YAPILANMA İDARİ YARGIDA YAPILANMA ÖNERİLERİ AYDIN B.İ.M.HEYETİNİN ORTAK GÖRÜŞÜ OLAN “İDARİ YARGIDAYAPILANMA ÖNERİLERİ” KONULU SUNUM’U ARZEDİYORUM Osman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Muhammet ÖZEKES
Advertisements

İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
HUKUKTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI İSVEÇ’TE UZLAŞMA MÜESSESESİ VE TÜRK HUKUKUNDA BENZERİ UYGULAMALAR SEMİNERİ İzmir Eylül 2011.
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
TÜRK HAKİMLERİN ALMANYA GEZİSİ
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
Hakimlerin Çalışmalarının Değerlendirilmesi Bert Maan Zwolle-Lelystad İlk Derece Mahkemesi Başkanı
İnsan Kaynakları Yönetimi Kadroların dağıtımı – kolay bir formül.
Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan.
İzmir bölge idare mahkemesi başkanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Kartal Belediyesi KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ.
GENEL OLARAK MAHKEMELER
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
 A-KES İ N KARARLAR  B- İ T İ RAZ  C-TEMY İ Z  D-KARAR DÜZELTME  E-KANUN YARARINA BOZMA  F-YARGILAMANIN YEN İ LENMES İ  G-YD.YE İ T İ RAZ  H-4483.
ARABULUCULUĞUN ORTAYA ÇIKIŞI
KAMU HARCAMA HUKUKUNUN KAYNAKLARI
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TEMEL VERGİLEME İLKELERİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Engellilik ve Dava Örnekleri
TAM YARGI DAVALARI.
USUL KANUNLARI - Vergi Usul Kanunu - İdari Yargı Usul Kanunu HAZİRAN, 2003.
0 TÜRK (İDARİ)YARGI SİSTEMİ OSMAN ERMUMCU BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BAŞKANI MALATYA.
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
ÜSKÜDAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI Hukuk İşleri Müdürlüğü 2009 Sunumu.
Avrupa Birliğinin Kurumları
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
ALMANYA‘DA YAŞAMAK GÜVENLİK ORGANLARI ve YARGI. Güvenlik Organları: Ülkenin iç güvenliğini eyalet düzeyince yönetilen polis örgütü sağlar. Federal düzeyin,
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
Kamuda Hizmete Alma ve Atama. Hizmete alma ve atama Hizmete alma işlemi –insan gücü planlaması –İlan –Sınav –Değerlendirme ve atama gibi birçok işlemi.
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
NORMLAR HİYERARŞİSİ.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
İdari Yargı Örgütü 3. Hafta.
1. HAFTA İ DARE KAVRAMI VE İ DARE HUKUKU. HEDEFLER  İ dare kavramı ö ğ renilecek, idare organı ve idari fonksiyon hakkında bilgi sahibi olunacak.  İ.
KAMU HARCAMA HUKUKUNUN KAYNAKLARI. Kamu harcamaları, kamusal birimlerin yetkililerinin, çeşitli hukuki düzenlemelerden(anayasa, kanun, kanun hükmünde.
İDARİ YARGI GÖREVLİLERİ GENEL İDARİ YARGI GÖREVLİLERİASKERİ İDARİ YARGI PERSONELİ Danıştay PersoneliAskeri Yüksek İdare Mahkemesi Personeli Meslek mensuplarıDiğer.
0 TÜRK YARGI SİSTEMİ. YARGI; bütün ülkedeki kanunların ve yasaların uygulanmasını sağlayan ve bu kanunları ihlal eden gerçek kisilere cezai yaptırım.
CUMHURİYET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Tuba DEL İ KAYA Adalet Öğretmeni.
Kamuda Hizmete Alma ve Atama
Hukuk Başlangıcı Hukukun Yürürlük Kaynakları
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
İdari Davaların Açılması
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
İŞ MAHKEMELERİ.
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
Yargıtay Genel Sekreter Yardımcısı
Komisyonlar – bölümler – genel kurul
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
II. Anayasa Mahkemesi’nin «Norm Denetimi» İşlevi
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
Sunum transkripti:

YAPILANMA İDARİ YARGIDA YAPILANMA ÖNERİLERİ AYDIN B.İ.M.HEYETİNİN ORTAK GÖRÜŞÜ OLAN “İDARİ YARGIDAYAPILANMA ÖNERİLERİ” KONULU SUNUM’U ARZEDİYORUM Osman Ermumcu B.İ.M.Hakimi-AYDIN 1

