İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan 2013- TURING- İstanbul.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

ANDROID İSTANBUL.
ORGANİK TARIM.
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
ANDROİD İSTANBUL.
TORUL KAYMAKAMLIĞI KHGB ve GÜLAÇAR KALKINMA KOOPERATİFİ
EVLİYA ÇELEBİ SEYRANGAHI
ULAN BATOR.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
BÜYÜK KAPADOKYA TURİZM HAVZASI İÇERİSİNDE ERCİYES MASTER PROJESİ
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
PAZAR RAPORLARI_2013.
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
ŞEHİRLER VE ETKİ ALANLARI
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
T.C. ALANYA KAYMAKAMLIĞI
DÜNYA’NIN HIZLA GELİŞEN ENDÜSTRİSİ: TURİZM
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
TURİZMDE YENİ DESTİNASYONLAR
İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından Küresel Turizm Merkezi İstanbul Mali Destek Programı kapsamında desteklenmekte olan “İstanbul’da Turizm Merkezlerinin.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
VIP İKİLİ İŞ GÖRÜŞMELERİ Hotel Equipment fuarımızı ziyaretiniz sırasında seçtiğiniz katılımcı firmalarımız ile özel VIP salonumuzda birebir görüşme imkanı.
TEKSTİLKENT TİCARET MERKEZİ ESENLER- İSTANBUL
TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
İstanbul’un fethi İstanbul'un Fethi, 29 Mayıs 1453'te, şehri günlerdir kuşatan Osmanlı ordusunun, şimdi İstanbul olarak bilinen, o.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
Prof. Dr. Yusuf ZEREN, Yrd. Doç. Dr. Mehmet MİMAN,
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞ GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz.
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
 ARAŞTIRMANIN AMACI VE KAPSAMI  ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ  VERİ TOPLAMA ARAÇLARI  VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI TURİZM YATIRIM POLİTİKALARI Doç. Dr
DÜNYADA TIBBİ BİTKİLER
COMFORT İNŞAAT ... Comfort Group Evleri Yalova’nın En Değerli İlçelerinden Biri Olan Çınarcık’ta Şehrin En Önemli Cazibe Merkezlerine Çok Yakın Bir Mesafede.
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
GEZİLECEK YERLERİ CN Tower, 553 metre uzunlukta dünyanın ikinci en yüksek kulesidir. Kanada'da yer alan bina Ontario'daki Toronto şehrinde bulunmaktadır.
A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FAKTÖRLER A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FATÖRLER 1.SERMAYE 2.İŞ GÜCÜ 3.TARIMSAL FAALİYETLER 4.TEKNOLOJİK GELİŞMELER 5.SANAYİNİN.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
15 milyona yaklaşan İstanbul Nüfusu, Kocaeli, Tekirdağ ve Kırklareli ile komşu olan ve Marmara Bölgesinde Marmara denizi ve Karadeniz arasında bir yarımadadır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan TURING- İstanbul

Çalışmaya yön veren yaklaşımlar... İstanbul ekonomisine turizm katkısının arttırılması amacıyla, İstanbul içinde yeni turizm cazibe merkezleri oluşturulması yönünde düzenlenmiş bu çalışma, şu yaklaşımlar çerçevesinde yürütülmektedir: A yılından itibaren yeni ağların devreye girmesi ile İstanbul şehir içi ulaşımı değişmektedir. 1.Marmaray. 2.Yenikapı-Hacıosman metrosu. 3.Marmaray ile AyrılıkÇeşme istasyonu arasında kurulacak bağlantıdan ötürü daha verimli kullanılmaya başlanacak olan Kartal-Kadıköy metrosu. 4.Turistik deniz güzergahlarında rol alacak olan yeni vapurlar.

