TELSİZ ve RADYO AMATÖRLERİ CEMİYETİ Genel Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
Advertisements

Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
12.MAG ÇALIŞTAYI 7 Ocak 2010 Maltepe Yılı Faaliyetleri.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
Tütün Kontrolünde Ulusal Kuruluşlar Prof. Dr. Nazmi Bilir Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anablim Dalı
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
TR R3. TR R3 Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Türk Kızılayı.
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
Afetlere müdahalenin, etkili ve işbirliği içinde yapılabilmesi için
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
UMEDER’İN KURULUŞU Kuruluş çalışmaları yaklaşık 4 ay süren derneğimiz, Ankara Valiliği’nin tarihli oluru ile resmen kurulmuştur. Ulaştırma Bakanlığı’mızın,
TASNİF DIŞI 1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini.
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
ARAMA VE KURTARMA HİZMETLERİNİN ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
MAVİSEL YENER.
AFETLERDE HABERLEŞME Erhan ERBAŞ TA2DJ Leonardo RAGNO TA1FR
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
MUHABEREDE YAŞANAN SORUNLAR
Haberleşme ve Amatör Radyoculuk Topluluğu HÜ-HAM Hedeflenen Projeler.
Telsiz ve Radyo Amatörleri Cemiyeti Konak Şube Başkanlığı.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
AFET VE ACİL DURUM HABERLEŞME HİZMET GRUBU
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
AFET HABERLEŞMESİ, İŞ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ, RİSK ANALİZİ VE AMATÖR TELSİZCİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ Aziz ŞASA,TA1E TRAC Genel Başkanı, 2013.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
ULUSLARARASI AFET VE ACİL TIP KONGRESİ 2016
MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
RADYO AMATÖRLÜĞÜ (Amatör Telsizcilik) Hazırlayan Emin ÖZER ( TB8COE )
SİBER GÜVENLİK ve KRİPTOLOJİ. Asım Emre Kaya Ülkelerin altyapı sistemlerinin siber uzaya bağımlı hale gelmesi ile; -bireyler -kurumlar -devletler siber.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
AKUT 1994 senesinde Bolkar Dağlarında kaybolan 2 üniversite öğrencisinin 14 gün arandığı ve sonuçsuz kalan arama çalışmalarının akabinde, dağları iyi.
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

TELSİZ ve RADYO AMATÖRLERİ CEMİYETİ Genel Merkezi Kuruluş : 27.07.1962 22.06.1991 tarih ve 20909 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 08.04.1991 tarih 91/1741 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile KAMU YARARINA ÇALIŞAN BİR DERNEKTİR. 7.12.1995 tarih 95/7671 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile IARU üyesidir.

Telsiz Haberleşmesi Haberleşme kavramı, ülkemizde genellikle telefon ve GSM gibi genel kamu altyapıları ile özdeşleştirilir. Ancak özellikle afetler ve benzeri büyük ölçekli acil durumlarda bu altyapıların panik sonucu aşırı yüklenme ve/veya fiziki tahrip sonucunda kullanılamaz duruma geldiği de yadsınamaz bir gerçektir. Acil Tıp hizmetleri için gerekli haberleşmenin büyük çoğunluğunun “seyyar” nitelik taşıdığı gerçeği de göz önüne alındığında telsiz haberleşmesinin en geçerli ve güvenilir seçenek olduğu ortaya çıkar. Telsiz haberleşmesi telefon haberleşmesinden çok farklı olan ve düzenlenmesi uzmanlık gerektiren bir konudur. İşlevine göre iki farklı branşa ayrılır. Sabit noktalar arasında yürütülen ve ağırlıklı olarak raporlama, lojistik ve benzeri idari konularla ilgili olarak yürütülen haberleşmeye “Stratejik Haberleşme” adı verilir. Telefon şebekesinin çalışır durumda olması halinde telefonla yürütülmesi mümkündür. Seyyar birimler ve geçici konumdaki birimler arasında yapılan veya bu birimlerin “Olay Yeri Komutası” ile yaptığı hizmet haberleşmesine ise “Taktik Haberleşme” adı verilir. Bu haberleşme için tek sağlıklı ve işlevsel seçenek VHF/UHF Telsiz Haberleşmesidir. Taktik Haberleşme Acil Tıp Haberleşmesinin en birincil öğesidir.

