KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ STRADEJİ GELİŞTİRME BİRİMLERİ KONFERANSI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ STRADEJİ GELİŞTİRME BİRİMLERİ KONFERANSI ULAŞTIRMA BAKANLIĞI KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ STRADEJİ GELİŞTİRME BİRİMLERİ KONFERANSI Kamuran YAZICI Daire Başkanı 11-12 NİSAN 2009 Kızılcahamam

SUNU PLANI 1- Karayolları Genel Müdürlüğü 2-KGM’ nün Mali Yönetim ve Kontrol Sistemi -5018 Öncesi -Yeni Mali Yönetim Kontrol Sistemi -Strateji Geliştirme Birimi -Yapılanlar -Yapılamayanlar 3-Sorunlar ve Çözüm Önerileri

KGM’nin Tanıtımı Türkiye Cumhuriyeti 1923 yılında Osmanlı İmparatorluğundan bugünkü ulusal sınırlarımız içinde kalan alanda; 4 000 km’si iyi durumda , 13 900 km’si stabilize ve 4 450 km’si toprak yol olmak üzere toplam 18 350 km bakıma muhtaç bir yol ağı devralmıştır. İlk yıllarda İnsan gücüne dayalı olarak yapılan yol çalışmalarını takiben 2. Dünya savaşından sonra gelişen motorlu taşıt sanayii ve iş makineleri teknolojisindeki yeniliklerle 1948 yılında makineli yol yapımına başlanmıştır. 1 Mart 1950 yılında “5539 Sayılı Kanun”la Karayolları Genel Müdürlüğü kurulmuştur.

2003 Bölünmüş Yollar KGM’nin Tanıtımı Yaklaşık 64.000 Km. uzunluğundaki yol ağımızın bugünki duruma geliş aşamaları 1923-1950 Erişebilirlik 1950-1960 Yaz-Kış Geçit Veren Yollar Yapımı 1960-1970 Asfalt (Sathi Kaplama) 1970-1980 Bitümlü Sıcak Karışım 1985 Otoyol Yapım Programı 2003 Bölünmüş Yollar

KGM 20008 yılı fiyatları son beş yıl harcamaları YTL YILLAR   SENEBAŞI HARCAMA ÖDENEĞİ 2003 CARİ 1.159.362.690 1.331.243.042 YATIRIM 2.262.875.173 2.467.844.126 TRANSFER 3.719.067 166.878.865 TOPLAM 3.425.956.930 3.965.966.033 2004 1.171.099.003 1.555.787.896 1.549.401.563 2.987.962.619 2.720.500.565 4.543.750.515 2005 1.477.396.321 1.724.323.114 3.092.498.044 3.995.806.725 4.569.894.365 5.720.129.839 2006 1.440.551.686 1.560.096.370 3.131.925.030 4.781.218.403 4.572.476.716 6.341.314.773 2007 1.608.613.763 1.723.901.260 1.971.897.656 4.199.312.759 3.580.511.419 5.923.214.018 2008 1.631.644.000 1.799.009.417 1.759.491.000 6.385.854.303 3.391.135.000 8.184.863.720

YOL AĞI DURUMU (1.03.2009) Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda; 2015 Km.si Otoyol, 31.310 Km.si Devlet Yolu, 30.710 Km.si İl Yolu olmak üzere Toplam 64.035 Km. yol ağı mevcuttur. KARAYOLLARI VARLIKLARININ TOPLAM DEĞERİ (YTL) 102 MİLYAR BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞU (KM) 15 393 YOL YOĞUNLUĞU KM/100 KM2 50 OTOYOL YOĞUNLUĞU KM/1000 KM2 2.5 KARAYOLLARI VARLIKLARININ TOPLAM DEĞERİ (YTL) 105 MİLYAR

