KUMRU MALMÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYET PLANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

Hazırlayan Erkan KARAARSLAN
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
VERGİ DAİRELERİ KURULUŞ VE GÖREV
T.C. ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI Malmüdürlüğü BİRİFİNG RAPORU
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
178 SAYILI MALİYE BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ, YETKİLERİ VE SORUMLUKLARI Cem ŞİRİN Mali Hizmetler Uzmanı 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MALİYE BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PATNOS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SU VE KANALİSAZYON MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYETLERİ.
ÇOBANLAR İ LÇE ÖZEL İ DARE MÜDÜRLÜ Ğ Ü İlçe İdare Şube Başkanları Toplantısı
MALİYE BAKANLIĞININ TEŞKİLAT YAPISI
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
KESİN HESAP.
Banka muhasebesi, banka işlemlerinin hesap ve defter sistemlerini ve bunların uygulama şekillerini inceleyen muhasebe sistemidir. Bankacılık Kanunu’nun.
Nakit Yönetimi Dairesi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI.
YERSİZ YAPILAN TAHSİLATLARA İLİŞKİN İADELER
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İLİN TOPLAM NÜFUSU (2013) İL MERKEZİ NÜFUSU NÜFUS YOĞUNLUĞU İLİN YÜZÖLÇÜMÜ (Km2) İLÇE SAYISI (MERKEZ DAHİL) BELEDİYE SAYISI KÖY SAYISI MEZRA SAYISI EN.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ORDU DEFTERDARLIĞI BRİFİNG ARALIK DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER BİRİMİ KADROLARININ GENEL DURUMU (31/12/2015) DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER.
İLİN TOPLAM NÜFUSU (2013) İL MERKEZİ NÜFUSU NÜFUS YOĞUNLUĞU İLİN YÜZÖLÇÜMÜ (Km2) İLÇE SAYISI (MERKEZ DAHİL) BELEDİYE SAYISI KÖY SAYISI MEZRA SAYISI EN.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
1. DEFTERDARLIĞIN TEŞKİLAT YAPISI KURULUŞ KANUNU :  Bakanlığımız teşkilat yapısı; "Maliye Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname"
İLİN TOPLAM NÜFUSU (2013) İL MERKEZİ NÜFUSU NÜFUS YOĞUNLUĞU İLİN YÜZÖLÇÜMÜ (Km2) İLÇE SAYISI (MERKEZ DAHİL) BELEDİYE SAYISI KÖY SAYISI MEZRA SAYISI EN.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ, YETKİLERİ VE SORUMLUKLARI ADAY MEMUR EĞİTİMİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
VERGİ USUL KANUNU Vergi İdaresi ve Teşkilatı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

KUMRU MALMÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYET PLANI

Malmüdürlüğümüz Faaliyet Raporu Önsöz Kamu mali yönetim sistemimizi yeniden yapılandıran 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda, kamu kaynaklarını stratejik önceliklere göre ve rasyonel bir şekilde dağıtmak ve kullanmak, yürütülen faaliyetlerin ve sunulan hizmetlerin sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve hesap verme sorumluluğuna dayalı yönetim anlayışının bir gereği olarak raporlamak temel unsurlar olarak ortaya çıkmıştır. Kamuoyunun bilgi sahibi olmasını sağlayarak kamuda hesap verme sorumluluğuna dayalı yönetim anlayışının geliştirilmesine hizmet eden faaliyet raporları, sonuç odaklı hizmet sunumunu ve izlenebilirliği hem teşvik etmekte hem de zorunlu hale getirmektedir. Kamu maliyesinde kaydedilen olumlu gelişmelerin sürekli hale gelebilmesinin yolu hesap verebilen kamu idareleri ile hesap soran vatandaşlardan geçmektedir. Hesap verme sorumluluğu kendilerine emanet edilen kamu kaynaklarını kullananların, bu kaynakları kendilerine emanet edenlere karşı, kaynakların kullanımı ve görevin nasıl yerine getirildiğine dair hesap vermek zorunda olmalarıdır. Bu amaçla, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde kamu idareleri kendilerine düşen rolü yerine getirerek faaliyetlerini stratejik yönetim anlayışı çerçevesinde belirlemekte, performans ölçümüne imkan verecek şekilde gerek faaliyet sonuçlarını gerekse bütçe uygulama sonuçlarını yıllık olarak faaliyet raporları aracılığıyla kamuoyuna raporlamaktadırlar. Hesap verebilirlik ilkesi temelinde kamuoyunu bilgilendirmeyi ön plana alan bir anlayış içerisinde hazırladığımız, İdari faaliyet raporunun amacını en iyi şekilde gerçekleştirmesini temenni ediyorum.

Amaç Yetki ve Sorumluluklar Malmüdürlüklerinin görevleri 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 20’nci maddesi ile düzenlenmiş olup, ilgili maddede ”Malmüdürlüğü, vezne ve muhasebe servisleri ile gereken yerlerde tahakkuk, tahsilat, milli emlak ve Hazine avukatlığı servislerinden oluşur. İş hacminin gerektirdiği malmüdürlüklerinde yeterli sayıda saymanlık müdür yardımcısı çalıştırılabilir.            Malmüdürü, ilçe Maliye teşkilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar. Vezne ve muhasebe servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar.           Malmüdürleri sayman sıfatını taşırlar ve Sayıştay'a hesap verirler. Saymanlık yetki ve sorumluluğu Bakanlıkça belirlenecek esaslar çerçevesinde saymanlık müdür yardımcılarına devredilebilir bu durumda da malmüdürleri sayman sıfatı ile saymanlığın hesaplarını bir bütün olarak Sayıştay'a vermeye devam ederler.”denilmektedir.

