SUNUM II VEDAT KAHYALAR O S B Ü K BÖLGE MÜDÜRLERİ KOMİSYONU ÜYESİ ve

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
TİCARİ İŞLETMENİN REHNİ
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
E P D K 01/02/2008EPDK1 II. OSB ENERJİ ZİRVESİ II. OSB ENERJİ ZİRVESİ AHMET OCAK ELEKTRİK PİYASASI DÜZENLEME, İZLEME VE DEĞERLENDİRME DAİRESİ BAŞKANI ORGANİZE.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
BEDELSİZ ARSA TAHSİS İŞLEMLERİ
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
ELEKTRİK ENERJİSİ SATIŞ EĞİTİMİ
KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Elektrik Piyasası Kanunu
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Doç. Dr. Beşir Fatih Doğan
OSB’LERİN DOĞALGAZ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR

Menkul Sermaye İradı.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Organize Sanayi Bölgeleri Bilgi Sitesi Kullanıcı Rehberi
1- KİRALAMA İŞLEMLERİ 1.
MÜNEVVER ÖZCAN ELEKTRİK MÜHENDİSİ ENERJİ UZMANI GELECEĞİMİZ İÇİN ÇALIŞIYORUZ.
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE ELEKTRİK İŞLETMECİLİĞİ
Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi 0 TEİAŞ PİYASA MALİ UZLAŞTIRMA MERKEZİ (PMUM) Ö.Metin GÖKGÖZ Uzlaştırma ve Piyasa İşletme Müdürü DENGELEME VE UZLAŞTIRMA.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
SERBEST TÜKETİCİ KARARLARI
ENERJİ PİYASASI DÜZENLEME KURUMU
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
TİCARİ İŞLETMENİN REHNİ
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
ENERJİ VERİMLİLİĞİ KANUNU VE OSB’LERE GETİRDİĞİ YÜKÜMLÜLÜKLER
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
OSBÜK ENERJİ ZİRVESİ VAN 30 EKİM 2010  BÖYLE OLMASINA RAĞMEN, DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SERBEST TÜKETİCİ OLMAYAN ABONELERİYLE, AYNI DAĞITIM BEDELİNİ ÖDEMEK.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
TAŞINIRLARIN KAYDI.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
İşletmeyi neden kurarız ?
Enerji Piyasalarını Anlamak
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
GELİR-GİDER HESAPLARINI KAPATILMASI
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
YENİ AF YASASI NE GETİRİYOR. Yasa kapsamı nelerdir?  Haziran.2016 tarihine kadar olan amme borçları yasa konusudur,  2. Tahakkuk eden vergi, vergi.
Bazı Kamu Alacaklarının Yapılandırılması.
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
FİNANS ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Depolama Tesİslerİnİn mevzuat açIsIndan durumu
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
Sunum transkripti:

SUNUM II VEDAT KAHYALAR O S B Ü K BÖLGE MÜDÜRLERİ KOMİSYONU ÜYESİ ve ADANA HACI SABANCI OSB BÖLGE MÜDÜRÜ Sait ÇOKAL/ADANA HACI SABANCI OSB Elektrik İşletme Mühendisi

BÖLÜM I “ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK” UYGULAMALARINDAN DOĞAN SORUNLAR BÖLÜM I (Resmi Gazete : 29 Aralık 2006 – 26391)

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 1. Yönetmeliğin Madde 15 ”…..OSB elektrik enerjisi teminine ilişkin maliyetleri içerir ve katılımcılara doğrudan yansıtılır” ifadesinden anlaşılan ; OSB abonelerine uygulayacağı Elektrik Satış Tarifesini belirlerken aldığı Tarife Grubu (1,2,3,4,5) üzerinden olmak kaydıyla değişik tarifelerden (Çift Terim, Tek Terim Sanayi, Ticarethane,Diğer1,Diğer2 vs.) tarifelerinden enerji satabilmelidir. Her tarife tipine de ayrı dağıtım bedeli uygulanabilmelidir. Aksi taktirde ; Ek6 (Tarife usül ve esaslarına) aykırı olacak, Sanayi Sicil Kanununa aykırı olacak, Eşit taraflar arasında ayrım gözetmeme ilkesine aykırı, Belediye Gelirleri Kanununa aykırı olacaktır.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 2.ETV, TRT Payı, Enerji Fonu gibi vergilerin matrahı: “Aktif Enerji Bedeli + Dağıtım Bedeli + İletim Sistemi Kullanma Bedeli + Perakende Satış Hizmet Bedeli+ Sözleşme Gücü Bedeli + Güç Aşımı Bedeli” kalemlerinden oluşmaktadır. TEDAŞ tarafından OSB’ ye kesilecek fatura ile OSB’nin abonelere kestiği faturalardaki ETV, TRT Payı ve Enerji Fonu arasında artı fark oluşacaktır, OSB yerine TEDAŞ bu vergileri ilgili kurumlara beyan ederek ödeyeceği için OSB vergi ve fon adı altında topladığı bu bedellerin tamamını ödememiş olacaktır. Bu da her hangi bir inceleme anında cezai müeyyide gerektirecektir. TEDAŞ’ OSB ye kestiği faturada vergi ve fonları kesmeyerek, OSB abonelerine keseceği faturada bu fon ve vergileri göstererek ilgili kurumlara beyan etmesi ile ilgili olarak Yönetmelikte düzenleme yapılması gerekmektedir. (Aksi taktirde TRT Gelirleri Kanunu 2/b ve 4/c maddesine aykırı olacaktır.)

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 3. Yönetmeliğin GEÇİCİ MADDE3- (1) OSB’ler, katılımcıları ile yapmış oldukları sözleşmeleri, OSB’lerin lisansını aldığı tarihten itibaren 180 gün içerisinde ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yeniden düzenler.” ibaresi yer almaktadır. OSB’lerin aboneleri ile yapacağı sözleşmenin standart bir metni var mı? OSB’nin aboneleri ile daha önceki yaptığı sözleşme TEDAŞ’ın yaptığı bağlantı ve abonelik sözleşmelerine uygun ise, yinede bu sözleşmeleri yenilemek gerekecek mi? (Her sözleşmenin bir Damga Vergisi olacağı için aboneye ek maliyet getirecektir.)

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 4. Bölge içi her türlü bakım-onarım, yatırım, kayıp kaçak, tahsilat sorumluluğunu üstlenmiş olan OSB’ler için Elektrik Piyasası Tarifelerinde OSB’lere özgü bir abone tipi oluşturulması gereklidir. Aksi takdirde ek tarifelerden elektrik satın alınmasına rağmen dağıtım bedeli ve diğer yasal ilavelerle OSB üyelerine OSB dışındaki sanayicilerden daha yüksek bedellerle enerji satılması sonucu çıkacaktır. Bu durum OSB yatırımcısı aleyhine haksız rekabet doğuracaktır.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 5. TEDAŞ’ ın “Nakit Güvence bedellerini güncelleyerek iade etmesi” uygulamasının OSB’ler tarafından da yapılması OSB bütçelerinin eksi bakiye vermesine sebep olacaktır. OSB’lerin aldığı güvence bedellerini “Kayıtlı Değeri” üzerinden iade edileceği Yönetmelikte belirtilmelidir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 6. OSB Uygulama Yönetmeliğinde “Katılımcı” ve “Abone” tanımları ayrı ayrı yapılmış olmasına rağmen, Elektrik Yönetmeliğinde “Abone” tanımı yapılmayıp farklı bir Katılımcı tanımı yapılmıştır. Uygulamada büyük karışıklığa sebep olan bu durumun giderilerek, OSB’leri ilgilendiren her iki Yönetmelikte aynı tanımların yapılması gereklidir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 7. OSB’ lere şirket kurma şartı aranmaksızın onaylı sınırları dışında da üretim lisansı alarak elektrik üretme olanağı sağlanmalıdır.

