BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Aile Hekimliğinin Tanımı ve İlkeleri
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Dr. H.İbrahim Durak XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İzmir
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
PROGRAM TASARIMI
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
TANILAMA.
AKTS Hesaplaması.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Sunum transkripti:

BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler

Neden mesleki yeterlik tartışıyoruz? Bize tıp fakültesinde öğretilmeyen bazı şeyler var. Sanırım sizde onlardan var

Sunum planı Mesleki yeterliklerin izlenmesi ve Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Sertifikasyon, resertifikasyon ve revalidasyon Dünyada mesleki gelişimin izlenmesi ve yeterlik kanıtlarının elde edilmesi yöntemleri Ülkemizde uzmanlık derneklerinin mesleki yeterliklerin sınanması deneyimleri Sağlıkta dönüşüm ve SMG

Tanımlar Yeterlik: Karmaşık bir işi iyi yapabilmek için gereksinim duyulan hüner düzeyi – odak noktası “yapabilir olmak” Yetkinlik: “Yeterli” bir performansın arkasında yatan davranış/kapasite bileşenleri – odak noktası“öğrenme/konu alanları ve standartlar” Moore, Chaing, Dainty, 2002 Biemans ve ark, 2005

Bilgi Tutum Yeterlik Yetkinlik Bilgi Beceri Tutum Ders hedefleri Eğitimin amacı Yetkinlikler Konu alanları

Mesleki yeterlik ve SMG Mesleki eğitim öğrenenlere gelecekteki meslek yaşamlarında toplum yararı açısından gerekli yeterlikleri kazandırır. Profesyonellerin, alanlarındaki ve toplumdaki gelişmelere yanıt verecek şekilde bu yeterlikleri geliştirmeye devam etmeleri gerekir. Bu çerçevede, “Yaşam Boyu Öğrenme “ ve “Sürekli Mesleki Gelişim”, örgün eğitimle birlikte başlamalı ve kesintisiz sürmelidir Biemans ve ark, 2005

Yeterliğin korunması nasıl sağlanır? Çürük elmaları ayıklayarak? (Amerika) Sınavları da içeren resertifikasyon/ diplomanın yeniden onayı Tüm elmaları parlatarak? (Avrupa) değerlendirmeye dayalı revalidasyon

Revalidasyon Hekimlerin yetkili kurum/kuruluşlara güncelliklerini koruduklarını, hizmet verme yeterliğine sahip olduklarını ve mesleki standartlara uyduklarını gösteren süreç

Birleşik Krallıkta 2012’de başlayacak yeni düzenleme Catto G APT 2008;14:1-2 Lisanslı doktorların 5 yılda bir izleyeceği süreç Revalidasyon Genel Tıp Konseyi sorumlu Relicensing ve (uygunsa) resertifikasyon gerekliliklerinin tamamlanması Yeniden lisans onayı -Relicensing- Genel Tıp Konseyi standartları ve NHS izlemi Resertifikasyon Kraliyet Kolejleri’nin belirlediği uzmanlık ve GP’e özgü standartlar

1.Mesleki Roller : iş tanımı 2.Özel Durumlar : hastalık, doğum izni, iş değişikliği… 3.Yıllık Değerlendirme : 4.Kişisel Gelişme Planı : her yıllık değerlendirme için 5.K.G. Planı değerlendirmesi : 6.Sürekli Eğitim : yılda ≥50 öğrenme kredisi 7.Çok-Kaynaklı Geri Bildirim : Her beş yılda bir 2 kez 8.Hasta Geri Bildirimi : Her beş yılda 2 X GB ya da 1+ Video analizi 9.Resmi Şikayet İncelemesi : Varsa 10.Önemli Olay Bildirimi : Her beş yıl için 5 X Önemli Olay Bildirimi 11.Klinik Denetim : Her beş yılda 2X tam denetim 12.Dürüstlük, Sağlık : 13.+/- Diğer Hizmetler : Mesai dışı, özel ilgi alanı, eğitim araştırma Revalidasyon portfolyosu

Amerikan Tıpta Uzmanlık Alanları Kurulu -ABMS Resertifikasyon (2000’den sonra 7 yerine 10 yılda bir Diplomanın Korunması - Maintenance of Certification) Uzman hekimlerin nitelikli hasta bakımı sunmaları için gerekli bilgi ve becerileri koruduklarını gösteren, uzmanlık diploması “altın standardı”dır. Diploma sahiplerinin, meslektaşlarına, hastalara ve kamuoyuna yaşam boyu öğrenme ve gelişme kararlılıklarını gösterebilmesine olanak verir.

