İşinizi birlikte yaratalım! Mucit Amca’nın son icadı....

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇOCUKLAR.
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
İÇİNDEKİLER Önsöz Şirket Profili Çalışma Alanlarımız
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi
Prof. Dr. Nilüfer Narlı Değerlendirme 14 Nisan 2009.
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
GREEN MARKETING KONFERANSI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
e-Sertifika Programları
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
BİR ORGAN BİR HAYAT.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Tercih İstatistikleri 2014
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
e-MarEdu Nedir? Mihenk Taşları İlkeler Misyon ve Vizyon İstatistikler Çözüm Ortakları Önemsediklerimiz İletişim Bilgileri Servisler Uygulamalar.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Girişimcilik.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EMRE DİNÇER.  SANAYİ SONRASI TOPLUMU AÇIKLAMAK İÇİN BU İFADE BİR GEÇİŞ DÖNEMİNİ ÖZETLER  GEÇİŞ DÖNEMLERİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÇÖZÜMLERİ BULUNMAKTADIR.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
YÖNETİCİ BULMA ve YERLEŞTİRME
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İşinizi birlikte yaratalım! Mucit Amca’nın son icadı....

ÇOK BÜYÜK BİR SORUN Eskisi gibi bırakın ömür boyunu, uzunca süre bile bir işte kalma dönemi artık sona erdi. Bırakın şirketleri, devletler bile küçülüyor. Küçülemeyenlerin ise ya ekonomileri çöküyor yada geri kalıyorlar İstatistik araştırmalara göre mikroçipler yakın bir zamanda bütün rutin işleri üstlenecek. Bu nedenle çoğumuz işini kaybedecek ve kariyerimizin uzunca bir dönemini bir tür serbest meslekte çalışarak geçinebileceğiz. Tarım toplumu çiftliklerindeki vasıfsız işçilik, sanayi toplumu fabrikalarındaki mavi yaka işçiliği, bilgi toplumu kulelerindeki beyaz yaka işçiliği derken yaratıcılık çağında yazlık villanızda marka ve yetenekleşme dönemi gelip çattı.

Outs and ins Ne’ler yıkılıyor ve Ne’ler ufukta Büyük planlı işlerde rutin sıkıcı görevlerden oluşan bir kariyer İlginç ama küçük işlerde heyecan verici projelerden oluşan sıradışı bir iş hayatı Ürün geliştirmek yada hizmet sunmak için çalışan bir hücre mahkumu Rüya gibi çözümler yada uzmanlık deneyimlerini satmak için çalışan markalaşmış bir yetenek OutIn

Eğitim sistemi neden işe yaramıyor? Henüz bir bebek iken okula gitmeden kısa sürede bir lisanı (ana dilimizi) öğreniyoruz. Bir çok yönden bir hapishaneden farksız olan okul sistemi içinde insanlar zamanla doğal öğrenme yeteneklerini, meraklarını, güvenlerini ve yaratıcılıklarını yitiriyorlar. Teste yönelik eğitim meslek hayatının gerçeklerinden kopuk ve iş hayatında kullanılmıyor. Bir köle gibi uslu olma ve disiplini ödüllendiren okul sistemi yaratıcılığı, haşarılığı, girişimci içgüdüleri ve riske girmeyi asla kabul etmiyor. İş dünyasında büyük başarı kaydedenlerin çoğu eğitim kurallarına paye vermeyenler arasından çıkıyor.Yapılan araştırmalara göre okuldaki başarı ile para kazanma becerisi arasında bir ilişki bulunamadığı gibi ters orantı tespit edilmiştir.

Eğitim dramı, Bugün, 16 Eylül 2006 Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) ve Dünya Bankası (WB) tarafından hazırlanan 3 ayrı rapor Türkiye gençliğinin içinde bulunduğu çıkmazı gözler önüne seriyor. Dünya Bankası’nın, “Türkiye’nin Eğitim Sisteminin AB üyeliği için hazırlanması” konulu raporuna göre her yıl üniversite umuduyla dershanelere 1 milyar YTL harcıyoruz. YÖK’ün Haziran 2006’da yayınladığı “Türkiye’nin Yükseköğ retim Stratejisi” isimli raporuna göre üniversite çağına gelen 1.3 milyon öğrenciden ancak yarısı liseyi bitirebiliyor. Her yıl ÖSS’ye giren 2 milyon öğrenciden ise sadece 400 bini yani yüzde 20’si üniversiteye yerleşiyor. Yine Dünya Bankası’nın İşgücü Piyasası Raporu’na göre ise yaş arası üniversite mezunları için istihdam oranı yüzde 60’larda kalıyor.

Eğitim ve kariyer dramı Lise bitirme çağına gelen her 100 adaydan 50’si ÖSS’ye giriyor, 10’u sınavı kazanıyor, 7’si üniversiteye başlıyor, 3’ü okulu bitiriyor, 2’si işe yerleşiyor Dershane sayıları son 30 yıl içinde 30 kat arttı. Türkiye’de faaliyet gösteren 5 bin dershane var. Dünya Bankası’nın, “Türkiye’nin Eğitim Sisteminin AB üyeliği için hazırlanması” konulu raporuna göre her yıl üniversite umuduyla dershanelere ve özel derslere 1 milyar dolar para harcıyoruz. Peki bu kadar para bir işe yarıyor mu?

