Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SIKÇA SORULAN SORULAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SIKÇA SORULAN SORULAR."— Sunum transkripti:

1 SIKÇA SORULAN SORULAR

2 Takip İptal Etme Hastanın günübirlik takibi varken aynı gün aynı bölüme yatışına karar verilirse günübirlik takip iptal edilerek hastanın başvuru birim bilgisi kliniğe çevrilmesi gerekmektedir. Hastanın aynı gün içinde bir günübirlik başvurusu varsa, ayaktan bir başvuru açılmak istendiğinde günübirlik takip iptal edilerek ilk önce ayaktan takibi alındıktan sonra günübirlik takip alınmalıdır.

3 Poliklinik İşlemleri Poliklinik işlemleri ekranında Yeni Başvuru ya da Hasta Başvuru butonları ile Hasta Başvuru Bilgileri Düzenleme ekranı açılır. Yeni Başvuru butonu ile,Bölüm Birim Doktor Bilgileri girilir. Hastanın kurumu seçildikten sonra değişiklik yapılabilmesi için, -Eğer Kurumu Ücretli’den SGK ‘ya çevrilecek ise, Anlaşma adı alanının yanında bulunan mercek ile Kurum Seçme ekranı açılır. İlgili Kurum seçilerek takip alınır. -SGK ‘dan Ücretli’ye çevrilecek ise , Başvuru ekranında bulunan Detay tabına geçilerek Takip iptal edilir ve , Anlaşma adı alanının yanında bulunan mercek ile Kurum Seçme ekranından Ücretli seçilerek kaydedilir. .

4 Başvuru bilgileri kaydedildikten sonra hastanın kurumu SGK ise, sistem tarafından otomatik takip alınmaktadır ancak takip alınamadı ise; Genel Sağlık Sigortası V3 Provizyon İşlemleri manuel işlem yapılabilmesi için açılmaktadır. Takip alınamadığı zaman açılan ekranda Provizyon Bilgileri alanında kırmızı renkli TAKİP ALINAMADI uyarısı vermektedir. Uyarının altında takip alınamama sebebi yer almaktadır. En çok karşılaşılan takip alınamama sebepleri; 1-Hastanın sigorta prim borcu olması. (Bu durumda hasta kurumu ile görüşmelidir.(SGK vs)) 2-Açılan başvuru Yatan ise, mutlaka Ayaktan ya da Günübirlik takibe bağlanmalıdır. (Ayaktan takip numarası ilgili alanda bulunamadıysa, Ayaktan başvuru takibinin olup olmadığı kontrol edilmelidir.) 3-Medula tarafından sunucu bilgilerine ulaşılamaması. (Bu durum Medula’dan kaynaklı olup, belirli aralıklarla hastalara takip sorgulama yapılmalıdır.) 4-Herhangi bağlantı kopma durumu yaşandığında , ‘Hastanın aynı gün ,aynı branş bilgilerine sahip XXXXXX nolu takibi bulunmaktadıe.Lütfen bu takibi kullanınız.’ uyarısı verilmektedir. (Bu durumda Askıda Kalan Takipler tabına geçilerek Listele butonuyla Sorgulama yapılır. İlgili takip bilgisi seçilerek GSS Başvuru Takip Aktar butonuyla takip ilişkilendirilmelidir. Tarihinden sonraki ilk takiplerde hasta telefon ve adres bilgisi gönderilmesi zorunludur. Uyarısı verdiği zaman, Hasta Bilgi Düzenleme ekranından Hastanın Adres ve Telefon bilgisini güncellemeniz gerekmektedir.

5 Ücretli Başvuru Açılıp Bırakılması
Hastaya takip alınamadığında gelen uyarı mesajında Ücretliye çevirme ve Başvuru İptal seçenekleri sunulmaktadır. Bu uyarıda ancak hasta ödeme yapmayı kabul ettiğinde ücretliye çevrilsin seçeneği işaretlenmelidir. Hasta ödeme yapamayacaksa başvuru iptal seçeneği işaretlenmelidir.

6 Önkayıt Randevulu Hasta
Hastanın (Önkayıt)randevusu varsa ‘Hasta Poliklinik İşlemleri’ ekranın ‘T.C. Kimlik No’ alanına hastanın T.C. Kimlik numarasını yazdıktan sonra açılan Pop-up ekranda ilgi randevusuna çift click yaprak ya da seçip ‘Tamam’ butonuna basarak hastanın Başvurusunu açmış ve randevusunu kesin kayıta çevirmiş olursunuz.

