OKUL KÜLTÜRÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ERK İSG&İK – –
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
ETKİLİ OKUL VE OKUL KÜLTÜRÜ Oluşturmak - Geliştirmek
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Mentör Öğretmenlik.
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
DİĞER TUTUMLAR.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
İnsan Kaynakları Yönetiminin
C SPORUN TOPLUM ÜZERINDEKI ETKILERI. Yeni bir gün ve faaliyete istekli ve kuvvetli başlamayı sağlar. Toplumsal sorumluluğu geliştirir. Kendini kontrol.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Matriks Organizasyon Yapısı
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Sunum transkripti:

OKUL KÜLTÜRÜ

Okul Kültürü Okul kültürü, baskın ve paylaşılan değerlerden oluşan çalışanlara sembolik anlamlarla yansıyan okul içindeki hikayeler, inançlar, sloganlardan meydana gelen bir yapıdır.

Okul Kültürü Okul kültürü okul üyelerince paylaşılan ve okulu ve çalışanları diğer kurumlardan ayıran anlam ve özelliklerin sistemli bir bütündür.

Okul Kültürü Okul kültürüyle yöneticiler ; öğretmenler ve çalışanlar arasında önemli bir bağlantı vardır.Çünkü başarılı ve etkili yönetim kültürün şekillenmesine yardımcı olmaktadır.

Okul Kültürü Okul kültürünün şekillenmesi süreci okul yönetimin temel görevleri arasında dır.

Okul Kültürü Her okul, öğrenci,çevre şartları,okulun imkanlarına göre farklı özellikler gösterir.

Okul Kültürü Kurumlar , belirli bir mal yada hizmet üretirken gelenek, görenek, töre, değer ve felsefeleriyle kendi kültürlerini de üretirler.

Okul Kültürü Özellikle Eğitim kurumlarının diğer kurumlardan daha farklı düzeyde kültür üretme ve yayma gibi temel amaçları vardır.

Okul Kültürü Eğitim kurumları, toplumun kültürel mirasını kuşaktan kuşağa aktarmaya çalışırken aynı zamanda oluşturdukları kurumsal kültürle de okul personelinin ve öğrencilerin sosyalleşmesini sağlar

Okul Kültürü Okul Kültürü ; Değerler inançlar ve gelenekler, okul kültürünü oluşturan kavramlar bütünüdür. Okul kültürü, sorunlarla mücadele etmeleri için öğretmenleri cesaretlendirir ve güç birliği tesis eder.

Okul Kültürü Okul kültürü yönetici, öğretmen ve öğrencilerin paylaştıkları ve onların faaliyetlerini yönlendiren inançlardır.

Okul Kültürü Okul kültürü terimi okulun özelliğini, karakterini tanımlamak için kullanılır. Çünkü okul kültürü yıllardan beri biçimlendirilen geleneklerin, inançların ve değerlerin derinlemesine örneklerini yansıtılır.

Okul Kültürü Okul kültürünü, kurallar, inançlar, ve bir okuldaki yönetici, öğretmen ve öğrencilerin davranışlarına kılavuzluk eden değerler olarak tanımlayabiliriz

Okul Kültürü Okul kültürü, okuldaki tüm unsurların davranışlarını etkileme, temel inanç ve değerlerin paylaşılma, sahiplenme düzeylerine bağlı olarak güçlü ve zayıf olarak nitelendirilir.

Okul Kültürü Okulun yaşı Okulun Tarihi gelişim süreci Okul Kültürünü Belirleyen Faktörler; Okulun yaşı Okulun Tarihi gelişim süreci Okulun amacı ve hedefi Okulun bulunduğu sosyo-ekonomik düzeyi Kırsal ve kentsel alanlar Okulun tesisleri

Okul Kültürü Okul Kültürünü Belirleyen Faktörler; Okulda kullanılan teknoloji Okul ve sınıf büyüklüğü Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin beklentileri Velilerin beklentileri Eğitim sisteminin merkeziyetçi olup olmaması Eğitim sisteminin yapısı

Okul Kültürü Güçlü ve iyi oluşturulmuş okul kültürü, öğretmen ve öğrencilerin, hatta velilerin, okulun öz değerlerine bağlılık düzeylerinin yüksek oluğunu işaret eder. Zayıf, önemsenmeyen, benimsetilmemiş kültürde bu durumu göremeyiz.

Okul Kültürü Maalesef bazı okullar bünyelerinde zayıf kültürü barındırırlar. Bu tür okullarda, yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli arasındaki bağlar zayıflamıştır.

Okul Kültürü Okul kültürü benimsenmemiş okullarda; Tüm üyeler birbirine karşı düşük başarı beklentisi içindedirler; herkes diğerinin başarısızlığını bekler ve hazırlar. Diyalog zayıflamıştır; motivasyon düşüktür.

