DEFTERDARLAR TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

E-MEVZUAT GRUBU ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
HAZİNEYE AİT TARIM ARAZİLERİ SATILIYOR!..
TAŞINMAZ BİLGİ SİSTEMİ
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
T.C. NİĞDE VALİLİĞİ STRATEJİK PLAN EĞİTİM SEMİNERİ
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
DEFTERDARLAR VE VERGİ DAİRESİ BAŞKANLARI TOPLANTISI
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
DEFTERDARLAR TOPLANTISI Milli Emlak Genel Müdürü
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
KİREMİTLE ÇATI MAHYASI YAPILMASI
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
PERFORMANS PROGRAMI SÜRECİ VE SGB.net SİSTEMİ UYGULAMASI
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Milli Emlak SÜREÇ YÖNETİMİ Çat İlçesi Pilot Uygulaması
ESNAF VE SANATKAR ODALARI TARAFINDAN YAPILABİLECEK EĞİTİM FAALİYETLERİ
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
FAİZ PROBLEMLERİ FAİZ YÜZDESİ FAİZ FAİZ YÜZDESİ ANA PARA ANA PARA
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Orman Bölge Müdürlüğü Sn Proje AdıSektörüYeriProjenin Durumu 1 Orman KadastroTarım/OrmancılıkMuhtelifİhalesi yapılmıştır 2 Orman Koruma ve İşletmecilik.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ORDU DEFTERDARLIĞI BRİFİNG ARALIK DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER BİRİMİ KADROLARININ GENEL DURUMU (31/12/2015) DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EMLAK VE İSTİMLAK DAİRESİ BAŞKANLIĞI Taşınmazlar Şube Müdürlüğü 2011 – Brifing.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DEFTERDARLAR TOPLANTISI MİLLÎ EMLAK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DEFTERDARLAR TOPLANTISI 07-08 OCAK 2012 / SAPANCA 08.04.2017

2-Organizasyon Yapısının Değiştirilmesi 3-Yetki Devri Sunum PLANI 1-2012 Yılı Gelir Hedefleri 2-Organizasyon Yapısının Değiştirilmesi 3-Yetki Devri 4-Millî Emlak Otomasyon Projesi 5-2/B Alanları ve Tarım Arazilerinin Satışı 08.04.2017

Kamu mallarına ilişkin politikaları tespit etmek, GÖREVLER Milli Emlak Genel Müdürlüğünün, Hazine taşınmazlarının yönetme yetkisinin yanı sıra;   Kamu mallarına ilişkin politikaları tespit etmek, Kamu kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazların yönetim esaslarını belirlemek, Devlete ait konutları yönetmek ve kamu konutları yönetim politikalarını belirlemek,   gibi görev ve yetkileri de bulunmaktadır. 08.04.2017

TAŞINMAZ YÖNETİMİNDE DEĞİŞİM 2012 Yılı taşınmaz yönetiminde yeni bakış yılı olacak. Daha aktif ve öncü bir Milli Emlak, Politika belirleyen, Taşınmazları yerinden yöneten, Arz odaklı, Uygulamalara yön veren, Sonuçları izleyen, değerlendiren, Proaktif bir yönetim, 08.04.2017

2012 YILI GELİR HEDEFLERİ Defterdarlıklarımıza dört konuda 2012 yılı gelir hedefi belirlenmiştir.   Satış (2/B hariç), Kira (lojman kiraları hariç), İrtifak hakkı, (Ön izin ve kullanma izni dahil) Ecrimisil, Bu hedefler belirlenirken; Kamu hesapları bülteninde yer alan veriler analiz edilmiş, Son üç yılın gerçekleşmelerine illerin ortalama katkısı tespit edilmiş, İllerin taşınmaz potansiyeli dikkate alınmıştır. 08.04.2017

Millî Emlak Genel Müdürlüğü Gerçekleşmeler ve 2012 Yılı Hedefleri T.C. Maliye Bakanlığı Millî Emlak Genel Müdürlüğü Gerçekleşmeler ve 2012 Yılı Hedefleri YILLAR 2009 2010 2011 2012 Hedefi Bütçe Hedefi Gerçekleşme (Ocak-Eylül) SATIŞ 214.991 292.625 441.100 261.699 994.000 KİRA 157.909 183.891 211.650 148.243 270.100 LOJMAN 294.193 341.294 414.500 284.258 405.000 ECRİMİSİL 212.498 247.967 242.000 211.936 414.900 İRTİFAK 144.552 200.383 254.000 188.152 330.000 TOPLAM 1.024.143 1.266.160 1.563.250 1.094.288 2.414.000 * Tablodaki bilgiler Bakanlığımız Muhasebat Genel Müdürlüğünce yayınlanan Kamu Hesap Bülteninden alınmıştır. 08.04.2017

