YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin arttırılarak, düzenlemelerle ilgili kıyaslamalar (benchmarking) yapılması Sektörün değerlerinin tespit edilmesi Bütün hedeflenenlerin yapılabilmesi için dernek yapısının güçlendirilmesi, yaptırım gücünün arttırılması Sektörün tanımını netleştirmek Yedek parça sektörünün sahiplenilmesi, platform oluşturulması ÖRGÜTLÜLÜK Sektörün pazarlık gücünü arttıracak istatistiki veri toplamak, kullanmak Türkiye’de bölgesel ve şehirsel olarak aktif araç veri bankası ( database) oluşturulması, paylaşılması Eş değer ürün kavramının doğru tanımlanması Pazardaki değişik seviyelerdeki ticari faaliyetler ve dinamikler hakkında bilgilendirilme Firmalar arası iletişimi güçlendirerek bilgi kirliliğinin önlenmesi BİLGİ YÖNETİMİ (VERİ BANKASI/ BİLGİLENDİRME) OES’e karşı daha adil bir rekabet ortamı oluşturulması için etkinlik düzenlemek, varlık sebebimizi anlatmak Alacak sigortasının üzerine gidilmesi Sahte/ taklit ürünlerden kurtulmak (haksız rekabet) Ürünlerin kalite standartlarının belirleneceği bir komisyonun belirlenmesi (sertifikasyon/kaliteli hizmet) Adil rekabetin sağlanması, faturasız ve gayri resmi satışlara karşı söz, anlayış birliği Paralel ithalatın önünün kesilmesi ADİL REKABET Kanun koyucu ve kurumlar nezdinde bilinirliği arttırmak Revizyonlu ürünlerin ithalatı ile ilgili yasağın kalkması Eş değer ürün kavramının doğru tanımlanması Yedek parça ticaretinin önünün açılması, objektif kriterlere göre alım- satımının yapılması, adil bir şekilde yapılmasının sağlanması (70-80 li yıllardaki mümessillik sistemleri hala yürürlükte) MEVZUAT
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Sanayi sitelerinin geliştirilmesine katkıda bulunarak OES’ lerin verdiği parçalarla aynı olduğunun bilincinin yaratılması Tabanın (sanayinin) bilinçlendirilmesi adına eğitim faaliyetlerinin arttırılması Araç kullanıcılarının gerçek, orijinal parçalar ile ilgili bilinçlendirilmesi, bilgilendirilmesi Tamircilerden ve son kullanıcılardan gelen iade düşünce tarzının değiştirilmesi (iade ürünler/ garanti koşulları) Ustayı etkileyen tüketici kitlesinin oluşturulması için daha entellektüel aktivitelerin yapılması Araç kullanıcısı bağımsız servislere gitmesini cesaretlendirecek aktiviteler yapılması Orijinal parça tanımının yapılması ve farkındalığın sağlanması Resmi kurum ve kuruluşlarla ilişkiler EĞİTİM VE İLETİŞİM İşletmelerin profesyonelleşmesine yardımcı olarak yeni neslin adaptasyonunun kolaylaştırılması Sektördeki insan kaynakları problemini çözmek Ortak satın alma yoluyla üyelere değer vermek Ortaklıklar (araştırma şirketleri) ile sektör bilgisinin sağlanması Teknolojik anlamda ERP bilgi eksikliği kapatılması KURUMSAL DESTEK Dağıtım kanalı içindeki çok fazla basamağın sayısının azaltılması, çok fazla olunca karlılığı azaltıyor. Dağıtım kanallarının örgütlülüğü gerekmektedir. Distribütör ve toptancı firmaların birbirine düşman değil, aynı hedefe koşan rakipler olduğunun bilinmesi (firmalar arası iletişim) Tedarik zincirinin her aşamasında, kurumların maddi ve manevi açıdan memnun olmasını sağlayacak adımlar atılması – herkes para kazansın! DAĞITIM KANALLARI Ortak Beklentiler
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 ÖRGÜTLENME EĞİTİM ORGANİZASYONLARI (ÜYELER, TAKICILAR) BİLİNİRLİĞİN ARTTIRLMASI PAZAR İSTATİKLERİ OLUŞTURMA ÜYELERİ BİLGİLENDİRME LOBİ FAALİYETLERİ SEKTÖR VE TÜKETİCİ BİLİNÇLENDİRME ORTAK SATIN ALMA FAALİYETLERİ “ÖNCELİK SIRASINA GÖRE PROJE ÖNERİLERİ” BÜYÜME..... ORGANİZASYONEL YAPI..... GELİRLER.....