Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ"— Sunum transkripti:

1 BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Finansal göstergeler Müşterilerle ilgili göstergeler İçsel süreçlerle ilgili göstergeler Kurumsal öğrenme ve yeniliklerle ilgili göstergeler

2 Finansal Nitelikli Göstergeler
1-Satış Gelirlerindeki Büyüme -Satış tutarı ve pazar payı -Yeni müşteriler ve pazarlar -Yeni ürünler 2-Maliyet Yönetimi -Çalışan başına maliyetler -Birim maliyetlerdeki düşüşler -Faaliyet bazlı maliyetleme

3 Finansal Nitelikli Göstergeler
3- Varlıkların kullanımı -Stoklardaki azalma, devir hızı -Nakit akışı -Sermaye getirisi -Verimlilik oranları

4 Müşterilerle İlgili Göstergeler
1-Yeni Müşteriler -Yeni müşteri adedi ve yeni müşterilere yapılan satışlar -Yeni müşteri bulmanın ortalama maliyeti -Müşteri başına ortalama satış ve sipariş miktarı 2- Mevcut Müşteriler -Bizden ayrılan müşteri sayısı -Yapılan satışlardaki artış oranı -Ortalama işlem sayısı, sipariş sıklığı

5 Müşterilerle İlgili Göstergeler
3-Müşteri Karlılığı -Müşteri başına toplam karlılık -Müşteri veya işlem başına maliyet

6 İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler
1-Tasarım ile ilgili olarak -Yeni ürünler -Yeni ürünü pazara ulaştırma süresi -Başabaş durumu 2-Üretim ile ilgili olarak -Hata oranı -Üretim süresi -Üretim maliyeti

7 İçsel Süreçlerle ilgili Göstergeler
3- Teslimat -Zamanında teslimat yüzdesi -Satılacak ürünün olmaması durumu 4-Satış sonrası -3 ayda yeniden sipariş veren müşteri oranı -1 yılda yeniden sipariş veren müşteri yüzdesi -müşteri tatmini


"BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları