Av ve Yaban Hayatı Dairesi Başkanlığı Yaban Hayatı Geliştirme Şube Müdürlüğü Burak TATAR Çevre ve Orman Uzmanı - Biyolog Mayıs 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Stratejik Planlama.
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Biyolojik Çeşitliliğin Orman Amenajman Planlarına Entegrasyonu
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
olacaktır.. 2 OSMANİYE İLİ KORUNAN ALANLARI Osmaniye İli; Bakanlığımız, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü bünyesinde 7. Bölge Müdürlüğüne.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Av ve Yaban Hayatı Dairesi Başkanlığı Yaban Hayatı Geliştirme Şube Müdürlüğü Burak TATAR Çevre ve Orman Uzmanı - Biyolog Mayıs 2011

 Yaban Hayatı Koruma ve Geliştirme Sahaları tesis etmek,  Bu sahaların planlama çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,

3167 sayılı Kara Avcılığı Yasasına göre ha büyüklüğünde 109 adet Yaban Hayatı Koruma Sahası ilan edilmiştir yılında yürürlüğe giren 4915 sayılı Kara Avcılığı Kanununda Yaban Hayatı Koruma Sahaları Statüsü; 1- Yaban Hayatı Koruma Sahaları 2- Yaban Hayatı Geliştirme Sahaları şekline dönüştürülmüştür.

Yaban Hayatı Geliştirme Sahalarında “ yaban hayatı tahrip edilemez, ekosistem bozulamaz, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile üretme istasyonları dışında da olsa bu sahalara olumsuz etki yapacak tesislere izin verilemez, varsa mevcut tesislerin atıkları arıtılmadan bırakılamaz, onaylanmış plânlarda belirtilen yapı ve tesisler dışında hiçbir yapı ve tesis kurulamaz, irtifak hakkı tesis edilemez. Bu sahalarda Bakanlıkça gerektiğinde ilave yasaklamalar getirilebilir ” hükmü getirilmiştir.

YHGS’lerde ana amaç; alandaki hedef türleri korumak, yaşam alanlarını geliştirmek, gerektiğinde var olan popülasyonları ilave bireyler ile takviye etmektir.

YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHALARININ TÜRLERE GÖRE DAĞILIMI Bugün toplam ha’lık alanda 79 adet YHGS bulunmaktadır. TÜRTÜRALAN (ha) SAHA SAYISI Yaban Keçisi Yaban Koyunu Toy SülünSülün Su kuşları Sırtlan Karaca Geyik Y.Keçisi Karaca Geyik Karaca Alageyik Ceylan ÇBDK Ayı ÇBDK+Yaban keçisi Dağ Horozu Kuş türleri için ha’lık toplam 20 adet Memeliler için ha’lık toplam 59 adet

Madde 11 — Yaban hayatı geliştirme sahalarında ve gerekli görülen yaban hayatı koruma sahalarında yaşama ortamını iyileştirici çalışmaların yer aldığı gelişme ve yönetim planları Genel Müdürlükçe hazırlanır veya hazırlattırılır, Genel Müdürlükçe onaylanarak yürürlüğe konulur.

Korunan alanın sahip olduğu kaynak değerlerinin korunması, geliştirilmesi ve devamlılığının sağlanması için; ekolojik ve sosyo ekonomik verilerin değerlendirilerek alan kullanımının düzenlenmesi ile yapılması gerekli faaliyetleri içeren bir belgedir.

Yaban Hayatı Koruma ve Yaban Hayatı Geliştirme Sahaları ile İlgili Yönetmelik’in 11. maddesi gereği hazırlanması gereken Yönetim ve Gelişme Planları için 2007 yılında altlıklar oluşturulmuştur yılında ha’lık 6 sahanın, 2009 yılında ha’lık 5 sahanın, 2010 yılında ha’lık 9 sahanın, 2011 yılında bugüne kadar ha büyüklüğünde 10 sahanın planı onaylanmıştır yılında planlanmasına devam edilen sahalar 22 adettir yılında tüm sahaların planlamasının tamamlanması hedeflenmektedir.

1 - Planlama ekibi 2 - Paydaş Analizi 3 - Bilgi (veri) Toplanması 4 – Değerlendirme 5 - Bölgeleme ( Zonlama ) 6 - Stratejik plan 7 - İzleme( Monitoring )

1 - Planlama, çok disiplinli bir çalışma gerektiren bu sahalar için farklı bilim dalı mensuplarından oluşmuş bir ekip tarafından gerçekleştirilmektedir.

Veri Toplama Zonlama Programlama İzleme PAYDAŞLAR Yerel Örgütler/Köylüler ZİYARETÇİLER DEVLET ORGANLARI Sivil Toplum Kuruluşları 2 - Planlama Süreci ve Paydaşların Katılımı

I. ALANIN GENEL TANITIMI Genel Bilgiler Fiziki Özellikler Ekolojik Özellikler Sosyo-Kültürel Özellikler Ekonomik Özellikler II. DEĞERLENDİRME - Korunan Alanın Sahip Olduğu Değerler - Koruma Hedefleri - Tehdit Analizi III. PLANLAMA - Yönetim stratejisi - Vizyon - Bölgeleme - Programlar, hedefler ve stratejik uygulama planı - İzleme

1- Alanın Tarihçesi 2- Coğrafi Konumu 3- İdari Durum ve Yasal Yetkiler 4- Yönetim Kaynakları ve Altyapısı 5- İlgi Grupları 6- Arazi Mülkiyeti ve Kullanım Hakları

1 – Jeoloji ve Jeomorfoloji (MTA Bölge Md.lüğü) 2- Hidroloji (DSİ Bölge Md.lüğü) 3- Toprak (İl Tarım Md.lüğü) 4- İklim ( DMİ Bölge Md.lüğü)

1 – Biyocoğrafya 2- Ekosistemler ve Habitatlar 3- Flora ve Vejetasyon (Orman Genel Müdürlüğü veri desteği) 4- Fauna 5- Nesli tehlike altında olan türler

1 – Nüfus 2- Kültürel Değerler 3- Tarihi ve Arkeolojik Değerler 4- Rekreasyon ve Turizm 5- Bölgeye Yönelik Projeler

1 – Arazi Kullanımı ve Geçim Kaynakları 2- Altyapı ve Gelişim 3- Doğal Kaynak Bazlı Ekonomik Faaliyetler

- Önemli ekolojik ve kültürel değerlerin belirlenmesi. - Öncelikli koruma hedeflerinin ortaya çıkarılması. -İlgi gruplarının alanın kaynakları ile ilişkilerinin irdelenmesi. - Tehdit analizi

KORUMA HEDEFLERİBASKIBASKININ KAYNAĞİÇÖZÜM YOLLARI 1- Yaban keçisi populasyonunun ve yaşam alanlarının korunması. - Kaçak avcılık - Ormancılık faaliyetleri - Sürdürülebilir koruma sisteminin yetersizliği - Keçi otlatması - Yaylacılık 1- Yaban hayatı konusunda bilinç eksikliği ve eğitimsizlik 2- Av turizmine yönelik avlanma anlayışının olması, çok yönlü avlanma planının olmaması 3- Avcılık tutkusu ve alışkanlığı 4- Silah ve arazi ekipmanlarındaki teknik gelişme 5- Fonksiyonel amenajman planlarının yaban hayatı planlarına entegre olmaması 1- YHGS dışını da kapsayan eğitim ve bilinçlendirme 2- Farklı sportif ve sosyal aktivitelere yöneltmek 3- İzleme programının oluşturulması 4- Çok yönlü avlanma planının yapılması 5- Köy tüzel kişiliği ile koruma 6- Sistemli bir alan koruma planının yapılması ve uygulanması 7- Avlanma planını ve koruma sistemini geliştirmek

YHGS Katılımcı yönetim ve gelişme planında tespit edilen koruma hedefleri doğrultusunda, fiziki alan kullanımının düzenlenmesidir. Planlama ekibi tarafından gerçekleştirilecek çalışmaların alanın saptanan kaynak değerlerinin ortaya konmasıyla belirlendiği koruma hedeflerine ait bölgeleme çalışması, koruma- kullanma dengesi gözetilerek alanın gelişmesini de sağlamalıdır. Farklı amaç ve kullanımlar için ayrılan bu alanlar; faaliyetlerle ilgili izinleri, çatışma ve anlaşmazlıkların kalıcı çözümlerini, korunan alanın yönetimi ile ilgili ilke ve kuralları kapsayan bir araçtır.

Mutlak Koruma Bölgesi Hassas Kullanım Bölgesi Sürdürülebilir Kullanım Bölgesi

Korunan alanda aktüel durum ile ulaşılması arzu edilen durum arasındaki yolu tarif eder. Kurumun amaçlarını, hedeflerini ve bunlara ulaşma yöntemlerinin belirlenmesini gerektirir. Uzun vadeli ve geleceğe dönük bir bakış açısı taşır. Kuruluş bütçesinin stratejik planda ortaya konulan amaç ve hedefleri ifade edecek şekilde hazırlanmasına, kaynak tahsisinin önceliklere dayandırılmasına ve hesap verme sorumluluğuna rehberlik eder. NEREDEYİZ ? NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ ? GİTMEK İSTEDİĞİMİZ YERE NASIL ULAŞABİLİRİZ ? BAŞARIMIZI NASIL TAKİP EDER ve DEĞERLENDİRİRİZ ? Yukarıda belirtilen sorulara verilen cevaplar Stratejik planlama sürecini oluşturur.

1- Koruma ve Geliştirme Programı 2- Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı Programı 3- Eğitim ve Bilinçlendirme Programı 4- İzleme Programı

PROGRAM 1:KORUMA ve GELİŞTİRME PROGRAMI Hedef 1. Yaban Hayatı Geliştirme Sahası içinde bulunan yaban keçisinin korunmasını sağlayarak popülasyonunu artırmak, sürdürülebilir koruma sistemini oluşturmak. Başarı göstergesiY Y Y Y Y Sorumlu birim Strateji 1.1 YHGS ve çevresinde kaçak avcılığı kontrol altına almak Amaç Koruma ekiplerinin personel sayısını artırarak ve araç yönünden destekleyerek daha aktif hale gelmelerini sağlamak Faaliyetler 1. Av koruma ekiplerinin güçlendirilmesi, araç ve ekipman yönünden desteklenmesi için kapsamlı bir rapor hazırlanması, gerekli ekipman ve eleman talebinin yapılması. Amaç Alandaki mevcut koruma sistemini köy tüzel kişiliği ve benzeri yaklaşımlarla (yöre halkından hizmet satınalma vb) yapmak Faaliyetler 1.Alandaki mevcut koruma sistemini köy tüzel kişiliği ve benzeri yaklaşımlarla 3 yıl içinde enaz 2 köyde etkin hale getirmek. Amaç YHGS ve çevresinde yaban keçisi avcılarını tespit etmek ve izlemek. Faaliyetler 1.Koruma alanı ile ilişkili köylerde avcılığın ve av suçlarının izlenmesi. Raporun hazırlanması ve yönetimin rapora göre ekibi güçlendirmesi En az 2 köy tüzel kişiliğiyle protokol imzalanması İzleme raporları düzenlendi İl Çevre ve Orman Müdürlüğü DKMP Genel Müdürlüğü, İl Çevre ve Orman Müdürlüğü İl Çevre ve Orman Müdürlüğü

Hedef 6. Alanın Jeomorfolojik yapısını ve doğal peyzajını korunmak Politika ve Temel Mantık Köyceğiz YHGS alanındaki serpantin anakaya üzerindeki kızılçam, erica ve genista toplulukları ile kalker anakaya üzerindeki kızılçam ve maki toplulukları dönemsel olarak çiçeklenmeleriyle ender peyzaj değeri oluşturmaktadır. Bütün bunlara Köyceğiz gölü, Dalyan kanalları, narenciye bahçeleri ve bakir koylar eklenince alan bir bütün olarak peyzaj açısından yüksek bir değere sahiptir. YHGS nın peyzaj değerleri üzerine alanda yapılan doğal kaynak kullanım faaliyetlerinden (turizm, ormancılık, tarım, madencilik vb.) kaynaklanan olumsuz etkiler bulunmaktadır. Alan içerisindeki yapılacak her tür faaliyette alanın peyzaj değerlerinin bozulmadan geleceğe taşınması için gerekli hassasiyetin gösterilerek önlem alınması zorunludur. Strateji 6.1 Alanda yapılacak her tür faaliyette jeomorfolojik yapının ve peyzaj değerlerinin korunmasını sağlamak Amaç Alan içerisinde yapılacak tüm faaliyetleri peyzaj değerlerini korumaya yönelik yapmak. Amaç YHGS içerisindeki peyzaj değerlerini kurumsallaştırmak.

İZLEME Etkili yönetim planlaması; 1- bilgi toplanması, 2- toplanan bilginin değerlendirilmesi, analiz edilmesi ve 3- sonucunda planın üretilmesi, 4-plan uygulamalarının sonuçlarının izlenmesi, bilgi toplanması aşamalarından oluşan ve durmaksızın devam eden bir döngüsel süreç olup, planlama süreci planın hazırlanmasıyla sona ermez, ermemelidir.

Bilgi Toplama Analiz Etme Politika Strateji Belirleme Uygulama