Sağlık Alanında Güncel Gelişmeler ve Tıp Fakülteleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAK ÇALIŞMA GRUBU Başkan, Galip Akhan, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Rektörü İlyas Çapoğlu, Erzincan Üniversitesi Rektörü Osman Genç, Dumlupınar Üniversitesi.
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Tam Gün Yasası ve Üniversite Hastanelerinin Geleceği
PERFORMANS KRİTERLERİ
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİNE ETKİLERİ
KAMU HASTANE BİRLİKLERİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ RADYASYON ONKOLOJİSİ A.D.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
SAĞLIK EKONOMİSİ.
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Dr.A.Özdemir AKTAN İstanbul Tabip Odası Başkanı
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SAĞLIK HİZMETİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK UZMANLIK EĞİTİMİ gazanfer aksakoğlu.
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
MESLEK ÖRGÜTLERİNİN TAM SÜREYE BAKIŞI Prof.Dr. Esin ŞENOL ATO-YÖNETİM KURULU Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
SAĞLIK TESİSLERİ YÖNETMELİĞİ Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2011.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
1 GENÇLER VE SAĞLIK Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu.
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
HARCAMA.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
TÜRKİYE SAĞLIK SİSTEMİ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Hayatta bir tek başarısızlık vardır, o da denememektir.
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
SUT fiyatlarının her yıl , ÜFE veya TÜFE oranında güncellenmesi,
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın çağrıları sonrasında; işsizliğin azaltılması ve istihdamın artırılması hedeflerine yönelik olarak,
Sunum transkripti:

Sağlık Alanında Güncel Gelişmeler ve Tıp Fakülteleri Dr. Raşit Tükel İstanbul Tıp Fakültesi 01 Haziran 2009

Sağlık Alanında Güncel Gelişmeler Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Tam gün Yasa Tasarısı Üniversite Hastanelerinde Gelişmeler Hizmet hastanelerinden Eğitim ve Araştırma Hastanelerine dönüşüm Sınavsız şef ve şef yardımcılığı atamaları Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Üniversite Hastanelerinde Gelişmeler Tam gün ve performans sistemi Afiliasyon Yeni açılan tıp fakülteleri Tıp fakültesi öğrenci kontenjanlarının artırılması Rotasyonlar

Sağlıkta Dönüşüm Genel Sağlık Sigortası sistemi Aile Hekimliği sistemi Prim sistemine dayalı Sağlık hizmetleri ile hizmetlerin finansmanı ayrıştırılıyor Temel teminat paketi dar tutularak yurttaşları hizmetler karşılığında ek ödeme yapmaya yöneltiyor Aile Hekimliği sistemi Birinci basamak sağlık hizmetlerini özelleştirmeyi hedefliyor Kamunun sağlık ocağı sisteminin yerine özel hekim muayenehanelerini geçirme

Sağlıkta Dönüşüm Sağlık Bakanlığı’nın yeniden yapılandırılması Sağlık hizmeti üreten bir kurum değil, koordinasyon ve sağlık piyasasının denetim ve düzenlenmesinden sorumlu bir birim Kamu Hastane Birlikleri Bakanlık bünyesindeki sağlık kuruluşlarının “özerk sağlık işletmesi” statüsüne geçirilmesi ve daha sonra da işletme hakları devredilmek yoluyla özelleştirilmelerine olanak sağlanması Tam Gün uygulaması

Kamu Hastane Birlikleri

Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Birliğin karar organı Yönetim Kurulu, yürütme organı Genel Sekreterlik Yönetim Kurulu üyelerinin belirlenmesi İkisi İl Genel Meclisi (biri hukukçu, biri de mali müşavir) Biri Vali (iktisat, işletme ya da maliye eğitimi almış) İkisi Bakanlık tarafından (biri tıp hekimi, diğeri de sağlık sektöründe deneyim sahibi) Biri Sanayi ve Ticaret Odası İl Sağlık Müdürü ya da yardımcılarından biri Yönetim Kurulu üyesi seçilebilmek için 8 yıl kamu ya da özel sektörde iş deneyimine sahip olunmalı

Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Sözleşmeli Statü Hastane Yöneticisi Başhekimlik İdari ve Mali İşler Müdürlüğü Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü Yönetim kademelerinde görevlendirilen personel “özel sözleşmeli” statüsünde Memur statüsündeki mevcut personelin Emekli Sandığı hakları korunurken, yeni alınacak personel SSK kanununa tabi kılınmakta

Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Özerklik Tasarının temel amaçlarından biri, kamu hastanelerinin devlet bütçesinden finanse edilmesine son vermek Birliklerin finansmanı için Hazine katkısı öngörülmüyor Birliklerin yerine getireceği hizmetlerin finansman yolu, üretilen hizmetlere karşılık elde edilecek gelirler GSS ve özel sigorta şirketlerinden alınacak ücretler Hastalardan alınacak kişisel ödemeler

Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Özerklikten Özelleştirmeye Yönetim Kurulu’na “birliğin her türlü araç, gereç, malzeme, taşınırları ile tapuda birlik adına kayıtlı taşınmazları üzerindeki yapı ve tesisler ile birlikte satmak, kiralamak, kiraya vermek, devir ve takas işlemlerini yürütmek” yetkisi Kamunun hizmeti kendi tesis, araç-gereç ve personeli eliyle üretmek yerine özel sektörden satın alarak kamudan özel sektöre kaynak aktarımı

Kamu Hastane Birlikleri Yasa Tasarısı Hastane Sınıflandırması Hastaneler sınıflanıyor: A, B, C, D, E Ölçütler: Verimlilik, Organizasyon, Hasta memnuniyeti, Kalite, Hizmet altyapısı A, B, C: Birlik kapsamında D: Bir yıl süre veriliyor E: Bakanlığa devir

Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tam otomasyonla akıllı bina teknolojisiyle üretilmiş Pozitif basınçlı HEPA filtreli komple klimatizasyon Hemşire çağrı sistemi Dahili kamera sistemi CCTV kapalı devre televizyon ve radyo sistemi Yangın ihbar algılama sistemi PDKS sistemi Q matik sistemi Data kablolama ile internette görüntü transferi

Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Hizmet alımı yoluyla karşılanacak hizmetler Radyoloji Laboratuar Ameliyathane Yemek Temizlik Güvenlik ve Teknik Hizmetler

Sağlık Harcamalarının Dağılımı

Sağlık Harcamaları 2004: 16.8 milyar TL 2008: 32.1 milyar TL 2009: 35-36 milyar TL (öngörülen) Özel hastaneler 2007 yılında sisteme dahil ediliyor

SGK Bütçesinin Dağılımı 34.7 milyar %42 (14.6 milyar TL) İlaç giderleri için eczanelere %58 (19.3 milyar TL) Sağlık Bakanlığı %55 Özel Hastaneler %28 Üniversiteler %17

SGK Bütçesinin Dağılımı SB hastaneleri üniversite hastanelerine göre 6 kat daha fazla kaynak kullanıyor SB hastaneleri: 19.3 milyar TL Üniversite Hastaneleri: 3.2 milyar TL Sağlık harcamalarındaki artışın sürdürülemezliği Bütçe artırılamıyor Üniversitelerin giderlerinin azaltılması: En zor olgulara, en en pahalı tedavi hizmetini sunan üniversite hastaneleri faturalarına kesinti

Tam Gün Yasa Tasarısı

Tam Gün Yasa Tasarısı Hekim ve diğer personelin döner sermaye gelirinden alacakları payın düzenlenmesi Tıp fakültelerinde ek ödeme, aylık (ek gösterge dahil), yan ödeme, ödenek ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamından oluşan matrahın; öğretim üyesi ve öğretim görevlilerinde %800’ünü, araştırma görevlilerinde %500’ünü geçemez Nöbet hizmetleri dışında gelir getirici çalışmalara ek ödeme: Belirlenen oranların %30’unu geçemez

Tam Gün Yasa Tasarısı Tıp fakültelerinde döner sermaye gelirlerinin asgari %35’i Kurumun ihtiyacı olan mal ve hizmet alımları Bakım onarım, kiralama Diğer ihtiyaçlar Yönetici payları Döner sermaye gelirlerinden elde edilen gelirlerin asgari %5’i Bilimsel araştırma projelerinin finansmanı Bu oranlar üniversite yönetim Kurulu tarafından artırılabilir

Tam Gün Yasa Tasarısı Öğretim elemanlarının üniversitede devamlı statüde çalışması öngörülüyor Aşağıdaki bentlerden birinde mesleğini icra edebilir Kamu kurum ve kuruluşları SGK ve kamu kurumları ile sözleşmeli çalışan özel sağlık kurum ve kuruluşları ve vakıf üniversiteleri SGK ve kamu kurumları ile sözleşmesi bulunmayan özel sağlık kurum ve kuruluşları ve vakıf üniversiteleri; serbest meslek icrası

Tam Gün Yasa Tasarısı Mesleki Sorumluluk Sigortası Kamu sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışan hekimler, tıbbî kötü uygulama nedeniyle kendilerinden talep edilebilecek zararlar ile kurumlarınca kendilerine yapılacak rüculara karşı sigorta yaptırmak zorundadır Bu sigorta priminin yarısı kendileri tarafından, diğer yarısı döner sermayesi bulunan kurumlarda döner sermayeden, döner sermayesi bulunmayan kurumlarda kurum bütçelerinden ödenir

Tam Gün Yasa Tasarısı Nöbet ücreti Nöbet ücretlerinde belirli bir oranda artış Gösterge Klinik şefi, şef yardımcısı, başasistan, uzman tabip için 60’dan 100’e, Tabip için 55’den 90’a çıkıyor İcap nöbeti için, nöbet ücretinin %40’ı ödeniyor Nöbet ücretleri döner sermaye havuzundan karşılanıyor

Tam Gün Yasa Tasarısı Tam gün tazminatı Sadece TSK mensuplarına ödeniyor Miktar 1500- 3000 TL arasında Kıdemli tabip albay Şimdiki maaşı 4000 TL Tazminat 2000 TL