7

8 Randevusuz Gelen Hasta
Hastanın Randevusu yoksa ‘Hasta Başvuru’ ekranından hastaya başvuru açtıktan sonra alt kısımda bulunan ‘Randevu’ butonuna basarak randevu ekranına geçerek hastanın başvurusuna randevusunu verebilirsiniz. NOT: Hastaya başvuru açılıp randevu verilmezse hastayı doktor göremez ve hastayla alakalı hiçbir işlem yapılamaz. NOT: Hastanın randevusu yoksa ilk önce randevu verip sonra tekrar bunu kesin kayıt yapmanıza gerek yoktur. NOT : ‘Plansız Randevu Poliklinik’ birimine başvuru açıldıktan sonra otomatik randevu verilmektedir.

9

10 Meclis Üyelerinde İzlenecek Yol
Hastanemize gelen Meclis Üyelerini giriş yapılamıyor gerekçesiyle hastaların Protokol birimine yönlendirildiği anlaşılmıştır. Gelen Hasta Meclis Üyesi ise ; adresinden bilgileri teyit edildikten sonra ; *** Hastanın kurumu 'TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ (PROTOKOL) ANKARA' seçilerek kaydını yapabilirsiniz.

11

12 Yabancı Uyruklu Hastalarda Uygulanacak İşlemler
1.Suriyeli hastalar mutlaka kamu hastaneler birliğinden ikamet ettiği ilden sevkli gelmek zorunda il dışı sevkler 5 iş günü Ankara içi sevkler 3 iş günü geçerlidir 2.Sağlık turizmi kapsamında gelen pasaport ile işlem yaptığınız bütün hastalar ücretlidir hastaya yatış yada işlem yapılmadan önce mutlaka uluslararası hasta ofisi ne yönlendiriniz. Sağlık turizmi hastaları uluslararası hasta ofisi ve ücretli vezne takibinde olmalıdır.

13 Yabancı Uyruklu Hastalarda Uygulanacak İşlemler
3.Vatansız ve sığınmacı, süreli çalışma izni,ikamet izni olanlar (ırak, Afganistan, Azerbaycan Türkmenistan vb.) Hastalara vatansız sığınmacı olarak provizyon alınacaktır(Aynı zamanda sevk belgesi alınıp Faturalama birimine teslim edilmelidir) 4.Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa gibi ülkeler den gelen Türk vatandaşları ulucanlar SGK Dan yupass numarası ile gelebilirler yupass numarası ve ülkesi ile birlikte provizyon alınması gerekir 5.Gelen bütün yabancı hastalarda ellerinde 99 lu tc sı olanlarda mutlaka kimliğin geçerli olduğu tarih aralığı na dikkat edilmelidir

14 Rapor Değişikliği Gönderilmiş İlaç Raporu üzerinde değişiklik yapıldıktan sonra Doktor ‘Doktor işlemleri ‘ ekranında İlaç Raporları sekmesine geldikten sonra Sadece Güncellenecekler seçeneğini seçerek raporları tekrar gönderebilirler.

15

16 Gönderilemeyen İlaç Raporları
Doktor Raporu onayladığında hata oluştuğu için gönderilemeyen raporları Medikal Takip – Reçete – İlaç / Tıbbı Malzeme / Optik Raporlar Ekranını açarak ‘GSS Sonuç açıklama’ kolonundan alınan hata mesajına ulaşabilirsiniz

17

18 İlave Ücret / Özel Fark Kaldırma
Hasta Poliklinik İşlemleri ekranında ilgili başvuru seçildikten sonra Sol alt kısımda Hasta Hizmetleri görünmektedir. Hangi Hizmetin Özel farkını kaldırılacaksa üzerine ‘Sağ Click’ Özel Fark Kaldır diyerek Hastanın hizmetinin özel farkını kaldırabilirsiniz.

19

20 Hasta Fatura Bilgilerini Görüntüleme
Hastanın hangi hizmet , hangi tarihte , hangi doktor için ödeme yaptığı bilgisini ‘Finans – Faturalama – Hasta Faturalama Görüntüleme’ Ekranından ulaşabilirsiniz.

21

22 İnternet ve Çağrı Merkezinden Alınan Randevular
İnternetten ve ya Çağrı Merkezinden önceden randevu almış hastalarda Hasta Poliklinik işlemleri ekranında T.C. Kimlik No alanına hastanın T.C. Yazıldığında açılan Ekranda hastanın ilgili randevusuna ‘Çift Click’ yaparak hastanın randevusunu otomatik başvuruya çevirmiş olacaksınız.