Millî Emlak Genel Müdürlüğü 2012 Yılı Hedefleri T.C. Maliye Bakanlığı Millî Emlak Genel Müdürlüğü 2012 Yılı Hedefleri *İller Bazında 2012 YILI GELİR HEDEFİ (TL) SIRA NO İLLER SATIŞ GELİRİ KİRA GELİRİ ECRİMİSİL GELİRİ ÖN İZİN, KULLANMA İZNİ VE İRTİFAK HAKKI GELİRİ TOPLAM 1 Adana 31,450,000 7,830,000 18,920,000 1,050,000 59,250,000 2 Adıyaman 1,500,000 650,000 1,026,000 70,000 3,246,000 3 Afyon 20,110,000 1,990,000 1,620,000 60,000 23,780,000 4 Ağrı 351,000 330,000 196,000 7,000 884,000 5 Amasya 1,355,000 960,000 772,000 4,000 3,091,000 6 Ankara 100,620,000 28,330,000 17,543,000 4,700,000 151,193,000 7 Antalya 100,480,000 42,360,000 45,000,000 127,500,000 315,340,000 8 Artvin 620,000 598,000 9,000 1,557,000 9 Aydın 9,345,000 2,810,000 4,578,000 3,000,000 19,733,000 10 Balıkesir 8,030,000 2,590,000 8,677,000 1,900,000 21,197,000 11 Bilecik 2,230,000 540,000 322,000 1,000 3,093,000 12 Bingöl 810,000 430,000 312,000 1,500 1,553,500 13 Bitlis 975,000 870,000 757,000 2,603,000 14 Bolu 1,505,000 1,300,000 584,000 1,000,000 4,389,000 15 Burdur 5,325,000 470,000 791,000 15,000 6,601,000 16 Bursa 17,585,000 6,210,000 5,645,000 3,200,000 32,640,000 17 Çanakkale 4,015,000 6,570,000 2,571,000 7,500,000 20,656,000 18 Çankırı 9,900,000 920,000 1,394,000 45,000 12,259,000 19 Çorum 4,170,000 1,200,000 2,528,000 5,500 7,903,500 20 Denizli 7,035,000 2,080,000 2,606,000 245,000 11,966,000 21 Diyarbakır 5,880,000 1,210,000 4,822,000 220,000 12,132,000 22 Edirne 2,180,000 4,284,000 160,000 13,659,000 23 Elazığ 14,795,000 1,840,000 1,374,000 20,000 18,029,000 24 Erzincan 5,375,000 510,000 515,000 6,420,000 25 Erzurum 2,990,000 1,006,000 600,000 7,596,000 26 Eskişehir 8,440,000 2,290,000 3,049,000 200,000 13,979,000 27 Gaziantep 10,090,000 1,450,000 1,577,000 30,000 13,147,000 28 Giresun 500,000 1,070,000 539,000 2,116,000 * Tablodaki bilgiler Bakanlığımız Muhasebat Genel Müdürlüğünce yayınlanan Kamu Hesap Bülteninden alınmıştır. Tablodaki bilgiler Ocak- Eylül aylarına ait kümülatif bilgilerdir. 08.04.2017

Bu hedefin gerçekleştirilmesi için taşınmazlar tasnif edilerek; 1 Gelir getirecekler, 2 Teşvikli olarak ekonomiye kazandırılacaklar, 3 Tahsisliler ve tahsis edilecekler, 4 Rezerv tutulacaklar. Şeklinde dörde ayrılması, 2012 yılında hangi taşınmazların satış, kira, irtifak ve ecrimisil uygulamalarına konu edileceğinin belirlenmesi, İlçelere hedefler konulması, Aylar itibarıyla gerçekleşmelerin planlanması gereklidir. 08.04.2017

PERFORMANS KRİTERLERİ Ocak sonuna kadar taşınmazların belirlenmesi, Aylık gerçekleşmesinin izlenmesi, Üç aylık değerlendirme ve raporlama, Yıllık sonuçları inceleyip derecelendirme, Bu hedeflere ulaşabilmek için değerlendirilecek taşınmazları; Tasnif edilmiş ve belirlenmiş olarak, Konumu ve görüntüsüyle, İmar bilgileriyle, Değeriyle, Alternatif kullanım imkanlarıyla bilmek gerekir. 08.04.2017

Belirlenen taşınmazları değerlendirebilmek için; Belediye mücavir alan içinde tescil harici yerlerden ise tescil ettirilmesi, İmarsız ise imar planlarının yaptırılması, Planların gerekirse hizmet alımı suretiyle hazırlatılması, Planlamada aktif görüş belirtilmesi, Teşvikli yatırımlara veya normal irtifaka uygun taşınmazların mevzi imar planının yaptırılması, İmar uygulamalarının yaptırılması, Belediyeler imar planı yapmaya veya onaylamaya yanaşmazsa konunun Genel Müdürlüğe intikal ettirilmesi, Gereklidir. 08.04.2017

