AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Eğitim Paradigmaları Dr. Şirin KARADENİZ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SİMÜLASYONLAR.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Eğitsel Oyunlar.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
The Value of Serious Play
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK

Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Örnekler Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşımı yansıtmaktadır. Keşfetme, araştırma, bir şeyleri yapılandırma, modeller yaratma, karmaşık problemleri çözme ve bir şeyleri bilgisayarlara ya da diğer öğrencilere öğretme yoluyla öğrenmeyi vurgulamakta

Eğitimde Bilgisayarlar Tool Tutee öğrenmeyi ve diğer eğitsel etkinlikleri öğrencilerin tamamlaması için kullanılan araçlar Bilgisayara öğreten yazılımlar

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Anlamlı problemler çözme Deney yapma Bütünü analiz etme Problemlere çok yönlü bakma Hatalardan öğrenme Bilgiyi deneme ve düzeltme İşbirliğine dayalı çalışmaya Doğrudan Öğrenme Ortamları: İçeriği analiz etme ve onu sistematik olarak öğretme Öğrenci etkinlikleri sağlayacak şekilde İçeriği sıralamak Açık öğretim ve uygulama İçeriğe hakim olma

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Doğrudan Öğrenme Ortamları: Tasarım, tanımlanabilir nitelikteki farklı türde bilgilere yönelik yapısallaştırılmış algoritmik yaklaşımlara göre yapılır. A.U. Öğrenme Ortamları: Tasarımda bir bütün etrafında yüksek-düzeyli keşifler ve kavramlara yönelik, esnek öğrenme ve çoklu bakış açılarına dayalı yaklaşımlar kullanılır. Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Yapısalcı bilgi kuramı – Bilgi ve bağlam bütündür-Anlamlar bireysel olarak oluşturulur-Gerçek problemlerin çözümü Doğrudan Öğrenme Ortamları: Pozitivist bilgi kuramı- Kazanılacak bilgi ve beceriyi öğretmen belirler- Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Sayıltıları Öğrenme bireysel olarak gerçekleşir ( ne,ne zaman, nasıl- öğrenci) Üründen çok bilişsel süreçler önemli Anlayış kazandırmak basit bilgi öğretilmesinden önemlidir Bağlam ve deneyim anlayış geliştirmede önemlidir. Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları İyi bir A.U. Öğrenme Ortamı: Motive edici senaryolar Doğal, kolay ve işlevsel arayüzler Fikirleri düzenleme iletişime girme araçları (arama, örgütleme ve raporlama) Veritabanları, multimedya kütüphaneleri ve ansiklopediler gibi kaynaklar

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Hannafin’e göre A.U. Öğrenme Ortamları yapılandırmacı öğretimin bir parçasıdır. Gerçek bağlamlarla öğretim arasında ilişki kurma fikirleri Daha fazla öğrenci kontrolü Ürünler yerine sürece önem verme Ezber yerine anlama

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Doğrudan Öğretim ile Benzerlikleri Çözülecek spesifik problemler ve belirli amaçlar vardır, Amaçlara ulaşmak için çeşitli deneyler içerse de sınırlı sayıda aracı vardır

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Pek çok açık uçlu öğrenme ortamını oyun tekniklerini ve senaryolarını kullanır. Jasper Woodbury CSILE Rainforest Researchers Geography Search Buluşlar Dünyası

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Jasper Woodbury Videoteypo, CD_ROM’lar bilgisayar yazılımları ve yazılı materyaller içerir Her bir hikayede 20’dakikalık bir videoda çözülecek bir problem anlatılır. Öğrenciler işbirliğine dayalı gruplarla sınıfta bunları çözmeye uğraşabilirler

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Genç Gezginin Dünya Turu

Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Özeti Açık Uçlu Öğrenme programları,doğal ve esnek yollarla öğrenmeye imkan tanıyan programlar Öğrenci ve öğretmenler çeşitli amaçlara ulaşmak için çevrim-içi ve çevrim-dışı öğrenme materyallerini kullanabilir Genellikle disiplinler arası öğrenmeyi ve grupla ile işbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Öğretmenleri ve öğrencileri motive eder Daha derin öğrenme ve transfer sağlar Müfredatlar arası uygulama imkanı sunar Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını destekler İşbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğretim ortamları gerektirir Öğrencilerin geniş araştırmasını ve öğretmen zamanı gerektirir Tüm öğrenciler için uygun değildir Öğretmenlerin rollerinde değişikliklere sebep olur Geliştirilmesi zordur Etkililiği hakkında sınırlı araştırma kanıtı vardır Öğrencilerin gelişiminin değerlendirilmesi zordur.

Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.