Bütçe Dairesi Başkanlığı 5018 Öncesi Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı Planlama Şubesi Müdürlüğü Ulaşım ve Maliyet Şubesi Müdürlüğü Proje Program Araştırma ve Planlı Koordinasyon Keşif Şartname Bilgilendirme ve Değerlendirme Şubesi Müdürlüğü Bilgi İşlem Organizasyon ve Metod Şubesi Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğü Bütçe Dairesi Başkanlığı

Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sistemi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Stratejik Planlama Şubesi Müdürlüğü Ulaşım ve Maliyet Şubesi Müdürlüğü Bütçe ve Performans Şubesi Müdürlüğü İç Kontrol Şubesi Müdürlüğü Bütçe Kesin Hesap ve Raporlama Şubesi Müdürlüğü Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı Keşif Şartname Şubesi Müdürlüğü Bilgilendirme ve Değerlendirme Şubesi Müdürlüğü Bilgi İşlem Şubesi Müdürlüğü Organizasyon ve AB İlişkileri Şubesi Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğü

SGB Şeması 4 Mali Hizmetler Uzmanı olmak üzere 94 personel çalışmaktadır.

Faaliyetler - Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonu - Bütçeyi hazırlamak, izlemek ve değerlendirmek , - Bütçe Kayıtlarını Tutmak - Ödenek Gönderme Belgelerini Düzenlemek, - Harcama Yapılması ve Gelir Toplanmasına İlişkin Mali İşlemleri Yürütmek - Kesin Hesabı Hazırlamak, - İdarenin Stratejik Plan ve Performans Programının hazırlanmasını koordine etmek, - Ayrıntılı harcama programı hazırlamak, - Malî iş ve işlemlerin diğer idareler nezdinde izlenmesi

Faaliyetler

Faaliyetler

Faaliyetler

Faaliyetler

Faaliyetler

Yapılanlar-1 1- Yeni kurulan başkanlığa atama yapılıncaya kadar bu daire başkanlığının görevleri mevcut teşkilat yapımızdaki Şube Müdürlüklerinde yapılması için olur alınmıştır. 2- Gerçekleştirme Görevlilerinin kimler olabileceği konusunda tamim yayınlanmıştır. 3- Ön Mali Kontrol süreleri yönetmelikte belirtildiği üzere bir kat arttırılması için üst yöneticiden olur alındı. 4- Harcama Birimlerinin Harcama yetkisi uhdesinde kalmak kaydıyla üst yöneticinin onayını alarak ihale yapma yetkisini destek birimine yaptırılması için onay alındı.

Yapılanlar-2 5-Bütçe Dairesi Başkanlığındaki personele olur alınarak mali iş ve işlemleri yapmakla görevlendirilen şube müdürlüklerinde çalıştırılması sağlanmıştır. 6- Mevcut şube müdürlüklerine ilave olarak İç Kontrol ile Bütçe Kesin Hesap ve Raporlama Şubesi müdürlüklerinin kurulması gerçekleştirilmiştir. 7- İhale komisyonlarına mali üye görevlendirilmiştir. 8- Standart dosya planı hazırlanarak Devlet arşivleri genel müdürlüğüne gönderilmiştir.

Yapılanlar-2 9- 5018 Sayılı Kanuna yönelik Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünce bir günlük eğitim alınmıştır. 10-Üç yıllık süre içerisinde değişik zamanlarda kanun ve ikincil mevzuatlarla ilgili Harcama birimleri ve üst yönetim bilgilendirme seminerleri düzenlenmiştir. 11-Kurumumuz bünyesinde oluşturulan sgb1 intranet aracılığıyla Mali düzenlemelere ilişkin mevzuat değişiklikleri yeni düzenlemeler gecikme olmaksızın üst yönetim,harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlilerine bildirilmektedir. 12-2007 yılında Kurum Stratejik Planı (2007-2011) hazırlanarak Devlet Planlama Teşkilatı ile Maliye Bakanlığına gönderilmiştir.

Yapılanlar-3 13- 2006, 2007 , 2008, 2009 Mali yılı Performans programı Maliye Bakanlığı öncülüğünde hazırlanarak yayınlanmıştır. 14- 2006,2007,2008,2009 Kurum faaliyet raporu yayınlanmıştır. 15- Bütçemizle ilgili her yıl 6 aylık uygulama sonuçları, ikinci 6 aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini; kapsayan mali durum raporu Temmuz ayı içinde kamuoyuna açıklanmaktadır.

Yapılamayanlar-1 -Yeni kurulan Şube müdürlüklerinin görev ve yetkileri ile ilgili çalışma devam etmektedir. -Ön Mali Kontrol, bu konudaki Maliye Bakanlığınca daha önce belirlenmiş usul ve esaslara göre yapılmaktadır. Ön Mali Kontrol Yönergesi taslağı hazırlanmış ancak henüz onay alınmamıştır. -İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı hazırlanmış olup, çalışmalar devam etmektedir.

Yapılamayanlar-2 -Yönetim Bilgi Sistemlerinin geliştirilmesi konusunda yapılan yazılım programları bitirilememiştir. Veriler manuel olarak girilmekte ve izlenmektedir. (Coğrafi Tabanlı Karayolu Bilgi Sistemi Projesi ve Karayolları Coğrafi Altlığı Oluşturulması projesi) -Her yıl hazırlanan Performans programı ile ilgili İzleme ve Değerlendirme yapılamamıştır. 22

Sorunlar ve öneriler-1 -Yeni Mali sistemin kurumsal düzeyde uyumlaştırma sorumluluğu ağırlıklı olarak Strateji Geliştirme birimlerine verilmiş gibi algılanmakta diğer aktörler bu sorumluluğu henüz tam anlamıyla hissetmemektedirler. Kamu mali yönetim ve kontrol sistemi çerçevesinde yapılması gerekli uyumlaştırma çalışmalar kurumsal düzeyde henüz % 100 ‘e ulaşmamış olmakla beraber zamana ihtiyaç duyulmaktadır. Bu zamanın kısa olması öncelikli değişimin hızlı olması açısından üst yönetimin ayrıca Maliye Bakanlığı tarafından kapsamlı girişimlerde bulunulması gerekmektedir.

Sorunlar ve öneriler-2 - Üst yönetim organizasyon ve personel konusunda tam destek vermesine rağmen aynı desteği değişim konusunda alamamaktayız. - Üst yönetim ve harcama birimleriyle tam bir işbirliği ve uyum sağlanmasında güçlükler yaşanmaktadır. Öneri: Harcama birimleriyle sürekli bilgilendirme toplantıları yapmak, üst yöneticilerin desteği ve katılımını sağlamak

Sorunlar ve öneriler-3 Ön Mali Kontrol * İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerin; * idarenin bütçesi, bütçe tertibi, * kullanılabilir ödenek tutarı, ayrıntılı harcama programı, * finansman programı, * merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden yapılan kontroldür.

Sorunlar ve öneriler-4 Açıklanmasına rağmen ihale yetkilileri sadece mali yönden ön mali kontrolün yapılmasını savunmaktadırlar. Öneri: Bu konu ile ilgili bir tebliğ yayınlanabilir. -Sgb’lerin iş yoğunlunun fazla olmasından dolayı fazla mesai yaptırılmakta ancak parasal karşılığı verilememektedir. Öneri: Mevzuatta fazla mesai verilmesi için düzenleme yapılması

Sorunlar ve öneriler-6 Harcama Yetkisinin Devri Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idari sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. “Harcama yetkilisinin kanuni izin, hastalık, geçici görev, disiplin cezası uygulaması, görevden uzaklaştırma ve benzeri nedenlerle geçici olarak görevinden ayrılması halinde ilgili harcama biriminin harcama yetkilisi vekaleten görevlendirilen kişidir. Öneri : Vekaleten görevlendirilen kişi konusunda açıklama yapılması

Sorunlar ve öneriler-7 Ödeme Emri Belgelerinin Düzenlenmesi -Harcama birimleri, mali işlem konusundaki yetersizliklerini ve Harcama Yetkilileri tebliğ Seri No:2 deki açıklamaları öne sürerek ödeme emri belgesinin sgb tarafından düzenlenmesini öne sürmektedirler. Öneri: “Harcama yetkilileri Bazı mali iş ve işlemlerini destek hizmetleri birimine yaptırılabilir” ifadesinin hangi işlemleri kapsadığı yazılmalıdır.