BÖLÜM II “ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK” UYGULAMALARINDAN DOĞAN SORUNLAR BÖLÜM II (Resmi Gazete : 29 Aralık 2006 – 26391)

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 1. Yönetmeliğin 8/o bendinde “Dağıtım faaliyeti ile ilgili yasal defter ve kayıtlarını, üstlenmiş olduğu diğer faaliyetlerden ayrı olarak tutmak, hesapları arasında çapraz sübvansiyon yapmamak.” hükmü yer almaktadır. Özellikle ilk yatırım yıllarında ve genişleme alanı yatırımlarında çapraz sübvansiyon yolu kapalı tutulursa elektrik yatırımı kaynakları nasıl temin edilecektir? OSB’ler arsa satışlarından veya diğer faaliyetlerinden elde ettikleri gelirleri ya da kurucu ortakların ortaya koyduğu yatırım kaynaklarını nasıl kullanacaklar? Bu yolun kapalı olması yatırımların gecikmesine, hatta hiç gerçekleşememesine, enerjisiz sanayi parsellerinin yatırımcı beklemesine sebep olacaktır. OSB Dağıtım Bedelinin hesaplanması yöntemindeki gider kalemlerinde OSB idari personelinin (Bölge Müdürü, muhasebe birimi gibi elektrik işlemlerinde yoğunluğu olan) maaş ve diğer giderlerinin ne kadarının yansıtılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 2. Elektrik faturalarında TRT Payı olarak ödenen %2’lik Pay’ın kaldırılması veya %1’nin Sanayi ve Ticaret Bakanlığı fonuna % 1’inin de OSBÜK’ e ödenmesi hususunun düzenleme yapılması.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 3 . Belediye Mücavir Alanında yer alan OSB’lerden Belediyelere ödenen %1’lik Enerji Tüketim Vergisinin OSB’de kalması veya bu verginin OSB Katılımcılarından alınmaması gerekmektedir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 4. OSB’lerin abonelerine kestikleri faturalarının şekli tek tip olarak belirlenip OSB’lere bildirilecek mi? Yoksa her OSB kendine göre fatura mı formatımı geliştirecek? TEDAŞ’ ın OSB’ ye kestiği faturada görülen, iletim, dağıtım, PSH bedelini OSB’ler abonelerine kestikleri faturalarda ayrı ayrı gösterecekler mi? Yoksa birleştirilmiş tarife uygulanıp sadece OSB için EPDK’ nın onayladığı dağıtım bedelini mi ayrı gösterilecek? OSB elektrik faturasında görünmek kaydı ile kesme-bağlama bedelini ekleyebilirler mi?

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 5. Özellikle küçük işletmelerden oluşan ve binlerce abonesi olan OSB’lerin aidat tahakkuk ve tahsilatlarının ayrı bir kalem halinde görünmek şartı ile elektrik faturasına eklenerek yapılması zaman ve kırtasiye tasarrufu açısından ÇOK ÖNEMLİDİR. Bu konuya Yönetmelikte düzenleme getirilmesi beklenmektedir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 6. Enerji nakil hatlarını kendileri yapmış olan OSB’lerin, TEDAŞ’ ın söz konusu hatların mülkiyetinin TEDAŞ’ a ait olduğunu iddia etmesi sebebi ile OSB’ye daha yüksek tarifeden elektrik satışı yapmasının yönetmelik değişikliği ile önlenmelidir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 7. Kooperatiflerin birleşmesi ile oluşan OSB’lerin kapsamında bulunan ve serbest tüketici belgesi alarak tek noktadan ölçüm yapılan kooperatifler, OSB’den aldıkları elektriği kooperatif üyelerine satabilirler mi? Satamazlar görüşü hakim ise satabilmeleri için gerekli düzenleme yapılmalıdır.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 8. Enerji müsaadesini veren OSB’lere abonelerinin elektrik projelerini onama, elektrik tesislerinin geçici ve kesin kabullerinin yapma yetkisi verilmelidir.

9. Yönetmelik Madde 24’e aşağıdaki hükümler ilave edilmelidir. OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 9. Yönetmelik Madde 24’e aşağıdaki hükümler ilave edilmelidir. Madde 24-(1) OSB dağıtım tesisi projeleri , Bakanlıklar tarafından yayımlanan mevzuat hükümlerine uygun olarak hazırlanır. Bakanlıkça bu işleri yapacak yeterli sayı ve düzeyde teknik elemanı ve ekipmanı bulunmak kaydıyla yetkilendirilen OSB tarafından uygulanır. Tesislerin kabul işlemleri de Bakanlık yada Bakanlıkça yetkilendirilen (yukarıdaki aynı şartları taşıyan) OSB tarafından yapılır. (2) Katılımcının proje onayı ile geçici ve kesin kabul işlemleri, Bakanlık ve Bakanlıkça bu işleri yapacak yeterli sayı ve düzeyde teknik elemanı ve ekipmanı bulunmak kaydıyla yetkilendirilen (OSB) tarafından yapılır.

