G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDULA-REÇETE PROVİZYON SİSTEMİ
Advertisements

1 1-Diğer bölümünden Eczane Stok Sayımı bölümüne girilir.
YÖNETİM BİLGİLENDİRME SUNUMU
HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
AMAÇ Bu işleyişin amacı, hasta ve hastalığıyla ilgili ilk başvurunun ilgili Poliklinik veya kliniğin Bilgi Kayıt Kabinine müracaatı ile başlar. Hasta.
Sosyal Güvenlik Kurumu
Onkoloji Destek Paketi
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
Yaşlılık Aylığının Bağlanması İçin Nereye ve Nasıl Başvurulur?
Azrael Online Hasta Takip Programı
Türk Eczacıları Birliği olarak eczacılığın,bilimsel, mesleki, etik değerlerini korumak, meslektaşlarımızın karşılaştıkları problemlere çözüm üretmek.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
SGK KURUMSAL HEKİM ŞİFRESİ NEDİR
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TIBBİ SEKRETERLER İÇİN MEDULA
SGK SSKB Sağlık İşleri Genel Müdürlüğü
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Yıl Sonu Taşınır Hesap Kapatma İşlemleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Kütahya Sağlık Müdürlüğü 2014 SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ.
BAŞHEKİMLİK TIBBİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.  Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanan ve belli aralıklarda güncellenen Sağlık Uygulama Tebliğindeki değişiklikleri.
İşvereni bulunduğunuz null sicil sayılı dosyada işlem gören işyerinizde çalışmakta olan TC kimlik numaralı.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİ
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
2015 YILI SGK KATILIM PAYI UYGULAMALARI
KURUM ÖZELLİKLERİ Hastane yatak sayısı: 750 Personel Sayısı: 1229
Sağlık Tesisleri Faturalandırma Birimlerinin Yeniden Yapılandırılması
BİLGİ GÜVENLİĞİ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
HASTANE BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ
D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi
Hasta Kabul ve Kayıt Hastanın her ayrı gelişi için ayrı bir Geliş Numarası, Ve yapılan her işlem için bir İşlem Kayıt Numarası oluşturulmaktadır.
EPİKRİZ RESMİ OLARAK GEÇERLİ BİR SAĞLIK RAPORU DEĞİLDİR.
KİŞİSEL SAĞLIK KAYDI SİSTEMİ
Sağlık Yönetim Sistemi
Sağlık ve Sosyal Güvenlik Kurumlarına Giriş
ADANA KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları Önder GÜNGÖR
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Yeni Nesil Laboratuvar
“e-fatura”
Dönem sonlandırma ve fatura kesme işlemleri için ise Eczacı odasından alınan şifrenin kullanılması gerekmektedir. Sistemsel sorunlar için ilgili sorunla.
MEDULA İKİ AYRI BÖLÜMDE TANITILABİLİR
SAĞLIK NET YÖNETİM BİLGİLENDİRME SUNUMU. SAĞLIK NET NEDİR? Sağlık Net Sağlık Bakanlığı’nın Sağlıkta Dönüşüm Programının bileşenlerinden birisi olan Ulusal.
Sosyal Güvenlik Kurumu KASIM 2007 M E D U L A G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı.
Sosyal Güvenlik Kurumu
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
SIKÇA SORULAN SORULAR.
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı MEDULA

SUNUMUN İÇERİĞİ YASEMİN İNCİ Fatura Kayıt, Rapor Kayıt, Medula Hakkında Genel Bilgi, Sistemin Gelişimi YASEMİN AL GSS Sağlık Sistemi, Hasta Kabul, Hizmet Kayıt GÜLSER TERZİ Fatura Kayıt, Rapor Kayıt, Sistem Mimarisi DENİZ PİRLİ Medula Yardım Masası, Hizmet Sunucu-GSS İletişimi

M E D U L A NEDİR? Proje ile sağlık hizmetinin alındığı kuruluşlardan gelen ve yapılan hizmetlere ait bilgi ile faturaların elektronik ortamda kaydı, bu kayıtlar üzerinden gerekli inceleme ve kontrollerin yapılabileceği, bu elektronik bilgiye dayalı ödemeyi gerçekleştiren bir sistemdir.

►MED(ikal) ULA(k) sözcüklerinden oluşmaktadır ►MED(ikal) ULA(k) sözcüklerinden oluşmaktadır. Medikal haberci anlamına gelmekte olup web servisleri aracılığı ile genel, basit iletişim protokolünü desteklemektedir. ►Medula, geçilmesi planlanan elektronik reçete ve elektronik faturanın da alt yapısını oluşturmaktadır.

MEDULA SAYESİNDE… – Geleceğe yönelik sağlık harcaması tahminleri yapılabilmesi, – Risk analizlerinin yapılabilmesi, – Harcama kalemlerinde değişikliklerin takip edilebilmesi, – Kapsamlı istatistiki bilginin alınabilmesi, – Ödemelerin hızlı ve doğru olarak yapılabilmesi, mümkün olacaktır.

SİSTEMİN KULLANILDIĞI ALANLAR – Kamu hastaneleri – Üniversite hastaneleri – Özel hastaneler – Özel tanı merkezleri – Özel tedavi merkezleri tarafından kullanılacak şekilde geliştirilmiştir

SİSTEMİN DEVREYE ALINIŞI ► 25.05.2007 tarihinde yürürlüğe giren Sağlık Uygulama Tebliğinde yer aldığı gibi MEDULA Sisteminin kullanımı, özel sağlık tesisleri için 15.06.2007 tarihi itibari ile devlet ve üniversite hastaneleri için 01.09.2007 tarihi itibari ile zorunlu hale gelmiştir.

BAZI MEDULA KULLANIM VERİLERİ ► 08.10.2007 itibariyle 2.393 Sağlık tesisi MEDULA sistemini kullanmaktadır. • Devlet Hastanesi 818 • Üniversite Hastanesi 74 • Özel Tesisler 1.501

► 15.06.2007 – 08.10.2007 tarihleri arasında; Takip sayısı : 72.225.728 Ödeme sorgu sayısı : 129.571.497 Fatura sayısı : 3.133.083 olarak gerçekleşmiştir.

SİSTEMİN GELİŞTİRİLMESİ ► MEDULA sistemi SGK’ nun bilgi işlem alt yapısını uzun süre destekleyecek şekilde planlanmıştır. ► Planlamada tüm sağlık tesislerinin MEDULA Web Servisleriyle çalışması ele alınmıştır. ► Belirtilen kapsamda özellikle kağıt ortam ve manuel çalışmayı en aza indirgeyecek uygulamalar öne çıkmaktadır. ► Elektronik Reçete ve Elektronik Fatura servislerinin devreye alınmasıyla önemli iki uygulama daha devreye alınmış olacaktır. ► Halen Sağlık Bakanlığı ile birlikte elektronik reçetenin MEDULA üzerinden gönderilmesi konusunda çalışma yapılmakta olup, TÜBİTAK Projesiyle de entegre olarak yürütülmektedir.

SİSTEM ENTEGRASYONU ♠ Hastane Otomasyon Sistemi (HBYS) olan sağlık tesisleri web servisleri aracılığı ile MEDULA sistemi ile sistemler arası entegrasyonu yapmaktadır. ♠ Her sağlık tesisinin MEDULA sistemini kullanması için iki şifresi vardır. – Tesis şifresi: 3 ana 1 yan süreci gerçekleştirmek için – Yönetici şifresi: Başhekim veya yönetici tarafından, dönem sonlandırma,hizmet detay dökümü ve evrak üst yazısı oluşturma modülü için

SİSTEMİN SÜREÇLERİ Süreç Açıklamaları Sağlık tesislerince işletilecek üç ana, bir yan süreç bulunmakta. ♠ Ana süreçler: Hasta Kabul Süreci Hizmet Kayıt Süreci Fatura Kayıt Süreci ♠ Yan süreçler: Rapor Bilgisi Kayıt Yardımcı Servisler ♠ Son süreç: (Başhekim veya sağlık tesisi yöneticisi tarafından işletilir) Dönem sonlandırma Evrak üst yazısının (dilekçe) oluşturulmasıdır.