İdareye İlişkin Bilgiler 1. Fiziksel Yapı: Müdürlüğümüz Demircili Mahallesi Sağlık Caddesi adresinde Hükümet Konağının 2.katında bulunmakta olup, 5 çalışma odasında 9 personelle hizmet vermektedir. 2. Müdürlüğümüz Yapısı : Müdürlüğümüz teşkilat yapısının en üst düzey yöneticisi Malmüdürüdür. Müdürlüğümüz bünyesinde muhasebe, milli emlak, Hazine Avukatlığı, tahakkuk ve tahsilat servisleri bulunup iş ve işlemler bu servislerce mevzuata uygun olarak yerine getirilmektedir.

Müdürlüğümüz Servislerinde Görev Yapan Personeller Adı Soyadı Ünvanı Görev Yaptığı Birim Hasan ERSOY Malmüdürü V. Malmüdürlüğü Fazıl ARIKAN Gelir Şefi Tahakkuk Cengizhan ATAÇ Gelir Uzmanı Tahsilat Sevinç EROL Gelir Uzmanı Tahakkuk İbrahim AKYAZI V.H.K.İ Vezne Nilgün OSMANOĞLU V.H.K.İ Tahakkuk Fatma AKKAYA V.H.K.İ Muhasebe Ferda DİK V.H.K.İ Muhasebe Ömer CALDU V.H.K.İ Hizmetli

Malmüdürlüğümüz Hiyerarşi Şeması Gelir Şefi Gelir Uzmanı VHKİ Hizmetli __________

Müdürlüğümüz Faaliyetleri Devletin harcama politikaları doğrultusunda her türlü mevzuatı takip edip ilgili kuruluşlara duyurmak Ödemeler yapılırken yasal olan vergi kesintilerini kontrol edip, kesintileri yapmak Yapılan tüm harcama ve yapılan tüm tahsilatların muhasebe kayıtlarını tutmak Yıl sonu mali tablolarını hazırlayıp ilçe hesaplarını Sayıştaya göndermek Nakit yerine kullanılan hazine bonoları, teminatlar vs. menkul kıymetleri emanete alıp saklamak takibini yapmak Her türlü değerli kağıdı temin etmek, ilgili kuruluşlara vermek ,verilen değerli kağıtların hesabını tutmak ve bedellerini tahsil etmek İlçede bulunan devlete ait tüm taşınır ve taşınmaz malların kayıtlarını tutmak Hazineye ait taşınmazları kiraya vermek Devlete ait taşınmazları işgal edenleri tespit etmek, haklarında ecrimisil takip ve tahsilatı yapmak, işgalcileri tahliye etmek İlçemizde bulunan ve ticari faaliyet yapan tüm işyerlerini denetim altına alarak sicillerini oluşturmak,vergi dışı kaçak çalışmayı önlemek Vergi mükelleflerinin beyanlarını takip etmek, vergilerini tahsilat aşamasına getirmek Kamu kurum ve kuruluşlarını her türlü alacaklarını tahsil etmek Motorlu taşıtların sicillerini tutmak vergilerini cezalarını takip ve tahsil etmek Yaygın ve yoğun vergi denetimi programları çerçevesinde vergi mükelleflerinin yoklamalarını yapmak, denetim yapmak

Faaliyet Takvimi AYLAR FAALİYET HEDEFLENEN GERÇEKLEŞEN ŞUBAT/2014 1. Basit Usulde Vergi Mükelleflerin Beyannamelerinin Kabulü 380 mükellef 423 mükellef 2. Yaygın ve Yoğun Vergi Denetimi Yapmak 30 mükellef 32 mükellef 3. Ödeme Emirlerinin Tebliğ Edilmesi 200 mükellef 205 mükellef 4 .E-Haciz Düzenlemek 5. Yol Uygulaması ve Sürücüleri Denetlemek 20 mükellef Defterdarlıkça personel takviyesi yapılmaması nedeniyle Yol Kontrol Ekibi Kurulamadığından Yol Uygulaması gerçekleştirilememiştir 7. Lojman Kiralarının Kontrollerinin Yapılması Banka kanalıyla yatırılan meblağlara ait dekontlara istinaden muhasebeleştirildi. 8. Vergi Haftası Kutlamaları 28/02-02/03/2014 tarihleri arasında gerçekleştirildi. 9. Kayıtsız Mükellefleri Tespit Edilmesi 3 mükellefin tespiti yapıldı. 10 .Aylık Brifinglerin Hazırlanması Hazırlandı. 11. Genel İdareli Kurumdaki Personellerin Maaş ve Özlük İşlemlerinin Kaydını Yapmak Tamamı gerçekleştirildi. 12. Günlük Tahakkuk ve Tahsilatların Girilmesi Günlük girişler sağlandı.

ŞUBAT/2014 AYI FAALİYET RAPORU