2012-2013 Akademik Genel Kurul 19.06.2013 www.sakarya.edu.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Stratejik Plan Otomasyonu

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Süleyman Üniversitesi Demirel.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Akademik Genel Kurul

Eğitim Öğretim Güncelleme, Türkiye Mükemmellik Ödülü, SAÜ Stratejik Plan, Akademik Bilgi Sistemi, Görüşler ve Öneriler,

Eğitim Öğretim Güncelleme Çalışmaları

Ders Planları - Gözden Geçirme 4 Haziran 2013 tarihinde Lisans Programları Yöneticilerimiz ile yapılan toplantıda belirlenen hususlar : Yeni Zorunlu ders koyma / Dersin dönemini değiştirme / Mevcut AKTS’lerin değiştirilmesi vb mevcut öğrencilere İntibak gerektiren düzenlemelerin yapılmaması ( mevcut gruplara seçmeli ders konabilir) Mezun vermemiş programlarda kısmi değişiklikler yapılabilmesi (İntibak gerektirmeyecek şekilde)

15 Temmuz 2013 e kadar tamamlanması planlanan çalışmalar : Derslerin içerik düzenlemeleri (Enstitü dersleri dahil) – Öğrenim Kazanımları – Ölçme Yöntemleri – Değerlendirme (katkı yüzdelerinin düzeltilmesi) Ortak Derslerin (bölüm – birim - üniversite) düzenlenmeleri Ders Planları - Gözden Geçirme

Birim-Bölüm-Kişisel web sayfalarının gözden geçirilmesi, eksikliklerin tamamlanması (Yabancı dil vs) ve teknik problemlerin SABİS’e iletilmesi Ders Koordinatörlüklerinin işletilmesi Staj dersleri (ders planında staj dersi gözüken programlarda) için program koordinatörü atanmalı “Öneri : staj komisyonu başkanının atanması” Bölüm koordinatörlerinin aktif rol alması Görevin doğrudan Arş.Görevlilerine havale edilmemesi Ders Planları - Gözden Geçirme

Yönetmelik Değişiklikleri ÇAP ve 3.00 ortalamalı öğrencilerin, dönemde 30 AKTS + 15 AKTS (veya 3ders) alabilmesi Derse kayıtlarında, alıp başarısız olunan derslere öncelikli kayıt yaptırılması zorunluluğunun kaldırılması Mevlana-Erasmus-Farabi-ÇAP-Farklı bölümlerden ders alma ve aktarmalarda AKTS uyumsuzluğu durumlarında, “ders saati ve/veya kredisinin” esas alınması

Akademik Takvim

En önemli farklılık «derse yazılma» ile «derslerin başlaması» arasında bir hafta boşluk bırakılması Öğrencilerimizin en çok yakındıkları ve yoğun olarak danışmanlık bekledikleri bu dönemde, tüm öğretim elemanlarımız görevlerinin başında olacak şekilde (yıllık izin vb) planlamalarını yapmalı Akademik Takvim

Öğrenci Görüşmeleri Sakarya Üniversitesi Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde tüm lisans programlarında; her programın 3. ve 4. sınıflarından ortalama 30 öğrencinin katılımıyla «öğrenci görüşmeleri» yapılmıştır. Sonuçlar raporlanarak SAÜ eğitim destek sistemine yüklenmiştir :

Öğrenci Görüşmeleri Bu şekilde; mevcut, ankete dayalı verimlilik ölçüm ve değerlendirmelerine ek olarak, iç ve dış değerlendirmelerde özellikle önem verilen, süreç işlerken etkinlik ölçümü yapılması sağlanmıştır. Öğrencilerimiz belirlediği durumlar şu şekilde özetlenebilir :

Öğrencilerin Olumlu Algıları İnternet erişimi «hızlı, yaygın» Kütüphane çalışma saatleri, kaynaklara ulaşma İlk yıl verilen Oryantasyon eğitimi OBİS’ten, derslerle ilgili materyal paylaşımı Öğretim elemanları ile iletişimin «genelde» kolay kurulması Üniversitenin Erasmus Çalışmaları Derslerde (sınıf içi/dışı) teknoloji kullanımın artması Genelde demokratik bir yaklaşımın hakim olması

