Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Avusturya Deneyimi Bilgi toplama ve raporlama Özellikle gecikmiş iş yükü ile mücadele.
MODÜL 4 Organizasyon.
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
Hakimlerin Çalışmalarının Değerlendirilmesi Bert Maan Zwolle-Lelystad İlk Derece Mahkemesi Başkanı
İnsan Kaynakları Yönetimi Kadroların dağıtımı – kolay bir formül.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
© Swiss Federal Supreme Court / CoE-CEPEJ 1 İsviçre Federal Yüksek Mahkemesinde Mahkeme Yönetimi CEPEJ rehber ilkelerinin uygulaması Ankara –
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
GENEL OLARAK MAHKEMELER
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Mahkemelerde gecikmiş iş yükü Çözüm için muhtemel yollar.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mahkeme Yönetimi ve Mahkeme Organizasyonu
TİCARET HUKUKU DERSİ Ticaret Sicili.
TAM YARGI DAVALARI.
PROGRAM TASARIMI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - Ceza Mahkemeleri -.
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
“TÜRKİYE’DE OKULLARIN MEVCUT DURUMU” KONULU ANKET ÇALIŞMASI.
CEPEJ Mahkeme Performansı Çalışmaları. CEPEJ’in faaliyet gösterdiği alanlar… Yargı sistemlerinin değerlendirilmesi Yargı sistemlerinin değerlendirilmesi.
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
EMEKLİLİK VE SİCİL İŞLEMLERİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
ÜSKÜDAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI Hukuk İşleri Müdürlüğü 2009 Sunumu.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Sean Sullivan İngiltere ve Galler Cezaevleri Kraliyet Teftiş Kurumu
Süreç Yönetimi.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
DAVA İŞLEMLERİ 17 – 21 EKİM 2016.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
İnceleme Dairesi Başkanlığı
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Hukuk Partner İle Neler Yapabilirsiniz İCRA YÖNETİMİ İdari Takip Uygulaması Büronuza ilişkin ilamlı ilamsız her tür icra takibinizi.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI TAHKİM VE ARABULUCULUK UYGULAMALARI
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan

Kalite nedir ? İki tür kalite : –Hukuki Kalite –Organizasyon olarak kalite iç dış

Organizasyon olarak kalite Organizasyon aşağıdakileri hangi ölçüde yapabiliyor –İşlevini yerine getirmek –Misyonunu gerçekleştirmek

Organizasyon Kamu Beklentiler –Hız –Etkinlik –Davranış ve yaklaşım –Bilgi

Adliye Kimlik Açılış saatleri Güvenlik Yol gösterme Bekleme salonları Bekleme süresi

Hizmetler Çay/kahvenin bulunması Telefonlar Kalemler Tuvaletler PM: Kalitenin ölçüsü, performans ile beklenti arasındaki farktır.

İnsan kaynakları Seçim Eğitim Kişisel gelişim - kariyer

Bileşim Hukuki görev Kamu teşkilatı Kamuoyunun beklentileri Hakimlerin ve personelin iyi işleyişi

Bütünleşik bir sistem aracılığı ile kontrol EFQS veya INK – veya benzer

Liderlik Çok uzak olmamalı Tutarlı olmalı Organizasyon tarafından desteklenmeli

Bağlantılar Strateji ve liderlik arasında Mahkeme personeli üzerindeki etki Gerekli araç üzerindeki etki Süreçlerin kontrolü Değerlendirme Nihai sonuç Öğren ve geliştir

Ölçüm MWO ( çalışanlar anketi ) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya

Mahkemede Hız ve tutarlılık kalitenin parçasıdır –Açılan davalar ve çıktıların kaydı –Derdest davaların süresi –Etkinlik

Organizasyonun kalitesi –Performans Her ay yönetim bilgisi –Açılan davalar ; –Bitirilen davalar »Geri çekilen »Sulh ile biten »Ara karar »Nihai karar

Hukuk kalitesi Kim karar veriyor ? –Meslektaşlar –Avukatlar –Taraflar –Şikayetler –Medya –İstinaf mahkemesi

Yöntemler Avukatlarla konferanslar Tartışma toplantıları İçtihat İstinafta kendi davaları

Davranış Personelin eğitimi –(sinirli kişilerle nasıl başa çıkılır) İçgörü Üç hakimli heyet Hizmetlilerin rolü

Kalitenin sağlanması –İçtihat tartışması –Sunumlar –Dahili eğitim –Sürekli eğitim –İç görü –Diğer yerlerde eğitim

İnsan kaynakları politikası - araçlar –Daire başkanı düzenli görüşme –Mahkeme başkanı ile yıllık görüşmeler –Terfi –Kişisel dosya (sicil)

Kalite - riskler Risk: yalnızca hakim / tek hakim Hakimler –İşbirliği seviyesi –Katipler / adli yardımcılar –Hatalı davranışların bildirimi (gayrı resmi)

Ne ölçülmeli Ortalama süre Eski davaların yönetimi Temyiz oranı Şikayet sayıları Tarafsızlık itirazı sayıları

Mahkeme kalitesinin ölçümü MWO (çalışanlar anketi) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya

Tavsiyeler Anahtar kelimeler – Kontrol – Yönetim bilgisi – İnsan kaynakları kalitesi – Kamu boyutu – Liderlik – Profesyonellik

Sonuç Araçları kullanarak şunları elde edebilirsiniz: – Yönetim bilgisi; – Bütünleşik insan kaynakları politikası – Kalite hakkında bilgi – Kullanıcı anketinin çıktısı – Personel anketinin sonucu – Yıllık rapor

Sorular / gözlemler? Teşekkür ederim!