HASTA KABUL SÜRECİ Sağlık hizmeti alan kişinin sağlık hizmet sunucusuna başvurması ile başlayan süreçtir. Bu süreçte sağlık hizmeti alacak kişinin bilgileri ile tesisin bilgileri alınarak kişiye sağlık hizmetinin verilip verilmeyeceğinin kontrolü yani müstehaklık sorgulaması ve tesisin SGK kurumu ile anlaşmalı olup olmadığının kontrolleri yapılarak Hasta için bir HastaBaşvuruNo ve bu numara ile ilişkili bir takip numarası üretilir. Sağlık hizmet sunucusunda verilen hizmetler bu takip numarası ile takip edilir. Sağlık hizmet sunucusunda hastanın tedavisi boyunca aynı HastaBaşvuruNo’suna bağlı aynı veya faklı branşlarda birden fazla takip verilebilir bu takipler birbiri ile ilişkilidirler, verilen hizmetler bu takip numaraları aracılığıyla takip edilir.

HASTA KABUL SÜRECİ Hasta kabul metodunda yenilik olarak ilişkili takip alma mantığı getirilmiştir. Giriş objesinde göreceğiniz üzere takip no alanı bu iş için kullanılacaktır. İlk takip alışlarda bu alan boş gönderilecektir. Daha sonra bağlı takip alma isteklerinde bu alana üzerinden yeni bir takip alınmak istenen ilk takibin numarası gönderilecektir. Örneğin hastaya ilk takip olarak ayaktan bir takip alınmış olsun hasta yatışa geçirildiğinde yatan takibi alınırken takip no alanına ayaktan takibin numarası gönderilmelidir. Sistem hangi durumda ilk hangi duruma bağlı takip alınması gerektiğini ve bağlı takibin ne olması gerektiğini uyarı mesajları ile yönlendirecektir.

Hasta Kabul Süreci Metotları Hasta Kabul Oku Hasta Kabul iptal Hasta Çıkış Kayıt Hasta Çıkış iptal Hasta Yatış Oku Başvuru Altındaki Takipleri Oku Sevk Bildir

Hasta Kabulde Alınan Bilgiler HASTA KABUL SÜRECİ Hasta Kabulde Alınan Bilgiler Tesis Kodu : Sağlık hizmet sunucusunu tanımlayan koddur. Provizyon Tarihi : Hastanın sağlık hizmet sunucusuna başvuru tarihi Provizyon Tipi : Normal , İş kazası, Acil, Trafik Kazası, Adli Vaka, Meslek Hastalığı Hasta TC Kimlik No : Sağlık hizmeti alan kişinin TC Kimlik numarası Sigortalı Türü : Çalışan, Emekli , Kurum Personeli, Diğer Devredilen Kurum : SSK, Bağkur, Emekli Sandığı, Yeşil Kart, ve Diğer Kapsamlar Takip No : Başka bir takipten ilişkilendirilerek alınacak takip no için ilişkili takibin numarasıdır Tedavi Türü : Ayaktan, Yatan, Günübirlik Branş : Hizmeti sunacak sağlık hizmet sunucusu biriminin branşıdır. Tedavi Tipi : Özellikli tedaviler için alınacak takibi belirlemek için kullanılacaktır. Takip Tipi : Normal, Eşlik Eden Hastalık, Uzayan Yatış, Komplikasyon,Tanı Amaçlı Günübirlik, Yoğun Bakım,Hizmetin Yarım Kalması veya İptal olması Yeni Doğan Bilgisi : Yeni doğan için anne üzerinden alınacak takibi belirtmek için kullanılacaktır. Donör TC Kimlik No : Alıcı üzerinden alınan takibin hangi donör için alındığını belirtecektir. Yatış Bitiş Tarihi : Geriye dönük yatan takiplerde kapalı yatış isteği için bu alanda yatış bitiş tarihinin gönderilmesi gerekmektedir.

HİZMET KAYIT SÜRECİ Bu süreç sağlık hizmet sunucusu tarafından sağlık yardımından yararlanan kişiye verilen hizmetlerin MEDULA sistemine kaydedildiği süreçtir. İlk hasta kabul sürecinde hasta için alınan Hasta Başvuru No ve Takip numarası üzerinden işlemler kaydedilecektir. Hazırlanacak yapı ile işlemlerin hastaya yapılıp yapılamayacağına dair tüm kontroller yapılarak işlem kaydı alınacaktır bu aşamada bir hata var ise cevap online olarak karşı tarafa bildirilecektir. Tedavi süresince yapılan işlemler takip numarası üzerinden kontrollü işlemler için işlem yapılmadan önce diğerleri için günlük yada belirli aralıklarla veya tedavi bitiminde topluca gönderilebilecektir.

Hizmet Kayıt Süreci Metotları ♠ Hizmet Kaydı Oku ♠ Hizmet Kaydı İptal

Hizmet Kayıt da Alınan Bilgiler Hizmet Kayıt Süreci Hizmet Kayıt da Alınan Bilgiler Sağlık Tesis Kodu : Hizmet kaydını yapan tesisin kodu. Hasta Başvuru No : Hasta başvuru numarası. Takip No : Takip numarası. Tanılar : Tanı Bilgileri Muayene Bilgisi : Muayene Bilgisi Konsültasyon Bilgileri : Konsültasyon Bilgileri İlaç Bilgileri : İlaç Bilgileri Malzeme Bilgileri : Malzeme Bilgileri Tahlil Bilgileri : Tahlil Bilgileri Tetkik ve Radyoloji Bilgileri : Tetkik ve Radyoloji Bilgileri Ameliyat ve Girişim Bilgileri : Ameliyat ve Girişim Bilgileri Hasta Yatış Bilgileri : Hasta yatış Bilgileri Diğer İşlem Bilgileri : Diğer işlem Bilgileri Diş Bilgileri : Diş Bilgileri

FATURA KAYIT SÜRECİ Bu süreç iki numaralı Hizmet Kayıt Sürecinde tedavi boyunca yapılmış ve kaydedilmiş işlemlerin faturalanmasının gerçekleştirileceği süreçtir. Hasta Başvuru numarasına bağlı olan o tedavi boyunca alınmış faturalanmamış tüm ilişkili takipler faturalamaya birlikte gönderilecektir. Böylelikle tedavi boyunca yapılmış tüm işlemler aynı döneme faturalanması sağlanacak , değerlendirilmesi birlikte yapılacak ve o tedavinin tüm aşamaları gösterilebilecektir. Bu süreçte ilişkili tüm takipler değerlendirilerek gönderilmiş olan tüm işlemlerin ve takiplerin fiyatlanması online gerçekleştirilecektir ve hastanın o tedavisi için bir fatura kaydı oluşturularak toplam fatura fiyatı tesislere dönülecektir. Eğer hastanın yatışı varsa hasta yatışı kapatılmadan o tedaviyle ilişkili hiçbir takip faturalanamayacaktır. Faturalanmış bir yatış aralığına geriye dönük aynı veya farklı tesis de hiçbir takip verilmeyecektir.

Fatura Kayıt Süreci Metotları ♣ Fatura Oku ♣ Fatura iptal

Fatura Kayıt da Alınan Bilgiler Fatura Kayıt Süreci Fatura Kayıt da Alınan Bilgiler Sağlık Tesis Kodu : Sağlık tesisinin GSS tarafından verilmiş kodu Fatura Tarihi : Fatura Tarihi Hasta Başvuru No : Hasta Başvuru Numarası Fatura Ref No : Tesis tarafından faturaya verilen Fatura Ref.Numarası Hizmet Detayları : Faturalanacak takiplerin bilgileri Açıklama : Takip ile yapılan tedavinin kısa açıklaması protokol No : Tesis tarafından hastaya verilen protokol numarası taburcu Kodu : Taburcu kodu takip No : Faturalanacak takibin numarası

Rapor Bilgisi Kaydetme Süreci Metotları ♣ Takip No ile Rapor Bilgisi Kaydet ♣ Rapor Bilgisi Bul ♣ Rapor Bilgisi Sil ♣ Rapor Uzat

Yardımcı Web Servis Metotları ♣ Sağlık Tesisi Ara ♣ Doktor Ara ♣ İlaç Ara ♣ Takip Ara

GSS Bilgi Sistemi ♣Her bir MEDULA süreci operasyonel sistemin bir grup işlevine karşılık gelir. ♣ Bilgi yönetim sistemi olan Sağlık Hizmet Sunucuları, sistemler arası iletişim ile MEDULA’ya entegre olurlar. ♣ Bilgi yönetim sistemi olmayan Sağlık Hizmet sunucuları için ise WEB ara yüzleri sağlanır.

