İsveç İstatistik Kurumu Performans İdare Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
HARCAMA.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

İsveç İstatistik Kurumu Performans İdare Süreci Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Konulu Ankara Atölye Çalışması Gunilla Lundholm İsveç İstatistik Kurumu 11 Ocak 2005

Neden Performans Yönetimi? Devamlı iş gelişimi için gerekli bir araçtır Nasıl organize olmamız gerektiğine kendimiz karar verebilmekteyiz İşin nasıl yürütülmesi gerektiğine kendimiz karar verebilmekteyiz Çalışanlar arasında maliyet ve kalite bilinci yüksek düzeydedir Yeni planlamalar için girdi sağlamaktadır Plandan sapma olup olmadığı konusunda bilgi sağlamaktadır

İçindekiler İsveç İstatistik Kurumu İdare sistemi ve süreci Dış planlama süreci İsveç İstatistik Kurumu İdaresi İç planlama süreci Sistem takibi İsveç anayasasına göre, İsveç kamu kurumları Devletten bağımsız bir yapıdadır. Bir kamu kurumunun görevi, parlamento ve hükümetin almış olduğu politik kararları gündelik hayata yansıtmaktır.

İsveç İstatistik Kurumu’nun Sorumlulukları İstatistik üretmek Hükümet için Komisyona yönelik olarak Resmi istatistikleri koordine etmek

Mali Yapı ve Personel Yapısı 880 milyon Kron geliri var Bu gelirin yarısı resmi görevlerden elde edilmektedir 1,400 personeli bulunmaktadır Stockholm ve Örebro’da büroları bulunmaktadır Anketörlerle çalışmaktadır 150anketörler + Örebro’daki büroda yerleşik 50 adet telefon anketörü

İstatistikleri Dairesi İstatistikler Dairesi Organizasyon Genel Müdür Svante Öberg Genel Müdür Yardımcısı Hans Lindblom Genel Müdürlük ARGE Dairesi I nger Eklund Ulf Jorner Finansman Dairesi Bilgi ve Yayın Dairesi Bo Lundholm Berit Olsson Personel Dairesi Anket Dairesi Crister Haglund Åke Pettersson Uluslararası İstişare Şubesi Ronnie Andersson İş ve Eğitim İstatistikleri Dairesi Nüfus ve Refah İstatistikleri Dairesi Ekonomik İstatistikler Dairesi Çevre ve Bölgesel İstatistikler Dairesi Anna Wilén Berndt Öhman Staffan Wahlström Lars Melin

Resmi istatistiklerin tabi olduğu yasa ve mevzuat Resmi İstatistik Kanunu İstatistik Nizamnamesi İsveç İstatistik Kurumu Yönetmelik ve Nizamnamesi Yayın Hakkında Hüküm ve Tavsiyeler Resmi İstatistiklerin içerik ve kapsamlarının belirlenmesine ilişkin prensipler Yıllık Bütçe Tahsisatı Yönergeleri

İsveç Parlamentosu Resmi İstatistik Kanunu’nu belirler İsveç İstatistik Kurumu ile resmi istatistiklerden sorumlu diğer kamu kurumlarının bütçelerini belirleyen mercîdir.

İsveç Hükümeti İsveç Resmi İstatistiklerinin hangi konuları kapsayacağını belirlemektedir Bu konulara ait resmi istatistiklerden hangi kamu kurumunun sorumlu olacağını belirlemektedir

İsveç İstatistik Kurumu’na Yönelik Yönergeler Uzun vadeli misyon Devlet Kuruluşları için Nizamname Uygulaması İsveç İstatistik Kurumu’nun Yönetilmesi İdari Konsey Personelin temsili (işçi sendikası) Kurulun sorumlulukları ve görevleri Resmi İstatistikler Konseyi Bilim Konseyi İnşaat Fiyat Endeksi ve Tüketici Fiyat Endeksi Komiteleri Görev atamaları

