Misyona dayalı değerlendirme sistemi 15 mayıs 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
PERFORMANS KRİTERLERİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
AKTS Hesaplaması.
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İnsan Kaynakları Yönetiminin
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
2019 AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BİRİM KOMİSYONLARI BİLGİLENDİRME VE EŞGÜDÜM TOPLANTISI 25 Aralık 2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

Misyona dayalı değerlendirme sistemi 15 mayıs 2010

katılanlar Süreyya Ceylan Nurşen Yüksel Füsun Yıldız Görkem Aksu Faruk Erden Ali Demirci

Eğitimin öncelikli misyonumuz olduğu vurgulanmalı Eğitime katkı verenler ödüllendirilirken maddi olmayan faktörler daha çok kullanılmalıdır Kurum dışına, kamuya yönelik eğitimler daha görünür hale getirilmeli ve yapılandırılmalıdır

İş yükü artışının yanısıra eğitim ve akademik performansı artırmak için yeni akademik kadrolara gereksinim var Yayın yapan öğretim üyesinin niye yayın yaptığı incelenmelidir

Asistan tezleri bitirildiğinde yayına hazır hale getirildikten sonra sınava alınmalıdır İstatistik desteği konusunda teknik elemana ihtiyaç var Akademik kadroda istihdam zor olmakla birlikte uzman kadrosunda eleman istihdam edilebilir

Kamu kurumu olan sağlık kuruluşlarında kısmi zamanlı çalışmanın önü açıldığı için bizlerin diğer kuruluşlara katkı vermesinin yanısıra biz de diğer kurumlardan insan kaynağı katkısı alabiliriz

Kurumda çalışan tüm kadroların görev tanımlarının görünür ve bilinir hale getirilmesi yararlı olacaktır Kurum içi iletişimin ve sosyal paylaşımın artırılması gerekir

Tam gün çalışma yasası bünyesinde hazırlanacak performans yönetmeliği gerekli olmasa bile; Tıp Fakültelerinin stratejik planları doğrultusunda misyonlarına dayalı ölçüm sistemini devreye sokmaları gerekir. Böylece kısıtlı kaynakların israfı azalacak ve şeffaflık sağlanacaktır.

Flexner Raporu 1910 da A. Flexner ABD ve Kanada da tüm tıp fakültelerini yerinde inceleyip rapor hazırlamıştır. Bu dönemde tıp fakültesi sayısı 160 dan 95, daha sonra da 80 e inmiştir. -Tıp eğitimi devlet ve başka kaynaklardan desteklenmelidir -Temel bilimler eğitimi verilmelidir -Kendini eğitime adamış tam zamanlı akademisyenler istihdam edilerek tıp eğitimi yapılmalıdır Öğretim üyeleri açısından şimdiki durum ABD de bize benziyor, Kanada daha iyi

Tıp Dekanları Konseyi çalışma grubu Akademik etkinliklerde performans kavramının tüm taraflarca anlaşılır olması bakımından açık bir tanımının yapılması gereklidir. Performans “ üretilen işe bir ya da birden çok ölçütle niceliksel ya da niteliksel bir değer verilmesi” olarak anlaşılmalı, kurumsal hedefler, kurumsal çıktılar, üretilen iş ve işin niteliği üzerinden farklı performans kriterleri geliştirilebileceği kabul edilmelidir. Akademik performans uygulamaları ve ölçümlerinde bireysel veriler yanı sıra kurumsal veriler de dikkate alınmalı, ödüllendirme stratejileri kişi kazanımlarını gözetmekle birlikte kurumsal hedeflerin önüne geçmeyecek şekilde düzenlenmelidir.

Son yıllarda tıp fakültelerinde artan öğrenci kontenjanları ve nitelikten ödün vermeksizin hekim yetiştirebilmek için, eğitime yönelik kaynak ve çabaların artırılması ve öğretim üyelerinin bu alanda motive edilmeleri gerekmektedir. Diğer yandan gelişmiş ülke örneklerinde olduğu gibi araştırma ve geliştirmenin önemi göz ardı edilmemeli ve bu alanda da eşdeğer motivasyonlar sağlanmalıdır.

Ölçüm sistemi nasıl olmalıdır? Taraflarca kabul görmeli ve şeffaf olmalıdır. Olabildiğince adil olmasına çalışılmalıdır. Geçiş süreci proje yönetimi anlayışı ile planlanmalıdır. Basitten karmaşığa doğru evrilmelidir. Pilot uygulamalardan genele doğru ilerlemelidir. Kurumların kendi koşullarına göre uygulama yapmalarına olanak verecek esneklikte olmalıdır. Geçiş süresi öngörülmelidir.

Ölçüm sisteminin gerekleri Getirilen sistemin kuruma uygun olması Tüm öğretim üyeleri-paydaşlar tarafından benimsenmesi Sonuçların geribildirimle paylaşılması Öğretim üyelerinin ve diğer paydaşların gelişmesine katkı vermesi Fakülte gelişme hedefleri ile uyum göstermesi

İş Yükü Hesap Çalışmalarının Amaçları Mevcut iş yükü hesaplanarak var olan insan gücünün yüklenme miktarlarını hesaplamak Mevcut ya da gelecek olası iş yükünü hesaplayarak ideal insan gücü hesaplaması ve planlaması yapmak Mevcut iş yükü ve yaratılan görece değerlere göre performansı hesaplamak, ödemeleri yönetmek

Akademide İş Yükü Hesaplama Sorunları Birden fazla iş türü bulunması İşin eşit oranda dağılmaması Farklı yetenekte ve beceri düzeylerinde insan gücü bulunması Getirisi olmayan iş türleri bulunması İş için gereken zaman hesabı güçlükleri İnsan kaynaklarının kullanımındaki sınırlılıklar Değişime direnç geleneği

Performansı Ölçmede Başlıca Yaklaşımlar Goal based ( Konulan amaçlara hizmet etme doğrultusunda ) Out-come based ( elde edilen kazanç ölçüsünde ) Work-load based ( sadece yapılan iş ölçüsünde ) Merit-based ( Yapılan işin nitelikli yapıldığı kabulüne göre )

Performansın Ödüllendirilmesi Maddi –Aylık Geri ödemeler –Bonus ödemeler –Kongre destekleri –Bölüme dönen harcamalar –Diğer Maddi olmayan –Belge ile onurlandırma –Ödül izinler –Teşekkür mektupları

İLK UYGULAMADA GENEL KURALLAR 1- Tıp Fakültesi Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Birimi oluşturulmalı 2- Kurallar sade ve herkes tarafından kolayca anlaşılır olmalı 3- Aynı derecede çalışmak kaydıyla, hiçbir öğretim üyesi ve/veya personel şu anda aldığı gelirin % 20 altına düşmemeli 4- Anabilim Dalı içi huzur ve öğretim üyeleri arasında iş- barışını bozucu gelir dengesizliklerine bir üst-kurul tarafından müdahele edilmeli

İş Türleri EğitimEğitim HizmetHizmet AraştırmaAraştırma YönetimYönetim Kişisel Gelişim

ÖĞRETİM ÜYELERİNİN TIP EĞİTİMİNE KATKISI VE PERFORMANSININ ÖLÇÜLMESİ (AAMC’s Mission-based Management Program ) Her okul kendi kültür ve hedeflerine göre kendi rehberini oluşturmalıdır. Bu sistemde her bir eğitim aktivitesini için bir “Relative Value Unit” oluşturulmaktadır. Bu değerler oluşturulurken, –öğretim üyesinin her bir eğitim aktivitesi için harcadığı zaman, –öğretim üyesinin tecrübesi ve becerisi –o eğitim aktivitesinin okulun hedeflerini karşılamadaki önemi –ayrıca öğretim üyesinin o eğitim aktivitesi için harcadığı çaba ve katkısının tek başına veya bir grup üyesi şeklinde mi olduğu gibi kriterler göz önünde bulundurulmaktadır. Öğretim üyelerinin performansını ölçmeye yarayan sistemi uygulamaya başlamadan önce pilot çalışmalarının yapılması önerilmektedir.

Bölümlere Göre Tıp Fak Mezuniyet Öncesi Eğitim Yükü saat/yıl

Bölümlere Göre Uzmanlık Eğitimi Yükü saat/yıl

Toplam Eğitim Yükü Dağılımı

Yılda Öğretim Üyesi Başına Düşen Toplam Eğitim Saati

Temel Tıp Bilimleri Eğitime Ayrılan Zaman ile Eğitim Yükleri Karşılaştırması

Dahili Tıp Bilimleri Eğitime Ayrılan Zaman ile Eğitim Yükleri Karşılaştırması

FAKÜLTE ZAMAN KULLANIMI

D.Nutter et al.Academic medicine 2000;75:200-7

EĞİTİM AKTİVİTELERİ Öğretim ile ilgili faaliyetler Eğitim ile ilgili faaliyetler İdari eğitim faaliyetleri Araştırma ve bilimsel yayın faaliyetleri GATA