Yöntem ve Teknikler Halen kullanılan teknoloji basit, dolayısıyla da güvenilir olan VHF-FM Radyotelefon yöntemidir. Büyük metropollerdeki altyapı ülkemizde sadece ASELSAN tarafından uygulanan “Geniş Alan Kaplama” (“Multicast”) yöntemiyle çalışmaktadır. İstanbul, Kocaeli , ayrıca İzmir özelinde 112 Acil ile 112 Ege Bölge Koordinatörlüğü ve çalışma konuları burayla işbirliği yapması gereken kurumlar arasındaki telsiz haberleşmesi bu kurumların haber merkezlerine yerleştirilen telsizlere 112 Acil kanallarının programlanması yöntemiyle sağlanmaktadır. 112 Acil dışındaki birimler kendilerine ulaşan ihbarları bu telsizler aracılığıyla 112 Acil Komuta Merkezine iletmekte, 112 Acil ise gerek gördüğü durumlarda diğer birimlerden yardım istemekte veya bu birimlere olay yeri bilgisi iletmektedir. Bu mekanizma için Adana ve başka metropollerde gerekli teknik altyapı mevcut olsa bile buralarda işbirliği mekanizmasının ve “kurumlar arası aşinalığın” geliştirilmesine yönelik adımların atılması, özellikle de itfaiyenin entegrasyonunun sağlanması gerekli olduğu gözlemlenmiştir.

TEKNİK YÖNTEMLER 17 Ağustos deneyimi sonrasında haberleşmeye verilen önem bazı “ileri teknolojilerin” pazarlanması gayretini de beraberinde getirmiştir. Ancak kullanıcıların haberleşme konusunda yeterli uzmanlık bilgisi ve deneyimine sahip olmamalarının yanında ülkemiz yöneticilerinde bazen rastlanan “teknoloji hayranlığı” sonucunda önemli kaynaklar harcanarak alınan bu tür “teknolojik harikalar”’ın işe yaramadığı maalesef oldukça kısa bir süre sonrasında anlaşılmış ve bu teçhizat atıl kalmıştır. Bu vesile ile haberleşme konusundaki iki “altın kural” ‘ı hatırlatmakta yarar görmekteyiz: “Basit ve denenmiş olan pahalı ve komplike olandan iyidir.” “Haberleşmeyi aygıtlar değil eğitimli insanlar gerçekleştirir. Teçhizat amaç değil araçtır.”

DİĞER SAPTAMALAR 112 Acil özelinde genel komuta haberleşmesinin ve diğer birimlerle koordinasyon haberleşmesi konusunun ülke çapında mükemmel bir hale getirilmeden önce “daha ileri teknolojiler”ile ilgilenmek yanlış olacaktır. Zira “ileri teknoloji” ile olsa bile koordinasyon eksikliği nedeniyle geç yapılan müdahale yaşam kurtarmayacaktır. Bu nedenle Acil Tıp hizmetinin en önemli gereksinmesi olan acil müdahale hizmetinin sağlanması için gerekli temel haberleşme, örgütlenme, teçhizat ve organizasyonun oluşturulması mutlak ve birincil öncelik olarak kabul edilmelidir. Ancak bunun sağlanmasının sonrasında “telemedisin” , “bilgisayar ortamında ekip izleme” ve benzeri açılımlar gündeme gelebilecektir. Ülkemizde anılan bu teknik işlemlerin GSM temelinde verilmesi mümkündür. Fakat deprem ve benzeri büyük ölçekli acil durumlarda GSM altyapısının sorun yaşaması, bunun sonucunda da bu bu işlemlerin yapılamaması olasılığı unutulmamalıdır..

AMATÖR TELSİZCİLİK Amatör Telsizcilik: “Bireylerin kendilerini haberleşme ve haberleşme elektroniği konularında yetiştirmelerine yönelik , gayrıticari ve deneysel nitelikli haberleşme etkinliği” (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği ITU)

TÜRKİYE’YE AMATÖR TELSİZCİLİĞİ TANITAN AĞABEYİMİZ Bahri KAÇAN TA2BK (Silent Key)

TRAC 1991 Körfez Krizi 1991 Gürcistan Depremi 3.09.1992 Erzincan Depremi 1.10.1995 Dinar Depremi 3.11.1995 İzmir Sel Felaketi 1998 Batı Karadeniz Sel Felaketi 1998 Adana Depremi 1999 Marmara Depremi 2004 İran Depremi Haberleşmeyi sağlamıştır.

Amatör Telsizcilik ile Acil Durum Haberleşmesi Arasındaki İlişki “Amatör Telsizcilik kullandığı yöntemlerin yanında,barındırdığı geniş,nitelikli ve donanımlı insan kaynağı nedeniyle acil durum haberleşmesinin birincil kaynağı niteliğine sahiptir.” “Amatör Telsizciliğin en önemli nitelikleri esneklik, yüksek teknik bilgiye sahip yaygın ve deneyimli insan kaynağı potansiyeli ile sahip olduğu çok sayıdaki etkin haberleşme teknikleri olarak özetlenebilir.” “Amatör Telsizcilik haberleşmesi yapısı itibarıyla acil durum haberleşmesi için gerekli tüm öğeleri bünyesinde barındırır.” -Bu alıntılar Uluslararası Telekomünikasyon Birliği ITU tarafından hazırlanan “Acil Durum Haberleşmesi El Kitabı” isimli referans kitabın önsözü ve bazı bölümlerinden yapılmıştır. -ITU, 2003 yılında yapılan “Uluslar arası Radyo Konferansı-World Radio Conference (WRC-03)” toplantısı sırasında kabul ettiği bir tavsiye kararında ulusal idareleri afet konusunda ülke amatör telsizcileriyle işbirliğini arttırmaya tekrar davet etmiştir.

Amatör Telsizcilik ile Acil Durum Haberleşmesi Arasındaki İlişki TRAC Telsiz ve Radyo Amatörleri Cemiyeti Başkanlığına 17 Ağustos 1999 günü Marmara Bölgesinde meydana gelen deprem afeti sırasında Bakanlığımızla Valilikler arasındaki haberleşmenin kurulmasındaki üstün gayretleriniz ve değerli katkılarınız için teşekkür eder,başarılarınızın devamını dilerim. 10 Eylül 1999 Sadettin TANTAN İçişleri Bakanı

Marmara Depreminde TRAC Antalya Şube Üyeleri İzmir Valiliğince Düzenlenen Deprem Tatbikatında TRAC Genel Merkezi ve TRAC İzmir Şubesi Üyeleri

İzmir Valiği tarafından düzenlenen Marmara Depremini anma Tatbikatında TRAC İzmir Şubesini Sayın İzmir Valisi Alaaddin Yüksel’in ziyaretleri

Amatör Telsizcilik ile Acil Tıp Hizmetleri arasındaki ilişki TRAC, yaklaşık 3 yıldır hizmet dışı kalan Çanakkale 112 Acil telsiz sistemini 2002 yılında gönüllü olarak Restore etmiş ve çalışır duruma getirmiştir. Halen Çanakkale, İstanbul,İzmir,Kocaeli,Samsun,Tekirdağ,Yalova ve Konya 112 Acil birimlerine Gönüllü destek verilmekte olup Sağlık Bakanlığı ile protokol imzalanması halinde bu hizmet TRAC’ın mevcut 47 şubesinde verilebilecektir.

Amatör Telsizcilik ile Acil Tıp Hizmetleri arasındaki ilişki TRAC ile 112 Acil arasında1999 yılından beri süren işbirliğinde son gelinen noktada yurtdışı operasyonlarda işbirliği açılımı da yaşama geçmiştir. İran Bam Depremi ve yakın tarihte Bulgaristan’da icra edilen NATO CPEMEX-04 tatbikatında haberleşme koordinasyonu TRAC tarafından sağlanmıştır. TRAC’ın işlevi gönüllü kolaylaştırıcılık, eğitmenlik, teknik danışmanlık ve operatörlük olarak tarif edilebilir.

TRAC-”112 Acil İşbirliği” TRAC Kocaeli Şubesi tarafından Hizmete alınan ve ilk kez Bulgaristan’da icra edilen NATO-CPEMEX ’04 tatbikatında Saha görevine sevk edilen “ TRAC Acil Haberleşme Aracı “ Yurt içi ve yurt dışındaki Olası görevlerde 112 Acil’e Saha haberleşme desteği verecektir

TRAC WEB ADRESLERİ Yazan : Aziz ŞASA TRAC Genel Başkanı TA1E Bu çalışmalar hakkında bilgiye www.trac.org.tr , www.qsl.net/ta1ka ve www.qsl.net/ta1kb adresli web sayfalarının yanında Birleşmiş Milletler’e ait www.reliefweb.int/telecoms/iaru/ adresli web sayfalarından ulaşmak mümkündür. Yazan : Aziz ŞASA TRAC Genel Başkanı TA1E ta1e@trac.org.tr Sunan : Cihan EMRE TRAC İzmir Şubesi Üyesi TA3BE ta3be@trac.org.tr