Öğretmen Yetkinlikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
FAIRstart FAIRstart KRONOLOJİK GÖRÜNÜM T.C KOCAELİ VALİLİĞİ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Yaygın Eğitim ve Erken Çocukluk Profesyonellerinin Eğitimi
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
ISTE.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
BAYBURT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.  Bir Hayatboyu Öğrenme Programı Girişimidir.  Comenius Faaliyetidir.  Ocak 2005’te başlamıştır.  Ülkemiz.
Bilgilendirme Toplantısı
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SS-013 Sanat Terapileri İçin Bir Sağlık Projesi: MUSA project MUSic, performing and creative Arts professions involved in healthcare Hülya Erbaba, Yıldırım.
E Twinning Eğitimi-1 Muğla e-Twinning İl Koordinatörü BETÜL ŞOHOĞLU.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Sunum transkripti:

Öğretmen Yetkinlikleri 6 Ekim 2014 Caroline Kearney Kıdemli Proje Müdürü & Eğitim Analisti

Yetkinlikler; Bilgi Beceriler Tutumlar Dinamik ve karmaşık bir kombinasyon Gerçek hayatta, etkili aksiyonlara yön verir

Öğretmen Yetkinlikleri Yapıları Ulusal düzey: Öğretmen Yetkinlikleri yapılarının tanımlanması & uygulanması konusunda çok çeşitli yaklaşımlar bulunmaktadır. Geniş yetkinlik setlerinden (örnek: Finlandiya) kuralcı listelere (örnek: İngiltere) kadar birçok farklı türü vardır.

Öğretmen Yetkinlikleri Yapıları AB/uluslararası düzey: Kapsamlı bir genel yapı bulunmamaktadır; sadece belirli konu alanları için yapılar mevcuttur. (örneğin UNESCO'nun Öğretmenler için BİT Yetkinliği Yapısı; Dil Öğretmenleri Eğitimi konusunda Avrupa Profili) Yetkinlikler konusunda 3 büyük alan, 2005 yılında prensiplerle ilgili dökümanda tanımlanmıştır: Öğretmen Yetkinlikleri & Nitelikleri konusunda Ortak Avrupa İlkeleri (Avrupa Komisyonu, 2005) Öğretmen yetkinlikleri hakkında uluslararası literatür incelemesi, standartlar ve gelişim: Öğretmenlerin Çekirdek Yetkinlikleri: gereksinimler ve geliştirme (Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi üzerine Avrupa Komisyonu Tematik Çalışma Grubu, 2011)

Öğretmenler için 3 büyük Yetkinlik Alanı Başkalarıyla Çalışma Öğrencilerle Efektif bir şekilde Çalışma Meslektaşlarla İşbirliği yapma Öğretmen Yetkinlikleri & Nitelikleri için Ortak Avrupa İlkeleri (Avrupa Komisyonu, 2005)

Öğretmenler için 3 büyük Yetkinlik Alanı 2) Toplum ile birlikte ve toplum içinde çalışma Yerel topluluklar ve eğitim paydaşları (örneğin veliler, öğretmenlikle ilgili eğitim kurumları, kültürel organizasyonlar, işletmeler v.b.) ile etkin bir şekilde çalışma Öğrencileri evrensel olarak sorumlu vatandaşlar olmaya hazırlama Öğretmen Yetkinlikleri & Nitelikleri için Ortak Avrupa İlkeleri (Avrupa Komisyonu, 2005)

Öğretmenler için 3 büyük Yetkinlik Alanı 3) Teknoloji & Bilgi ile Çalışma İyi seviyede konu bilgisi ve pedagojik bilgi Eğitim ve öğretimi geliştirmek için teknolojiyi etkin bir şekilde entegre etme yeteneği Etkin bir şekilde bilgiye erişme, bilgiyi analiz etme, doğrulama, bilgi üzerinde düşünme, bilgiyi aktarma ve üzerine inşa etme yeteneği Öğretmen Yetkinlikleri & Nitelikleri için Ortak Avrupa İlkeleri (Avrupa Komisyonu, 2005)

Öğretmenlerin Sahip olduğu Bilgiler 1. Konu bilgisi 2. Pedagojik konu bilgisi 3. Pedagojik Bilgi 4. Müfredat bilgisi 5. Eğitim bilimleri (Tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyolojik v.b.) 6. Gelişim Psikolojisi 7. Dahiliyet & Çeşitlilik Konuları 8. Yeni Teknolojiler 9. Eğitim Politikaları (içeriksel, kurumsal, organizasyonel boyutları) 10. Grup dinamikleri, öğrenme teorileri & motivasyonel konular 11. Değerlendirme süreçleri & yöntemleri Öğretmenlerin Çekirdek Yetkinlikleri üzerine Literatür incelemesi (Avrupa Komisyonu, 2011)

Öğretmenlerin Becerileri 1. Eğitimi yönetmek, koordine etmek ve planlamak 2. Eğitim materyallerini ve teknolojileri kullanmak 3. Öğrencileri ve grupları yönetmek 4. Öğrenim seviyelerini izlemek ve değerlendirmek 5. Meslektaşlar, veliler ve sosyal hizmetler ile işbirliği yapmak 6. Müzakere becerileri 7. Mesleki topluluklarda öğrenme için düşünmeye dayalı, bireylerarası ve işbirlikçi beceriler 8. Birden fazla seviyeli dinamiklere uyum sağlama yeteneği (hükümet politikalarından öğrenci, sınıf ve okul dinamiklerine kadar) 9. Kayıtları ve verileri yorumlayarak sonuçlara ulaşma ve karar alma yeteneği Öğretmenlerin Çekirdek Yetkinlikleri üzerine Literatür incelemesi (Avrupa Komisyonu, 2011)

Öğretmen Tutumları/Değerleri 1. Bir konuya/konulara bağlılık; ilgili konunun tarihsel gelişimi, mevcut durumu ve diğer konu alanlarıyla ilişkisi hakkında farkındalık 2. Değişime uyum sağlamaya eğilimli olma 3. Tüm öğrencilerin öğrenim seviyelerini geliştirme konusunda yoğun çaba sarfetme 4. Öğrencileri demokratik vatandaşlar olarak geliştirmeye eğilimli olma 5. Hayat boyu Öğrenme konusunda istekli olma 6. Kendi uygulamalarını sorgulamaya ve üzerinde düşünmeye eğilimli olma Öğretmenlerin Çekirdek Yetkinlikleri üzerine Literatür incelemesi (Avrupa Komisyonu, 2011)

Yetkinliklerinizi geliştirmek ister misiniz? KeyCoNet Çevrimiçi Kursu: “21. yüzyıl Okulları için Yetkinlikler” Başlama Tarihi: 17 Kasım 2014 Kayıtlar şimdi açıldı: http://www.europeanschoolnetacademy.eu/web/keyconet eTwinning izleme faaliyetine katılarak yetkinliklerinizin nasıl geliştiğini gözlemleyin Başlama Tarihi: 13 Ekim 2014 haftası ‘Eğitime Yetkinlik Bazlı Öğrenimin Entegre edilmesi’ konulu KeyCoNet Final Konferansı 25-26 Kasım 2014 Kayıt: http://keyconet.eun.org/conference