T.C.SELÇUK ÜNİVERSİTESİTURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULUSTRATEJİ ÇALIŞTAYI Yüksekokulumuz, bu çalıştayı Üniversitemizin Beyşehir’de düzenlemiş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yıldız Teknik Üniversitesi
Advertisements


Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Süleyman Üniversitesi Demirel.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Bilgilendirme Toplantısı
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
2016 Kayseri Ticaret Odası.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Başlık Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan Mezun öğrenci Anket SONUÇLARI.
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Mühendisliği nedir?
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

T.C.SELÇUK ÜNİVERSİTESİTURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULUSTRATEJİ ÇALIŞTAYI Yüksekokulumuz, bu çalıştayı Üniversitemizin Beyşehir’de düzenlemiş olduğu Arama Konferansı doğrultusunda gerçekleştirmiştir.

İÇERİK: Dünyada ve Türkiye’de Turizm Eğitiminde Genel Akımlar Fırsatlar (Dünya, Türkiye, Konya) Riskler (Dünya, Türkiye, Konya) T.İ.O.Y. ArtılarıT.İ.O.Y. Eksileri Stratejik Yapılanma (Vizyon, Misyon, Ana Amaçlar) Stratejik Yaklaşım

DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE TURİZM EĞİTİMİNDE GENEL AKIMLAR

FIRSATLAR-Dünya Küreselleşmenin devletlerarası ve kurumlar arası ilişkileri artırması Eğitim öğretim nedeniyle uluslararası değişim programlarının artması Bilişim teknolojilerinden dolayı etkileşimin artması Gelir seviyesinin artması Şehirleşmenin artması Turizm mevsiminin uzaması Ulaşım sektöründe yaşanan gelişmeler

FIRSATLAR - Türkiye Uygarlıklar merkezi olması Ekonominin güçlenmesi Doğal ve kültürel zenginlikler Turizme yönelik tesisleşmenin güçlenmesi Ilıman iklim yapısının turizme elverişli olması Alternatif turizm imkanlarının yüksek olması Her mevsim turizm etkinliklerine uygun olması

FIRSATLAR-Konya Tarih, kültür ve inanç merkezi olması (Mevlana, Çatalhöyük, Kilistra, Sille, Beyşehir, İvriz) Selçuklu başkenti olması Kolay ulaşılabilirliği Ender bulunan doğa oluşumlarına sahip olması (Meke ve Tuz Gölleri, Obruklar, Tınaz Tepe Mağarası) Konya mutfağı ve folklorik değerleri

RİSKLER Dünya Ekonomik krizler Savaşlar Ekolojik sorunlar: Küresel ısınma ve İklim değişikliği Küreselleşmenin benzeşme kültürü olarak ortaya çıkması Türkiye Tarihi ve kültürel değerlerin yeterince koruma altına alınmamış olması Turizm sektörünün geç gelişme göstermesi (1980li yıllar) Nitelikli eleman sorununun yaşanması Tanıtım eksikliği Sektör içi işbirliğinin güçlü olmaması (fiyat belirleme, kalite standartları vb.) Konya Hava yolu ulaşımının yetersiz olması Günübirlik destinasyon merkezi olarak görülmesi Konaklama olanaklarının geç gelişmesi Turizm çeşitliliğinin olmaması Tanıtım eksikliği

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU ARTI VE EKSİLERİ Artılar Köklü üniversite içinde yer alması Yeni ve dinamik bir kurum olması Turizm kökenli akademisyenlerin fazla olması Coğrafi konumu Bütünleşik yaşam alanı Huzurlu kent ve kampüs Erasmus Konya’nın turistik değerlerini öne çıkaran projelerin yürütülmesi Yüksek Lisans programlarının olması

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU (Eksiler ) Fiziksel altyapının yetersiz olması (Bina v.s) Yeni kurulmuş bir yüksekokul olması Ara eleman ve yardımcı personel sayısının azlığı Uygulama olanaklarının azlığı (uygulama oteli, uygulama mutfağı gibi)

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU ( STRATEJİK YAPILANMA) Vizyon Turizm sektöründe yenilikçi, rekabetçi, girişimci meslek mensuplarını yetiştirmek; turizm sektörüne yönelik bilimsel çalışma ve projelere öncü olmak; küresel gelişmelere uygun eğitim programlarıyla turizm sektörü için referans/ekol/okul olmak.