23

24 Taburcu İşlemini Geri Alma
Hastanın Taburculuğu yapılmış ve hastanın eksik kalmış hizmet , rapor vb. işlemleri mevcut olduğu zaman ya da aynı gün taburcu olmayacaksa ‘Yatan Hasta – Rezarvasyon Yatış İşlemleri – Hasta Yatış Bilgileri Görüntüleme’ ekranından ‘Yatış Hareketleri’ Tabından ‘Taburcu’ satırını seçerek ‘İptal’ butonu tıklandıktan sonra ‘Taburcu İptal’ butonuna basarak taburculuğunu iptal edebilirsiniz. NOT : Hastanın en son yattığı yatak boş olmak zorundadır.

25

26 Yatan Hasta Listesinde Yatakların Görülmemesi
Fiilen Taburcu olduğu halde , sistem üzerinde Taburcu işlemi yapılmadığı için servisin yatakları sistemde dolu görünmektedir. Bu durumda yatak seçim ekranında yataklar görünmemektedir. Serviste yatıyor görünen hastalar kontrol edilerek yatmayan hastanın taburcu işlemi yapılması gerekmektedir.

27

28 Hasta Yatış İstekleri / Rezervasyon Görüntüleme
Doktor tarafından yatış tarihi belirlenmeyen hastalar yatış isteği yapılmış olsa bile bu ekranda ‘Beklenen Yatış Tarihi Var’ kutucuğu işaretliyse listede görünmez. Bunun için kutucuğun işaretini kaldırarak yatış işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Yatış işlemi gerçekleştirildikten sonra Yatış Form çıktısını alarak doktorunuza imzalatıp dosyasına ekleyiniz.

29

30 Yatak Değiştirme Mesai saatleri dışında hastanın yatağının değiştirilmesi durumunda sistemde yatak değişikliği ‘Hemşireler’ tarafından yapılacaktır. Mesai saatleri içinde yatağı değişen hastanın yatak değişikliği ‘Servis Sekreterleri’ tarafından yapılacaktır. Özel Oda Farkı hastanın yatmakta göründüğü odaya göre tahsil edildiği için hastanın fiilen yattığı yatakta görünmesi önemlidir. Hastanın farklı branşda bir servise transferi durumunda yatak değiştirme ekranı kullanılmamalı ‘Sevk’ işlemi yapılmalıdır.

31

32

33 Refakatçi Bilgisini Kaydetme
Hastanın yanında refakatçi kalması gerekiyorsa hasta ve hastane güvenliği açısından ‘Refakatçi bilgileri’ sisteme kaydedilmelidir. Refakatçi bilgisini ‘Yatan Hasta Listesi ekranında ilgili hasta seçildikten sonra hasta işlemleri butonundan refakatçi bilgilerini tıklayarak gerekli bilgiler kaydedilmelidir. Yemek Ücreti tahsil edilecek ise hasta hesabına ‘109972’ ‘Refakatçi Yemek Ücreti’ hizmeti eklenmelidir.

34

35 Donör Kaydı Donör kaydı yapılırken verici olan hastanın başvuru üzerinde düzenleme yapılması gerekmektedir. Verici hastanın başvurusu açıldıktan sonra Hasta Başvuru Ekranında ilgili başvuru seçildikten sonra ‘Detay’ tabına geçerek ilgili donör bilgisini doldurulması gerekmektedir.

36

37 İSTEK BİLDİRİM İstek Bildirim ekranı Program ile ilgili yaşadığınız sorunları Bilgi İşleme yönlendirebilmek amacıyla kullanılır. Sistem Yönetimi > İletişim Destek > İstek Bildirim ile ya da Nucleus’un üst kısmında yer alan imajlar yardımı ile ekrana ulaşılır. -Açılan ekranda yazılan istekler statüleri ile görüntülenir.(Yeni,Gruba Atanmış,Yapıldı,Yapılmadı,Eksik Bilgi ,Hatalı Bildirim) -Yeni İstek için Yeni butonuna basılarak açılan ekranda istekle ile ilgili detay bilgiler doldurularak kaydedilir. -Yazılan isteklerin sonuçlarını görüntülemek için ekranda istek satırına çift tıklanır.


"SIKÇA SORULAN SORULAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları