Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Problem Çözme Becerileri
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
PROGRAM TASARIMI
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SINIF YÖNETİMİ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
BE BEP NEDİR ?.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Programdan Sorular.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı ÖĞRENME YAKLAŞIMI VE PROBLEME DAYALI ÖĞRENİM MEMNUNİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ Cihat Tetik, Erol Gürpınar, Esin Kulaç, Ilgaz Akdoğan, Sümer Mamaklı

Öğrenme yaklaşımı Öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin hedeflenen öğrenme sonuçlarına ulaşmak için kullandığı stratejilerden oluşan bir süreçtir. Biggs tarafından Derin ve Yüzeysel öğrenme yaklaşımı şeklinde iki sınıflama mevcuttur.

Derin öğrenme yaklaşımı Derin yaklaşım, çalışılan materyali anlamayı hedefler. Öğrenme, yeni bilgilerin eskisi ya da diğer kaynaklardan elde edilen bilgilerle entegrasyonu sonucunda oluşur. Analitik becerilerin geliştirilmesini içeren yüksek nitelikli öğrenme sonuçları, derin yaklaşım kullanımı ile ortaya çıkar.

Yüzeysel öğrenme yaklaşımı Yüzeysel yaklaşım, öğrenenlerin en az çabayla sadece sınavı geçmeye yönelik çalışmayı tercih etmesidir. Bu yaklaşım, öğrenenlerde düşük nitelikli öğrenme sonuçlarına yol açan, analiz ve entegrasyonu olmayan çalışma davranışlarına neden olur.

Tıp eğitiminde derin öğrenme yaklaşımının daha arzu edilir olduğu ve bunun geliştirilmesi gerektiği yaygın olarak kabul görmektedir. Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) derin öğrenme yaklaşımını geliştirmeyi hedefleyen bir eğitim yöntemidir.

Eğitim yönteminden memnuniyet PDÖ ile ilgili yapılan çalışmalarda öğrencilerin genel olarak bu eğitim yönteminden memnun olduklarına yönelik pek çok araştırma sonucu bulunmaktadır.

AMAÇ Bu çalışmada PDÖ uygulayan üç tıp fakültesinde, öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ile PDÖ memnuniyetleri arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.

GEREÇ VE YÖNTEM Akdeniz, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversiteleri Tıp Fakültelerindeki Donem I ve II öğrencileri (n=728) araştırmanın evreni olarak seçilmiştir.

GEREÇ VE YÖNTEM 2008-2009 eğitim öğretim döneminde öğrencilerin öğrenme yaklaşımları Biggs’in Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği ile; PDÖ memnuniyetleri ise hazırlanan bir anket formu aracılığıyla belirlenmiştir.

PDÖ de işlenen konuları klasik eğitimde görseydim daha kısa sürede öğrenirdim PDÖ de işlenen konuları klasik eğitimde görseydim daha iyi öğrenirdim PDÖ ile öğrendiğim konularda meslek hayatımda daha başarılı olacağıma inanıyorum PDÖ ile öğrendiğim konularda sınavlarda daha başarılı olduğuma inanıyorum PDÖ klasik eğitime göre motivasyonumu daha olumlu yönde etkiliyor. PDÖ; A) Öğrendiğim konuları karşımdakine anlatabilme ve aktarabilme becerimi geliştirdi B) Hayat boyu öğrenmeme katkıda bulunacağını düşünüyorum C) Araştırarak kendi kendime öğrenmeme katkıda bulundu D) Bilgiye ulaşmak için internet kullanmama katkıda bulundu E) Bilgiye ulaşmak için eskisinden daha fazla kütüphane kullanmama katkıda bulundu F) Her zamankinden daha fazla çalışmama katkıda bulundu G) Grup çalışması, öğrenmeme katkıda bulundu H) Anatomi, fizyoloji gibi temel bilimler ile klinik bilimler arasında bağlantı kurmamı sağladı PDÖ’nün aşağıdaki becerileri kazandırarak beni meslek hayatına daha iyi hazırladığına inanıyorum: Mantık yürütme becerisi b) Problem çözme becerisi c) Karar verme becerisi d) Hastaya biyopsikososyal bütün olarak yaklaşabilme becerisi e) İletişim kurabilme becerisi f) Kişiler arası ilişkiler, ekip çalışmasına yatkınlık sağlama Eğitim programı içerisinde PDÖ oturumlarının sayısının arttırılması uygun olur PDÖ den memnunum

BULGULAR VE SONUÇ Toplam 577 öğrencinin anketleri tam olarak doldurduğu (%79.3) ve bunlardan 371’inin (%64.3) derin, 206’sının (%35.7) yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip olduğu saptanmıştır.

Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P χ2 P Derin 371 100.0 Yüzeyel 206 577

Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P χ2 P Derin 371 100.0 Yüzeyel 206 361 62.6 216 37.4 577

Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P χ2 P Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 Yüzeyel 206 361 62.6 216 37.4 577

Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % P χ2 P Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 Yüzeyel 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577

Öğrenme yaklaşım Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % p χ2 p Derin 236 63.6 135 36.4 371 100.0 0.486 0.27 Yüzeyel 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577

Sonuç Araştırmanın sonuçlarına göre, derin öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin PDÖ uygulamalardan daha memnun oldukları söylenebilir.

Teşekkürler

Fakülte Öğrenme yaklaşım Memnun Memnun değil Toplam İstatistiksel analiz Sayı % χ2 P Akdeniz Derin 108 58.1 78 41.9 186 100.0 0.904 0.39 Yüzeyel 56 52.3 51 47.7 107 164 56.0 129 44.0 293 Pamukkale 38 52.8 34 47.2 72 0.427 0.58 7 43.8 9 56.3 16 45 51.1 43 48.9 88 Süleyman Demirel 90 79.6 23 20.4 113 0.673 0.48 62 74.7 21 25.3 83 152 77.6 44 22.4 196 236 63.6 135 36.4 371 0.486 0.27 125 60.7 81 39.3 206 361 62.6 216 37.4 577