ayrıca, ayda iki kez alanlarında uzman kişiler tarafından kardeş ailelere çeşitli sosyal konulularla ilgili seminerler verilir. Rehberlik hizmetinin yanında, Kardeş Aile Projesi komisyon üyeleri, komşu dernekleri şube başkanları ve kardeş ailelerin katılacağı ayda bir kere düzenlenen ortalama 300 kişinin yer alacağı yemek, piknik, kültürel geziler gibi çeşitli organizasyonlarla projenin uygulanabilirliği sağlanmış olacaktır.