Sorunlar ve çözüm önerileri-8 Taşınır mal yönetmeliği 17 Ocak 2007 tarihinde yayınlanan Taşınır mal yönetmeliği ile ilgili; 2008 yılı içerisinde her nevi taşınır işlemleri yeni yönetmeliğe göre yapılmaya başlandı. -Ancak yazılım programının tam olarak bitmemesi, -Muhasebe birimiyle olan ilişkilerin tam olarak anlaşılamaması -Ödeme emri belgeleri ile Tif düzenlemeleri arasındaki ilişkinin sağlıklı kurulamaması -Harcama birimlerin konuya yeterince hassasiyet göstermemesi -Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin yeterli bilgiye sahip olmamaları neticesinde 2008 Mali yılı Kesin Hesabı tam olarak verilememektedir.

Sorunlar ve çözüm önerileri-9 Mali Hizmetler Uzmanı ve yardımcıları Yapılan sınavla kurumlara atanan Mali Hizmetler Uzmanları ile ilgili olarak; -15 olan Mali Hizmetler uzman kadrosuna 5 kişi atanmış, yapılan yönetmelik değişikliği ile 4 kişi başka kuruma geçmiştir. -Her kurumda ücret farklılıkları olduğu için bizim kurumu tercih edenler düşük maaş dan dolayı kurum değiştirmişlerdir. Öneri: Eşit ücret

Sorunlar ve çözüm önerileri-10 Mali Hizmetler Uzmanı ve yardımcıları -Genel Müdürlüğümüzün şemasında hiyerarşik olarak Daire Başkanı, Şube Müdürü, Mühendis vs. iken, Mali Hizmet Uzmanları ile Şube Müdürleri arasında sıkıntı oluşmaktadır. Ayrıca yeni atanacak 5 Uzman yardımcısından 3’ü başvuruda bulunmuştur. Öneri: Kadrolara biran önce atama yapılmasının sağlanması.

Sorunlar ve çözüm önerileri-11 Damga vergisi -5018 öncesi Vize işlemlerinden alınan damga vergisi ihale iptal edilmesi durumunda iade ediliyordu.(488 Sayılı Damga vergisi Kanunu’nun 50 inci seri no Genel Tebliği) Mevcut durum -Ön Mali Kontrol İşleminden sonra iade işlemi iptal edilmiştir.(488 Sayılı Damga vergisi Kanunu’nun 51 inci seri no Genel Tebliği) Ön Mali Kontrol sonucunda uygun görülmeyen kararlar neticesinde yüklenicilere damga vergisi iade edilmiyor. Öneri : Kanun ve Yönetmelik değişikliği

Sorunlar ve çözüm önerileri-13 Sayıştay kanunu -Sayıştay kanunu çıkmamasından dolayı dış denetim katkı ve desteği alınamamaktadır. Bundan dolayıdır ki kurumun amaç ,hedef ve planlarının mevzuatlara uygunluğu yönünden incelenmesi ve raporlanması önem arz etmektedir.

sonuç 5018 Sayılı kanunla getirilen yeniliklerle, Hazırlanacak bütçelerin; stratejik planlara dayandırılması, planda yer alan misyon, vizyon ve stratejik amaçlarla uyumlu olmasını , performans göstergelerine göre değerlendirilmesi, hazırlanan faaliyet raporlarıyla kamuoyuna duyurulmasıyla Hesap verebilirlik ve mali saydamlık sağlanmış Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılması gerçekleşmiş olacaktır.

Kamuran YAZICI TEŞEKKÜRLER