ORGANİZASYON YAPISININ DEĞİŞTİRİLMESİ Genel Müdürlüğümüzün taşınmaz yönetimi konusunda daha fonksiyonel hale gelmesi amacıyla; Merkez ve taşra teşkilatımızın organizasyon yapılarında değişiklik yapılacak, Bazı ilçelerde Milli Emlak Müdürlükleri kurulacak, Genel Müdürlükte yeni daireler oluşturulacak, İşlem yönergeleri yürürlüğe konulacaktır. 08.04.2017

YETKİ DEVRİ Hazine taşınmazlarının yerinden yönetilmesi büyük önem arz etmektedir. 327 sayılı Milli Emlak Genel Tebliği ile Defterdarlıklara yetki devri yapılmıştır. Bunlara ilaveten; Tahsis Kira Satış Bedelsiz devir İrtifak hakkı tesisi gibi hususlarda yapılacak yetki devirleri ile taşınmaz yönetiminin daha etkin bir şekilde yapılması amaçlanmaktadır. 08.04.2017

YETKİLERİN KULLANILMASI Devredilen yetkiler duraksamadan kullanılmalıdır. İşlemler ilde başlatılıp ilde bitirilmeli, Genel Müdürlüğe zorunlu halde eksiksiz olarak konular intikal ettirilmeli, İlin sorunlu konuları yakın takibe alınmalı, Bu yetkilerin doğru ve tam olarak kullanılıp kullanılmadığı defterdarlarımızın performansının bir göstergesi olarak değerlendirilecektir. 08.04.2017

MİLLİ Emlak Otomasyon PROJESİ Milli Emlak Otomasyon Projesinin yenilenmesidir kapsamında;   MEOP uygulama yazılımının reorganizasyonuna, Taşınmaz ihalelerinin harita üzerinde gösterilmesine, Coğrafi bilgi sistemine (CBS)-Akıllı harita uygulamalarına, Gayrimenkul değerleme yazılımlarının geliştirilmesine, Taşınmaz tespit işlemlerinde MEOP saha entegrasyonuna, (Yolbil yazılımı), İşlemleri takip eden evrak doküman ve yönetim sistemine, Kullanıcıya işlemleri kolaylaştıran yeni Web Tabanlı MEOP yazılımına, Elektronik bilgi belge paylaşımı ve entegrasyona, İlişkin çalışmalar yürütülmektedir. 08.04.2017

2/B ALANLARI VE TARIM ARAZİLERİNİN SATIŞI Kamuoyunda 2/B olarak adlandırılan orman sınırları dışına çıkarılan Hazine arazilerinin satışına ilişkin Kanun tasarısı taslağı hazırlanmıştır. Bu yasa tasarısı kapsamında 2/B alanlarının; Hak sahiplerine satılması, Çevre ve Şehircilik Bakanlığına tahsis edilmesi, TOKİ ve Belediyeler harca esas değerinden devredilmesi, Orman ve Su İşeri Bakanlığına geri orman olarak tahsisi, Kamu idarelerine tahsisi, Tapuları yok sayılarak Hazineye geçirilenlere bedelsiz iadesi, Amaçlanmıştır. Böylece kronik sorun haline gelen orman dışına çıkarılan bu yerler çözüme kavuşturularak vatandaş Devlet birlikteliğine katkı sağlanmış olacaktır. 08.04.2017

2/B ALANLAR VE TARIM ARAZİLERİNİN SATIŞI 2/B Alanlarına ilişkin Kanun tasarısı taslağında Hazineye ait tarım arazilerinin satışına ilişkin düzenlemelere de yer verilmiştir. Bu düzenlemeler ile de; Belediye ve mücavir alan sınırları dışında kalan Hazineye ait tarım arazilerinin etkin ve hızlı bir şekilde satışlarının gerçekleştirilmesi, Tarım arazilerinin kullanıcılarına, hissedarlarına ve kiracılarına doğrudan satışının sağlanması, Atıl durumda bulunan tarım arazilerinin ekonomiye kazandırılması, Amaçlanmıştır. 08.04.2017

2/B SATIŞLARININ KOORDİNASYONU 2/B Alanlarına ilişkin Kanun tasarısının getirdiği işlerin doğru, diğer illerle koordineli ve zamanında sorunsuz olarak tamamlanabilmesi için iller Genel Müdür Yardımcılar ve Daire Başkanlarınca koordine edilecektir. Bu ay sonundan başlayarak il ziyaretleri, Bilgilendirmeler, Kıymet takdirleri başta olmak üzere uygulama ve hazırlıkların takibi, Sorunlara müdahale ve çözümler, Genel Müdürlük ve Defterdarlık birlikteliği ile gerçekleştirilecektir. 08.04.2017

SONUÇ Hazine taşınmazlarının daha etkin ve verimli yönetimi birlikte gerçekleştirilebilir. Bunun için; Bilmek, İnanmak, Bir olmak, İcraata geçmek, Israrla devamlılık sağlamak, Gereklidir. 08.04.2017

TEŞEKKÜRLER * Eğitim sonunda yapılan sınav sonucu 280 kişiye sertifikaları verilmiştir. 08.04.2017