Hasta bakımı Tıbbi bilgi Uygulama temelli öğrenmeSistem temelli uygulamalar Profesyonel davranış Kişilerarası ve iletişim becerileri 1. Kısıtsız tıp diploması 2. Yaşam boyu öğrenme- özdeğerlendirme 3. Bilişsel yeterlik YETERLİK SINAVI 4. Performans değerlendirmesi Nitelikli hasta bakımı için Altı Çekirdek Yeterlik DİPLOMA YENİDEN ONAYI İÇİN DÖRT-BİLEŞENLİ ÖĞRENME SÜRECİ

Amerikan Aile Hekimliği Kurulu Diploma Yeniden-Onayı Sistemi Çekirdek Yeterlikler Kısıtsız tıp diploması Yaşam boyu öğrenme, öz- değerlendirme YETERLİK SINAVI Performans değerlendirmesi Hasta bakımı  Tıbbi bilgi  Hizmet-temelli öğrenme ve gelişme  Kişilerarası beceriler ve iletişim becerileri  Profesyonel davranış  Sistem-temelli uygulamalar  ABFM Çekirdek Yeterlik Alanları ve Sertifikasyon/Resertifikasyon Alanları

10 yıl içinde ABFM Diploma Yeniden-Onayı Yıl 1, 2, 3 II. Öz-değ. IV. Perf. değ. Yıl 4, 5, 6 II. Öz-değ. IV. Perf. değ. Yıl 7, 8, 9 II. Öz-değ. IV. Perf. Değ. Yıl 10 III. SINAV Her üç yıl için 150 STE kredisi, sınav öncesi 6 yıl için 300 kredi

Türk Tabipleri Birliği Kredilendirme çalışmaları I. GRUP Devama dayalı eğitsel etkinlikler, kurslar, dergilerle yapılan etkinlikler, kayıtlı materyaller ile yapılan eğitsel etkinlikler diğer etkinlikler ( yayınlar, konuşma-eğiticilik, Yeterlik sertifikası, master ya da doktora, akredite edilmiş kurumlarda eğiten ya da eğitilen olmak, uluslar arası toplantılara katılım) II. GRUP 1. Eğiticilerin diğer etkinlikleri (makale saatleri, “ audit” toplantıları, mortalite toplantıları vb.), uzaktan eğitim yöntemleri ile verilen (on-line, internet vb.) eğitim etkinlikleri, diğer UDEK ve UYEK 97 uzmanlık derneği 43 dernekte yeterlik kurulları, 23’ünde yeterlik sınavı

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu; uzmanlık eğitimi için standartlar belirleyen yeterlik sınavları aracılığıyla yeterlik belgelendirmesi yapan uzmanlık eğitimi veren birimler için rehber ve standartlar oluşturan eğitim birimlerini ziyaret ederek eksikleri belirleyen, öneriler geliştiren ve eğitim birimlerini eşyetkilendiren bir kuruluştur Alt organları arasında Yeterlik Sınav Komisyonu Türk Cerrahi Derneği Yeterlik Sınavı

Yazılı Sınav Bilgi ölçmeye yönelik, yılda en az iki kez Genel cerrahi dalında uzmanlığını almış ve şartları yerine getirmiş her aday ve son yıl asistanları katılabilir. Geçenler ikinci basamak sınava(sözlü/uygulama sınavı) hak kazanırlar. Sınav şekli ve kapsamı Komisyon tarafından belirlenir. Sözlü/Uygulama Sınavı Nesnel ve yapılandırılmış sözlü/uygulama jüri sınavı yılda bir kez Yazılı sınavda başarılı olan adaylar katılabilir Klinik uygulama ve hastaya yaklaşım becerilerini ölçecek biçimde Türk Cerrahi Derneği Yeterlik Sınavı

AH uzmanlarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler – Yazılı sınav ve – uygulamadaki performansın değerlendirilmesi YAZILI SINAV Bir aile hekimliği uzmanının en çok karşılaşacağı konulardan değişik oranlarda teorik ve pratik sorular içeren test UYGULAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ – eğitim – uygulamada kalitenin ölçülmesi – akademik çalışmalar

I- Aile Hekimliğinde İlkeler II- Temel Yeterlilikler III- Bireyin Sağlık Yönetimi (Koruyucu / Tedavi Edici Hekimlik) IV- Hastalık Yönetimi V- Eğitim ve Danışmanlık Becerileri VI- Yönetsel Beceriler VII- Araştırmacı Aile Hekimi VIII- Etik ve Yasal Konular IX- Sağlık Hizmeti Verilen Özel Gruplar TÜRKİYE AİLE HEKİMLİĞİ YETERLİLİK KURULU (TAHYK) AİLE HEKİMLİĞİ BOARD SINAVI KONU BAŞLIKLARI

Birinci basamakta eğitimle ilgili özlük hakları “Eğitim” izin gerekçeleri arasında – Sadece Sağlık Bakanlığı/Sağlık Müdürlükleri eğiticileri – Eğitimi Sağlık Müdürlüğü/TSM düzenliyorsa – Diğer eğitimler, yıllık izin kullanma koşuluyla Yerine başka bir AH geçmesi durumunda ücret kesintisi yok Mesleki ve sürekli eğitim haktır – Hizmet içi eğitime sınırlanamaz Motivasyon (izin, ödül, teşvik vb.) gereklidir – Olmasa da hekimler öğrenmeye devam eder İstihdam eden kuruluş değil, meslek örgütleri, uzmanlık dernekleri ve üniversiteler düzenler