DİSİPLİNLER ARASI EKİP YAKLAŞIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
SAĞLIK BAKIM SİSTEMİNDE HEMŞİRENİN ROL VE SORUMLULUKLARI
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ERK İSG&İK – –
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Eğitimin ve Toplum.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ VE BAKIMDAKİ DEĞİŞİMLER
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gruplarla Sosyal Hizmet Dersi (Sosyal Çalışma Mesleğinin Yöntemleri)
Sunum transkripti:

DİSİPLİNLER ARASI EKİP YAKLAŞIMI Hatice OLTULUOĞLU

TANIM Değişik ve araçların kullanımında deneyimli Aralarında iş bölümü yapmış Bilgi ve becerisini bağımsızca kullanan Birbiriyle sürekli iletişim halinde Konuları kendi sorumlulukları içinde inceleyen ve sonuca gurup sorumluluğu ile yaklaşan insan topluluğu.

Sağlık ekibi; sağlık kurumlarında, ortak hedefleri bireye en kapsamlı ve kaliteli sağlık bakımının verilmesinde değişik sağlık meslek üyelerin bir araya geldikleri, her birinin kendi görevlerinin yerine getirildiği, bilgi ve deneyimlerin sürekli paylaşıldığı, ortak kararların alındığı ve kararların birlikte uygulandığı bir birliktir.

Sağlık Ekibi; hekim, hemşire, diyetisyen, fizikoterapist, psikolog ve sosyal hizmet uzmanlarından oluşur. Sağlık ekibinin bir özelliği; hizmet verirken doğrudan ve yüz yüze etkileşim içinde bulunmasıdır.

İdeal bir sağlık ekibi; hasta ve ailesi ile olan ilişkilerinde ortak amaçlar hedeflemiş ve bir bakım planı geliştirmiştir. Bu plan ekip üyelerinin birbirlerinin hizmetlerini destekler ve üst düzeye çıkarmalarına olanak sağlar.

Sağlık ekibi sağlık kuruluşlarında yaşanan örgütsel sorunları çözümleyici olmasına karşın, bu sistemin kurulması güç, devam ve yaşatılması ise daha da güçtür. Sağlık meslekleri üyeleri arasında hizmetlerdeki boşluk ve tekrarları ortadan kaldırır.

Bir ekip tesadüfen ya da zorunlu olarak bir araya gelmiş meslek üyelerinden oluşmamıştır. Ekip; duruma bilgi, beceri, deneyim ve uzmanlıkları ile katkıda bulunabilecek ve bilinçli olarak seçilmiş kişilerden oluşur.

Bu yaklaşım; sorunun tanımlanması veri toplanması sorunun değerlendirilmesi amaçların belirlenmesi sonuçların öngörüsü sonuca sağlıklı ulaşılmasını sağlayacak faaliyetler ve kararların saptanması sorunun çözümü üzerine temellenmiştir.

Sağlık ekibinin amaç : gereksinimi olanlara en iyi bakımın verilmesinde, her düzeyden sağlık bakım elemanının kapasitesinden sonuna kadar yararlanmaktır. Sağlık ekibi bu amacını aşağıdaki hedefleri aracılığıyla gerçekleştirir;

Sağlık ekibinin hedefleri-1 Hastanın içinde bulunduğu kritik durumu atlatmasını sağlamak Hastaya en son tedavi ve bakım olanaklarını sunmak Sürekli izlem Hastanede kalış süresini kısaltmak Hastanın yaşamını tehdit edebilecek olası durumları önceden görerek, gerekli girişimlerde bulunmak Hastanın yaşam süresini ve kalitesini arttırmak Hastayı erken dönemde mobilize etmek ve kendi bakımına katılmasını sağlamak

Sağlık ekibinin hedefleri-2 Hizmet verileni/hastayı ve ailesini ekibin merkezine alma Gereksinimi olanlara en iyi bakımı verme Ekibin her üyesine gördüğü eğitime en çok uyan görevi verme Ekip toplantıları/ekip konferansları ile bilgi ve deneyimleri sürekli paylaşma Görev yetki ve sorumlulukların çok iyi belirlenmiş ve benimsenmiş olmasını ve bunların tüm sağlık ekibi üyeleri tarafından iyi bilinmesini sağlama Görev dağıtımında, ekip lideri ve üyelerinin yaptıkları işten doyum sağlamalarını dikkate alma.

Ekip çalışmasının faydaları:1 Sağlık personelinin iş tatminini arttırır. Hasta bakım kalitesini arttırır. Hasta memnuniyetini arttırır. Sağlık kuruluşu için maliyeti düşürür. Sağlık ekibi üyeleri daha kapsamlı rolleri olduğunu anlarlar. Ekip üyelerinin karar alma ve sorumluluklarını paylaşma davranışlarını geliştirir.

Ekip çalışmasının faydaları:2 Personel gelişimini ve iletişimi arttırır. Daha iyi bir çalışma ortamı oluşturur. Değişime daha hızlı cevap vermeyi sağlar. İdari uygulamalara daha az gereksinim duyulur. Sinerjik etki oluşturur.

Disiplinler arası ekip kurmayı engelleyen faktörler EĞİTİM; Meslek eğitimi hastadan çok mesleğe yönelik planlanmıştır. Statuss ‘’meslekleşme ,uğraşalar arasındaki ekip çalışmasını zorlaştırır.Her meslek kendi uzmanlık alanı içinde kalmaya zorlanır ve sonuçta dar görüşlük ortaya çıkar. Hukuksal tartışmalar yaygınlaşır, sistem bütün karakterini yitirerek yarı otonom bölümlere ayrılmaya başlar.

