3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Performans Göstergeleri
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Ders geçme sistemi bilgilendirme
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ

İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
MEB EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
AKDAĞMADENİ TİCARET MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
NEZİHE ÖKSÜZ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
ERENKÖY KIZ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
SINIF GEÇME.
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Diferansiyel Denklemler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri Çalışan Memnuniyeti ili İlgili Göstergeler Çalışan Memnuniyeti ili İlgili Diğer Göstergeler Öğrenci Memnuniyeti ile İlgili Sonuçlar Veli Memnuniyeti ile İlgili Göstergeler İşletme Memnuniyeti ile İlgili Göstergeler (Meslek) Hizmetten Yararlananların Memnuniyeti ile İlgili Diğer Göstergeler Finansal Sonuçlar Temel Performansa İlişkin Diğer Sonuçlar

Sonuç Kriterlerinin Değerlendirilmesi Sonuç kriterleri değerlendirilirken “ne elde edildi ?” sorusuna cevap aranır. Hangi alanlarda sonuç istendiği yine puanlama matrisinin sağ bölümünde belirtilmektedir. Sonuçların niteliği ise sol bölümde yer alan esaslar çerçevesinde değerlendirilir. Bu çerçevede her şeyden önce okul/kurumların sayısal sonuç göstermeleri gerekir. Sayısal olmayan sonuçlar değerlendirilmez. Sonuçların yüksek olması veya yıldan yıla artması puan getirecek diğer bir husustur. Sonuçların mümkün olduğu ölçüde il, Türkiye ve en iyi ile karşılaştırmalı olarak verilmesi istenen başka bir şeydir. Eğer karşılaştırmalarda okul/kurum karşılaştırılan alanlarda daha iyi ise puanı artacaktır. Bir diğer önemli husus sonuçların okul/kuruma ait olması gerekir. Bunu ispatı ise yapılan iyileştirmelerdir. Bir alanda hiçbir iyileştirme yapılmadığı halde sonuçların artması söz konusu olmayacaktır. Olsa bile bu sonucun okula kuruma ait olmadığı düşünülmelidir. Bu sebeple okul ve kurumlar raporun ilgili bölümlerinde artan sonuçları hangi iyileşmeleri yaparak sağladıklarını anlatmalıdırlar. Değerlendiriciler bu tür kanıtlara ulaşamazlarsa sonuçlar mükemmel bile olsa dikkate almamaları gerekir.

