Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat 2011. Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

STRATEJİK PLAN ve PERFORMANS PROGRAMI MEVZUATI
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
BÜTÇENİN KAPSAMI VE HAZIRLANMA SÜRECİ
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
Yerel Yönetimler Maliyesi
TÜRKİYE’DE PERFORMANS BÜTÇE UYGULAMASI
BÜTÇE MEVZUATI DERS NOTLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi
1. Bütçe ve Yasal Dayanağı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
1 03 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 4. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İLGİLİ YASA MADDELERİ:
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
olarak tanımlanmıştır.
Nakit Yönetimi Dairesi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü 2005 Performans Programı Salim DEMİRHAN Devlet Bütçe Uzmanı 12 Ocak 2004 T.C. MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
KAMU MALİYESİ.
Kamu Bütçesi Bütçe Sistemlerindeki Gelişmeler II
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci ve Hazırlık Aşaması
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ VE ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Sunum transkripti:

Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat 2011

Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe açığının veya fazlasının tutarı, açığın nasıl kapatılacağı veya fazlanın nasıl kullanılacağı, vergi muafiyeti, istisnası ve indirimleri ile benzeri uygulamalar nedeniyle vazgeçilen vergi gelirleri, borçlanma ve garanti sınırları, bütçelerin uygulanmasında tanınacak yetkiler, bağlı cetveller, malî yıl içinde gelir ve giderlere yönelik olarak uygulanacak ve kısmen veya tamamen uygulanmayacak hükümler yer alır. (5018 md. 15/2)

Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanma süreci, Bakanlar Kurulunun Mayıs ayının sonuna kadar toplanarak kalkınma planları, stratejik planlar ve genel ekonomik koşulların gerekleri doğrultusunda makro politikaları, ilkeleri, hedef ve gösterge niteliğindeki temel ekonomik büyüklükleri de kapsayacak şekilde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca hazırlanan orta vadeli programı kabul etmesiyle başlar. Orta vadeli program, aynı süre içinde Resmî Gazetede yayımlanır. (5018 md. 16/2)

Orta vadeli program ile uyumlu olmak üzere, gelecek üç yıla ilişkin toplam gelir ve gider tahminleri ile birlikte hedef açık ve borçlanma durumu ile kamu idarelerinin ödenek teklif tavanlarını içeren ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan orta vadeli malî plan, Haziran ayının on beşine kadar Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanır ve Resmî Gazetede yayımlanır. (5018 md. 16/3)

Bütçe Süreci Orta Vadeli Program (Mayıs sonu) Orta Vadeli Mali Plan (15 Haziran) Bütçe Çağrısı ve Hazırlama Rehberi (Haziran sonu) Kurumların Bütçe Tekliflerini Maliye Bakanlığına/DPT Sunması. (Temmuz sonu) Maliye Bakanlığı/DPT ile Kurumların Bütçe Müzakereleri (Ağustos-Ekim) Bütçe Tasarısının TBMM’ye Sunulması(en geç 17 Ekim) Plan ve Bütçe Komisyonunda Görüşülmesi (Kasım ) Genel Kurulda Görüşülmesi (Aralık) Bütçe Kanununun Resmi Gazetede Yayımlanması(en geç 31 Aralık)

Bütçe Kalemleri Giderler önceliklidir. Personel Gideri (enflasyon tahmini ve hükümet öncelikleri) Cari Giderler (enflasyon tahmini) Yatırım Giderleri (proje bazlı) Transfer Giderleri (enflasyon tahmini ve hükümet öncelikleri) Gelir tahmini yapılır. Yeniden Değerleme Oranı Yeni Vergiler ve Vergi Artışları (hükümet öncelikleri) Diğer Gelirler (2B, Özelleştirme vb.) Gider- Gelir farkı varsa borçlanma ile karşılanır.

Yorum(mali sistem) Harcama limitleri sayesinde Kurumlar 3 yıl için ne kadar ödenek alacakları önceden bilmekte ve harcama planlarını buna göre yapmaktadır. Harcama limitleri öngörülebilirliği ve kontrol edilmeyi sağlamaktadır. Kaynak israfını önlemektedir. Otomatik dengeleyici görevi görmektedir.

Yorum (Finlandiya ile karşılaştırma) Mali sistemimiz Finlandiya ile büyük oranda benzerlikler taşımaktadır. Meclisteki bütçe görüşmelerine vatandaşların/ STK’ların katılımı sağlanabilir. Mahalli idareler mali açıdan güçlendirilmelidir.

TEŞEKKÜRLER