DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
1 İSTANBUL EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERNEĞİ “Hocaların Gözüyle 2012 Yılında Türkiye Ekonomisi Araştırması” Kantitatif Araştırma Özeti Ocak 2012 İstanbul.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÇALIŞTAY III 21 EYLÜL 2012 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ BOLOGNA SÜRECİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ AŞAMASI 12 EYLÜL 2011 BEK EĞİTİM SUNUMU DEU İİBF Bologna Koordinasyonu tarafından hazırlanmıştır

BOLOGNA SÜRECİ İŞ TAKVİMİMİZDE PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

İLK ADIM Fakülte Bologna Komisyonunda soruları değerlendirildi. Paydaşlarımız kimlerdir? Paydaş görüşleri neden gerekli? Paydaşlarımızın görüşleri aracılığıyla hangi sorulara yanıt arayacağız? soruları değerlendirildi. Aynı başlıkların Bölümler içerisinde değerlendirilmesi istendi.

Paydaş Kimdir ? Program ile etkileşime girmiş ve halen etkileşim halinde olan; - Bireyler (Mezun olan ya da henüz öğrenim görmekte olan öğrenciler) - Toplumsal Birimler (İşveren, Meslek Odaları, Sendikalar, Dernekler ….) - Program Yürütücüleri (Öğretim Elemanları, Bölüm Personeli … ) İç ve dış paydaşlarımızdır.

Paydaş Görüşleri Neden Gerekli ? Program Yeterliliklerinin (Çıktılarınının) belirlenmesinde Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri ile Bölüm Misyonu Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları temel oluşturmaktadır.

Bölüm Misyonu Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Bölüm Misyonu Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Ders Öğrenme Çıktıları

Paydaş Görüşleri Programların belirlenirken oluşturulurken Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri belirlenirken içerik ve yapıları güncellenerek, ders planları oluşturulurken EN ÖNEMLİ GİRDİLERİMİZDEN BİRİ

Görüş Almak İstediğimiz Ana Başlıklar NASIL BİR MEZUN ? Program mezunları hangi bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmış olmalı ? Neyi bilmeli, neyi yapabilmeli, nelere yetkin olmalı? Bu program yeterliliklerini kazandıracak program içeriği nasıl olmalı ? Programlarımızın sağladığı mevcut yeterlilikler ne ölçüde paydaşlarımızın beklentileri ile örtüşüyor ? Kazandırmayı planladığımız bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırabildik mi ? Program mezunlarımızı ayırt eden üstün yanlar neler ? (programlarımızın amaç ve yeterliliklerini tanımlarken öne çıkaracağımız ayırt edici üstünlükler) Program mezunlarımızda geliştirilmesi gereken yanlar neler ? (programlarımızı güncellerken program içeriğinde, derslerin belirlenmesi ve yeniden tasarımlanmasına üzerinde durulacak noktalar)

İKİNCİ ADIM Bölümler programları ile etkileşimde olan iç ve dış paydaşları belirlediler. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Bölüm Programları ile etkileşime giren dış paydaşlar büyük oranda ortak olmakla birlikte, bölümler için öne çıkan bazı paydaşlar farklılaşmaktaydı. Genel olarak bölümler İÇ PAYDAŞ grubundan öğretim üyesi ve öğrencilere DIŞ PAYDAŞ grubundan işverenlere ve mezunlara ulaştılar

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü Paydaşları

ÜÇÜNCÜ ADIM Her bölüm farklı iç ve dış paydaş gruplarının görüşlerine hangi yöntem ve teknikle ulaşacağına ve veri toplama aracına karar verdi. Bu aşamada Bologna Koordinatörleri örnekler üzerine araştırma yaparak Bologna Komisyonu ile paylaştılar. Komisyon toplantılarında Bölümlerin seçtikleri yöntem, teknik ve veri toplama araçları üzerine görüşüldü.

