Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 1 1.2.7 ORGANİZASYON ve SÜREÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kamu Değeri ve Politika.
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MALİYE SGB.NET SİSTEMİ DEVİR PROTOKOLÜ İMZA TÖRENİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
. Stratejik Yönetim Hatice CELEP II. Maliye Uzmanları Eğitimi.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Nakit Yönetimi Dairesi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Politika Analizi Çalışma Programı.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ PERFORFORMANS YÖNETİMİ Uzaktan eğitim ödevi Maliye Bakanlığı Çalışma Grubu 10 Şubat 2011

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 2 Maliye Bakanlığı Stratejik Yönetim Sistemi Stratejik Plan Performans Esaslı Bütçe Faaliyet Raporu

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 3 Maliye Bakanlığı Stratejik Yönetim Modeli -1  Maliye Bakanlığı SYS modelinde Bakanlığın orta ve uzun vadeli politikalarını içeren ve üst düzey bir politika belgesi olan Stratejik Plan en üstte yer almaktadır.  Performans esaslı bütçe stratejik planla bağlantılı ve yıllık olarak hazırlanmaktadır.  Performans Esaslı Bütçemizde yer alan hizmetler, Bakanlıkta yer alan birimlerin çıktıları olup ilgili oldukları stratejik hedeflere nasıl katkıda bulunduklarını göstermektedir. Ayrıca performans göstergeleri ile bu hizmetlerin izleme ve değerlendirmesi yapılmaktadır.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 4 Maliye Bakanlığı Stratejik Yönetim Modeli -2  İzleme ve değerlendirme sonu ç ları hesap verebilirliğin bir par ç ası olarak faaliyet raporu ile kamuoyuna duyurulmaktadır.  Bu s ü re ç y ö netim bilgi sistemleri kapsamında SGB.net sistemi ü zerinden izlenmektedir.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 5 İzleme ve Değerlendirme Sistemi  İzleme, performans esaslı bütçe uygulamasının sistematik olarak takip edilmesi, belirli bir sıklıkla raporlanması ve ilgili taraflar ile kurum içi ve kurum dışı mercilerin değerlendirmesine sunulmasıdır.  Değerlendirme ise, uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 6 Neden İzleme & Değerlendirme?  Performans bütçede yer alan performans hedeflerinin gerçekleşme durumlarının izlenmesi ve analiz edilmesini,  Kaynak tahsisinin doğru yapılmasını,  Üst yöneticileri tarafından doğru kararlar verilmesini ve  En önemlisi ise hesap verme sorumluluğunun teşvik edilmesini sağlayan bir yöntemdir.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 7 İzleme/Değerlendirme Yöntemleri Anketler Soru Listeleri ile Detaylı İnceleme İlgili daire/birimden bilgi alma Belgeye dayalı inceleme Fayda Maliyet Analizleri

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 8 Peki Nasıl?  Performans bütçe uygulamasının izleme süreci Maliye SGB.net sistemi ile gerçekleştirilmektedir.  Bu sistem, performans göstergelerinin hedef-gerçekleşme değerlerinin elektronik ortamda izlenmesini sağlamaktadır.  Bu nedenle; Sistem, verileri Bakanlığın diğer sistemlerinden anlık olarak elde etme yeteneğine sahip olarak tasarlanmıştır. Esas bu olmakla birlikte bazı bilgiler harcama birimleri tarafından doğrudan sisteme girilmeye devam edecektir.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 9 İzleme ve Değerlendirme Raporları  Performans bütçede yer alan performans göstergeleri SGB tarafından izlenmektedir.  Bu amaçla 3 aylık dönemler itibarıyla performans göstergelerinin gerçekleşme değerleri harcama birimlerinden alınmakta ve yine 3 aylık dönemler itibarıyla izleme raporları hazırlanmaktadır.  Yıl sonunda hedef-gerçekleşmeleri karşılaştırmak ve genel bir performans değerlendirmesi yapmak için değerlendirme raporu hazırlanmaktadır.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 10 Faaliyet Raporları Üst yöneticiler ve bütçeyle kendilerine ödenek tahsis edilen harcama yetkilileri tarafından mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğu çerçevesinde her yıl düzenli olarak hazırlanan ve kamuya duyurulan rapordur.  İdarenin stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projeleri,  Performans programında yer alan performans hedef ve göstergelerinin gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenleri,  Diğer performans bilgileri ve bunlara ilişkin değerlendirmeler faaliyet raporlarında yer alır.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 11

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 12 Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Değerlerinin Dağılımı

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 13 Maliye Bakanlığı Yıllık Değerlendirme Tablosu (Özet) Stratejik Hedef 1: Mali disiplini g ö zeten harcama politikaları oluşturmak ve kamu kaynaklarını, kamunun ö nceliklerine g ö re y ö nlendirmek KB Ö : TL Harcama: TL Performans G ö stergesi 2006 Ger ç ekleşme Değeri 2007 Ger ç ekleşme Değeri 2008 Ger ç ekleşme Değeri 2009 Hedef Değer 2009 Yılı Ger ç ekleşme Değeri Hedefe Ulaşma Oranı (%) Merkezi y ö netim b ü t ç e dengesinin GSYH ’ ye oranı (%) (B Ü MKO) -0,6 -1,6 -1,8 -1,2 -5,5 - Merkezi y ö netim faiz dışı fazlanın GSYH ’ ye oranı (%)(B Ü MKO) 5,4 4,2 3,5 4,0 0,1 - Ekonomik analiz kapsamında yayımlanan rapor sayısı (SGB)

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 14 Çıkarılan Dersler/Sorunlar Stratejik amaçlar aynı hizmet alanına yönelik olmamalıdır. Stratejik hedefler başarılması kolay olan ve maliyet gerektirmeyen hususlardan oluşmamalıdır. Bir stratejik hedefe bir birimin hizmet etmesi hedeflenmeli; iki veya en fazla üçü geçmemelidir. Bir harcamacı birim çok fazla stratejik hedefe hizmet etmemelidir. Stratejik hedefler ile üst politika belgeleri (Kalkınma Planı, AB Programı, Yıllık Program vs.) arasında yakın bir ilişki kurulmalıdır. Üst parametrelerin çokluğu Performans Hedefi (PH) ve Performans Göstergesinin (PG) sayısının fazla olmasına neden olduğundan amaç ve hedefler sınırlı sayıda tutulmalıdır. Aksi halde izleme değerlendirmenin maliyeti artmaktadır. Bu durum aynı zamanda faaliyet ve projelerin birden fazla üst PH’a hizmet etmesine neden olmaktadır. Faaliyetlerin sayısının fazla olması maliyetlendirmeyi zorlaştırmaktadır.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 15 Teşekkür ederiz…