Okul Kültürü Okul kültürü benimsenmemiş okullarda; Veli, yönetici, öğretmen ve öğrenciler arasında kuşku ve düşmanlık hisleri yaygındır, yakıcı çatışmalar artmıştır, koordinasyon bozulmuştur.

Okul Kültürü Okul kültürü benimsenmemiş okullarda; Sevgi-Saygı zayıflamıştır, Bu tür okullarda unsurlar ne yapmaları ve bunu nasıl yapmaları gerektiğini belirlemeye çalışırken çok zaman kaybederler. Kendisinden beklenen performansı gösteremez.

Okul Kültürü Eğitim zamana karşı yarıştır. Boşa geçen süreçler geri kazanılamaz. Böyle okullarda kimse yaşamak ve çalışmak istemez.

Okul Kültürü Güçlü Kültüre Sahip Olan Okullarda; Kalite bir alışkanlıktır, insanlar kendilerine daha iyi ve motive edilmiş hissederler. Mutlu aile havası vardır.Bireyler değişikliklere açıktırlar; onurlu ve özgüvenlidir; öğrenci ve öğretmen, yönetici- veli arasında güven, paylaşım ve değer verme duygusu temel unsurdur;

Okul Kültürü Güçlü Kültüre Sahip Olan Okullarda; Okulda çalışanlar, birbirlerine karşı yüksek beklenti içindedirler; karşılıklı destek ve güvene dayalı işbirliği ruhu vardır. Herkes sorunlarını birbiriyle paylaşır.

Okul Kültürü Güçlü Kültüre Sahip Olan Okullarda; Oluşturulmuş olan eğitim öğretim iklimi öğretmen ve öğrencilerin kendilerini yenilemelerine uygundur, paylaştıkları anlamlı amaçları içtenlikle öğretim sürecine taşırlar.

Okul Kültürü Güçlü Kültüre Sahip Olan Okullarda; Okul kültürünü oluşturan, temel ilkeler, birlikteliği, çok çalışmayı ve geliştirmeyi teşvik edicidir, Güçlü okul kültürü sayesinde sağlanan ortam, öğrenci başarısını arttırıcı, öğretmen ve velilerde sorumluluk bilincini kuvvetlendiricidir,

Okul Kültürü İlköğretim Kurumları Yönetmenliği’nin 60. ve Orta Öğretim Yönetmenliği’nin 5. maddesi “Okulu müdür yönetir.” şeklindedir. Bu nedenle okul yöneticisi diğer görevleri ile birlikte okul kültürünü de yönetmek zorundadır.

Okul Kültürü Yöneticinin okul yönetimindeki ilk görevi, güçlü bir okul kültürünün oluşturulmasına önemli derecede katkıda bulunmaktır.

Okul Kültürü Güçlü bir okul kültürü oluşturmuş okullar da; Yöneticiler öğretmenler ve öğrenciler, mensup oldukları okullarıyla gurur duyarlar. Benzer şekilde veliler de aynı gururu yaşarlar. Bu ortak duygular yönetici, öğretmen, öğrenci ve veliler arasında yakınlaşma ve kaynaşmayı sağlar.

Okul Kültürü Okul yöneticisi, okul kültürünü biçimlendirmeye çalışırken okulun nasıl bir cazibe merkezi haline getirileceği konusunda bir vizyon geliştirebilmelidir. Çünkü olumlu bir okul kültürü geliştirebilmek için belirli bir vizyon gereklidir.

Okul Kültürü Ancak okullarımızda egemen olan kültür, öğretmen ve öğrencilerde yeterince coşku oluşturamamaktadır. Bu durumun, okul kültürünün oluşturulamamasından kaynaklandığı söylenebilir.

Okul Kültürü Öğrenciler de artık geleneksel yöntemleri ve sınıf yönetimini çekici bulmamaktadır. Bu nedenle, okul yöneticisi okul kültürünü daha çekici hala getirmenin yollarını aramalıdır.

Okul Kültürü Bir okulun yıl içinde düzenlendiği her türlü etkinliğe,yarışma programına basit bir etkinlik gözüyle bakmamak gerekir. Çünkü bu tür etkinlikler okul elemanlarını birbirleriyle kaynaştırır. Böyle bir okula öğretmen ve öğrenciler koşarak gelirler.

Okul Kültürü Okul yöneticisinin özgün bir okul kültürü oluşturmasına katkıda bulunduktan sonra bu kültürü çevreye tanıtması gerekmektedir. Böylece yönetici, daha sağlıklı bir okul-çevre ilişkisi geliştirilebilir.

Okul Kültürü Öğrenci velileri, okulun kültürünü tanıdıkları ölçüde okula sahip çıkarlar. Okul kültürünün iyi tanıtılması, bazı çevresel imkanların iyi ve doğru amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda kullanılmasını kolaylaştırabilir. Yapılan açıklamalarda, okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında müdürlere son derece önemli görevler düştüğü sonucuna varılır.