Rol Belirsizliği ve Yanlış Beklentiler; Ekip içinde rollerin; sorunların ve pozisyonların belirsiz olması bir mesleğin diğer meslek üyelerini sürekli yönetmesine neden olur. Kişi otorite ve karar verme açısında rolünün sınırları konusunda güvenlik duymuyorsa tereddüt ve karmaşa başlar. Rol belirsizliği, kişisel stres ve çatışma oluşturarak iş doyumsuzluğunu artırır.

Ben sizin babanızım, Ben ne dersem o olur...

Otorite; bir örgütün buyruğu altında durumudur Otorite; bir örgütün buyruğu altında durumudur.Kişileri değil, pozisyonları çağrıştırır. Otorite; karaların uyguluğun güvenceye alınması,bireysel rol sorumluluklarının doğrulanması ve faaliyetlerin kordinasyonunu sağlayan bir pozisyondur. Ekip çalışmasında ,hekimlerin otoriteyi diğer meslek üyeleri ile paylaşması kişisel ve mesleksel bazı köktenci değişimleri sağlayacaktır.

Güç; Pozisyona bağlı değildir Güç; Pozisyona bağlı değildir.Kişinin kendisinden kaynaklanır ve gurup tarafından verilir. Güç; elemenın, ekibin gelişimi ve sürekliliği için gerekli işlevler düzeyindeki denetimin derecesine göre organize ekip elemanları arasındaki ilişki anlamına gelir. Uzmanlıktan kaynaklanan güç, sürekli kendi kendine azalır, uzmanın bilgisi arttıkça güvensiz olduğu alanlar, rutin olarak uğraşabilecek alanlara kaydırılacaktır.

Kendini çok güçlü pozisyonda gören kişi, yalnız kendi gereksinimlerinin karşılanmasına yöneliktir .Diğerlerini yönetip etkilemeye çalışır. Alt pozisyondakiler daha güçlü olmak isterler ve etkilenmeye karşı çıkarak özgürlük arayışlarına başlarlar.

Statü; her kişinin başka bir pozisyonunun var olması durumudur. Örn;hemşire bağımsızca yargılara varmaktan çekinir. Statüde eşitlik gerçekleştirilinceye kadar sağlık kurumlarında ekip yaklaşımı uygulanamayacaktır.

Otonomi; Sorumluluk üstlenme,sorunu tanımlama,sorunun çözümü için gerekli faaliyetlere karar verme, hizmetin doğruluğunu ve yerindeliğini değerlendirmek anlamına gelir. Gerçek ekipte politikaların, hedeflerin ve yaklaşımların saptanması beraberce yapılmalıdır.

Ekip üyelerin Kişisel Özellikleri; yaş, cinsiyet, değer yargıları gibi farklılıklar kişiler arası ilişkileri ve meslekler arası işbirliğini azaltabilir.

“GÜNEŞİN SANA ULAŞMASINI İSTİYORSAN, GÖLGEDEN ÇIK”  Konfüçyus

Disipilinlerarası Ekip Çalışması İçin Gerekli Öğeler .Gerekli zamanı sağlamak .Yeni biçimli mesleki etkileşim modeli seçmek .Statü ve otorite ile ilgili değişiklikleri kabullenmek .Alınacak karar ve izlenecek yolda anlaşmak .Kurum desteği

Yeni biçimli mesleki etkileşim modeli seçmek; Etkili ekip çalışması birbirinin bilgi,rol ve katkılarına olduğu kadar ,üyelerinin yarattıkları kişisel sayıya da dayanır. Ekip çalışmasında bilginin sadece formal kanallar yolu ile iletilemeyeceği informal yollarında etkin bir iletişim yolu olduğu kavranmalıdır.

Statü ve otorite ile ilgili değişiklikleri kabullenmek; Gerekli etkileşimin sağlanması sağlık disiplinleri ve bunun üyeleri arasında geleneksel olarak statü ve otorite kavramının değişmesi gerekir. Örn;ekipte öneri ve yardım bekleyen kişi bağımlı olarak algılanabilir. Ekip yaklaşımı karşılıklı disiplinlerarası etkileşim ve işbirliği gerektirir.

Bir Ekip Ne Zaman Oluşturulur Her iş ekip çalışmasını gerektirmez.Bir ekip şu şartlarda oluşturulur. Özel bir iş konusunun ekip yaklaşımı gerektirmesi Kararları tartışma ve görüşmeye fırsat verme Bir kişinin tek başına sağlayamayacağı bilgi yada becerilere ihtiyaç duyulması

Ekip çalışmasının kararların benimsenmesini sağlanması yada morali yüksek tutması Ekibin veriminin organizasyon içindeki yatay ve dikey ilişkileri etkileyebilmesi Ekip çalışmasının alınan kararların ve yapılan işlerin niteliğini artırmak

Ekip çalışmasının başarısızlık riskini azaltmak Gurup kararları ve eylem planlarının yürütülmesi için değişik insanlara ihtiyaç duyulması sonucu oluşturulur.

SORUNSUZ BİR EKİP ÇALIŞMASININ OLABİLECEĞİ MESLEKİ YAŞAMLAR DİLEĞİYLE…

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKÜRLER