DERS PLANI YENİLEME VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ YAZILIŞI ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ 2009.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Resimlerin Kullanımı.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ROL OYNAMA.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
PROGRAM TASARIMI
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Makro İktisat İktisadi Analiz
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
AKTS Hesaplaması.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
plan modelinin ana öğeleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

DERS PLANI YENİLEME VE ÖĞRENME ÇIKTILARININ YAZILIŞI ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ 2009

SUNUŞ PLANI 1. Müfredatın (Ders Planının) yenilenmesi 2. Program çıktılarının hazırlanışı 3. Öğrenme çıktılarının hazırlanma yöntemi 4. Uygulama örneği i. Sosyoloji Bölümü ii. Fen Bilimleri öğretmenliği

DERS PLANI GELİŞTİRME SÜRECİ Birinci AşamaMesleki Trendler ve Pazar Boşlukları Paydaş İhtiyaçları Analizi Eğitmenlerin Eğitimi İkinci AşamaProgram çıktılarının hazırlanması Üçüncü AşamaMakro-Mikro Sorumluluklar Analizi (İçerik Paylaşımı) Eğitimde Fırsatlar (Boşluklar) Analizi Öğrenme çıktılarının hazırlanışı Eğitim Materyalinin Planlanması Eğitim Materyalinin Geliştirilmesi Dördüncü AşamaEğitimin uygulanması Süregelen Süreç ve Çıktıların Değerlendirilmesi Süregelen Eğitimin Güçlendirilmesi Süregelen Kalite Geliştirme Süregelen Koçluk Programı

 Birinci Aşama: Mezunlar, bir kısım ilgili iş adamı ve sınırlı sayıda öğrencinin bulunduğu bir ortamda, ilgili bölümden mezun olacak öğrencinin bilmesi, anlaması, ve uygulayabilmesi olmazsa olmazları belirleyiniz.  İkinci Aşama: Bir doktorant öğrenci veya yardımcı doçent arkadaşın yardımları ile ilgili bölüm bilim alanında mümkün olduğu kadar çok sayıda program ve öğrenme çıktısının WEB den indirilmesini organize ediniz. PROGRAM ve ÖĞRENME ÇIKTISI YAZMADA AŞAMALAR

Üçüncü Aşama:  Hazırlayacağınız taslak çalışmada Bloom’un altı aşamasını yansıtan (bilgi, kavranma, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme ) öğrenme çıktılarını gruplayınız. Altı aşamayı da yansıtan öğrenme çıktılarının yazılı olduğundan emin olunuz. Öğrenme çıktıları ilgili disiplinde son dönemlerde ortaya çıkan değişim, fiziki ve öğretim üyesi yetkinlikleri ile örtüşmelidir. (Her öğretim programı için 2-15 arası öğrenme çıktısı yazılabilir.  Dördüncü Aşama: Belirlediğiniz öğrenme çıktılarını sunmakta olduğunuz ders ve laboratuar çalışmaları ile ilişkilendiriniz. Bazı öğrenme çıktıları, birden fazla dersi ilgilendirebilir. Bu durumu bir matris haline dönüştürünüz ( öğrenme çıktıları ve dersler olarak). Hiçbir öğrenme çıktısının boşta kalmadığını kontrol ediniz. Aşağıdaki görünümde bir tablo yaratınız. PROGRAM ve ÖĞRENME ÇIKTISI YAZMADA AŞAMALAR

Bilişsel Alan düzeyi Özellikleri Hedef davranış (Öğrenme çıktıları) örnekleri Öğrenme ürünleri ifadesi olarak kullanılabilecek örnek fiiller Bilgi Terimler, ilkeler, olgular bilgisi Eğilimler, bölümler, sınıflamalar, yöntemler bilgisi Genellemeler ve yapılar bilgisi  Terimler bilgisi  Olgular bilgisi  Yöntem ve süreçler bilgisi  Temel kavramlar bilgisi  İlkeler bilgisi Tanımlama, belirleme, adlandırma, listeleme, eşleştirme, seçme, belirtme, altını çizme. Kavrama Dönüştürme Yorumlama Öteleme  Olgu ve ilkeleri kavrama  Sözlü verileri yorumlama  Şema ve grafikleri yorumlama  Sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme  Yöntemleri ve yapıları açıklama Dönüştürme, savunma, ayırt etme, tahmin etme, açıklama, genelleme, genişletme, örneklendirme, çıkarımlarda bulunma, öngörme, kendi ifadeleriyle tekrar yazma, özetleme. Uygulama Edilen bilgilerden yola çıkılarak yeni bir duruma uygulama  Kavram ve ilkeleri yeni durumlarda uygulama  Yasa ve kuramları uygulamalı ortamlara uygulama  Matematik problemlerini çözme  Şema ve grafik oluşturma  Bir yöntem ya da yapının doğru kullanımını sergileme Değiştirme, toplama, sergileme, keşfetme, çalıştırma, öngörme, hazırlama, üretme, ilişkilendirme, gösterme, çözme, kullanma. BLOOM ÖLÇÜTLERİ …..