Yönetici Kadrosu Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire ve Şube Başkanları Genel görüşmelerde bulunmak üzere ayda bir toplanmaktadırlar Senede bir defa vizyon, amaçlar ve stratejiler üzerinde tartışılmaktadır

Toplam Kalite Yönetimi Kavramı Müşteri ve süreç oryantasyonu Deming’in geliştirdiği PUKÖ-çevrimi (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al) Planla Önlem Al Kontrol Et Uygula

Planlama ve Takip Bir mali yıla dair süreç Stratejik planlama İş planlaması İzleme, değerlendirme Stratejik planlama Bütçe teklifleri Kalkınma planı İş planı Yönlendirme belgesi Mali plan Personel planı Faaliyet planları Yıllık rapor Altı aylık rapor Kalite raporu Yıllık performans görüşmesi YENİ Stratejik plan! Muhtemelen, üç senede bir revize edilmektedir. Üç senelik bir dönem için senelik bütçe talebi Yıllık rapor, Hükümete sunulmak üzere İngilizce olarak hazırlanmaktadır. Altı aylık raporda sadece mali veriler bulunmaktadır. Genel Müdür Maliye Bakanıyla performans üzerine görüşme yapmaktadır. Bakan hizmet kurumlarından sorumludur. Bakan İsveç İstatistik Kurumu ve kurum performansı hakkındaki görüşlerini belirtebilir.Genel Müdür ise önemli gördüğü hususları bakana iletme olanağı bulmaktadır.

İç Planlama Süreci 2. Yıla dair dış planlama süreci Süreç takvimi Aralık 2. Yıl, Ocak Aralık 1. Yıl, Ocak 2. Yıl, Bütçe Tahsisatı Yönergeleri 1. Yıl, Yıllık Rapor Bütçe talebi Strateji görüşmeleri Yönlendirme belgeleri Bütçe ve fiyat görüşmeleri Aylık, üç aylık ve yıllık takip İdare ekibinin aylık toplantıları Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı ve dairelerin yönetim kadrosunun iki ayda bir gerçekleştirdikleri toplantılar Yılda beş kez düzenlenen İdare Konseyi toplantıları

İŞ İS TİH BA RA TI Şekil, talep ve faaliyetlerin belirlenmesini takiben farklı belgeler arasındaki gerçekleşecek ilişkileri göstermektedir. Bu süreci hangi dış faktörler etkilemektedir?

Bakanla yapılan görüşmede kullanılan belgeler Yıllık Bütçe talebi Bütçe önerileri Ödenek yönergeleri Çalışma planı Yıllık rapor Resmi İstatistikler Konseyi Raporu Denetim raporu Bütçe talebini, Sweden İsveç İstatistik Kurumu bünyesindeki bağımsız daireler karşısında kontrol edin. Bunların, Hükümetin bütçe teklifinde kaynak ayırmadığı bir alanda faaliyet göstermemesi gerekmektedir. Ödenek yönergeleri, Hükümete sunulmak üzere hedef ve talepleri gösterir raporlardır. Çalışma planı İsveç İstatistik Kurumu tarafından hazırlanan bir rapordur Yıllık rapor Resmi İstatistik Konseyi Raporu Denetim raporu

Bütçe teklifi Yıllık, 1 Mart Gelecek üç yıllık döneme yönelik mali gereksinimleri ifade etmektedir Harcamalara dair tahminler içermektedir Finansman sağlanamaması halinde oluşacak sonuçları ortaya koymaktadır

Yıllık Bütçe Tahsisatı Yönergeleri Bütçe tahsisat yönergeleri İsveç İstatistik Kurumu faaliyetlerinin yıllık yönlendirme sürecinin temelini oluşturmaktadır -Hedefler ve Amaçlar -Performans gereklilikleri -Kaynaklar -Çerçeve şartlar

Çalışma Planı 2005 senesine ait yeni plan Hükümetçe sunulan bir tekliftir Gelecek sene boyunca üretimlerde meydana gelecek değişikliklere odaklanmaktadır Tahsisatların nasıl kullanılacağı hakkındadır.

Dış destek sağlamak Kullanıcılarla ve kullanıcı danışma komiteleriyle görüşmeler Mevcut istatistik gereksinimlerini sunmak üzere Genel Müdürün çeşitli bakanlıkların müsteşarlarıyla yaptığı görüşmeler Bakanla yapılan görüşme Genel Müdürün resmi istatistik ve diğer hususlardan sorumlu kurumlarla görüşmeleri AB Çalışma Grubu bünyesindeki görüşmeler ve AB Yönergeleri’nin uygulanması Parlemento ve politik partilerle toplantılar Araştırma faaliyetlerinin koordinasyonu için Eğitim Bakanıyla görüşülmektedir. Genel Müdür, yeni müsteşarı bilgilendirmek üzere toplantı talebinde bulunmuştur Bütçe talebimize ilişkin genel görüşmeler

Konsey ve Kullanıcı Grupları İş istihbaratı Ağ oluşturma Kıyaslama Konsey ve Kullanıcı Grupları Stratejik planlama için girdi Kuvvet Analizi Geleceğe yönelik senaryolar (önümüzdeki 5 sene için) Buna dayanılarak atılacak adımlar Cevap verme yükümlülüğü, İsveç İstatistik Kurumunun yeniden organize edilmesi ve resmi istatistikler konseyine bağlı bir çalışma grubunun oluşturulması Hastalık izni Ulusal Hesaplar konseyi, bölgesel konsey, işgücü piyasası istatistikleri konseyi Eurostat’ın başlatmış olduğu negatif öncelik belirleme çalışmaları bakımından konsey ve çalışma grupları önem arz etmektedir.

İsveç İstatistik Kurumu’nun İdaresi Organlar ve dış temsiliyet İdari Konsey Resmi İstatistikler Konseyi Bilim Konseyi Tüketici Fiyat Endeksi Komitesi İnşaat Fiyat Endeksi Komitesi Kullanıcı Komiteleri Diğer Kullanıcı Grupları Board not with full response İdari Komite yıllık rapor, bütçe talebi, yönetmelikler konularında kararlar almaktadır – normal şartlar altında Kurulu bilgilendirme görevini yerine getirmekle birlikte, tamamen bu kurula karşı sorumlu değildir Resmi İstatistikler Konseyi’nin danışmanlık fonksiyonu, veri sağlayan kurum ve kuruluşlara verilecek cevaplara ilişkin sürecin işlerliği, kalitesi, kullanışlılığı ve bu sürecin kolaylaştırılmasına dair prensipleri belirlemektedir. Bilim Konseyi İsveç İstatistik Kurumu’na bağlıdır. İstatistik yöntemleri ve kalitesi konularına ilişkin konulara yardımcı olmaktadır. Tüketici Fiyat Endeksi Komitesi İsveç İstatistik Kurumu’na bağlıdır. Tüketici fiyat endeksinin hesaplanmasına dair konular Yapı Fiyat Endeksi Komitesi Kullanıcı Komiteleri Diğer Kullanıcı Grupları, Bölgesel istatistikleri konseyi – işgücü piyasası istatistikleri için

İsveç İstatistik Kurumu’nun İdaresi Dahili organlar Yönetim Kadrosu Alt Danışma Kurulu İdare Komiteleri Danişma Konseyleri İşçi sendikaları

İsveç İstatistik Kurumu’nun İdaresi Politikalar Komisyon çalışması Gizlilik Personel (çalışanlar) Çalışma ortamı Maaşlar Liderlik Bilgi Teknolojileri Çevre Yeterlik Kalite

İsveç İstatistik Kurumu Stratejik Planı Misyon Vizyon Misyon Beyanı Değerler Odaklanılan alanlara dair stratejiler Faaliyetler Kullanıcılar ve Müşteriler Personel Finansman Performans Değerlendirme (Dengelenmiş Hesap Kartı)

İsveç İstatistik Kurumu’nun Vizyonu İstatistik geliştirme, üretim ve istatistiklerin yayılması konularında dünya lideri olmak

İsveç İstatistik Kurumu’nun Değerleri Kullanıcı ve Müşteri Odaklılık İşbirliği Geliştirme ve Yenileme Önleyici Eylemler Yeterlik Geliştirme Liderlik ve Katılım Bütüncül Yaklaşım

İsveç İstatistik Kurumu’nun İdaresi İdare sürecinde kullanılan araçlar İş planı Yönlendirme belgeleri Gelir tablosu/Maliyet fiyat hesaplamaları Bütçe kontrolü Planlama ve izleme

Dahili Planlama Süreci İş istihbaratı ve GZFT analizi Stratejik plan desteği İş planı Genel Müdür yönergeleri Daireler seviyesindeki yönergeler Bütçe kararları

Dahili Planlama Süreci Yıllık plan Dengelİ kartlar modeli Faaliyetler Kullanıcılar ve Müşteriler Personel Finansman Hususi amaçlar Hem genel hem de belirlenmiş olanlar İzleme kriterleri

Dahili Planlama Süreci Yönlendirme belgeleri İki seviyelidir Üst Düzey İdare – Daire Daire– Şube Odak Noktaları Faaliyetler Müşteriler/Kullanıcılar/Muhataplar Personel Finansman

Dahili Planlama Süreci Daire seviyesi Daire seviyesinde yönerge ve bütçe kararları Fiyat hesaplaması Şube seviyesi Finansmanı ödenekle gerçekleştirilen her bir istatistik ürününün üretilmesi için gerekli olan kaynakların tahmini olarak belirlenmesi ve daha sonra şube düzeyinde detaylandırılması (personel, danışmanlar, harcamalar vb.) Pazarlama dahil olmak üzere Kurum’un sözleşmeli işlerinin üretilmesi için gerekli olan kaynakların tahmini olarak belirlenmesi Bilgisayar, ekipman, Bilgi Teknolojileri sistemleri vb. yatırımları

Dahili Planlama Süreci Şube seviyesi Yönlendirme belgeleri Daire - şube Odak noktaları Program birimi için faaliyetler Müşteriler/Kullanıcılar/Muhataplar Personel Finansman

Dahili Planlama Süreci Şube seviyesi Gelir/maliyet hesapları Faaliyet planı Yayın planı Personel planı Çalışma ortamı planı Yeterlik planı

İzleme Modeli Mali sonuç Mali sonuç Mali sonuç Aylık Üç Aylık Altı Aylık/Yıllık Mali sonuç Mali sonuç Mali sonuç Cevapsız Yayın Görev ve süreçler Yayın Yayın Belgeleme Verimlilik Müşteri memnuniyeti Kalite raporu Çalışan sayısı Personel memnuniyeti vb.

İzleme Modeli Ürün Veritabanı Mali raporlama sistemi, yayınlama sistemi ve personel veritabanıyla bağlantılar Resmi istatistikler için tüm istatistik ürünlerini içermektedir Koordinasyon aracı Resmi isim ve kimlikler

İzleme Modeli Personel Veritabanı Personel istatistikleri Emniyet ve güvenlik Yetkilendirme Personele ait doğru ve güncel bilgileri içeren, İsveç İstatistik Kurumu bünyesindeki diğer tüm sistemlerle kurulmuş bağlantılar

İzleme Modeli Yıllık “Düzenli” ürünlerin tamamı, yaklaşık 145 adet Kalite Anketi Yıllık “Düzenli” ürünlerin tamamı, yaklaşık 145 adet İdare bilgileri (Merkezi ve yerel) iyileştirme çalışmalarına temel teşkil etmektedir

Kalite Anketi II Öznel önlemler Nesnel önlemler Kalite Kavramına dayanmaktadır Değişim tahminleri Anket yöneticisi – değişimleri motive eder Nesnel önlemler Süreçler ve faaliyetler Cevap verme yükümlülüğü

İzleme Modeli Müşteri anketleri Müşteri Memnuniyet Endeksi Yıllık 60 soru İsveç İstatistik Kurumu/ İlgili daireler Teslimat Anketi Devam etmektedir 8 soru Sonuç 4’den düşük ise müşteriyle yeniden temasa geçilecektir İmaj anketi

İzleme Modeli Yayın ve Belgeleme Basın duyuruları Gazete makaleleri İnternet sitesini ziyaret edenler İstatistik veritabanı kullanıcıları ile bu veritabanı dışına çıkarılanlar E-posta ve telefon yoluyla yöneltilen talepler Satılan kitap ve istatistik ürünleri Ürünler, tanımları ve kalite belgeleri Sürecin belgelenmesi Cinsiyete göre ayrıştırılmış istatistikler Dakiklik ve Üretim süresi

Süre raporlama sistemi İşgücü en önemli ve başat üretim faktörüdür. Süre raporlama her bir ürünün gerçek maliyetini tespit etmekte kullanılan bir araçtır Maliyet hesaplarına esas teşkil etmektedir

Bir ürünün maliyeti Süre raporlama sürecinden elde edilen standart ücret Ürünlere fiyat artışı olarak yansıtılan, merkezi yönetim ve altyapı maliyetleri gibi genel giderler

Üretkenliğin Ölçülmesi ve Kullanılması Üretkenlik son 30 yıl içerisinde yüzde 2-3 oranında artış göstermiştir Finansman ve muhasebe sistemi gerekli bilgileri sağlamaktadır Üretkenlik önlemleri bütçe kesintilerine karşı bir savunmadır Üretkenlikte elde edilen kazanımlar istatistiklerin iyileştirilmesinde kullanılabilmektedir Buna dayanak oluşturacak istatistiksel ürünlerin belirlenmesi gerekeceğinden, Hükümet tarafından üretkenlikten elde edilen kazanımların ötesindeki miktarlardaki bütçe kesintilerinin teklif edilmesi güçtür.

Neden Performans Göstergeleri? İç planlama ve takip amaçlı olarak, cezalandırma ve ödüllendirmeden daha çok iş geliştirme amacıyla kullanılmaktadır Hükümetlerin takibi için gereklidir Burada yoğunlaşılan nokta iş geliştirmedir Takip sürecinde olumlu yorumlar Olumsuz sonuç var ise proses değiştirilir. Daire başkanı olarak görev yenilenmez 3+22 Her ay Genel Müdür’e rapor vermeniz gerekmektedir. Daire ile şube arasında yönlendirme belgesi Genel Müdür ve Daire arasında yönlendirme belgesi Ürün başına kalite göstergeleri Tahsisat Yönergelerinin Amaçları Örneğin, üretkenliğin arttırılması Cinsiyet istatistiklerinin kapsamı 2003 senesinde koşullara ilişkin bir rapor istenmiştir 2005 senesinde Hükümet gelişmeler hakkında bir rapor hazırlanmasını istemektedir. Gelişme kaydedilmemiş ise nedenlerini anlatır raporun da hazırlanması istenmektedir.

Yöntem, sürekli gelişmedir Vision Vizyon Amaç Mål Värderingar Değerler Amaç Mål Medel Araçlar Mål Amaç Araçlar Medel Mål Amaç Araçlar Medel Omvärld İş İstihbaratı İstatistiklerin geliştirtmesi, üretimi ve yayınlanması konularında dünya lideri olmak Değerler Kullanıcı ve Müşteri Oryantasyonu İşbirliği Geliştirme ve yenileme Önleyici önlemler Yeterlik geliştirme Liderlik ve katılım Bütüncül yaklaşım Medel Araçlar (hot, SWOT ANALİZİ och ändrade Dagens Bugün Güncelleme förutsättningar ) situation Uppdrag

Başarı faktörleri Tarihçe bağımsız personel süre raporlama sistemi program bütçelemenin deneysel kullanımı Harici destek ihtiyacı - bakanlıklar - parlamento - kullanıcılar İç planlama ve takip Kaliteli çalışma