STRATEJİK PLANLAMA VE AMAÇLAR SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

TEMEL EKONOMİK AMAÇLAR VE SOSYAL SORUMLULUKLAR
PLANLAMA.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BÖLÜM VIII FİNANS YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
İŞLETME YÖNETİMİ.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ DERSİNİN KAPSAMI
BÜTÇE RASYOLARI.
FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
YARD.DOÇ.DR.HAYRİ BARAÇLI
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
Kırklareli İ l Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü Ar-Ge Birimi MAL İ YETLEND İ RME Esra ERARSLAN.
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bilişim sistemlerinin türleri
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Bölüm 6 Örgütleme.
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
STRATEJİK PLANLAMA.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Planlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

STRATEJİK PLANLAMA VE AMAÇLAR SİSTEMİ PROF. DR. EROL EREN

STRATEJİK PLANLAMA VE AMAÇLAR SİSTEMİ AMAÇLAR BELLİ BİR TAKIM FALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİREREK ULAŞILMAK İSTENEN DURUMDUR. İŞLETME YÖNETİMİ AÇISINDAN AMAÇLAR, ÖRGÜTLERİN FAALİYETLERİNİN HATTA VAROLUŞLARININ NEDENLERİNİ OLUŞTURUR. İŞLETMELERİN PLAN VE PROJELERİNE YOL GÖSTERİR . HEDEFLERİNE NE ÖLÇÜDE ULAŞILDİĞINI YÖNETİME GÖSTERİR. AMAÇLARLA, ARAÇLAR ARSINDA UYUM OLMASI GEREKİR. İŞLETMELERDE GENEL AMAÇLAR TEMEL EKONOMİK VE SOSYAL OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIRLAR.

STRATEJİK PLANLAMA VE AMAÇLAR SİSTEMİ HİYERARŞİNİN EN ÜST KADEMELERİNDE TEPE YÖNETİCİLERİNİN SORUMLULUĞU ALTINDA STRATEJİK AMAÇLARI SAPTANMAKTADIR. TAKTİK AMAÇLAR İSE DEPARTMAN YÖNETİCİLERİNİN SORUMLULUĞU ALTINDADIR. EYLEMSEL AMAÇLAR İSE İCRA ŞEFLERİNİN SORUMLULUĞU ALTINDADIR.

AMAÇLARIN DEĞERLENDİRMESİ BU AMAÇLAR HİYERARŞİSİNDE HANGİSİNİN DİĞERİNDEN DAHA ÜSTÜN OLDUĞUNU AÇIKLAMAK ZORDUR. BUNLARIN HEPSİ BİRBİRİNİ ETKİLEYEN YATAY BİR SİSTEMİN PARÇALARIDIR. GENEL AMAÇLARI BELİRLEDİKTEN SONRA BUNLARI GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE HER DEPARTMAN ,BÖLÜM VE SERVİS DÜZEYİNDE İKİNCİL AMAÇLARI BELİRLENMELİDİR. GENEL AMAÇLAR ÇOK UZUN SÜRELİ HATTA İŞLETMENİN YAŞAMI BOYUNCA DEVAM EDERLER. ENAZ YILDA BİR KEZ GÖZDEN GEÇİRİLMELİDİR.

TAKTİK AMAÇ TÜRLERİ 1.PAZAR KISIMLARININ YÜZDE OLARAK BÖLÜNEREK HER SATIŞ SERVİSİNİN ULAŞMASI GEREKEN HEDEFİNİN BELİRLENMESİ, 2.TOPLAM SATIŞ TUTARI İÇİN MIKTAR BELİRLENENMESİ, 3.KAZANILMASI GEREKEN MÜŞTERİ SAYISI İÇİN MİKTAR BELİRLENMESİ, 4.ULAŞILMASI DÜŞÜNÜLEN LİKİDİTE ORANI GİBİ, 5.İKİNCİL AMAÇLAR FARKLI ZAMAN SÜRRELERİ İÇİN HESAPLANABİLİRLER

UZUN DÖNEMLİ EKONOMİK AMAÇLAR İŞLETMELER UZUN SÜRELİ KARLILIĞINI KORUMASI VE BÜYÜMESİ İÇİN ŞU HUSULARI HEDEFLEMELİDİRLER. 1.MEVCUT PAZARDA MEVCUT ÜRÜNLERİ SATMA ARZUSU 2.VERİMLİLİK 3.NAKİT AKIŞI 4.NET 5. ÜRÜN FARKLILAŞTIRMA 6. MEVCUT VE YENİ PAZARLARDA MÜŞTERİ MİKTARINI ARTIRMAYA DEVAM ETMEK 7. ŞATIŞLARIN MEVSİMLİK VE DEVRİ DALGALANMALARINA KARŞI KORUNMA TEDBİRLERİ ALMAK 8. BAZI VERİMSİZ FAALİYETLERE SON VERME

EYLEMSEL AMAÇLAR İŞLETME ŞEFLERİ DÜZEYİNDEKİ AMAÇLAR OLUP KISA SÜRELİ OLARAK UYGULANAN VE ÇOK SIK DEĞİŞEBİLEN AMAÇLARDIR. BU AMAÇLAR İCRA MERKEZLERİ VE MALİYET MERKEZLERİ OLARAK YILLIK PLANA DOĞRUDAN BAĞLANIRSA SİSTEM DAHA ETKİLİ HALE GELİR. EYLEMSEL AMAÇ TÜRLERİ 1.BİR SATICINI ZORUNLU KILINAN ASGARİ SATIŞ MİKTARI 2.HER SATICININ YAPTIĞI MÜŞTERİ ZİYARETİ ORANI 3.ÇALIŞILABİLECEK AZAMİ VE ASGARİ EK MESAİ SAATLERİ 4.KABUL EDİLEBİLİR MAKSİMUM KAYIP MİKTARI 1 1