Analiz Bütünü meydana getiren parçaların, ilişkilerin, organizasyonel ilkelerin ayırt edilmesi  Belirtilmeyen görüşlerin farkına varma  Sorgulamadaki mantıksal hataların farkına varma  Olgularla çıkarımlar arasında ayırım yapma  Veriler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme  Bir çalışmanın (sanat eseri, müzik, yazı) yapısını inceleme Parçalara ayırma, şekil çizme, ayırım yapma, gösterme, belirleme, çıkarımda bulunma, planlama, işaret etme, seçip ilişkilendirme, alt gruplara ayırma Sentez Parçalardan yeni bir yapı oluşturmayı gerektiren hedef ifadeleri  İyi organize edilmiş bir konuşma yapma/yazı yazma  Yaratıcılık özelliği taşıyan bir kısa öykü (şiir/müzik) yazma  Deney için plan hazırlama  Nesneleri sınıflamak üzere yeni bir plan hazırlama Sınıflama, yaratma, birleştirme, planlama, açıklama, üretme, değiştirme, örgütleme, yeniden düzenleme, yeniden yapılandırma, ilişkilendirme, tekrar yazma, özetleme, anlatma, yazma Değerlendirme Bilişsel alanın en üst düzeyidir. Bu aşamadaki hedef davranışlar mantıksal tutarlılığı içsel ve dışsal olarak değerlendirilir.  Metnin mantıksal yapısını yargılama  Bir çalışmanın (sanat, müzik, yazı) değerini dış ölçütlere göre yargılama  Bir çalışmanın (sanat, müzik, yazı) değerini iç ölçütlere göre yargılama Karşılaştırma, sonuca ulaşma, benzerlikleri bulma, eşleştirme, tanımlama, ayrım yapma, açıklama, yorumlama, ilişkilendirme, değerlendirme. Bilişsel Alan düzeyi ÖzellikleriHedef davranış (Öğrenme çıktıları) örnekleri Öğrenme ürünleri ifadesi olarak kullanılabilecek örnek fiiller BLOOM ÖLÇÜTLERİ

 Program çıktıları, bir lisans veya yüksek okul programının öğrenciye neler kazandıracağını ulusal yeterliliklere uyumlu olarak dört beş cümle içinde açıklar. PROGRAM ÇIKTISI YAZMA SÜRECİ

AŞAMALAR DERSLER VE ÖĞRENME ÇIKTILARI (EKONOMİ) / BU EGZERSİZİ ANABİLİM DALINIZ İÇİN YAPINIZ Program tamamlandığında, başarılı bir öğrenci BİLGİ VE ALGILAMA 1.Ekonominin temelleri konusunda bilgi sahibi olduğunu ortaya koyabilmek, XX XXX 1.Ekonominin temel kurallarının işleyiş ve ilişkisini anlamak, XX XXXX 1.Ekonominin alt bilim dallarında (kalkınma ekonomisi, uluslararası iktisat vb.) daha ayrıntılı bilgi düzeyine sahip olmak, XXXX 1.Ekonomi bilim dalı ile ilgili matematiksel teknikleri etkin bir biçimde kullanabilmek, XXXX ENTELEKTÜEL BECERİLER 1.Politika, dışsal olayların ekonomiye yansımasındaki analizlerde soyutla-maya gidebilmek, XX XXXXXX

1.Ekonomik bir sorun veya konunun analizinde uygun kuramsal yapıyı oluşturabilmek, XXXXXX UYGULAMAYA YÖNELİK BECERİLER 1.Ekonomik veriler ve diğer bilimsel kaynaklara ulaşmada bilgi ve beceriye sahip olmak, XXXXXXX 1.Ampirik bir çalışmayı kurgulama ve değerlendirme becerisine sahip olmak, XXXX 1.Ampirik bir çalışmayı, uygun bir teknikle gerçekleştirme becerini göstermek, XXXX 1.Bağımsız olarak, bir çalışma veya araştırmayı sürdürebilmek, XXXX AŞAMALAR

GENEL BECERİLER 1.Farklı konularda karar alma sürecinde, iktisat bilim dalından uyarlanabilecek, uygun araçları yetkinlikle kullanmak. (fırsat maliyeti gibi), XXXXXX 1.Ekonomik kavramları, toplum önünde uygun biçimde sunabilmek ve tartışabilmek, XXXXXXXX 1.Fikirlerin oluşumunda, öneri geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak, XXXXXXX 1.Sayısal ve grafiksel anlatımda, uygun kantitatif tekniklere sahip olmak, XXXXX 1.Farklı yazılım programlarını yetkinlikle kullanabilmek. XXXX AŞAMALAR

01 : Ekonomiye Giriş 02 : Güncel Ekonomik Sorunlar 03 : Bilgisayar Teknikleri 04 : Mikro-Makro İktisat 05 : Matematiksel Analiz 06 : Mikro2-Makro2 07 : Uluslararası İktisat 08 : İleri Düzey Ekonomik Analiz 09 : Ekonometri 10 : Seçmeli Dersler 11 : Dönem Ödevleri Yukarıda belirtilen derslere ilişki olarak her öğretim üyesi tabloda verilen öğrenme çıktılarını daha da detaylandırarak ders içeriğine monte etmelidir. AŞAMALAR

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Prof. Dr. Nejat ERK (ŞUBAT –MAYIS ) ISB 211: MAT. İKTİSADA GİRİŞ CUMA Görüşme Saatleri Pts –17.00 veya önceden alınacak randevu ile. KİTAPProf. Dr. Tümay Ertek, MAKROEKONOMİYE GİRİŞ BETA Kitapevi KREDİ3 Kredilik olan “ İktisada Giriş ” dersinin herhangi bir ön şart dersi bulunmamaktadır. DERSİN AMACIBu dersin amacı, kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. İstihdam, işsizlik, büyüme, kamu açıkları, bütçe, para ve maliye politikası. ÖĞRENCİ SORUMLULUKLARIDerse devam ve tartışmalara katılım şarttır. Derse gelme öncesi kitabın okunması başarıyı artırıcı olması nedeni ile zorunludur. AŞAMALAR

NOT SİSTEMİÇabaların toplam nota yansıması aşağıya çıkarılıştır. Ara sınav : 40 Final Sınavı : 60 Grup Sunuşu 20 SINAVLARAra ve final sınavı çoktan seçmeli, doğru yanlış, ve klasik sorulardan oluşmaktadır. Ara sınav 1 saat Final Sınavı 1 saat ÖĞRENME ÇIKTILARI Program tamamlandığında, başarılı bir öğrenci BİLGİ VE ALGILAMA 1.Ekonominin temelleri konusunda bilgi sahibi olduğunu ortaya koyabilmek, 1.Ekonominin temel kurallarının işleyiş ve ilişkisini anlamak, ENTELEKTÜEL BECERİLER 1.Politika, dışsal olayların ekonomiye yansımasındaki analizlerde soyutla-maya gidebilmek, UYGULAMAYA YÖNELİK BECERİLER 1.Ekonomik veriler ve diğer bilimsel kaynaklara ulaşmada bilgi ve beceriye sahip olmak, GENEL BECERİLER 1.Farklı konularda karar alma sürecinde, iktisat bilim dalından uyarlanabilecek, uygun araçları yetkinlikle kullanmak. (fırsat maliyeti gibi), 1.Ekonomik kavramları, toplum önünde uygun biçimde sunabilmek ve tartışabilmek, AŞAMALAR

ALANA ÖZGÜ  Ekonominin işleyişinde devletin rolü, para ve maliye politikası, merkez bankası ve piyasa yapısının rolünü belirlemek  Ekonomik büyüme, etkinli ve ekonomik adalet konusunda öngörüde bulunabilme  Ekonomi kuramını farklı ekonomik sorunlara uyarlayabilme ve ilişkilendirme GENEL  Sunuş yapabilme yetkinliğini kazandırma  İktisat biliminde analitik düşünme yetkinliği kazanma AŞAMALAR

DERS PROGRAMI / HAFTALAR 1. Makro ekonomiye Genel Bakış Milli Gelir Temel makro ekonomi Sorunları Temel makro ekonomi Sorunları Temel makro ekonomi Sorunları Gelir ve Fiyat Düzeyinin Belirlenmesi Toplam Harcamakların Gelir Düzeyini Belirlemesi VİZE HAFTASI 9. Kamu Bütçesi ve Maliye Politikası Para ve Bankacılık Para Teorisi ve Politikası Enflasyon Uluslararası Ticaret TEKRAR

AŞAMALAR Beşinci Aşama:  Öğrencilerden ve mezunlardan belirlenen öğrenme çıktılarına ilişkin geri besleme alınız. Altıncı Aşama:  Öğrenme çıktılarının kazanılıp kazanılmadığını güvence altına alacak, sınav, tartışma grupları, yazılı ödev, öğrenci sunusu gibi faaliyetler düzenleyerek taahhüt ettiğiniz öğrenme çıktılarının kazanılmasını güvence altına alınız. Yedinci Aşama:  Bu veriler ışığında, her dönem sonu akademik kurulunda öğrenme çıktılarınız listesini gözden geçiriniz. Gerektiğinde değişiklikler yapınız. Öğrenme çıktılarını güvence altına almada kolaylık sağlayan aktif öğrenme tekniklerine yöneliniz. Sekizinci Aşama:  Her dönem sonunda hazırladığınız bir anket ile 70 ve yukarısında not alan öğrencilerin cevaplayacağı bir anket düzenleyiniz. Öğrenme çıktılarının mezun olan öğrencilerde kazanılıp kazanılmadığını belirleyecek bir anketi örnek alınan (25 den az olmayan) geçmiş dönemler mezunlarına da veriniz ve değerlendiriniz.