1978 Tam Gün Yasası Tüm sağlık çalışanlarına tam gün tazminatı Bu gelir emekliliğe yansıtılıyor Mahrumiyet bölgesi ve hizmetin niteliğine göre ek tazminat (tam gün tazminatının 3 katına kadar)

Tam Gün Yasa Tasarısı Görevlendirme GATA’ya bağlı eğitim hastaneleri ile askeri tıp fakültelerinde ihtiyaç duyulması halinde, Sağlık Bakanlığı ve YÖK tarafından öncelikli olarak görevlendirme yapılır

Tam Gün Yasa Tasarısı Görevlendirme Sağlık kurum ve kuruluşlarında ihtiyaç duyulması hâlinde, üniversiteler ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli sağlık personelinin kısmî zamanlı olarak veya belirli vakalar ve işler için görevlendirilmesi ve bunlara yaptıkları iş karşılığı döner sermayeden ödeme yapılması Tıp fakültelerinde ihtiyaç duyulması halinde, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli sağlık personeli haftanın belirli gün ve saatlerinde görevlendirilebilir

Üniversite Hastanelerinin Geleceği

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Afiliasyon Üyeliğe kabul, evlat edinme, yakın ilişki, bağlanma, birleştirme, bağlama, katma, ekleme, üyelik Birden fazla alanda işbirliği yapmak

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Afiliasyon Akademik afiliasyon Farklı kurumların eğitim anlayışlarında paralellik sağlamak, bilgi ve deneyim alışverişi yaparak “bilgi gücü”nün paylaşılmasını ve hasta yararına en iyi şekilde kullanılmasını mümkün kılmak İnsan Gücü Her kademede olabilen ancak temelde eğitim amaçlı bir iş gücü değiş-tokuşu Teknolojik afiliasyon Hasta, bir kurumda mevcut olmayan teknolojiden, kendi kurumundan sevk almak yoluyla başka bir kurumda yararlanır

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Afiliasyon için öne sürülen gerekçeler Üniversite hastanelerinde sağlık ve eğitim hizmetlerinin birlikte verilmesi zor Döner sermayelerin finansal krizi, üniversite hastanelerin geleceğini tehdit ediyor Tam gün ile birlikte döner sermaye gelirleri daha da düşecek Birkaç yıl içinde üniversite hastanelerindeki döner sermaye sistemi çökecek Sağlık harcamalarından üniversite hastanelerinin aldığı pay giderek azalıyor

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Üniversite hastanelerindeki çöküş için öngörülen çözüm Afiliasyon: Üniversite hastanelerinin Kamu Hastane Birlikleri sistemine entegrasyonu Tam güne geçişle birlikte performans uygulamaları: Daha fazla işlem, daha fazla kazanç

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Performansa Dayalı Prim Sistemi Hekimlerin motivasyonları olumsuz etkileniyor Muayene süresinde azalma Hastanedeki çalışma barışı olumsuz etkileniyor Hastaların tedavi maliyetleri artıyor Etik sorunlar Mesleki saygı ve doyum duygusu olumsuz etkileniyor Klinikler arasında gereksiz rekabet

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Tıp Fakültelerinde Performans Sistemi Öğretim üyelerini bekleyen açmaz Daha fazla işlem, daha fazla kazanç anlayışının hakim olduğu “performans” uygulamaları Eğitim, araştırma, nitelikli sağlık hizmeti sunumu gibi iyi hekimlik değerlerini sürdürme çabası Büyük özel hastanelerde düşük ücretle çalışmak zorunda kalma seçeneği

Üniversite Hastanelerinin Geleceği Tıp Fakültelerinde Öğrenci Kontenjan Sayıları Alt yapı olanakları aynı iken, sayılar artırılıyor 2007-2008: 5000 öğrenci 2008-2009: 6023 öğrenci 2013: 13.000 öğrenci İkili eğitime geçiş Tıp Fakülteleri Sayıları Toplam 68 tıp fakültesi (2 tanesi açılma aşamasında) Son 2 yılda 16 tıp fakültesi

Hekim Sayısının Artırılması İşsiz bir hekimler ordusu Sağlık sektöründe ucuz insan gücünü Özlük hakların elinden alınması, Daha fazla çalıştırılıp daha az kazanma

Rotasyon Çözüm mü? İhtiyaçlar belirlenmeden, eğitim-öğretim programları ve araştırma faaliyetleri planlanmadan, öğrenci sayıları ve eğitim-hizmet dengesi üzerinden akademik kadrolar oluşturulmadan tıp fakültelerinin açılıyor Çözüm, aynı çarpık yapılanma anlayışıyla, geçici görevlendirmelerde görülüyor

Rotasyon Çözüm mü? Geçici görevlendirme yapılan personelin asli kadrosunun bulunduğu birimde hizmet aksayacak Söz konusu üniversitelerde ihtiyaç geçici değil; bu nedenle çözüm geçici görevlendirmeler olmamalı Alt yapısı ve eğitici insan gücü oluşturulmadan yeni tıp fakülteleri açılmamalı YÖK belirli bir plan içinde öğretim üyesi yetiştirilmesine ilişkin hükümleri yerine getirmeli