Danışmanlık Bölümün danışmanlığında kayıt süreçlerinin daha iyi yürüdüğü Genel anlamda danışmanlık sisteminin yaygın olmadığı, bölüm başkan ve/veya yardımcıları ile sınırlı olduğu Ders plan/program değişikleri yapıldığında, yeterince bilgi paylaşılmadığı, Yönetim görevi olmayan Öğretim elemanlarının, kendi dersi dışındaki konularda yön gösterici olmadıkları Öğrencilerin Olumsuz Algıları

Öğretim elemanları genellikle düz anlatım yöntemlerini kullanmaları, görsel ve uygulamalı öğretim tekniklerinin kullanımının yaygın olmaması Genelde derslerde, Power Point sunuları açılarak yalnızca okuma yapılması ve slayt içeriklerinin güncellenmemesi Sosyal ağlar gibi farklı platformlar derslerde yaygın olarak kullanmaması Öğrencilerin mesleki ve sosyal gelişimine yönelik düzenlenen etkinliklerin yeterli görülmemesi Öğrencilerin Olumsuz Algıları

Fazlaca ödev verilmesi ancak bu ödevlerden öğrencilere dönüt verilmemesi Disiplinler arası çalışmaya yönelik çalışmaların yetersizliği Grup çalışmaları için verilen ödevlerin amaca hizmet etmemesi Yapılan yıl içi sınavlarının, hatta final sınavının notunun ilan edilmemesi

Öğrencilerin Olumsuz Algıları Öğrenci temsilcisinin bölüm kurulu toplantılarına katılmaması, ayrıca bölümde gerçekleştirilecek bir değişiklik ya da alınacak kararlarla ilgili paydaş olarak öğrenci fikirlerinin alınmaması Uzaktan eğitim öğrencileri için özellikle ders videolarının ve ders materyallerinin geç paylaşılması Hazırlık sınıfı ve Yabancı dil dersleri dışında, Yabancı dil öğretimi ile etkinliklerin çok yetersiz olması Etik farkındalık konusunda yeterince bilgi aktarılmaması

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI

Stratejik Plan İşlemleri EylemlerDurumuÇıktı Paydaş (Öğrenciler, Çalışanlar, Kurum ve Kuruluşlar) Görüşlerinin alınması TAMAMLANDIPaydaş görüşleri Misyon, Vizyon, Temel Değerler, Politikalar ve Kritik Başarı Faktörlerinin Güncellenmesi TAMAMLANDI Özdeğerlendirme ekipleri tarafından özdeğerlendirmenin yapılması TAMAMLANDI SAÜ DURUM ANALİZİ RAPORU SAÜ Zayıf ve Kuvvetli Yönlerinin belirlenmesi (Kurum İçi Analiz) TAMAMLANDI SAÜ Fırsat ve Tehditlerinin belirlenmesi (Kurum Dışı Analiz) TAMAMLANDI SAÜ Mevcut Durumunun değerlendirilmesi TAMAMLANDI Stratejik Yönetim Bilgi Sistemi ( ) Stratejik Amaçların, Hedeflerin, Performans Göstergelerinin belirlenmesi TAMAMLANDI Birimlerin 5 yıllık Hedef Değerlerini belirlemesi DEVAM EDİYOR. SAÜ STRATEJİK PLANI Birimlerin 5 yıllık Faaliyet ve/veya Projelerin ve Bütçenin belirlemesi Planın yazılı hale getirilmesi

MİSYON İnsanlığa değer katan girişimci bireyler yetiştirmek ve evrensel nitelikte bilgi, teknoloji ve hizmet üretmektir.

VİZYON Ürettiği evrensel nitelikteki bilgi ve teknoloji ile Türkiye ve dünyada paydaşlarının geleceğine yön veren bir üniversite olmaktır.

SAÜ STRATEJİK AMAÇLARI İLGİLİ ANA SÜREÇ STRATEJİK AMAÇLAR EĞİTİM- ÖĞRETİM 1.Eğitim öğretim içeriklerini evrensel bilim anlayışına uygun olarak sürekli geliştirmek. 2.Süreç ve mekanlarda bilişim teknolojilerinin etkin kullanılmasını sağlamak ve yaygınlaştırmak. 3.Uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenim projeleri ile eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak. 4.Eğitim öğretimde uluslararasılaşma seviyesini artırmak. ARAŞTIRMA- GELİŞTİRME 5.Bölgesel, ulusal ve uluslararası öncelikleri dikkate alarak bilimsel çalışmalar yapmak ve desteklemek. UYGULAMA- TOPLUMSAL HİZMET 6.Yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek için bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet üretmek ve destek sağlamak. İDARİ-DESTEK & YÖNETSEL 7.Kurumsal amaç ve hedeflerin gerçekleşmesi için gerekli desteği sağlamak ve sürekli iyileştirmek. 8.Kurumsal gelişimin gerçekleştirilmesi için paydaş memnuniyetini esas alan işbirliği ve yenilikçilik kültürü oluşturmak.

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 1: EĞİTİM ÖĞRETİM İÇERİKLERİNİ EVRENSEL BİLİM ANLAYIŞINA UYGUN OLARAK SÜREKLİ GELİŞTİRMEK. Hedef 1.1: Akademik kadrolara kriterleri yüksek adayların tercih edilmesini sağlamak. Tüm Bölümler Hedef 1.2: Üniversitemiz öğrencilerinin niteliğini artırmak. Hedef 1.3: Üniversitemizde ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından akredite olan program sayısını artırmak. Tüm Dekanlıklar ve Müdürlükler Hedef 1.4: Üniversitemizde disiplinlerarası yürütülen programların sayısını artırmak. Hedef 1.5: Uygulamalı eğitim programlarının etkinliğini artırmak. MYO’lar, Mühendislik & Teknoloji ve İşletme Fakülteleri

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 2: SÜREÇ VE MEKANLARDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ETKİN KULLANILMASINI SAĞLAMAK VE YAYGINLAŞTIRMAK. Hedef 2.1: Öğrencilere sunulan yükseköğretim hizmetinin etkinliğini artıracak eğitsel destek hizmetlerini (yabancı dil, bilişim teknolojisi, çalışma ortamı vb.) artırmak. Tüm Dekanlıklar, Müdürlükler ve Bölümler Hedef 2.2: Üniversitemizde yürütülen süreçlerin tümünde bilişim teknolojilerinin desteğini sağlamak. Rektörlük ve Genel Sekreterlik Hedef 2.3: İnternet hizmetlerinin kapsamını ve niteliğini artırmak. Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 3: UZAKTAN EĞİTİM VE YAŞAM BOYU ÖĞRENİM PROJELERİ İLE EĞİTİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİ SAĞLAMAK. Hedef 3.1: Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında çalışanlara ve öğrencilerine yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak. Tüm Bölümler, Enstitüler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 3.2: Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında topluma yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak. Hedef 3.3: Üniversitemizde düzenlenen yaşam boyu öğrenim kapsamında uzaktan eğitimle verilen eğitim ve sertifika programları sayısını artırmak. SAÜSEM, UZEM Hedef 3.4: Uzaktan eğitim sistemlerinin etkinliğini artırmak. UZEM, Adapazarı MYO, Enstitüler

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 4:EĞİTİM ÖĞRETİMDE ULUSLARARASILAŞMA SEVİYESİNİ ARTIRMAK. Hedef 4.1: Üniversitemizin yabancı üniversitelerle yükseköğretim alanında işbirliğini artırmak. Tüm Bölümler, Enstitüler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 4.2: Yurt dışında yürütülen araştırma faaliyet ve projelerine öğretim elemanlarının katılımını artırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 4.3: Üniversitemizde uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci ve akademik personel değişim sayısını artırmak. Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü Hedef 4.4: Üniversitemizin yabancı öğrenciler ve öğretim elemanları tarafından tercih edilme düzeyini artırmak. Tüm Bölümler Hedef 4.5: Üniversitemizin aldığı uluslararası ödül sayısını artırmak. Rektörlük

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 5: BÖLGESEL, ULUSAL VE ULUSLARARASI ÖNCELİKLERİ DİKKATE ALARAK BİLİMSEL ÇALIŞMALAR YAPMAK VE DESTEKLEMEK. Hedef 5.1: Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen nitelikli toplam yayın, bilimsel ve sanatsal faaliyetlerin (makale, kongre, konferans bildirileri, sergi, konser, sempozyum, bienal performans vb) sayısını artırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 5.2: Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen ulusal ve ulusararası projelerin sayısını artırmak. Hedef 5.3: Üniversitemizde alınan patent sayısını artırmak. Tüm Bölümler Hedef 5.4: Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen kazanılan bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül oranını artırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 5.5: Üniversitemizde araştırma ve geliştirme çalışmalarının oluşturulmasında ve yürütülmesinde paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) kurulan yapısal ilişkilerini artırmak.

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 5: BÖLGESEL, ULUSAL VE ULUSLARARASI ÖNCELİKLERİ DİKKATE ALARAK BİLİMSEL ÇALIŞMALAR YAPMAK VE DESTEKLEMEK. Hedef 5.6: Üniversitemizde yapılan lisans bitirme ve lisansüstü tez çalışmalarında projeye dayalı çalışmaların sayısını artırmak. Tüm Bölümler Hedef 5.7: Üniversitemizde Sakarya ve Marmara bölgesine yönelik bilimsel çalışmaların sayısını artırmak Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 5.8: Üniversitemiz öğretim üyelerinin nitelikli eserler üretmelerini teşvik etmek. BAP Koordinatörlüğü Hedef 5.9: Üniversitemizde üretilen bilginin sağladığı ekonomik katkı ve ticarileşme oranını artırmak. Tüm Bölümler, BAP Koordinatörlüğü Hedef 5.10: Üniversitemizde gerçekleştirilen disiplinlerarası araştırma ve geliştirme çalışmalarının sayısını arttırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 5.11:Üniversitemiz akredite olmuş laboratuvarların sayısını artırmak. Tüm Bölümler

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 6: YAŞANABİLİR VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK İÇİN BÖLGESEL, ULUSAL VE ULUSLARARASI ÖLÇEKTE HİZMET ÜRETMEK VE DESTEK SAĞLAMAK. Hedef 6.1: Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen ulusal konferans, seminer, panel v.b. faaliyet sayısını artırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 6.2: Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen uluslararası konferans, seminer, panel v.b. faaliyet sayısını artırmak. Hedef 6.3: Ulusal, bölgesel ve yerel nitelikli kurum, kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinin faaliyetlerini (etkinlik, çalıştay, seminer vb.) desteklemek. Rektörlük Hedef 6.4: Üniversite tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin sayısını artırmak. Tüm Bölümler, Rektörlüğe bağlı Böl. Bşk.lıkları Hedef 6.5: Öğrencilerin ve Öğrenci Topluluklarının sosyal sorumluluk faaliyetlerini teşvik etmek.

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 7: KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ DESTEĞİ SAĞLAMAK VE SÜREKLİ İYİLEŞTİREREK GELİŞTİRMEK. Hedef 7.1: Üniversitemiz sosyal, kültür, sanat, spor ve diğer hizmetleri ve alanlarının oranını artırmak. SKS Dairesi Başkanlığı, Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı Hedef 7.2: Üniversitemizde kalite geliştirme ve süreç yönetimi faaliyetlerinin etkinliğini artırmak. Akademik ve İdari Tüm Birimler Hedef 7.3: Üniversitemizde öğrenci sunulan hizmetlerin etkililiğini artırmak. Tüm Dekanlıklar, Müdürlükler ile Öğrenci İşleri, Kütüphane, SKS Dairesi Bşk.lıkları, Hedef 7.4: Üniversitemiz ile kurumsal iletişim faaliyetlerinin etkinliğini artırmak. İletişim Koordinatörlüğü Hedef 7.5: Üniversitemizde yapılan üniversite adaylarına yönelik tanıtım çalışmaları ile ilgili faaliyet sayısını artırmak.

SAÜ HEDEFLERİ STRATEJİK AMAÇ 8: KURUMSAL GELİŞİMİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ İÇİN PAYDAŞ MEMNUNİYETİNİ ESAS ALAN İŞBİRLİĞİ VE YENİLİKÇİLİK KÜLTÜRÜ OLUŞTURMAK. Hedef 8.1: Üniversitemiz süreçlerine öğrenci katılım oranını artırmak. Rektörlük, Tüm Dekanlık ve Müdürlükler Hedef 8.2: Üniversitemizde çalışanların gelişimini sağlamaya yönelik faaliyet sayısını artırmak. Personel Dairesi Bşk. Hedef 8.3: Üniversitemizde etik ilkeleri açısından eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uygulama ve hizmet süreçleri ile ilgili uygunsuzlukları azaltmak. Genel Sekreterlik Rektörlük, Hukuk Müşavirliği Hedef 8.4: Üniversitenin yönetim sistemini iyileştirme ve kurumsal değişim ihtiyacına öncülük etmek. Genel Sekreterlik Rektörlük Hedef 8.5: Üniversitemizin çalışanlar arasında işbirliği ortamını geliştirmek. Akademik ve İdari Tüm Birimler Hedef 8.6: Paydaşların memnuniyetini izleyerek sürekli iyileştirmek. Rektörlük

SAÜ STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA İŞLEMLERİ Stratejik Planı için Tüm Akademik ve İdari Birimler tarafından Stratejik Yönetim Bilgi Sistemi desteğinde yürütülecek faaliyetler; 1.Birimlerin 5 yıllık Hedef Değerlerinin belirlenmesi 20 Haziran- 5 Temmuz Tüm Akademik ve İdari Birimler 2.Birimlerin 5 yıllık Faaliyet ve Projelerinin belirlenmesi 3.Birimlerin Faaliyet ve Projeler için 5 yıllık Bütçelerin belirlenmesi Birimler SYBS aracılığıyla kendilerine özgü Hedef, Performans Göstergesi ve Faaliyet ilave edebilirler.

Bilimsel Araştırma

kişi61.500,032 Kişi ,031 Kişi ,0 YURT DIŞI 3-6 AY DESTEKLERİ kişi ,0315 kişi , ,0 YURT DIŞI BİLDİRİ SUNUM DESTEKLERİ 69 kişi31.500,0TL Yurt içi destekleri : YURT İÇİ BİLDİRİ SUNUM DESTEKLERİ Poster Basımı : 127 kişi84 kişi 2013 yeni program Yabancı Dil Destek Ofisi ( ) : 70 Kişi

BAPK PROJE DESTEKLERİ BÜTÇESİ PROJELER (6 ay) AB Projeleri ,97 € ,65 € ,9 € TÜBİTAK ,65 TL ,39 TL ,1 TL DPT ,65 TL ,90 TL ,5 TL TEZ PROJELERİ , ,51 TL ,3 TL BAPK , ,72 TL1, ,7 TL SANTEZ , proje önerildi… MARKA , ,0 TL TOPLAM ,07 TL ,0 TL ,0 TL BAPK PROJELERİ : 156 devam eden + 83 (yeni kabul edilen II. 2013)

TEKNOKENT İNŞAATIMIZ 1-2 ay içinde tamamlanıyor.. MERKEZİ LABORATUAR İNŞAATIMIZ 2 ay içinde tamamlanıyor.. Mevcut 10 akademisyen firması, talepler alınıyor…

BAP BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ İÇİN BAŞVURU DÖNEM VE SÜRE ŞARTI KALDIRILMIŞTIR. YÜKSEL LİSANS ve DOKTORA TEZ PROJELERİ İÇİN BAŞVURU DÖNEM ŞARTI KALDIRILMIŞTIR. KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİ (Lisans öğrencileri, 3 dönem- 90 kişi sertifikalandı) PATENT ALINMASINA YÖNELİK HİZMET ALIMI ; SAKARYA PATENT ve GLOBAL PATENT TTO BAŞVURUSU (Kurulması amacıyla) LİBAP PROJELERİ (27 öğrenci desteklendi), devam edecek... SANAYİ TEZ PROJELERİ DESTEKLENMESİ tezleri için başlanılacaktır… PROJELER İÇİN EK ÖDENEKLER VERİLMEYE BAŞLANMIŞTIR…100 BİNLİK PROJELER DAHİL SAÜ-BAPK’da 2013 YENİLİKLERİ