Bağıl değer (relative value unit) Aktivitenin ağırlığı X Tek başına/Grup üyesi olarak yapması X Kalite X Aktivite üniti Aktivitenin ağırlığı X Aktivite üniti Aktivitenin ağırlığı X Tek başına/Grup üyesi olarak yapması X Kalite X Aktivite altgrup ağırlığı X Aktivite üniti Aktivitenin ağırlığı X Tek başına/Grup üyesi olarak yapması X Kalite X Aktivite alt grup ağırlığı X Program ağırlığı( mezuniyet öncesi vs) X Aktivite üniti GATA

Araştırma ile İlgili İş Türleri Araştırma projesi planlama Proje Yürütme Yayın Hakemliği Fon ve grand arama faaliyetleri Patent ve telif hakkı alma faaliyetleri Makale düzeltme faaliyetleri Tez danışmanlığı …… Araştırma projesi planlama Proje Yürütme Yayın Hakemliği Fon ve grand arama faaliyetleri Patent ve telif hakkı alma faaliyetleri Makale düzeltme faaliyetleri Tez danışmanlığı ……

Araştırma performans ölçümü ABD de daha çok araştırma için sağlanan grant miktarları üzerinden ölçüm yapılmaktadır. Metrekare başına elde edilen gelir de araştırma yoğunluğu (research density) olarak belirtilmekte Avrupa da daha çok yayınlanan çalışmanın impact faktörle birlikte değerlendirilmesi öne çıkmaktadır. Araştırmacının kendi alanındaki en saygın dergilerinin impact faktörleriyle bağlantılı kişisel impact faktörü kullanımı da söz konusudur.

TANIMLAR Performans Puanı (PP) Temel puan, Toplam sağlık faaliyet puanı, Toplam eğitim öğretim faaliyet puanı, Bilimsel faaliyet puanı, Toplam idari görev puanı Yöneticilik puanlarının toplamı ile elde edilen ve aylık olarak hesaplanan puandır. GATA

TANIMLAR Temel Puan (TP) Personele performansına bağlı olmaksızın; Profesör Doçent Yardımcı doçent Uzman akademik unvanına göre her ay için tahsis edilecek puandır. GATA

PERFORMANS PUANININ HESAPLANMASI a.Katsayı Geliştirilmesi Sağlık, eğitim-öğretim ve idari faaliyetlere ilişkin performans puanlarının hesaplanması için katsayının hesaplanmasındaki temel amaç, bir dakikalık süreye karşılık gelen puanı bulmaktır. Bu katsayı aşağıdaki şekilde tespit edilmiştir. Dakika cinsinden aylık toplam çalışma süresi dakika (günlük 8 saat üzerinden aylık 21 iş günü esas alınmıştır.), Aylık azami faaliyet puanı 700 (Personelin icra ettiği sağlık hizmeti, eğitim-öğretim, bilimsel ve idari faaliyetler sonucunda ulaşabileceği puan-yöneticilik puanı hariç) Her bir faaliyetin bir dakikalık puanı (katsayısı): 700 /10.080=0,07 ‘dir.

TANIMLAR Faaliyet Puanı (FP) Personelin icra ettiği sağlık hizmeti, eğitim-öğretim, idari,bilimsel ve yöneticilik faaliyetleri sonucunda ulaştığı ve aylık olarak azami 700 puan ( dört farklı statüdeki personelin temel puanlarının aritmetik ortalamasının 1000 tam puana - performans değerlendirmesinin yapılacağı azami puan - tamamlanması ile bulunmuştur ) üzerinden hesaplanan puandır.

PERFORMANS PUANININ HESAPLANMASI VI.Toplam Performans Puanının Hesaplanması Performans değerlendirmelerinin, azami 1000 puan üzerinden yapılması öngörülmüştür. Bu 1000 puan, tabloda belirtilen Temel Puana; Sağlık, Eğitim Öğretim, Bilimsel ve İdari Faaliyet Puanlarının herhangi bir katsayı (akademik düzey katsayısı ve risk/ güçlük katsayısı) uygulanmadan eklenmesi ile ulaşılacak olan puandır. TOPLAM PERFORMANS PUANI Temel Puan + Toplam Sağlık Faaliyet Puanı + Toplam Eğitim Öğretim Faaliyet Puanı + Toplam İdari Faaliyet Puanı + Bilimsel Faaliyet Puanı + Yöneticilik Puanı