Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Havza Rehabilitasyon Projelerinde Sor-Sap-Çöz Çalışması
Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (1)
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
KATILIM (1) Halkın, kendisiyle ilgili kararlara katılmasına dönük bir süreçtir. Katılımın olmazsa olmaz koşulu, problemlerin birlikte tespit edilmesi,
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Soru Cevap.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÖĞRENME GALERİSİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Nurcan ŞENMERDAN Farabi Anadolu Lisesi Eylül 2015 Seminer 1.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
KAVRAM HARİTALARI.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.

1.konu belirlenir. 2.öğrencilere küçük parçaları dağıtılır. 3.öğrencilerin her bir kağıda duruma göre ;  Konuyla ilgili sormak istediği soru.  Konuyla ilgili görüşü.  Verilen problemin yaratıcı bir çözümü. gibi verileri yazmaları istenir.

4.öğrencilerin yazacaklarını bitirdikten sonra kağıtları üzerlerine takmaları ve sınıfta birbirlerinin üstlerindekileri okuyarak dolaşmaya başlarlar. 5. yazılanlarla ilgili soruları varsa birbirlerine sormaları ve beğendikleri kart olursa değiştirmeleri sağlanır.

6. Değişimin iki yönlü olması sağlanmalı ve mümkün olduğu kadar çok değişikliğin yapılmasına teşvik edilmelidir. 7. Sınıfın tekrar toplanması, hangi değişiklerin yapıldığını ve nedenlerinin konuşulması.

1. Öğrencilerin birbirlerini tanımasına elverişlidir. 2. Öğrencilerin görüşlerini, çözümlerini birbirleriyle paylaşmalarını sağlar. 3. Fikir alış verişini kolaylaştırır.

4. Derse aktif katılım artırır. 5. Bir başkasının düşünce ve görüşlerini saygı göstermeyi sağlar. 6. Herkesin düşüncesini aynı anda belirtmiş olmasına imkan sağlar.

1. İyi bir koordinasyon gerekir 2. İyi koordinasyon olmadığında ;  Zaman kaybı  Sınıf hâkimiyetinin kaybına neden olur.

 AÇIKGÖZ. Aktif öğrenme, 9. baskı