Kullanılan Yöntem ve Teknikler Odak Grup Çalışmaları (Ekonometri Bölümü hem öğrenci hem de öğretim elemanlarından görüş alırken, İşletme Bölümü araştırma görevlilerinden görüş alırken) Survey Yöntemi ve Yazılı Soru Sorma Tekniği Toplantılar (Kamu Yönetimi ve İktisat Bölümleri öğrenciyi hem bilgilendirme hem de görüşlerini alma amacıyla) Yüzyüze Görüşmeler Eleman Arama İlanlarının İncelenmesi

Ekonometri Bölümü Öğrenci Odak Grup Çalışması Ekonometri Bölümü Üçüncü ve Dördüncü sınıf örgün öğrencilerinden 10, Üçüncü ve Dördüncü sınıf ikili öğretim öğrencilerden 10 kişilik iki grupla odak grup görüşmesi yapmış, bölüm öğretim üyelerinden biri görüşmede moderatör olarak yer almıştır. Okuldan mezun olduktan sonra hangi vasıflarınızın olmasını istersiniz? Bölüm size bu vasıflardan hangisini kazandırıyor?

Soruların Sınıflandırılması DEU İİBF mezunlarının istihdamına yönelik genel tanımlayıcı sorular Genel yetkinlikler ile ilgili sorular Alana özgü yetkinlikler ile ilgili sorular Öğrenci ve mezunların ders planı ve dersleri genel olarak değerlendirmelerinin istendiği sorular

Soru Grupları Açık uçlu sorular Evet/Hayır soruları Sıralama soruları Seçenekli sorular Likert Tipi Ölçeklendirilmiş sorular

Mezunların İstihdamına Yönelik Tanımlayacı Soru Örnekleri

AÇIK UÇLU SORU ÖRNEKLERİ Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlşkileri Bölümü Dış Paydaş (İşveren) Görüş Formu Kuruluşunuzda çalıştırılmak üzere yükseköğretim mezunu bir eleman almayı düşündüğünüzde, seçeceğiniz adayların hangi bilgi, beceri, ve kişisel-mesleki yetkinliklere sahip olmasını beklersiniz ? Kuruluşunuzda mezunumuzu çalıştırdınız veya çalıştırıyorsanız, mezunlarımızda gördüğünüz eksiklikler (-) ve/veya olumlu yönler (+) ?

Sizi diğerlerinden üstün (olumlu anlamda farklı) kılan nitelikler: Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlşkileri Bölümü Dış Paydaş (Mezun) Görüş Formu Bölümümüzdeki lisans öğreniminizin size kazandırdıklarını düşündüğünüzde, sizi mesleki açıdan benzer konumdaki diğer kişilerden ayıran, onlardan üstün kılan ya da diğerlerini sizden üstün kılan nitelikler/farklılıklar nelerdir? Sizi diğerlerinden üstün (olumlu anlamda farklı) kılan nitelikler: Diğerlerini sizden üstün kılan, eksikliğini hissettiğiniz nitelikler:

Ekonometri Bölümü Dış Paydaş (Mezun) Görüş Formu Ekonometri mezunu olmanın iş hayatında size getirdiği avantajlar nelerdir? Ekonometri mezunu olmanın iş hayatında size getirdiği dezavantajlar nelerdir? Ekonometri bölümünde okuduğunuz derslerin dışında hangi konularda ders almış olmak isterdiniz?

Gerekli ve eksik olduğunu düşündüğünüz dersler/konular? Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlşkileri Bölümü İç Paydaş (Öğrenci) Görüş Formu Ders programlarının hazırlanmasında istihdam edilebilirlik açısından verilen dersleri yeterli buluyor musunuz? Yeterli / Yetersiz Yetersiz ise, Gerekli ve eksik olduğunu düşündüğünüz dersler/konular? b) Gereksiz ve fazla olduğunu düşündüğünüz dersler/konular?

SEÇENEKLİ SORU VE SIRALAMA SORUSU ÖRNEKLERİ İşletme Bölümü İç Paydaş (Öğrenci) Görüş Formu

Kamu Yönetimi Bölümü Dış Paydaş (İşveren) Görüş Formu

Ölçeklendirilmiş Soru Örnekleri İktisat Bölümü İç Paydaş (Öğrenci) Görüş Formu

İşletme Bölümü İç Paydaş (Öğretim Üyesi) Görüş Formu

DÖRDÜNCÜ ADIM Soru formları aracılığıyla toplanan veriler ‘anket komisyonu’nun desteği ile değerlendirilmiş, gerekli analizler komisyon ve ilgili öğretim üyelerince gerçekleştirilmiştir. Bölümler Paydaş Görüşleri ile ilgili raporlarını hazırlayarak Bologna Komisyonunda sunumlarını gerçekleştirmişlerdir. Raporların Bölümler içinde de görüşe açılarak tartışılması istenmiştir.