Kriter: Çalışan Memnuniyeti ili İlgili Göstergeler (75 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması, Kapsam Kariyer geliştirme, İletişim, Yetkelendirme (çalışanın görevi ile ilgili güçlü kılınması), Fırsat eşitliği, Kararlara katılım, Yönetimden memnuniyet, Takdir,tanıma sistemi, Performans değerlendirme sistemi, Okulun vizyon, misyon ve değerlerine ilişkin algılamalar, Destek, Okulda bulunan araç, gereç, Okul ortamı, Öğretmene okul tarafından sağlanması gereken hizmetler, Genel memnuniyet 1 (0-14) 2 (15-29) 3 (30-44) 4 (45-59) 5 (60-75) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: Çalışan Memnuniyeti ili İlgili Diğer Göstergeler (75 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam İyileştirme ekiplerine çalışanların (gönüllü) katılım oranları, Öneri sistemlerine çalışanların katılım oranları, Çalışanlarca iletilen şikayet sayıları ve şikayetlerin dikkate alınma durumu, Eğitim ve gelişim düzeyleri (örn.: lisans tamamlayan, yüksek lisans ve doktora yapanlar), Yıllık kişi başına alınan hizmetiçi eğitim saati (Okul/kurum içi ve okul/kurum dışı), Memnuniyet anketlerine katılım oranları, Devamsızlık ve rapor durumu, İş kazaları, Okulda görev yapan öğretmenlerin, bu okuldaki ortalama görev süresi, Çalışana sağlanan ücret dışı hizmetler (Kreş, servis, gezi, ve diğer her türlü sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler), İdari denetim veya teftişlerde okulun çalışanlarına sağladığı hizmetleri doğrulayan, öven veya eleştiren raporlar 1 (0-14) 2 (15-29) 3 (30-44) 4 (45-59) 5 (60-75) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Öğrenci Memnuniyeti ile İlgili Sonuçlar (63/35 Puan ) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Ulaşım, İletişim, Dilek, öneri ve şikayetlerin dikkate alınması, Güvenilirlik, Güvenlik, Kararlara katılım, Öğrenci işleri, Ders programları, Öğrenme/öğretme yöntemleri, Sınıf ortamı, Ders araç gereçleri, Ders arası, Okulun fiziki ortamı, Kantin, yemekhane, yatakhaneler (varsa), Sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif faaliyetler, Belirli gün ve haftaların kutlamaları, Değerlendirme, ödül, takdir, teşekkür, Olumlu davranış kazanma. 1 (0-12) 2 (13-25) 3 (26-38) 4 (39-51) 5 (52-63) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: Veli Memnuniyeti ili İlgili Göstergeler (62/35 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Ulaşım, İletişim, Dilek, öneri ve şikayetlerin dikkate alınması, Güvenilirlik, Güvenlik, Kararlara katılım, Öğrenci işleri, Ders programları, Öğrenme/öğretme yöntemleri, Sınıf ortamı, Ders araç gereçleri, Ders arası, Okulun fiziki ortamı, Kantin, yemekhane, yatakhaneler (varsa), Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler, Değerlendirme, ödül, takdir, teşekkür, Olumlu davranış kazanma. 1 (0-12) 2 (13-25) 3 (26-38) 4 (39-51) 5 (52-62) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: İşletme Memnuniyeti ile İlgili Göstergeler (62/55 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam İletişim, İşbirliği, Dilek, öneri ve şikâyetlerin dikkate alınması, Güvenilirlik, Kararlara katılım, Okulda uygulanan programların niteliği, yeterliliği, Eğitimcilerin yeterliliği, Eğitim araç-gerecinin, okul ve atölye donanımının yeterliliği, İşletmede çalışan/staj gören/ mezun öğrencilerin işe ilişkin tavır tutum ve davranışları İşletmede çalışan/staj gören/ mezun öğrencilerin ekip çalışmalarına yatkınlığı İşletmede çalışan/staj gören/ mezun öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerine yatkınlığı,İşletmede çalışan/staj gören/ mezun öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi 1 (0-12) 2 (13-25) 3 (26-38) 4 (39-51) 5 (52-62) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: Hizmetten Yararlananların Memnuniyeti ile İlgili Diğer Göstergeler (125 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması Ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Öğrenci devamsızlık oranları, Devamsızlıktan sınıf tekrarına kalan öğrenci sayıları, Başarısızlıktan sınıf tekrarına kalan öğrenci sayıları, Sorumlu geçen veya ek sınavla geçen öğrenci sayıları, Okuldan ayrılan veya uzaklaştırılan öğrenci sayıları, Sınıfını doğrudan geçen öğrenci sayıları, Sağlık kuruluşlarına sevk alan öğrenci sayıları, Rapor alan öğrenci sayıları, Bir üst öğrenim kurumuna yerleştirilen öğrenci sayıları, Mezuniyet sonrası işe yerleştirilen öğrenci sayıları (meslekî eğitim kurumları için), Öğrenci ve veliden gelen öneri/dilek sayıları, Öğrenci ve veliden gelen şikayet sayıları, Öğrenci ve velilerin iyileştirme çalışmalarına (gönüllü ) katılım sayıları, Okulda kaza geçiren öğrenci sayıları, Öğrenci ve velilere yönelik düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif faaliyet sayıları ve bu faaliyetlere katılım oranı, Okul-aile işbirliğinin sağlandığı kurul ve komisyon çalışmalarına katılım oranları, Öğrenci ve velilerin memnuniyet anketlerine cevap verme oranları, Öğrencilere ve velilere sunulan hizmetler nedeniyle okula verilen ödül ve unvanlar, Okulun başarısından dolayı yerel ve genel basında yer alma durumu, İdari denetim veya teftişlerde okulun öğrenci ve velilere sağladığı hizmetleri doğrulayan, öven veya eleştiren raporlar. 1 (0-24) 2 (25-49) 3 (50-74) 4 (75-99) 5 (100-125) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: Finansal Sonuçlar (75 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması Ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Gelir gider dengesi, Gelir artışı, Harcamaların politikalarla uyumu Verimlilik, tasarruf vb. 1 (0-14) 2 (15-29) 3 (30-44) 4 (45-59) 5 (60-75) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler

Kriter: Temel Performansa İlişkin Diğer Sonuçlar (125 Puan) Sayısal Sonuç, Sonuçların Eğilim Göstermesi, Hedeflere Ulaşma, İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması Ve En İyi İle Karşılaştırmalar Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Okulun sınıf ve her bir ders için başarı düzeyleri, Çeşitli yarışmalarda alınan sonuçlar, okulda üretilen projeler, yayınlar vb.,Yeni süreç tasarımı, Bina, donanım ve malzemelerin kullanımındaki etkililik ve verimlilik, Öğrenci/öğretmen oranı, Kütüphane, bilgi işlem ve bilgi teknolojilerinden yararlanma, Üniversiteler, eğitim ile ilgili kuruluşlarla yapılan işbirlikleri, Okulun diğer okullarla ve çevre ile olan ilişkileri, paylaşımı, Çevreye duyarlılık ve doğal ortamın korunması,doğal kaynakların korunmasına ilişkin sonuçlar. 1 (0-24) 2 (25-49) 3 (50-74) 4 (75-99) 5 (100-125) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili sonuç yok veya çok az veya sonuçlar okula/kuruma ait değil Kriter alt göstergeleri ile ilgili bazı alanlarda 1 yıllık sonuç Kriter alt göstergelerin çoğunluğu ile ilgili en az 2 yıllık olumlu sonuç var ve hedefleri karşılıyor (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin çoğunluğu ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin en az yarısında iyi durumda (Not: sonuçların eğilimi sıçramalı veya çok yüksek ise üst puan, değilse alt sınırdan puan verilir.) Kriter alt göstergelerinin tamamı ile ilgili 3 yıllık olumlu sonuç var hedefleri karşılıyor karşılaştırmalarda göstergelerin çoğunluğunda iyi durumda İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler