1 - Ortak-Eğitim Modeli Nedir ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SANAYİİ İŞBİRLİĞİ
İŞKUR Antalya İl Müdürlüğü
TEKNOLOJİ FAKÜLTELERİ İŞYERİ EĞİTİMİ MODELİNİN SANAYİMİZE KATKILARI
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
Doç.Dr. Erdoğan Doğdu Erasmus Koordinatörü 5 Kasım 2010
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BÜMED Siyaset BUluşmaları _1
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tekin VARLIK Sanayi ve Teknoloji Uzman Yrd. San-Tez Proje Grubu SAN-TEZ ______________12.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam ve Dayanak
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
TMMOB TEKSTİL MÜHENDİSLERİ ODASI DENİZLİ ŞUBESİ X
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
FORD OTOSAN 2007 İŞKUR PROJESİ Sabahattin GÜCİN Ford Otosan / Eğitim Uzmanı.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
SAN-TEZ Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşım Günü
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
TÜRKİYE’DE BİYOETANOL UYGULAMALARI VE SORUNLARI
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
UPEP Ünİversİteden Pazar Elçİlİğİne Projesİ
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Mevsim Şeridi
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
EMRE DİNÇER.  SANAYİ SONRASI TOPLUMU AÇIKLAMAK İÇİN BU İFADE BİR GEÇİŞ DÖNEMİNİ ÖZETLER  GEÇİŞ DÖNEMLERİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÇÖZÜMLERİ BULUNMAKTADIR.
1 MERSİN ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
ORTAK-EĞİTİM MODELİ Duyduğumu unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı anlarım. Çin Atasözü.
ALİ ZİYA SÜLÜNBE ORTAK EĞİTİM VE KARİYER PLANLAMA KOORDİNATÖRÜ EYLÜL 2016 ANKARA OEG 101 Ortak Eğitime Giriş.
ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU ÇİĞLİ HİZMET MERKEZİ HOŞGELDİNİZ.
#ÇalışmaHayatındaMilliSeferberlik
Hayatta bir tek başarısızlık vardır, o da denememektir.
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
UYGULAMALI MÜHENDİSLİK DENEYİMİ DERSİ
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI Isparta Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
İŞKUR TEŞVİKLERİ gemlık / gtso - gtb.
Kadir Has Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ORTAK-EĞİTİM MODELİ Duyduğumu unuturum, gördüğümü hatırlarım, yaptığımı anlarım. Çin Atasözü

1 - Ortak-Eğitim Modeli Nedir ? Ortak-Eğitim Modeli, öğrencilerin öğrenimleri sırasında işyerlerin-de ücretli çalışmaları ile mesleki gelişmelerini pekiştirmeleridir. Ortak-Eğitim teori ile pratiği birleştirir, üniversite ile sanayi arasında bilgi ve tecrübe yoluyla işbirliği sağlar. İşyerlerinde çalışma akademik dönem içinde belirli gün veya hafta şeklinde uygulanabileceği gibi, bütün dönem boyunca da olabilir. En tutulan uygulamada, işyerinde geçen çalışma süresi 3 defa 6 aylık dönem (toplam 18 ay) şeklindedir.

2 - Ortak-Eğitimin Faydaları Sınıfta öğretilen teorinin işbaşında pekiştiril-mesi sağlanır, Öğrenciler kariyerlerine daha iyi yönelirler, Öğrenciler çalışarak ücret kazanırlar, Mezuniyetten sonra iş bulma kolaylığı sağlar, Öğrenciler iletişim kurma becerisi kazanırlar, Mesleki gelişmeye çok katkısı olur, İş hayatına hızlı uyum sağlar.

3 - Ortak Eğitim Tarihi İlk Ortak Eğitim, “Cooperative Education” veya kısaca “Co-op” adı altında Cincinnati Üniversitesi (Ohio, ABD) Mühendislik Fakültesi Dekanı, Prof. Dr. Herman Schneider tarafından 1906 yılında uygulanmıştır.

3 - Ortak Eğitim Tarihi Northeastern Üniversitesi (Boston, ABD) Mühendislik Fakültesi, 1909 yılında Ortak Eğitim uygulaması başlatan ikinci kurum olmuştur. Drexel Üniversitesi (Philadelphia, ABD) 1919 yılında Ortak Eğitim başlatmıştır. 1962 yılına kadar ABD’de Ortak Eğitim uygulayan kurum sayısı 150’ye ulaşmıştır. World Association for Cooperative Education (WACE) 1983 yılında kurulmuştur. Türkiye’de ilk Ortak Eğitim modeli uygulamasını TOBB ETU 2005 yılında başlatmıştır. Bugün dünyada 44 ülkede 1000 üzerinde üniversitede Ortak Eğitim uygulaması vardır.

4 – Dünyada Ortak Eğitim ABD Drexel Üniversitesi: Her yıl 9500 öğrenci 12 farklı ülkedeki 1500 şirkette çalışır. Model 3 defa 6 aylık çalışma şeklinde uygulanır ve eğitim süresi 5 yıldır. Northeastern Üniversitesi: Her yıl 5800 öğrenci 35 farklı ülkede 2300 şirkette çalışır. Model 3 defa 6 aylık çalışma şeklinde uygulanır ve eğitim süresi 5 yıldır. Kanada Victoria Üniversitesi: Her yıl 3000 öğrenci 40 farklı ülkede çalışırlar. Model 4 defa 4 aylık çalışma şeklinde uygulanır ve eğitim süresi 5 yıldır Waterloo Üniversitesi: Her yıl 12000 öğrenci şirketlerde çalışır ve dünyadaki en büyük co-op modelidir. Model 4 defa 4 aylık çalışma şeklinde uygulanır ve eğitim süresi 5 yıldır Almanya Teknik üniversiteler: Öğrenci üniversiteye kabul edilmeden ilgili alanda işçi olarak 12 ay çalışır. İkinci sınıfta 6 ay daha sanayide çalışır. Fachhochschule (Uygulamalı Bilimler Üniversitesi): Sanayide çalışma ağırlığı daha fazladır. İngiltere Politeknik üniversiteler: Sandviç Eğitim (2:1:1) olarak adlandırılır. 2 yıl eğitim + 1 yıl sanayide çalışma + 1 yıl eğitimi şeklinde uygulanır.

5 - TOBB ETÜ Ortak-Eğitim Modeli Genel Özellikler Ortak-Eğitim tüm bölümlere zorunludur. Öğrencilerin tümü Ortak-Eğitim programına katılır. Birinci yılda iş-başı eğitimi yapılmaz. Ancak, her öğrenci Ortak Eğitime Giriş dersini alarak başarmak zorundadır. İkinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda 3 dönem süresince toplam 12 ay iş-başı eğitimi yapılır.

Ders Programına Göre Uygulanması 5 - TOBB ETÜ Ortak-Eğitim Modeli Ders Programına Göre Uygulanması SONBAHAR DÖNEMİ İLKBAHAR YAZ 1. SINIF TATİL 2. SINIF A GRUBU B GRUBU C GRUBU 3. SINIF 4. SINIF

Üniversitenin Yaptıkları 5 - TOBB ETÜ ORTAK-EĞİTİM MODELİ Üniversitenin Yaptıkları YÖK’ten Ortak Eğitim Modeli için izin alınmıştır. Ortak-Eğitim ve Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü kurulmuştur. Bölümlerin ders programlarına ortak-eğitimi tanıtıcı ders konulmuştur. Bütün öğrenciler dersi almaktadır. Bölümler Ortak Eğitimden sorumlu akademik danışmanlar görevlendirir ve öğrenciyi işyerinde denetler. Ortak Eğitim politikalarının belirlenmesi amacıyla üniversite ve sektör temsilcilerinden oluşan “Danışma Kurulu” kurulmuştur. WACE’ye üye olunmuştur.

