TÜRK KAMU PERSONEL YÖNETİMİ TARİHÇESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
TÜRK Eğitim Sistemi.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KLASİK DÖNEM OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Engellilik ve Dava Örnekleri
Kurulun İnceleme ve Araştırması
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
Sistemin Yönetimi modeller tarihsel gelişme
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
İÇİNDEKİLER A-YASAL DÜZENLEMELERDE KAMU GÖREVLİSİ KAVRAM I 1-Genel Olarak Kamu Görevlisi Kavramı 2-Yasal Düzenlemelerde Kamu Görevlisi Kavramı 3-Devlet.
Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Bankalarda Kurumsal Yönetim
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Türk Milli Eğitimi’nin Yasal Dayanakları
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİSİPLİN KURULLARI VE DİSİPLİN AMİRLERİ
Kamu Sektöründe Kariyer
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
HARCAMA.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu 2914 Yükseköğretim Personel Kanunu Mali Hükümleri ve Genel Bilgiler Ali DEMİREL Şube Müdürü Ankara Ocak 2015.
Kamu Personel Yönetimi
İdari Yargı Örgütü 3. Hafta.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
TOPLU İŞ HUKUKU SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİĞİ
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
T.C Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü Performans Değerlendirme Semineri.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
Sunum transkripti:

TÜRK KAMU PERSONEL YÖNETİMİ TARİHÇESİ

İçindekiler Osmanlı Devleti Dönemi Cumhuriyet Sonrası Dönem - 1923-1960 Arası Dönem - 1960 Sonrası Dönem - Güncel Durum

Osmanlı Devleti Dönemi Fatih Kararnamesi - Diğer adıyla Kanunname-i Ali Osman Kanunu - İki bölümden oluşur Sınıflarına göre bürokrasi rütbeleri, dereceleri ve görevleri yer alır

Osmanlı Devleti Dönemi Osmanlı Devleti personel sınıflandırması - İlmiye (hukukçu, öğretim üyesi, din adamları) - Kalemiye (idari görevliler) - Seyfiye (asker) * Memur seçimi ve yetiştirilmesine büyük önem verilmiştir. Enderun mektebinde yetiştirilir ve göreve başlatılır.

Osmanlı Devleti Dönemi 1856- Islahat Fermanı Hangi tebaadan olursa olsun herkesin memur olabileceği belirtilmiştir 1879- Kanuni Esasi Bütün Osmanlı toplumu kanun önünde eşittir ve herkes liyakat ve ehliyete göre memuriyete girebilir. 1883- Memurin Mülkiye Terakki Tekaüt Kararnamesi Memurluğa girmek için gerekli şartlar belirtilmiştir

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 1926- 788 sayılı Memurin Kanunu - Memurlar ve müstahdem ayrımına yer verilmiştir. Memur: hizmetin asil elemanı Müstahdem: hizmetin yardımcı elemanı Ayrıca, TBMM’nin 1928 tarihli ve 468 sayılı kararına göre belediye personeli bu Kanuna tabi değildir.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 1927- 1108 sayılı Maaş Kanunu 1929- 1452 sayılı Devlet Memurlarının Maaşlarının Tevhid ve Teadülüne Dair Kanun - Her iki kanunda da memur maaşlarının hesaplanmasına ilişkin standartlar belirlenmeye çalışılmıştır.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 Memuriyete ilişkin bazı bilgiler Adaylık uygulaması: en az 6 ay – en çok 2 yıl Adaylık sonunda uygun görülmeyenler: başka daireye atanır, yine olumsuz olursa meslekten çıkarılır Disiplin hükümleri: ihtar(uyarma), kınama(tenbih), aylıktan kesme (maaş kat’ı), derece indirme(sınıf tenzili), çıkarma (ihraç)

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 Becayiş: mümkün Takdirname: üstün başarı gösterenler Aile işe alma yasağı: kendi kurumuna baba, oğul, kardeş, yeğen, kayınço, enişte, amca, dayı, zevce, kız, baldız alınamaz. Önceden alındıysa aynı dairede çalışılamaz.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 İzin hakları: Yıllık izin 30 gün Mazeret izni 8 gün ( 3 defa alınabilir bir yılda) Sağlık izni 3 ay ( gerekirse 3 ay daha) Aylıksız izin

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 Bu dönemde memuriyete giriş Alım usulüne ilişki net ve detaylı mevzuat yok 1926 yılına kadar 1913 tarihli Nizamnamedeki kriterler esas alınmıştır. Bu nizamnamede sadece, memur olacaklarda bulunması gereken moral değerlere yer verilmiştir.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 1926 yılında Memurin Kanunu ile bazı alım usulleri getirilmiştir. Memur alımı için gazeteye ilan verilir. Başvuru yapanlara yarışma(müsabaka) ve ehliyet(yeterlik) sınavları uygulanır. En az ortaokul mezunu olma şartı aranır. Ortaokul mezunu yoksa müsabaka sınavı uygulanır sonrasında ise ehliyet sınavı yapılır.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 1939 – 3656 sayılı Kanun Memur alım usulü biraz daha detaylandırılmıştır. Yarışma ve ehliyet sınavı uygulanmıştır. Memur olmak için başvuran sayısı 1’den fazla olmazsa sadece ehliyet sınavı yapılır. Mesleki öğrenim görenler ile istisnai memurlar giriş sınavlarının istisnası tutulmuştur.

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 Raporlar Dönemi (1949-1958 Arası) - 1949 Neumark Raporu: Hazırlanan ilk çalışmadır. Teftiş sisteminin güçlendirilmesi, personelin dengesiz dağılımının giderilmesi, maaş sisteminin geliştirilmesi. - 1951 Barker Raporu: merkezi bir personel örgütü kurma fikrinin ortaya çıkışı - 1951 Martin – Cush Raporu: merkezi personel dairesi kurulması önerisi

Cumhuriyet Dönemi 1923-1960 - 1952 Leimgruber Raporu: ücret rejimi, çalışma saatleri personel sınıflandırmasına yönelik tavsiyeler - 1958 TODAİE Raporu: 1953 yılında kuruldu. 1958 yılında Türkiye'de Devlet Personeli Hakkında Bir Araştırma başlıklı çalışmayı yayınladı. Cumhuriyetin kuruluşundan beri memur maaşları, sınıflandırma, sosyal statü gibi konuları inceledi.

1960 sonrası dönem 17/12/1960- 160 sayılı Kanun ile Devlet Personel Dairesi Başkanlığı kuruldu. Kurum teşkilatı Başkan, Heyet, Genel Sekreter ve diğer personelden oluşur. Devlet Personel Heyetinin çalışma usulü: Başkan ve Genel sekreterden başka en az 3 üye ile toplanır. Genel sekreter katılamazsa en az 4 üye bulunmalı Oylamada eşitlik halinde başkanın tarafının oyuna itibar edilir Gerekli görülürse görüş almak için uzman veya ilgililer çağrılabilir. Ancak bunlar oy kullanamaz.

Devlet Personel Heyeti’nin oluşumu: a) Doğal üyeler: Devlet Personel Başkanı ve Genel Sekreter b) Bakanlar Kurulunca seçilenler: Aşağıdakilerin gösterdiği ikişer aday arasından seçilir: Maliye Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Yüksek Murakebe(Denetleme) Kurulu Her bakanlığın merkez teşkilatındaki memurlardan oluşan kurul

Heyet Oluşumu Devlet Personel Dairesi Başkanı Genel Sekreter (Heyet Başkanı) Genel Sekreter (Doğal Üye) Maliye Bakanlığı Milli Savunma Bakanlığı Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Murakebe Kurulu Her bakanlığın merkez teşkilatındaki memurlardan oluşan kurul

1960 sonrası dönem 23/07/1965- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu yürürlüğe girdi. 1978- Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar yürürlüğe girdi. 08/06/1984- 217 sayılı KHK ile Devlet Personel Başkanlığı kuruldu.

1960 sonrası dönem 1999- Devlet Memurları Sınavı (DMS) yapıldı. 2002- Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) yapıldı. 2010- Engelli vatandaşlar için Özürlü Memur Seçme Sınavı(ÖMSS) yapıldı. 2014 yılından itibaren sınav Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) adı altında yapılacaktır. 2010- Devlet memurlarına toplu sözleşme yapma hakkı getirildi.

DPB Mevcut Teşkilat Yapısı Başkanlık mevcut durumda aşağıdaki birimlerden oıluşmaktadır: Başkanlık Başkan yardımcılığı (3 tane) Daire başkanlıkları (10 tane) Şube Müdürlükleri (… tane)

DPB Mevcut Teşkilat Yapısı Kurum aşağıdaki daire başkanlıklarından oluşmaktadır: Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı Hukuki ve Mali Statüler Dairesi Başkanlığı Kadro ve Kamu Görevlileri Dairesi Başkanlığı Kamu Personel İstihdamı Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri ve İstatistik Dairesi Başkanlığı Kamu Görevlileri Sendikaları Dairesi Başkanlığı Teşkilat ve Yönetimi Geliştirme Dairesi Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve Özelleştirme Dairesi Başkanlığı

TEŞEKKÜR EDERİZ