Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Elif AKYOL & Halil BİLİR
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Bora GÜRSEL CBÜ BAUM Proje Yöneticisi
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
TEST – 1.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
e-Sertifika Programları
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kütüphane Oryantasyonu
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
Deneysel Araştırmalar Desenler
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Deneysel Modeller Gerçek deneme M. Öntest-sontest kontrol gruplu deseni Sontest kontrol gruplu deseni Solomon dört gruplu desen Yarı deneme M. Eşitlenmemiş.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Hatice Şimşek Keskin***
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Sunum transkripti:

Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca Kızılkaya Araş. Gör. Meryem Yılmaz Soylu Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün

Eylül, 2006 ANKARA Giriş Etkileşim yetenekleri açısından çok kullanıcılı bilgisayar oyunları giderek önem kazanmaktadır.

Eylül, 2006 ANKARA Araştırma Soruları Çok kullanıcılı oyun tabanlı öğrenme ortamı ile geleneksel öğrenme ortamları arasında başarı açısında fark var mıdır? Çok kullanıcılı oyun tabanlı öğrenme ortamı ile geleneksel öğrenme ortamları arasında motivasyon açısında fark var mıdır?

Eylül, 2006 ANKARA Yöntem Çalışmada deney kontrol gruplu öntest-sontest araştırma modeli uygulanmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Çalışma Grubu Araştırma, 2004–2005 öğretim yılı bahar döneminde Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği öğrencileri ile yürütülmüştür. Deney grubunda 29, kontrol grubunda 24 katılımcı bulunmaktadır.

Eylül, 2006 ANKARA Uygulama Ortamı Araştırmada deney grubu için çok kullanıcılı oyun ortamı (Quest Atlantis), kontrol grubu için ise geleneksel sınıf ortamı kullanılmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Uygulama Ortamı “Bilgisayarlar Nasıl Çalışır?” konusu Quest Atlantis ortamında bir senaryo çerçevesinde oluşturulmuştur.

Eylül, 2006 ANKARA Uygulama Ortamı Kontrol grubu, dersi sınıf ortamında ders sorumlusunun anlattığı sunu çerçevesinde işlemişlerdir.

Eylül, 2006 ANKARA Uygulama Süreci Araştırma sürecinin başında; öğrencilerin demografik bilgilerinin alındığı bir anket ile, öntest uygulanmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Uygulama Süreci Deney grubuna Quest Atlantis ortamı tanıtılmıştır. 2 ders saati süren uygulama sonunda öğrencilere süreç başında uygulanan başarı testi ve sonrasında motivasyon ölçeği uygulanmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Veri Toplama Araçları Ön-son test olarak bir başarı testi kullanılmıştır. Testin madde güçlük indisi.70’ olarak bulunup üç maddenin güçlük indisi bu indisin altında bir değer taşıdığından testten çıkarılmıştır. Son test olarak kullanılan başarı testi 12 maddeden oluşmuştur.

Eylül, 2006 ANKARA Veri Toplama Araçları Motivasyon ölçeği araştırmacılar tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Harter (1981) tarafından geliştirilen 16 maddeli ölçek daha sonra Lepper, Sethi, Dialdin, Drake (1997) tarafından 17’si içsel 13’ü dışsal motivasyonu ölçen toplam 30 maddeli bir ölçek haline getirilmiştir. Soyo-ekonomik anket formu.

Eylül, 2006 ANKARA Bulgular ve Yorum Araştırmanın ilk hipotezini test etmek için Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) yapılmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Bulgular ve Yorum Tabloda da görüldüğü üzere deney ve kontrol gruplarının başarı puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Varyansın KaynağıF Anlamlılık Düzeyi Ön Test (Kovaryans değişkeni) 31,279,000 Öğrenme Ortamı 1,307,258 Hata Toplam

Eylül, 2006 ANKARA Bulgular ve Yorum Araştırmanın 2. hipotezini sınamak için bağımsız gruplar için T testi analizi yapılmıştır.

Eylül, 2006 ANKARA Bulgular ve Yorum Tablodan da anlaşılacağı üzere deney ve kontrol gruplarının motivasyon değerleri arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır.

Eylül, 2006 ANKARA Sonuç Çok kullanıcılı oyun tabanlı sanal öğrenme ortamlarında, iyi tasarlanmış geleneksel öğrenme ortamlarında elde edilen başarı yakalanabilir. Geniş kitlelerin eğitiminde zaman ve fiziksel koşul sınırlılıklarını ortadan kaldırarak etkili bir şekilde kullanılabilir. Bu tür ortamlarda bireylere etkileşim ve işbirliği fırsatı da sunulmuş olmaktadır.

Eylül, 2006 ANKARA Sorular....

Eylül, 2006 ANKARA TEŞEKKÜRLER…. Araş. Gör. Gonca Kızılkaya Araş. Gör. Meryem Yılmaz Soylu Öğr. Gör. Dr. Hakan