Misyon 1.Bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağlayabilecek insan kaynağı sağlamak; 2.Bilimsel araştırmalarla turizm boyutuyla toplumsal ve ekonomik gelişmeye katkı sağlamak; 3.Girişimci ve nitelikli turizm profesyonelleri yetiştirmek; 4.Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilebilirliği arttırmak. 5.Lisans ve lisansüstü eğitimde kaliteyi arttıran; uluslar arası akreditasyonu sağlayan saygın bir kurum olmak; 6.İlgili paydaşlarla yoğun bir etkileşim ve işbirliği üreterek, çok yönlü ve yaygın katmadeğer üretmek.

Ana Amaçlar Uluslararası eğitime elverişli bir öğrenme ortamı oluşturmak; Lisans ve yüksek lisans seviyesinde dünya standartlarına uygun, kaliteli öğrenciler yetiştirmek; Turizm alanında ulusal ve uluslar arası düzeyde çeşitli projelerde yer almak; Nitelikli bilimsel yayınlarla tanınırlığı artırmak; Bologna sürecini tamamlamak (akreditasyonlar); İhtiyaçlara uygun yeni bölümler açmak; Yazılı ve görsel medyada görünürlüğü artırmak; Fiziki ve teknik alt yapıyı tamamlamak; Sektör paydaşlarıyla işbirliğini arttırmak; Kurumsal, hesap verebilir, saydam, katılımcı bir yapı oluşturmak; Konya ve Selçuk Üniversitesi’nin tarihi ve kültürel birikimini dikkate alarak turizm alanında öncü olmak

STRATEJİK YAKLAŞIM  Öğrencilerin projelerde aktif katılımcı olarak yer almasının sağlanması  Uluslararası öğrencilere hitap edebilecek altyapı çalışmalarının yürütülmesi  Öğrencilerin uyum problemlerine yönelik çalışmalar yapılması  Bilgi teknolojilerinin kullanımını sağlayarak turizm sektöründeki gelişmeleri takip etmek  Kurum paydaşları arasındaki iletişimin kuvvetlendirilmesi  Örgütsel iklim ortamının yaratılması  Akademik yayınların web ve diğer görsel ortamlarda paylaşılması  Yayın ve atıf desteği alan öğretim elemanlarına pozitif ayrımcılık yapılması  Başarılı öğrenciler için ödül sisteminin geliştirilmesi  Yerli ve yabancı üniversitelerin turizm bölümleri ile işbirliği yapma  Kurumsal kimlik çalışması (Kurumsal dizayn ve kurumsal iletişim faaliyetleri)  Sosyal sorumluluk projelerinin yapılması  Paneller, sempozyumlar, dış paydaş eğitim programları ve bilimsel araştırmaların teşvik edilmesi  Seçmeli yabancı dil derslerinin arttırılması

Öğrenci Odaklı –Öğrencilere nitelikli danışmanlık hizmeti Turizm sektöründe marka olmuş işletme yetkililerinin davet edilmesi Sektör, STK, resmi kurumlarla düzenli iletişim Verimsizliklerin azaltılması, sinerjinin arttırılması –Paylaşmayı öğrenme ve birlikte geliştirme Kurumsallaşma –Öz eleştiri yapabilme –Strateji ve Planlamada Süreklilik İmaj/algı yönetimi –Kurumsallaşmanın hızlandırılması İç iletişim kanallarının geliştirilmesi –Oryantasyon: Öğretim Görevlileri, Öğrenciler YÖNETİM YAKLAŞIMI

Katkı SağlayanlarProf. Dr. M. Akif ÇUKURÇAYIRDoç. Dr. Abdullah KARAMANDoç. Dr. Mete SEZGİNYrd. Doç. Dr. Şafak ÜNÜVARYrd. Doç. Dr. Ceyhun Ç. KILINÇÖğr. Gör. Gamze İLKERÖğr. Gör. Münevver ÇİÇEKDAĞIArş. Gör. Şeyda SARI