Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Advertisements

NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Öğretim yöntem ve teknikleri
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
ÖĞRENME STİLLERİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÖĞRENME GALERİSİ.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Panel Ve Tartışma.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
MATEMATİK YAZILIMLARI.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Eğitim bilimlerinde yeni araştırma araçları ve katkıları: Niteliksel (kalitatif) analiz yazılımları ve ATLAS.ti örneği Mehmet Cüneyt Birkök - Sakarya Üniversitesi.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
AİLEDE İLETİŞİM.
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları? ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Yararları? Tekniğin Dezavantajları?

Örnek olay Tekniği Belirli bir öğretim konusu ile ilgili gerçek hayatta karşılaşılan problemin sınıf ortamında neden, nasıl ve sonuç ilişkisine göre incelenmesidir. Burada temel amaç, örnek olayın çözümlemesinin öğrenciler tarafından yapılmasıdır. Bu durum, öğrencilere, olaylara geniş boyutlu yaklaşma ve insanları bu yaklaşım içerisinde değerlendirme görüşünü kavratır.

Örnek olay tekniği, şu amaçları gerçekleştirmeye dayalıdır : 1. Bir olayla veya durumla ilgili sorunlar hakkında farklı görüşleri ortaya koymak, 2. Sorunlara çözüm yolu aramaya yardımcı olmak, 3. Bir olay, durum veya düşüncenin farklı açılardan yorumlanabileceğini göstermek, 4. Katılanların çözümleme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olmaktır.

Örnek Olay Tekniğiyle Ele Alınabilecek Konular İnsanların kötü alışkanlıklarıyla ilgili olarak değişik örnek olay sorunları oluşturulabilir. Trafik canavarı örnek olay etkinliğini için çok uygulanılabilir bir konudur. Görgü kurallarıyla ilgili iyi bir örnek çocuklara çok etkili mesajlar verebilir. Zenginlik-fakirlik sorunları Anne ve Babaların çocuklar üzerine yanlış eğitimi

Kullanıldığı Durumlar Örnek olay tekniğinin kullanıldığı durumlar, şöyle sıralanabilir: 1. Konunun davranış biçimlerine dayalı olması, 2. Bir kararın çözümlenmesi, incelenmesi, değerlendirilmesinin istenilmesi, 3. Grubun küçük ve katılımcıların olayı inceleyebilecek düzeyde olması, 4. Eğitim kurumu politikasının bu tekniğin kullanılmasına elverişli olması ve personelin eleştirilere açık olması.

Örnek olay Tekniğinin Yararları Örnek olay tekniği, katılanların birbirlerinin deneyimlerinden yararlanması; öğrencilerde sorun çözme yeterliğini geliştirmesi; olayın incelenmesi sonucunda geliştirilen ilkelerin öğrencilerde davranış değişikliğini sağlaması; öğrencilere, grup içerisinde tartışma, konuşma ve karşı görüşe saygı duyma yeterliği kazandırması gibi yararlar sağlamaktadır.

Örnek olay Tekniğinin Dezavantajları: Bu tekniğin; her konu ile ilgili örnek olay bulmanın güçlüğü, olayı rapor haline getirmenin ve sunmanın uzun zaman alması, uygulama amaçlarından sapma gibi olumsuz yönleri ve güçlükleri bulunmaktadır (Bülbül, 1991, s. 203).

AYSEL ÇELİK FETHİYE YILMAZ