Diploma bir çözüm mü? Diyelim ki liseyi bitiren her 100 çocuktan şanslı o 2 kişi olarak diploma elinizde bir işe girdiniz. Alacağınız maaş tatmin edici mi? İşte kalacağınız süre yeterince uzun mu? Edindiğiniz diploma ve meslek kaç yıl size para kazandırabilecek? 20 yıllık bir eğitimin ardından geçecek ortalama 25 yıl sonrasında yani toplam 45 senede kariyerinizi genel müdür yada patron olarak noktalama şansınız ne kadar?

Peki şirket kurmak bir çözüm mü? OECD’ye üye ülkelerinde yeni kurulan işyerlerinin, tüm işletmeler içinde oranı % 11-17, kapanan işyerlerinin oranı da % 9-14 arasında değişmekteyken, Türkiye'de bu oranlar sırasıyla % 3,5 ve % 0,9'dur. Bu rakamlara bakıldığında, aslında zannettiğimiz gibi girişimci bir millet olduğumuz konusundaki yaygın görüşün, çok da doğru olmadığı görülmektedir. Türkiye’de her 100 çocuktan 5’i bir şirket kuruyor.Bu oranda da dünyada ilk sıralarda değiliz, 29’uncuyuz.Peki bu gençlerin başarı oranı ne kadar? Yeni kurulan şirketlerin %35’i ilk iki yıl içinde, yine %35’lik bir kısmı ilk 5 yıl içinde ve %20’lik bir bölümü 5-10 yıl döneminde kapanıyor. Yani kurulan şirketlerin %90’ı neden hayatta kalamıyor Diploma sahibi olmak gibi, sadece bir şirket kurmak da neden yeterli bir çözüm değil?

Çözüm: Mucit Amcanın son icadı Dünya Bankası ve Avrupa Birliği destekli istihdam ve eğitim projelerinde kilit görevlerde yönetici olarak çalışan ve kendi işini yaratarak markalaşan Mucit Amca (Melih Yalçıneli) ve girişimci iş kadını eşi Mucit Abla ( Elçin Yalçıneli) sadece Türkiyenin değil bütün dünya toplumlarının yaşadığı bu eğitim dramı ve işsizlik sorununa “dahice” bir çözüm getiriyorlar. Deneyleri sihirbazlığa dönüştüren Mucit Amca ekibi ile birlikte 45 yılda patron olabilme süresini kısaltırken, başarı şansınızı %10 dan daha yüksek oranlara yükselterek rüyanızı gerçeğe dönüştürüyor. “Sıradışı İş Nasıl Kurulur” programına katılanlar kısa sürede kendi iş ve markalarını yaratarak patron olacaklar.

Program nasıl işleyecek? 6 aylık dönemlerde ayda en az 4 seans şeklinde gerçekleşecek olan program, katılanların Mucit Amca danışman ekibinden telefon ve video konferans yöntemi ile alacakları bire bir koçluk ve danışmanlık, özel eğitim ve atölye çalışmaları, geziler ve beyin fırtınaları ile staj ve işbirliği projelerinden oluşacak. İçeriği katılımcıların bireysel gereksinimlerine bağlı olarak şekillenecek ve bireylerin gelişim hızları ve farklılıklara bağlı olarak süresi 6 ay ile 3 yıl arasında değişebilecek olan program, isteğe bağlı olarak katılımcı kendi iş ve markasını geliştirinceye kadar sürebilecek.

Çözüm kendi işini kurmaksa neden Mucit Amca’dan destek alayım? Paranız yada cesaretiniz varsa elbette Mucit Amcaya gerek duymaksızın kendi işinizi kurabilirsiniz? Ancak çoğu şirket yada işletme ciddi bir araştırma olmaksızın kurulduğundan bunların sadece % 10’u 10 yıl sonra ayakta kalabiliyor. Önemli olan sıradan bir iş kurmak değil, başkalarının parmaklarını ısıracağı hayret verici bir iş kurabilmek ve çılgınca bir marka yaratabilmek yada aranılan bir yetenek haline gelmek. Mucit Amca ekibi sizde var olan gizli hazineyi keşfetmenize yardımcı oluyor.

Program size neler kazandıracak? Kendinizi ve ilgi alanlarınızı çok daha iyi tanıyarak özgüveniniz gelişecek, enerji ve motivasyonunuz artacak, yaratıcılığınızı keşfedeceksiniz İşe dönüşebilecek sorunları fırsata dönüştüren bir girişimci olmayı, birikim ve yeteneklerinizi kullanmayı öğreneceksiniz Sonrasında bir markaya dönüşecek kendi işinizin çekirdeği olan projenizinizi planlayacak ve başlatacaksınız. Projeniz henüz kuluçka aşamasında iken kaynak bulmaya, teknolojiyi de kullanarak ilişkiler geliştirmeye, satıp pazarlamaya başlayacaksınız. ANA SAYFA