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü

Ekonometri Bölümü

Kamu Yönetimi Bölümü

Maliye Bölümü Hangi Teorik/kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalarını istersiniz? Maddeler halinde belirtiniz. Maliye alan bilgisine sahip olma Mali mevzuat bilgisi ve yorum yapabilme Genel ekonomi bilgisine sahip olma Muhasebe uygulamaları bilgisine sahip olma Finansman bilgisine sahip olma İyi bir hukuk alt yapısına sahip olma Küresel ve yerel aktörlerin önemini kavrama Meslek sınavlarına yönelik bilgiler Kamu-özel sektör görev ve fonksiyonlarını kavrama Teknik bilgileri gerçek yaşama aktarabilme Türkiye ekonomisine ilişkin gelişmeleri takip edebilme Akademik bilgileri iş dünyasının beklentilerine dönüştürebilme Mali olayların sosyal etkilerini inceleyebilecek düzeyde sosyoloji bilgisi Türkiye’nin mali yapısına yönelik kurumsal ve uygulamalı bilgi Global ve yerel piyasa ekonomisi ve devletin düzenleyici rollerini ve sorumluluklarını iyi kavrama İletişim ve bilgi teknolojileri konusunda bilgi sahibi olma Küresel ekonomik ilişkileri değerlendirebilme   Hangi Teorik/kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalarını istersiniz? Sorusunda ön plana çıkan hususları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür: Maliye bölümü öğretim üye ve elemanları, maliye bölümü öğrencileri açısından öncelikli olarak maliye literatürüne hakim olmaları gerektiğini belirtmişlerdir. İkinci olarak maliye bölümü öğrencilerinin kapsamlı bir şekilde mali mevzuat bilgisine sahip olmaları ve bu bilgileri yorumlayabilmeleri gerektiğini ifade etmişlerdir. Maliye bölümü öğrencilerinin dersler açısından mali mevzuat, bütçe ve mali yapı gibi alan derslerinin yanı sıra iktisat, muhasebe, genel hukuk ve sosyoloji bilgisine sahip olmaları gerektiğini vurgulamışlardır. Bunun yanı sıra maliye bölümü öğrencilerinin teorik ve pratik düzeyde küresel ve yerel aktörlerin önemini kavramaları, kamu-özel sektör fonksiyonlarını kavramaları, Türkiye’nin mali yapısına yönelik kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaları, akademik bilgileri iş dünyasının beklentilerine dönüştürebilmeleri, mesleki sınavlara yönelik bilgi düzeylerini arttırmaları gerektiğini belirtmişlerdir.

İktisat Bölümü

İşletme Bölümü

ÖZELLİKLE DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİĞİMİZ BAZI NOKTALAR Her aşamada olduğu gibi dokümantasyona önem verilmesi Tutanaklar Raporlar Görüş aldığımız öğrencilerin özellikleri dikkate alınmalı Derse devamları Başarı düzeyleri Bu aşama ve izleyen aşamalarda eğitimin niteliğinin geliştirilmesi için mezunlarla iletişimin güçlendirilmesi gereği Mezun İzleme Sistemi

İİBF Bologna Koordinatörleri İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Bilgi ve Sorularınız ile İlgili İİBF Bologna Koordinatörleri Doç. Dr. Pınar Süral Özer pinar.ozer@deu.edu.tr Doç. Dr. Dilek Dileyici dilek.dileyici@deu.edu.tr İİBF Dış İlişkiler Koordinatörü Dr. Nihal Kırkpınar Acar nihal.kirkpinar@deu.edu.tr

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ BOLOGNA SÜRECİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ AŞAMASI 12 EYLÜL 2011 BEK EĞİTİM SUNUMU DEU İİBF Bologna Koordinasyonu tarafından hazırlanmıştır