Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler. Hüseyin Gürer 26 Nisan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Danışman : Mehmet KÖRPİ
Advertisements

Bankacılık Etik İlkeleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Kurumsal Yönetim Hüseyin GÜRER 9 KASIM 2005 f.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
BRENTON WOODS SİSTEMİNİN ÇÖKÜŞÜ VE KÜRESELLEŞME
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TEMEL VERGİLEME İLKELERİ
Primary colors R 0 G 39 B 118 R 0 G 161 B 222 R 60 G 138 B 46 R 114 G 199 B 231 R 201 G 221 B 3 R 146 G 212 B 0 Eylül 2014 / Ankara MUHASEBECİLİK MESLEĞİNİN.
RİSK YÖNETİMİ VE KARAPARA AKLANMA RİSKİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İşletmelerde İç Denetimin Kurulması, Rolü ve Önemi.
ISQC 1 Quality Control for Firms that Perform Audits and Reviews of Historical Financial Information, and Other Assurance and Related Services Engagements.
SMMM Hasan Önder GÜVEN 1983 yılı İzmir doğumlu, İlk ve Orta Öğretimini Ankara’da tamamladıktan sonra 2005 Yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Ekonomi Bölümünden.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Türmob Yönetim Kurulu Üyesi Antalya YMM Denetim Ve Tasdik Sempozyumu
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Hüseyin Gürer, Deloitte Türkiye 22 Ocak 2006 Kayıtdışı ile Mücadele Stratejisinin Ana Unsurları ve Çözüm Önerileri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
BUGÜN VE GELECEKTE MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİ 2014 Mayıs Titre de la présentation 1.
DENETİM VE DENETİME TALEP / DENETİM FAALİYETLERİ / MESLEK TEKNİĞİ.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ULUSLARARASI (IFAC) MESLEKİ AHLAK KURALLARI
1 DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE DENETİM MESLEĞİNE GENEL BAKIŞ.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
Denetim Hizmetlerinin Geleceği Hüseyin Gürer Deloitte Türkiye CEO, SMMM 17 Mart
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İnceleme Dairesi Başkanlığı
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler. Hüseyin Gürer 26 Nisan 2007 Antalya

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 2 ©2007 Deloitte Türkiye Denetim firmalarının yaşadığı sorunlar Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Medya ve Kamu bilinci Meslek kuruluşları Düzenleyici kurumlar Personel Müşteriler Meslek mensupları Çözüm Önerileri

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 3 ©2007 Deloitte Türkiye Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Müşterilerle ilgili zorluklar ve çözüm önerileri Teknik konularda müşterilere düzenli olarak uygulamalı eğitimlerin sunulması Teknik Bilgi Eksiği “Finansal ve yönetsel şeffaflık amacıyla raporlama” yaklaşımına yönelmenin teşvik edilmesi Şirket yönetiminin mali tablolarını sahiplenmesi İç kontrol ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesi için profesyonel danışmanlık hizmetlerinin alınması “Vergi amaçlı finansal raporlama” yaklaşımı Şirket üst yönetiminin alt kadrolara denetimin önemini aktarması Rapor tarihlerinin denetim çalışmaları için gerekli olan süre dikkate alınarak belirlenmesi Denetim çalışmaları boyunca düzenli olarak durum değerlendirme toplantılarının yapılması Denetim komitelerinin bankalarda olduğu gibi etkin bir şekilde devreye sokulması Denetimin belirlenen tarihlerde bitmesi için gerekli önceliğin verilmesi Düzenleyici kurumların şirketler üzerinde “denetlenebilirlik” açısından zorlayıcı olması BASEL II kapsamında otoritelerin risk yönetimi mekanizmalarının hayata geçirilmesini ve iç denetim sistemlerinin etkinliğinin denetlenmesini zorunlu kılması Denetim kavramının benimsenmemesi Denetim sürecinde ihtiyaç duyulacak tüm bilgi ve belgelerin denetim öncesinde hazırlanmış olması Finansal Raporlama Standartlarının gerektirdiği tüm hesaplamaların müşteri tarafından yapılması Şirketlerin bu yönde teknolojik yatırım yapması ve bunları idame ettirecek personelin istihdamı Denetim ücretlerinin katlanılan maliyete oranla çok düşük kalması Sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi için müşteri ile denetim şirketleri arasında genel kabul görmüş ilke ve kurallar çerçevesinde işbirliği ortamının sağlanması Sosyal sorumluluk

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 4 ©2007 Deloitte Türkiye Maliyet – Ücret Döngüsü Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Artan maliyetleri karşılamak için denetim ücretleri arttırılıyor Müşteriler üzerine düşeni yapmıyor Denetim şirketleri ihtiyaçtan fazla personel istihdam etmek zorunda kalıyor Personel devir hızı artıyor Denetim için harcanan saatler uzuyor Katlanılan maliyetler artıyor

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 5 ©2007 Deloitte Türkiye Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Düzenleyici kurumlarla ilgili zorluklar ve çözüm önerileri SPK, BDDK, EPDK, Hazine, TURMOB vb. kurumlar arasında koordinasyonun arttırılması Talep edilen rapor formatlarının yeknesak hale getirilmesi Kurumlararası koordinasyonun geliştirilmesi Maliyet Artış Fonu, KVK uygulamaları vb. Türk vergi mevzuatına spesifik uygulamaların yeknesak ve doğru bir şekilde yorumlanması amacıyla IFRIC’e karşılık gelen Türkiye Finansal Raporlama Standartları Yorumlama Komitesi’nin oluşturulması ve uygulama tebliğlerinin yayınlanması Bu komitenin denetim şirketleriyle koordineli çalışarak bu tür uygulamalarda kaynak oluşturması Türkiye’ye has uygulamaların finansal raporlama standartlarına göre yorumlanmasında kaynak eksikliği Otorite denetimlerinin etkinliği ve uygulama kalitesinin geliştirilmesi Teknik uygulamalarının yeknesak hale getirilmesi için denetim şirketleri üzerinde otorite denetimlerinin etkin ve yoğun bir şekilde yapılması Otorite denetimlerinde eleştiri ve cezaların sektörün sağlıklı gelişimi açısından makul ve yapıcı olması Otoritelerin denetim şirketlerinde kullanılan eğitim materyallerini, bütçesini ve sürelerini denetlemesi Otoritelerin belli büyüklükteki şirketleri denetleyen denetim şirketlerinin teknolojik yatırımlarını incelemesi Kamu yararını gözeterek, otorite denetimlerinde ortaya çıkan bulguları diğer denetim şirketleriyle paylaşması ve denetim faaliyetlerinin düzeltilmesinin amaçlanması Denetim şirketlerinin tarafsızlık ilkesinin etkin bir biçimde uygulanabilmesi için sistem kurması ve otoritelerin bu sistemleri periyodik olarak incelemesi

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 6 ©2007 Deloitte Türkiye 3’lü mekanizmanın oluşturulması Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Denetim ŞirketleriMüşteri Düzenleyici Kurumlar Denetim Kalitesi

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 7 ©2007 Deloitte Türkiye Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Meslek kuruluşları ile ilgili zorluklar ve çözüm önerileri Sertifikasyon koşullarının, yetki ve sorumluluklarının yeknesak hale getirilmesi SM, SMMM, YMM müesseselerinin entegrasyon eksikliği SMMM sınavlarının CPA ve CA sınavlarının içerikleriyle uyumlaştırılması CPA’de olduğu gibi SMM sertifikasyon sürecinde staj süresi boyunca sınavlara girebilme imkanı ve böylece personelin teknik açıdan olgunlaştırılmasının hızlandırılması SMMM belgelendirme sürecindeki eksikler Continuing Professional Education (CPE) uygulamasının Türkiye’ye getirilmesi ve böylece meslek mensuplarının sürekli olarak teknik bilgi birikiminin güncel tutulmasının sağlanması Bilgi birikiminin güncellenmesi ihtiyacı