10. Yönetmelik “Tanımlar ve Kısaltmalar” maddesine ; OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 10. Yönetmelik “Tanımlar ve Kısaltmalar” maddesine ; Kurulu Gücü; Projesine uygun kullanım yerindeki kurulu, makine, cihaz ve elektrikli aletler ile bu yerlerin aydınlatılması, ısıtılmasına yarayacak her türlü elektrikli cihazların üzerinde yazılı olan güçlerin toplamıdır. Sözleşme Gücü: Müşterinin talebi üzerine çekeceği kabule dilen ve sözleşmesinde çekilmesi ve verilmesi konusunda belli hükümler konulmuş bulunan güç miktarıdır. Aktif Güç: Elektrik akımı ile aynı anda fazda iş gören ve kW birimi ile ölçülen gücü gösterir. Aktif Enerji: Aktif gücün zamanla çarpımından elde edilen ve kWh birimi ile ölçülen enerjiyi gösterir. Tarife: Elektrik enerjisinin ve/veya kapasitesinin dağıtımı ve satışı ile bunlara dair hizmetlere ilişkin fiyatları, hükümleri ve şartlar içeren düzenlemeleri kapsar. Tüketici: Elektriği kendi ihtiyacı için alan serbest ve serbest olmayan tüketicileri kapsar. ibarelerinin eklenmesi gereklidir.

Bu konuya açıklama getirilmelidir. OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 11. Yönetmelikte, reaktif bedellerinin hangi şartlarda katılımcılara yansıtılıp yansıtılmayacağına dair bir açıklama yoktur. Bu konuya açıklama getirilmelidir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 12. Dağıtım Lisansı Bedeli olan 25.000,- YTL yeni kurulan OSB’ler için ödeme güçlüğü doğurmaktadır. Söz konusu bedelin düşürülmesi veya taksitler halinde tahsil edilmesi gerekmektedir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 13. OSB’ler tarafından tesis edilerek TEDAŞ’ a devir edilen ve daha sonra “Onaylı Sınır” dışında kalan ve yalnızca OSB’ yi besleyen hatların mülkiyetleri OSB’ lere devir edilmelidir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 14. a-OSB’lerin gelecekte öz sermayesi ile üretim tesisi kurabilmeleri için bu günden elektrik gelirlerinden özel bir fon ayırarak birikim yapması gereklidir. Aksi halde, OSB’ler hiçbir zaman Üretim Tesisi kuramaz veya yüksek faizlerle borçlanmak zorunda kalırlar. b-Üretim Tesisi kuran OSB’lere kwh bazında mahsuplaşma hakkı tanınmalıdır ve böylece küçük güçlerde üretim yapması teşvik edilmiş olur.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 15. Kapasite yönünden sakınca olmayan yerlerde TEİAŞ’a ait 154/33 kV trafoların OSB’lere uygun bedeller tahsis edilerek OSB’lerin İLETİM MÜŞTERİSİ olmaları sağlanmalıdır.

Temsilcileri sorunlarını ve çözüm önerilerini özetleyeceklerdir. OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 16. AYRICA Özel sorunları sebebiyle toplantıya katılmak isteyen; Mersin Tarsus OSB, Adana Hacı Sabancı OSB, OSTİM OSB, Amasya OSB, Temsilcileri sorunlarını ve çözüm önerilerini özetleyeceklerdir.

OSB’LERİN ELEKTRİK FAALİYETLERİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK İLE İLGİLİ ÖNERİLER 17. Daha detay konuları ve çeşitli tavsiyeleri kapsaması sebebiyle burada yansıtamadığımız diğer görüşler, ayrıca yetkililere arz edilerek çözüm yolları aranacaktır.

TEŞEKKÜR EDERİZ. OSB ÜST KURULUŞU