TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TPRECD-YETERLİK KURULU
Advertisements

Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
UZAKTAN EĞİTİM.
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
TTB-UDEK TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU DERNEKLERİN WEB SİTELERİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELER Dilek ASLAN 30 Kasım 2007, İstanbul.
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Dr. İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı TTB Eğitim Kolu Xlll. Tıpa Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İstanbul.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
TÜRK RADYOLOJİ DERNEĞİ
TTB-UDEK ve UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
ÇOCUK CERRAHİSİ UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Resertifikasyon TTB-UYEK Çalıştayı Değerlendirme Raporu
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TTB-UDEK STE-SMG Çalışma Grubu Toplantısı TTB-UDEK Çalışma Grupları Genel Kurulu 04 Aralık 2009, İzmir.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI Kasım 2010, Ankara
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Dr. H.İbrahim Durak XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İzmir
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER UYGULAMASI Araştırma, Yayın, Seminer, Konferans Çalışmaları III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongre Bildirisi.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Yeterlik Kurullarında Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar Doç. Dr. Yıldıray ÇETE Ulusal Yeterlik Kurulu.
TTB-UDEK DÖNEMİ ÇALIŞMALARI ÖZET SUNUM TTB-UDEK Olağan (Seçimsiz) Genel Kurul Toplantısı 8 Aralık 2012, Ankara Saat: TTB Merkez Konsey.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Prof. Dr. Seher Nilgün Ünal
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
BİLİMSEL ARAŞTIRMA Ç.G. RAPORU-1 Ulusal yayıncılık özendirilmelidir - Uzmanlık derneklerinin bilimsel yayın organı olmalı –Akademik yükseltmelerde ulusal.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 35. Olağan Genel Kurulu 20 Aralık 2014.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Sunum transkripti:

TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI Dr. VOLKAN ÖZTUNA TTB-UDEK-UYEK

Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) tarihçesinden bir alıntı. Yıl: 1840 ABD'de yaklaşık 30 tıp fakültesi var ve 7 tanesi New York'ta bulunuyor. Tıp fakültelerinin, tıp eğitiminin ve tıp uygulamalarının kalitesi tartışmaya açıktır

TARİHÇE 1915: Amerikan Oftalmoloji Derneği ve Amerikan Tabipler Birliği’nin yayımladığı yeterlik sınav duyurusunda adayların yetkinliklerinin değerlendirileceği bir sınavın planlandığı açıklanmıştır. 1924: Amerikan Otolaringoloji Yeterlik Kurulu, 1930: Amerikan Kadın Hastalıkları ve Doğum Yeterlik Kurulu 1932: Amerikan Dermatoloji Yeterlik Kurulu

TARİHÇE 1970 yılında Amerikan Tıp Uzmanlıkları Yeterlik Kurulu oluşturulmuştur. 1981 yılında eğitim veren kurumların hizmet ve eğitim faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla bağımsız bir akreditasyon kurumunun olması gerektiğine karar verilmiştir Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME, Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitimi Akreditasyon Konseyi)

1990 lı yılardan itibaren yeterlik kurullarının çalışmaları sayesinde uzmanlık eğitiminde YETKİNLİK kavramı ön plana çıkmaya başlamıştır Türkiye'de ilk defa 1994 yılında Türk Tabipleri Birliği önderliğinde gerçekleştirilen I. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayında tıpta uzmanlık eğitimi programları, eğitim kurumlarının altyapıları ve uzmanlığın belgelendirilmesine ilişkin  sorunlar ve çözüm önerileri tartışılmıştır.

TARİHÇE 2011 : TTB-UDEK tarafından yayımlanan “Tıpta uzmanlık eğitiminde ulusal standartlar” kitabı 2012: TTB-UDEK tarafından düzenlenen “Uzmanlık Eğitimi Özgün Standartlar ve Yetkinlikler Çalıştayı-II” http://www.ttb.org.tr/udek/index.php?option=com_c ontent&view=article&id=378:udek&catid=1:en- son&Itemid=2

YETKİNLİK VE YETERLİK KURULLARI Mesleksel yetkinlik, bir doktor için kritik değer taşıyan bilgi, beceri ve davranış modellerinin toplamı olarak tanımlanır. Bu kavram, mesleki açıdan edinilmesi gereken teknik deneyimin çok daha ötesinde iyi hekimlik uygulama bilincine ve yeteneğine sahip olmak anlamına gelir. Bir uzman doktorun yetkin olabilmesi için uygulanan eğitim programının, eğitim aldığı kurumun alt yapısının ve eğiticilerin belirli evrensel ölçütleri karşılaması gerekir.

Kurumda verilen eğitim programı mesleksel yetkinlik için gereken temel ve klinik bilgileri, davranış ve sosyal bilimleri, karar verebilme yetkinliğini, iletişim becerilerini, tıp etiğini, halk sağlığı politikasını tıp hukuku ile ilgili kuramları mutlaka kapsamalıdır

GÖREV Belli ölçütler ekseninde Türkiye’de tıp uzmanlık eğitimi veren tüm kurumların yetkinliklerinin değerlendirilmesi ve eğer eksik yönleri bulunuyorsa gerekli iyileştirmelerin hızla hayata geçmesi ve korunması gereklidir. TTB-UDEK-UYEK Yönergesi, Tıpta Uzmanlık Derneklerine “uzmanlık eğitiminin düzeyinin yükseltilmesi ve standardize edilmesini sağlayarak, topluma sunulan sağlık hizmetinin niteliğini iyileştirilmesi” görevini verir.

AMAÇLAR Uzmanlık eğitimi standartlarını belirlemek ve güncelleme çalışmaları yapmak, Eğitim Programı Altyapı İnsan gücü (Nitelik – nicelik) Kurumların bu konudaki çalışmalarına destek olmak, eksiklikleri gidermede yol gösterici olmak Karar alıcı makamlar ile iletişim içinde olmak ve karar alma sürecinin içinde olmak

HEDEFLER Çekirdek eğitim müfredatını belirlemek ve güncellemek İlgili alanın TEMEL ve KLİNİK bilgilerini pekiştiren kurslar düzenlemek (Review- gözden geçirme kursları vb) Elektronik (Mobil) öğrenme modülleri üzerinde çalışmak Eğitimin her aşamasına ölçme-değerlendirme-geri bildirim mekanizmasını yerleştirmek ASİSTAN KARNESİ ASİSTAN PORTFOLİOSU

HEDEFLER Uzmanlık sonrası eğitimi teşvik etmek ve bilimsel düzeyi denetlemek amacıyla sınavlar düzenlemek ve belirli özelliklere sahip uzmanlar arasından bu sınavı başaranları belgelendirmek (Sertifikasyon) ve yeniden belgelendirme protokolunu belirlemek (STE-SMG) Kurum ziyaretleri ve eşyetkilendirme çalışmaları yapmak Alanında akademik yükseltmeler için gerekli önkoşulları tanımlamak amacıyla çalışmalar yapmak Eğiticilerin eğitimi

ÇALIŞMA AĞI Türk Tabipler Birliği (TTB) Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu (UDEK) TTB-UDEK Ulusal Yeterlik Kurulu (UYEK) Avrupa Tıp Uzmanları Birliği-the European Union of Medical Specialists (UEMS) (www.uems.net) European Board of ………

TEŞEKKÜR EDERİM