YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
İstanbul /Tüyap Kongre Merkezi
AB Hukuki Çerçevesi (REACH/CLP) REACH yaptırımları Nisan 2010, Türkiye.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Ticaret Hukuku Öğretim Üyesi Ticaret Kanunu Tadil Komisyonu Üyesi
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
T.G.K. BUĞDAY UNU TEBLİĞİ VE T.G.K. EKMEK VE EKMEK ÇEŞİTLERİ TEBLİĞİ
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
Pusula eğitimine hoş geldiniz.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Girişimcilik.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Müşteri-Sektör-Rekabet
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
KOBİ Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015.
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROGRAMI II SUNUM İÇERİĞİ :  PROJE FAALİYETLERİ  PROJEDEN ELDE EDİLEN KAZANIMLAR  PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ  YENİ EŞLEŞTİRME.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ayşenur batı Hande arpacı
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Pazarlama İletişimi
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Sunum transkripti:

YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin arttırılarak, düzenlemelerle ilgili kıyaslamalar (benchmarking) yapılması Sektörün değerlerinin tespit edilmesi Bütün hedeflenenlerin yapılabilmesi için dernek yapısının güçlendirilmesi, yaptırım gücünün arttırılması Sektörün tanımını netleştirmek Yedek parça sektörünün sahiplenilmesi, platform oluşturulması ÖRGÜTLÜLÜK Sektörün pazarlık gücünü arttıracak istatistiki veri toplamak, kullanmak Türkiye’de bölgesel ve şehirsel olarak aktif araç veri bankası ( database) oluşturulması, paylaşılması Eş değer ürün kavramının doğru tanımlanması Pazardaki değişik seviyelerdeki ticari faaliyetler ve dinamikler hakkında bilgilendirilme Firmalar arası iletişimi güçlendirerek bilgi kirliliğinin önlenmesi BİLGİ YÖNETİMİ (VERİ BANKASI/ BİLGİLENDİRME) OES’e karşı daha adil bir rekabet ortamı oluşturulması için etkinlik düzenlemek, varlık sebebimizi anlatmak Alacak sigortasının üzerine gidilmesi Sahte/ taklit ürünlerden kurtulmak (haksız rekabet) Ürünlerin kalite standartlarının belirleneceği bir komisyonun belirlenmesi (sertifikasyon/kaliteli hizmet) Adil rekabetin sağlanması, faturasız ve gayri resmi satışlara karşı söz, anlayış birliği Paralel ithalatın önünün kesilmesi ADİL REKABET Kanun koyucu ve kurumlar nezdinde bilinirliği arttırmak Revizyonlu ürünlerin ithalatı ile ilgili yasağın kalkması Eş değer ürün kavramının doğru tanımlanması Yedek parça ticaretinin önünün açılması, objektif kriterlere göre alım- satımının yapılması, adil bir şekilde yapılmasının sağlanması (70-80 li yıllardaki mümessillik sistemleri hala yürürlükte) MEVZUAT

YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Sanayi sitelerinin geliştirilmesine katkıda bulunarak OES’ lerin verdiği parçalarla aynı olduğunun bilincinin yaratılması Tabanın (sanayinin) bilinçlendirilmesi adına eğitim faaliyetlerinin arttırılması Araç kullanıcılarının gerçek, orijinal parçalar ile ilgili bilinçlendirilmesi, bilgilendirilmesi Tamircilerden ve son kullanıcılardan gelen iade düşünce tarzının değiştirilmesi (iade ürünler/ garanti koşulları) Ustayı etkileyen tüketici kitlesinin oluşturulması için daha entellektüel aktivitelerin yapılması Araç kullanıcısı bağımsız servislere gitmesini cesaretlendirecek aktiviteler yapılması Orijinal parça tanımının yapılması ve farkındalığın sağlanması Resmi kurum ve kuruluşlarla ilişkiler EĞİTİM VE İLETİŞİM İşletmelerin profesyonelleşmesine yardımcı olarak yeni neslin adaptasyonunun kolaylaştırılması Sektördeki insan kaynakları problemini çözmek Ortak satın alma yoluyla üyelere değer vermek Ortaklıklar (araştırma şirketleri) ile sektör bilgisinin sağlanması Teknolojik anlamda ERP bilgi eksikliği kapatılması KURUMSAL DESTEK Dağıtım kanalı içindeki çok fazla basamağın sayısının azaltılması, çok fazla olunca karlılığı azaltıyor. Dağıtım kanallarının örgütlülüğü gerekmektedir. Distribütör ve toptancı firmaların birbirine düşman değil, aynı hedefe koşan rakipler olduğunun bilinmesi (firmalar arası iletişim) Tedarik zincirinin her aşamasında, kurumların maddi ve manevi açıdan memnun olmasını sağlayacak adımlar atılması – herkes para kazansın! DAĞITIM KANALLARI Ortak Beklentiler

YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 ÖRGÜTLENME EĞİTİM ORGANİZASYONLARI (ÜYELER, TAKICILAR) BİLİNİRLİĞİN ARTTIRLMASI PAZAR İSTATİKLERİ OLUŞTURMA ÜYELERİ BİLGİLENDİRME LOBİ FAALİYETLERİ SEKTÖR VE TÜKETİCİ BİLİNÇLENDİRME ORTAK SATIN ALMA FAALİYETLERİ “ÖNCELİK SIRASINA GÖRE PROJE ÖNERİLERİ” BÜYÜME..... ORGANİZASYONEL YAPI..... GELİRLER.....