SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI STOK KOORDİNASYON BİRİMİ
STOK KOORDİNASYON PROGRAMI AMAÇ: Sağlık kurumlarının ellerinde bulunan azami stok miktarların dan fazla olan malzemeleri diğer kurumlarında talep edip yararlanmasını sağlamaktır. Kaynakların daha etkin kullanımını sağlamaktır.
KİMLER KULLANIR? Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşlar da görevli personel ve yöneticiler , stok koordinasyon birimlerince kullanılır.
Kullanıcılar MKYS kullanıcı adını ve şifresini sisteme girerek programa giriş yapar.
Programın ana sayfası
Ayarlar kısmından ‘İletişim Bilgileri Giriş’ kısmı seçilerek kullanıcı iletişim bilgilerini girmek zorundadır.
Kullanıcı iletişim bilgilerini girer ve ‘Kaydet’ sekmesine tıklar.
İletişim bilgilerini giren kullanıcılar ‘İletişim Bilgileri Listesinde’ görülmektedir.
Kurumların birbiri ile mesajlaşması bu kısımda gerçekleşmektedir.
Bu alanda ‘Kişi Seç’ sekmesine tıklanır.
İstenilen kişinin adı ve soyadı ya da kurumun adı yazılarak ‘Kullanıcı Bul’ sekmesine tıklanır.
Bulunan kullanıcının üzerine tıklanır.
Gelen kutusu ekranı bu şekildedir.
Kullanıcılar bulundukları il dışında konumuna yakın olan illeri tanımlayarak bölge tanımlama yapabilir.
Silmek istenilen iller ise sağ taraftaki ‘Sil’ butonuna basılarak silinebilir.
Talepçinin koordinasyon birimine gönderdiği talep örneği
İlk olarak yeni talep oluşturulur.
Talep nedeni ve açıklama yazıldıktan sonra ‘Kaydet’ butonuna basılır.
‘Malzeme Ekle’ butonuna basılarak malzemeler seçilir.
İstenilen malzemenin türü belirlenir ,barkodu,malzeme adı veya jenerik adından herhangi birini belirterek arama yapılır ve çıkan ekranda istenilen malzemelerin miktarları belirlenir sonrasın da ‘Seçilenleri Aktar’ butonuna basılır.
Bu ekranda malzeme türü seçilerek arama yapıldı ve ‘Seçileni Aktar’ denilip ekrana yansıtıldı.
Seçilen malzemeler ekrana yansıdıktan sonra ‘Stok Koordinasyona Gönder’ butonu seçilir.
Bu uyarı ile talebinizi başarılı bir şekilde stok koordinasyona bildirmiş olursunuz.
Koordinasyon ekibinin ekranında aşamalar şu şeklide görünmektedir.
Gelen talepleri aramak için ihtiyaç türü seçilir,onay durumu belirlenir,talep tarihine ya da başka bir duruma göre sıralama seçilir ve ‘Ara’ butonuna basılır.
Kurumlardan gelen talepler koordinasyon ekranına bu şeklide yansımaktadır. Ekranda, gelen talebi değerlendirmek için ‘Sorgula’ butonuna basılır.
Malzeme sorgula ekranında talep ‘Ara’ butonuna basılarak aranır ve istenilen yerde bulunan talep ‘istek gönder’ butonuna basılarak kurumdan istenir.
DİJİTEK BİLGİSAYAR Bu ekranda karşılanacak miktar belirlenir ve ‘kaydet’ butonuna basılır.
Talep gönderme işleminiz başarı ile gerçekleşmiştir.
Sorgulanan talep bulunduysa ekranda rengi pembe olur.
Talep sorgulandığında hiçbir kurumda bulunamadı ise ‘No data to display’ yazısı ile karşılaşılır.
Bulunamayan talep için ekranda ‘Açıklama’ butonuna basılır.
Açıklama kısmına nedeni yazılır ve ‘kaydet’ butonuna basılır.
Bu uyarıdan sonra işleminiz başarı ile gerçekleşmiş olur.
Malzemeyi aramak istediğiniz şehri seçebilir veya TÜRKİYE den arama yapabilirsiniz.Sorgu sonucu bulunamadığında açıklama yazılır.
Bu ekranda yapılan açıklama kaydedildikten sonra talep ekranında ‘karşılanamayanlar’ kısmına yansır.
Bu ekran karşılanamayan talepleri göstermektedir.
Kurumlar arasındaki talep örneği Ana sayfadan sorgulamalardan ‘Sorgu gir’ sekmesi seçilir.
İstenilen malzemenin sorgulama türü ve malzeme türü belirlenir,barkodu, jenerik adı veya malzeme adı kısımlarından herhangi birisin de malzemenin bilgisi girilir ‘Ara’ dedikten sonra bulunan malzemeye istek gönderilir.
Talepçi istek gönder ekranında talep miktarı belirlenir ve ‘Kaydet ’sekmesi tıklanır.
Talebiniz istek yaptığınız kuruma gönderilmiştir
Karşılayan kurumun ekranı Ana sayfadan ‘Birime yapılmış istek sayısı’ yazan kısımdaki ok işaretinin üzerine tıklanır ve birime yapılmış talepler sayfasına gidilir.
Talep için ‘Değerlendir’ sekmesine basılır.
Devir türü belirlenir, açıklama yazılır ve ‘Kaydet’ sekmesine basılır.
Talebin durumunu görmek için ‘Talep kartına göre’ arama yapılır.
Talep No’su bilenen talebin ‘Detay’ kısmına bakılır.
Karşılanamayan talepleri karşılanamayan yazısı ile çıktı alınır.