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 8 ©2007 Deloitte Türkiye Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Denetim şirketlerinde yaklaşım farklılıkları ve çözüm önerileri Denetim yaklaşımlarının ve özellikle iş süreçlerinin ve bilgi sistemlerinin kontrol edilmesine ilişkin prosedürlerine ilişkin kapsamların net olarak tanımlanması Denetim saatlerinin gerçekçi tahminlere dayandırılması Türkiye’de uygulanan denetim standartlarının tüm otoritelerce benimsenecek şekilde uluslararası denetim standartlarına uyumlu hale getirilmesi ve tek bir standart setinin oluşturulması Her denetim şirketinin mesleki ahlak kurallarının yazılı olarak yayınlanmasının zorunlu kılınması Denetim şirketlerinin risk yönetimi ve takip sistemi oluşturması Uygulama kapsamı Denetim saatlerinin gerçekçi tahminlere dayandırılması Saat tahminleri Standartların tüm denetim şirketlerinde yeknesak şekilde yorumlanması için koordinasyonun arttırılması Yorum farklılıkları Standartların denetim şirketlerine getirdiği artan sorumluluklar nedeniyle, denetim şirketleri arasında işbirlikteliğinin artan düzeyde sürdürülmesi ve bir önceki denetçinin mevcut denetçiye çalışma dosyalarına hızlı ve kolay erişilebilirlik konusunda yardımcı olması Bilgi paylaşımı Denetim şirketlerinin kendi içinde kalite güvence sistemlerinin oluşturulması Kaliteden sorumlu ortağın onayı olmadan raporların imzalanmaması Herhangi bir sorun ortaya çıktığında, hem müşteriden sorumlu ortağın hem de kaliteden sorumlu ortağın ortak sorumlu olması Kalite kontrol Ortak “risk masası”nın oluşturulması ve yakın gelecekte gündeme gelecek olan mesleki sorumluluk sigortası ile ortak hareket ederek risk priminin düşürülmesi Risk primi

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 9 ©2007 Deloitte Türkiye Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Personel ile ilgili zorluklar ve çözüm önerileri Kalifiye yeni mezun temin edilememesi Üniversitelerde eğitim standartlarının yükseltilmesi Denetim, finansal raporlama gibi mesleki konuların uygulamalı olarak eğitim programına dahil edilmesi Denetim şirketleri ile üniversiteler arasında işbirliğinin arttırılması Müşterilere ilişkin belirtilen sorun ve zorluklara paralel olarak, müşterilerle denetçiler arasında koordinasyonun geliştirilerek, müşterilerin hazırlıklı ve yardımcı olmasının sağlanması ve böylece personelin bünyede tutulması Elemanların bünyede muhafaza edilebilmesi

Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorun ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler / Hüseyin Gürer 10 ©2007 Deloitte Türkiye Medya ve kamu bilincini geliştirmeye yönelik çözüm önerileri Türkiye’de Denetim Firmalarının Yaşadığı Sorunlar ve Zorluklar; Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluğun Değerlendirilmesi ve Öneriler Medya Sorun Teknik konulara ilişkin konuyu tam anlamadan yanlış bir şekilde yorumlanması ve kamuoyunun yanlış algılamasına sebebiyet verilmesi Çözüm önerisi Ekonomi yazarlarının denetim ve muhasebe standartları konusunda bilgi vermek, eğitimlere davet etmek Herhangi bir konuda TURMOB, TMSK vb. otoritelerden görüş alarak yorum yapmalarını sağlamak Kamu Bilinci Sorun Kamuoyunun “denetim”den farklı beklentilerinin olması Çözüm önerisi Üniversitelerde ve çeşitli platformlarda “denetim” bilncinin yaygınlaştırılması Mesleğin onuru ve saygınlığı

Deloitte Türkiye Member of Deloitte Touche Tohmatsu