MEDULA’nın Hayata Geçirilmesi ♣ MEDULA bir sağlık hizmet sunucu ile GSS arasındaki iletişimi tanımlar. ♣ Hastanın tedavisi gereği farklı hizmet sunuculara gidişinde aynı işlemler her bir sağlık hizmet sunucu için tekrarlanır.

EN BÜYÜK ÖZELLİĞİNİN ONLİNE OLMASI ♣ MEDULA 3 en büyük özelliği tüm işlemlerin artık online yapılmasıdır. ♣ İç süreçlerinizde çok büyük bir değişikliğe neden olmamaktadır ♣ Hizmet kayıt sürecini hizmet vermeden önce veya hizmet vermeden sonra parçalı yada toplu göndermek sizin tercihinize göre kabul edilebilecek şekilde dizayn edilmiştir.

MEDULA YARDIM MASASI Nedir? Neden Kurulmuştur? Kimlerden oluşur? Nasıl çalışır?

MEDULA YARDIM MASASI Medula Sistemini kullanan - herkese, - istek ve hata bildirimleri için, çözüm üreten çağrı merkezidir.

Neden Kurulmuştur? Medula Sistemi Kullanıcılarının – Sistemi kullanma kabiliyetini iyileştirmek – Sistemin eksik ve hatalarını düzeltmek amacıyla kurulmuştur.

Kimlerden Oluşur? Medula Sistemi üzerinde uzmanlaşmış SGK çalışanlarından oluşturulmuş bir ekiptir. Ekipteki uzmanlık gurupları: – Yazılım uzmanları – Tıbbi ve idari değerlendirme uzmanları – Özel eğitimli çağrı merkezi elemanları

Nasıl Çalışır? Yardım Süreci, insan kaynaları, uygun bilgi teknolojisi bileşenleri ve iletişim araçlarının birlikte kullanıldığı bir süreçtir. – Çeşitli iletişim araçları ile istek ve hatalar toplanır. – Tasniflenir ve yönlendirilir. – Çözümler üretilir ve ilgili ile paylaşılır.

Provizyon Alma Giriş Parametreleri •Hasta T.C. Kimlik No, Sigorta Sicil No ve Karne No •Hastane tesis kodu (GSS tarafından verilmiş) •Branş Kodu •Provizyon tarihi ve provizyon tipi (normal,iş kazası,acil gibi) Çıkış Parametreleri •Takip Numarası(Türkiye genelinde tekil (unique))

Sevk Bildirimi Giriş Parametreleri •Takip numarası–bir önceki süreçten •Sevk edilen sağlık tesisi türü •Sevk edilen branş kodu •Sevk eden doktor bilgisi Çıkış Parametreleri •Takip Numarası

Ödeme Bilgisi Kayıt Giriş Parametreleri Çıkış Parametreleri •Takip numarası •Hastaya verilen hizmetlerin listesi 􀂾muayene bilgisi ve sonucu 􀂾tanı/ön tanı bilgisi 􀂾tetkik/tedavi işlemleri 􀂾ameliyat/yatış bilgileri 􀂾malzeme/ilaç bilgileri •Hizmetleri veren Doktor bilgileri Çıkış Parametreleri •Durum Bilgisi

Fatura Bilgisi Kayıt Giriş Parametreleri •Fatura Kayıt Bilgileri ( Fatura No, tarihi, tutarı, KDV, indirim) •Ödeme Listesi (Takip numaralarından oluşmuş) Çıkış Parametreleri •Fatura teyit numarası(hatasız kaydedildiğine dair)

☺Yasemin İNCİ ☺Deniz PİRLİ ☺Yasemin AL ☺Gülser TERZİ TEŞEKKÜRLER…