Sanayi, Ticaret, Ticaret ve Sanayi 5 - TOBB ETÜ ORTAK-EĞİTİM MODELİ Sanayi, Ticaret, Ticaret ve Sanayi Odalarının Katkıları Bütün Sanayi Odaları (11) ile işbirliği protokolü imzalandı. 8 Ticaret Odası ile işbirliği protokolü imzalandı. 19 Ticaret ve Sanayi Odası ile işbirliği protokolü imzalandı. 1 Deniz Ticaret Odası ile işbirliği protokolü imzalandı. Odalar üyesi firmaları Ortak Eğitim konusunda bilgilendirir ve TOBB ETÜ ile Protokol imzalamaları için teşvik eder. İlişkilerde ortaya çıkan sorunların çözümüne katkı sağlar.

İşverenlerin Yaptıkları 5 - TOBB ETÜ ORTAK-EĞİTİM MODELİ İşverenlerin Yaptıkları 410 firma TOBB ETÜ ile Ortak Eğitim Protokolü imzaladı. Bu firma, Oda ve kurumlar toplam 800 öğrenci kontenjanı sağladılar. Şirketlerin profili TOBB ETÜ Ortak-Eğitim veri tabanına konuldu. TOBB ETÜ öğrenci veri tabanını kullanarak öğrenci tercihlerini yaptılar. Kabul ettikleri öğrencilerin yetişmeleri için uygun ortam sundular ve başarılı örnekler gerçekleşti. Ortak Eğitim süresi sonunda öğrencinin performansını değerlendirerek bir raporla üniversiteye sundular.

5 - TOBB ETÜ Ortak-Eğitim Uygulaması Öğrencilerin Yaptıkları Ortak-Eğitim zorunlu dersini başarı ile geçtiler. TOBB ETÜ Ortak-Eğitim işyeri veritabanını kullanarak işyeri tercihlerini yaptılar ve mülakatlara katılarak firma kararlarını sonuçlandırdılar. İşyerinin belirlediği kurallara uyup verimli ve profesyonel çalışarak Ortak Eğitim uygulamasını tamamladılar. İşbaşı eğitimi sonunda rapor yazarak Üniversiteye sözlü ve yazılı sundular.

5 - TOBB ETÜ Ortak-Eğitim Uygulaması İlk Yıllar (2006-2007-2008) Sayı az olduğu için öğrenciler üç grup yerine iki gruba bölünmüşlerdir. İkinci sınıf öğrencilerinin tamamı işyerlerinde Ortak Eğitim uygulamasına gitmişlerdir: (a) 02 Ocak-20 Nisan 2006 arası 60, (b) 01 Mayıs-08 Ağustos 2006 arası 89, (c) 08 Ocak-14 Nisan 2007 arası 151, (d) 01 Mayıs-10 Ağustos 2007 arası 157 öğrenci işbaşı eğitim yapmıştır. (e) 07 Ocak-18 Nisan 2008 arası 357 öğrenci işbaşı eğitim yapmaktadır. Öğrencilere işyerine gitmeden TOBB ETÜ tarafından kaza sigortası yaptırılmıştır. Öğrencilerin tamamına işyerlerince ücret ödemesi yapılmıştır.

SONUÇ 5 - TOBB ETÜ Ortak-Eğitim Uygulaması Ortak Eğitim gerçekçi bir modeldir ve Dünyada çok başarılı uygulamaları vardır. Türkiye’de ilk uygulama döneminde hem öğrenciler hem de firmalar başarılı ortam oluşturmuşlardır. Firma ve öğrenci tespitleri değerlendirilmekte ve gerekli iyileştirmeler yapılmaktadır.

Ortak Eğitim Modelinden İlerisi: “ÜNİVERSİTE FABRİKALARI” Halen NSF projesi olarak deneme halinde UPRM UW