A-İDARİ YARGININ ÖZELLİKLERİ DEMOKRATİK DEVLETİN VAZGEÇİLMEZİDİR SINIRSIZ DEVLET GÜCÜNÜN SINIRIDIR DEVLETİN NEFS MUHASEBESİ VE VİCDANIDIR VATANDAŞIN DEVLETLE HESAPLAŞABİLDİĞİ YEGANE MEŞRU ZEMİNDİR BU MANADA TEMİS FİGÜRÜ İDARİ YARGIYI İFADEDE YETERSİZ KALIR 2

B-TÜRK İDARİ YARGISININ SERÜVENİ İLK OLARAK 1868’DE ŞURAYI DEVLET OLARAK KURULDU CUMHURİYET ŞURAYI DEVLETİ AYNEN BENİMSEDİ VE SINIRLI YARGI FONKSİYONU VERDİ İLK KEZ 1961 ANA YASASI İLE TEK DERECELİ YARGI ORGANI KİMLİĞİ KAZANDI YEREL MAHKEMELERİ OLMADIĞI İÇİN YİNE DE TAM YARGI ORGANI OLARAK TANIMLANAMAZ 1982 DE YEREL MAHKEMELER KURULARAK GERÇEK YARGI ORGANI KİMLİĞİNE KAVUŞTU TÜRK YARGISINDA İSTİNAF UYGULAMASI İLK KEZ B.İ.M. LERİ İLE BAŞLADI TÜM AKSAKLIKLARIN TEMELİNDE KURULUŞTAKİ HAZIRLIKSIZ-ACELECİ YAPILANMA VARDIR 3

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 1-KADROLAR VE NORM KADRO:(I)‏ 1200 DOSYA İÇİN BİR BAŞKAN VE ÜÇ HAKİ NORM KADROYU OLUŞTURMALI EN AZ HAKİM SAYISI KADAR KATİP BULUNMALI HUKUK FAKÜLTELERİNİ İLK 10 DA BİTİRENLER SINAVSIZ ALINIP İDARİ YARGIYA KAZANDIRILMALI MÜFETTİŞ ATAMALARINDA MUTLAKA MAHKEMELERDE GÖREV YAPMA ŞARTI ARANMALI VE BAŞKANLIK YAPMAK TERCİH SEBEBİ OLMALI 4

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 1-KADROLAR VE NORM KADRO:(II)‏ HİZMET İÇİ EĞİTİM SIK VE İŞLEVLİ OLMALI HAKİM ADAYLIĞI EN AZ İKİ YIL OLMALI.ATAMADAN SONRAKİ İLK YIL HAKİM YARDIMCISI OLARAK GEÇMELİ HAKİM EŞLERİNİN TAYİNLERİNDE KOŞULSUZ OLARAK HAKİM EŞE TABİ OLUNMALI 5

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 2-BAŞKANLIK ATAMALARI:(I) ‏ BAŞKANLIK ATAMALARI OBJEKTİF KRİTERLERE BAĞLANMALI İ.M.VE V.M. BAŞKANLIĞI İÇİN 10 YIL HAKİMLİK VE İYİ SİCİL ALIP KARİYER SINAVLARINDA BAŞARILI OLMA KOŞULU ARANMALI B.İ.M. BAŞKANLIĞI İÇİN EN AZ 5 YIL İ.M.-V.M. BAŞKANLIĞI VEYA B.İ.M.ÜYELİĞİ YAPMIŞ OLMA KOŞULU ARANMALI ÜNVANLI GÖREVE ATANANLAR ÖNCELİKLE ORYANTASYON SEMİNERİNE ALINMALI 6

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 2-BAŞKANLIK ATAMALARI(II) ‏ B.İ.M. ÜYELİĞİ KARİYER KADRO HALİNE GETİRİLİP TEMAYÜZ EDENLER ATANMALI. B.İ.M.BAŞKANLIĞINA ATANMADA TERCİH SEBEBİ OLMALI DANIŞTAY ÜYELİĞİNE ATANMADA MAHKEMELERDE BELİRLİ SÜRE GÖREV YAPMA KOŞULU ARANMALI.1/4 ÜYENİN BÜROKRATLAR ARASINDAN ATANMASINA 7

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 3-İDARİ SAVCILIK İDARİ YARGI SAVCILIĞI BÖLGELERE YAYGINLAŞTIRILIP ETKİN HALE GETİRİLMELİ OMBUDSMAN SOSYAL VE HUKUKİ ALTYAPIMIZA UYGUN OLMAYIP İDARİ SAVCILARA BU ROL VERİLMELİ KAMU ADINA DAVALARI TAKİP EDİP İDARİ YARGININ EN BÜYÜK ZAAFI OLAN KARARLARIN İNFAZINA KATKIDA BULUNMALI KAMUYU ZARARA UĞRATANLARA RÜCU DAVASI AÇMALI 8

C-YENİLENME ÖNERİLERİ  3-MAHKEMELER  B.İ.M.LERİ İSTİNAF MAHKEMESİ İŞLEVİYLE BAĞDAŞMAZ ŞEKİLDE ÇOK SAYIDADIR  36 TANE İŞLEVSİZ MAHKEME YERİNE EN FAZLA 10 TANE B.İ.M. OLMALI ÇİFT HEYETLİ ÇALIŞMALI(VERGİ VE İDARE) ‏  B.İ.M.LERİ ARASINDA İÇTİHAT AYRILIĞINI GİDERİCİ MEKANİZMA ETKİNLEŞTİRİLMELİ  DAHA FAZLA DAVA KONUSU B.İ.M LERİNDE SONUÇLANIP TEMYİZ GEREĞİ OLMAMALI  B.İ.M.LERİ NEZDİNDE İDARİ YARGI SAVCILIKLARI OLUŞTURULMALI  HER İLDE İDARE VE VERGİ MAHKEMESİ KURULMALI 9

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 4-YARGI SÖZCÜLERİ TEKNİK KONULARDA KAMUOYUNU BİLGİLENDİRMEK ÜZERE YARGI SÖZCÜLÜĞÜ OLUŞTURULMALI SÖZCÜLER B.İ.M-BAŞSAVCILIKLAR NEZDİNDE VEYA KURUL NEZDİNDE OLUŞTURULABİLİR A.Y.NIN 138.MADDESİ İŞLEVLİ HALE GETİRİLİP DERDEST DAVALARIN MEDYA ZEMİNİNDE GÖRÜLMESİ ENGELLENMELİ 10

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 5-USUL YASASI:(I) ‏ İ.Y.U.K.DAKİ H.U.M.K.NA YAPILAN ATIFLAR İDARİ YARGIYA ÖZGÜ YENİDEN DÜZENLENMELİ DAVA VE İTİRAZ SÜRELERİ KISALMALI- SÜRELERDEKİ KARMAŞA VE ÇEŞİTLİLİK SADELEŞTİRİLMELİ BAZI BASİT DAVALARDA SAVUNMADAN SONRA KARAR VERİLEBİLMELİ TEK HAKİM KARARLARI VE B.İ.M.NE İTİRAZ TÜRLERİ ARTTIRILMALI YARGI YOLUNU KAPATAN HÜKÜMLER KALDIRILMALI 11

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 5-USUL YASASI(II): DURUŞMALAR İŞLEVLİ HALE GETİRİLMELİ Y.D.KARARLARI GEREKÇESİZ VE TAKDİRE DAYALI TEDBİR NİTELİĞİNDE OLMALI. Y.D.KARARINA İTİRAZ YOLU KAPALI OLUP GEREKİRSE AYNI MAHKEMESİ KALDIRABİLMELİ KESİN KARARLARDA MAHKEMESİNDEN K.D.İSTENEBİLMELİ B.İ.M.KARARLARINA KARŞI NİTELİKLİ ÇOĞUNLUKLA DİRENİLEBİLMELİ İTİRAZ VE TEMYİZ HARÇLARI YÜKSEK OLMALI ŞANSINI DENEMEK İÇİN TEMYİZ ETMEKTEN ALIKONULMALI 12

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 6-TEMSİL: PROTOKOLÜN YASAL ZEMİNİ BULUNMAMAKTADIR PROTOKOLDEKİ YERİ KANUNLA BELİRLENEN TEK BİRİM BARO BAŞKANIDIR YARGNIN PROTOKOLDEKİ YERİ ANAYASAYA UYGUN DEĞİLDİR YARGI YA PROTOKOL DIŞI OLUP ONUR KONUĞU OLARAK GEREKTİĞİNDE TÖRENLERE İSTERSE KATILMALI YA DA A.Y.YA ULGUN BİR SIRALAMADA YER ALMALI 13

C-YENİLENME ÖNERİLERİ 7- İDARİ İŞLER: YARGISAL İŞLER VE İDARİ İŞLER AYRI BİRİMLERE AYRILMALI YARGI MENSUPLARININ HARCAMA YETKİLİSİ HARÇ TAHSİL SORUMLUSU GİBİ SORUMLULUKLARI OLMAMALI BİNALARIN SEVK VE İDARESİ - SORUMLULUĞU İDARİ BİRİMLERDE OLMALI ADALET SARAYI İSMİYLE MÜSEMMA BİNALARIN YAPIMINA DEVAM EDİLMELİ- ADLİYELER KAYMAKAMLIKLARIN ALT KATLARINDAN VE İŞHANLARINDAN KURTULMALI 14

Sonuç: sadece demokratik hukuk devletleri kendini denetletir.Bu da idari yargı yoluyla olur.Güçlü idari yargı güçlü hukuk devleti sonucunu doğurur. Sabrınızdan dolayı teşekür ederim. osman ermumcu b.i.m.hakimiaydın 15