İstanbul: Kuş misali! B. İstanbul’a ulaşım her geçen gün kolaylaşmaktadır. Her ne kadar havaalanı yetersizliği yılları arasında yaşanacak da olsa, yeni havaalanının devreye girmesiyle, bu konu sorun olmaktan çıkacaktır. C. İstanbul’a gelen ziyaretçi sayılarındaki artış son yıllarda belirgin bir eğilim niteliği kazanmıştır, dolayısıyla devam edecektir. D. Gelen ziyaretçilerin İstanbul’da kalış süreleri de artmakta, bu artışta her geçen yıl uzama gözlenmektedir.

Yeni "yolcu"lara Yeni "han"lar! E. Konaklama tesis yatırımlarının, tarihi yarımada ile Beyoğlu-Beşiktaş ekseni dışına yayılması, gelişimin klasik konaklama bölgelerinin sınırlarını zorlamaya başladığını işaret etmektedir. F ekonomik küresel krizinden sonra, şehir turizminde “Süreklilik” sağlanması için, stratejik yaklaşımlarda profil tercihinin, “en geniş halk tabakaları” ile “daha da çeşitlendirilmiş ülkeler” bütünü lehinde yapılması gereği zorunlu gözükmektedir.

Roma'da Romalılar gibi olmak! G. Yerli ve yabancı İstanbul ziyaretçilerinin, yeni dönemde şehir turizmi anlayışı; yaşam kültürünün, yani ziyaret edilen şehrin yaşam tarzının (life-style) kendileri tarafından da kolayca ve hızla algılanabilmesi ve yaşanabilmesi / deneyimlenmesi yönündedir. Çünkü bilhassa “kültür turistleri”, tarih ve doğanın en iyi görüntülerine sanal ortamda kolayca ulaşmakta ve orada zaten istedikleri kadar meraklarını gidermektedirler. Onların artık “İstanbul” dendiğinde istedikleri en önemli şeyler: “İstanbullunun yaşamına tanık olmak” ulaşım imkanı varsa "merkezden uzak daha ucuz konaklama harcaması" yapabilmek, “turistik" olarak "görülüp tüketilmemiş yerleri" görmektir.

SONUÇ İstanbul için yeni cazibe merkezleri oluşturulması ve bunun da alt yapısının hazırlanması gerekmektedir. İstanbul için yirmi veya otuz milyon ziyaretçi düşünülüyorsa, bir yandan klasik cazibe merkezlerinin imkanları geliştirilirken, -çünkü buralar da talep görmeye devam edecektir- diğer yandan, sanal dünyanın tetiklediği “İstanbul yaşamını” arayan kültürel ziyaretçilere, İstanbul, çeşitlendirilerek tanıtılmalıdır.

Örnek: "Osmanlı Patikası- Zeytinburnu" -Henüz tamamlanmamış ama bir cazibe merkezi örneği olarak hazırladığımız, surların hemen dışında yer alan Zeytinburnu ilçesi sınırları içinde, "1453 Gezi Parkı Alanı ile Merkez Efendi Mahallesi’nin Bir Kısmı” hakkındaki içerik, bu yaklaşımlarla yürütülen çeşitlendirme projesinin bütünü hakkında belki bir fikir verebilir-

Patikanın Durakları 1.Topkapı Kültür Parkı, 2.Takkeci İbrahim Ağa Camii Panorama Müzesi 4.Merkez Efendi Külliyesi 5.Merkez Efendi Kabristanı 6.Merkez Efendi Köftecisi 7.Merkez Efendi Hamamı 8.Yenikapı Mevlevihanesi 9.Doğal Gıda ve Elişi Ürünleri Kapalı Pazar Yeri

Topkapı Kültür Parkı dönüm, yarısı yeşil alan...

Takkeci İbrahim Ağa Camii Çinileri, Rüstem Paşa Camii ile yarışan...

Merkez Efendi Külliyesi

Merkez Efendi Camii ve Kabristanı

Tarihi Merkez Efendi Köftecisi

Merkez Efendi Hamamı

Yenikapı Mevlevihanesi

Organik-Doğal Gıda ve Elişi Ürünleri Kapalı Pazar Yeri